Strana 1 z 1

Kvalita benzínu

Napísané: 07.02.2016 00:36
od používateľa ristian6378
Zdravím vás, chcel by som sa s vami podeliť o jednu moju skúsenosť. Pravdepodobne mi nebudete veriť, a ja sám si to neviem vysvetliť. Väčšinou tankujem na OMV, no nedávno som natankoval na Slovnafte Tempo plus 95. Po pár kilometroch mi začal motor trochu klepať a ani preraďovanie nebolo také plynulé ako inokedy. Normálne som sa zľakol, že s tým budem musieť ísť do servisu. Nakoľko som však minul skoro všetok benzín, som sa zastavil na pumpe OMV a poriadne som natankoval svoj obľúbený MaxxMotion 95. Sám si to neviem vysvetliť, ale motor sa začal po chvíľke jazdenia správať normálne a plynulejšie to začalo preraďovať. Naozaj si to nevymýšľam, len tomu sám nerozumiem. Neverím že by Slovnaft mohol mať tak nekvalitný benzín....možno iba náhoda alebo zhoda okolností...neviem. Čo sa týka auta, tak mám Hondu Accord, ročník 2000 a motor je 2-jliter i-vtec 108 kW. A keď sme už pri tom, mohli by ste sa so mnou podeliť, kde a čo tankujete najčastejšie vy? :)

Napísané: 07.02.2016 00:42
od používateľa cicmanec
om natankoval na Slovnafte Tempo plus 95. Po pár kilometroch mi začal motor trochu klepať a ani preraďovanie nebolo také plynulé ako inokedy. Normálne som sa zľakol, že s tým budem musieť ísť do servisu. Nakoľko som však minul skoro všetok benzín, som sa zastavil na pumpe OMV
?! :41c2:

Napísané: 07.02.2016 00:50
od používateľa ristian6378
Takto, aby sme sa pochopili :d :D Po pár kilometroch som zacítil že niečo asi nie je v poriadku, ale jazdil som s tým ešte 5 dní. Za 5 dní (to bolo dnes) už keď svietila kontrolka chvíľku, som natankoval doplna maxxmotion 95. Asi som to zle napísal, sorry

Napísané: 07.02.2016 10:13
od používateľa laura
Po par km ti zacalo trochu "klepat" a radenie nebolo "plynule" a chcel si ist do servisu...ale este potom si jazdil 5 dni...teraz nechapem? Prestalo to klepat alebo si s "klepotanim" jazdil 5 dni?? A radenie? Nebolo plynule?? (inac radenie nema nic spolocne s "kvalitou" PHM)...tak ako?

Napísané: 07.02.2016 11:20
od používateľa ristian6378
Ani ja tomu nerozumiem, preto sem píšem. Áno, jazdil som s tým, lebo som naozaj nemal čas sa tomu venovať tento týždeň. Ale akože to nebolo až také strašné, len bolo cítiť že niečo asi nebude v poriadku. Čo sa týka radenia, tam mám klasický automat. Ja to ešte poriadne vyskúšam, veď jazdím každý deň ale naozaj už ide všetko v poriadku

Napísané: 07.02.2016 12:52
od používateľa makrela
To sme radi

Napísané: 07.02.2016 15:11
od používateľa bajo777
kiez by to bola pravda :)

uz je to snad 10 rokov co sme prestali tankovat metro paliva...4 auta vo firme benzin/dizel narastla pausalne spotreba 10%, po vyhnuti sa tejto lacnej pumpe naspat klesla k normalu

moje prve auto - vlastne, to uz je leta pane 20 rokov ?? najblizia jurki pumpa 99% tankovani, skoncilo to po roku vytahanim nadrze :41c2:, volaky kal tam bol naspodu asi 2-3 litre :-\

metro som uz nikdy potom nebral, jurki sa stalo, ale vzdy len tolko abych neostal uplne nasuchu :-\

dnesna doba priniesla biozlozky, ktorym sa velmi dari u aut co maju malu obmenu paliva v nadrzi - sporaky :3035:, lebo inac nevim jak sa ten kanagon dostal do nadrze kurna nevim :-\

ale to uz neni o konkretnej pumpe, to je plosne bohuzial....

Napísané: 07.02.2016 18:39
od používateľa laura
podla mna to klepanie nebolo sposobene tym, ze si tankoval Tempo95 na Slovnafte. Mal som niekolko benzinovych aut (Daihatsu Cuore 1,0 twin cam, Mazdu 6 2,0 MZR, Toyotu RAV4 2,0VVTi), manzelka ma P-206 1,1i, otec Pajero Pinin 1,8 GDi, ...tankoval som Tesco, OMV, Shell a Slovnaft, sem-tam Lukoil, Benzinu a INU. Zena tankuje Tesco,Slovnaft, OMV, otec Tesco, obcas Slovnaft, OMV, Shell. Nikto nemal problem, ... s nicim co sa tyka PHM, ked scitam celkovo odjazdene km na tychto autach ta cca 80000-85000 km.

Napísané: 07.02.2016 20:22
od používateľa laco1871
Trochu by som vniesol viac svetla do tejto problematiky:

po 1.
motor velmi rýchlo dá svojim prejavom vediet ,že bola natnkovaná substancia, ktorá sa svojim zložením blíži štrukture benzínu , ale NIE JE BENZÍNOM z chem.hĺadiska
Vie to podľa toho,že RJ kontroluje spaľovanie cez svojich "špionov" ako by povedal P.Hlavaty, mimo ine senzory detonačného klepania, lambda sondy, a prednastavané parametre pripravy zmesi ktoré ma RJ uložené ako mapy
po 2.
prejavy nekvalitného "benzínu" su také,že ak ten "benzín" v skutočnosti nie je benzínom /niektoré cyklické uhĺovodíky sa svojim chem.zložením veĺmi podobajú na benzín, no časť reťazca chýba, alebo je tam niečo navyše/
motor po pridaní plynu padne do nudzového režimu , a nedaju sa zvyšovať otáčky, motor sa udrží len na volnobeh a aj ten volnobeh skape, to je v pripade ťažkej kontaminacie
v pripade ľahkej kontaminacie motor hned po naštartovaní
neudrží volnobežné otáčky, vzapätí prudko zvýši volnobeh a hned potom skape, v oboch prípadoch
vysvieti vystražnú kontrolku "CHECK MOTORA"

pokiaľ nevysvietilo check motora a motor ide nepravidelne,pričom v technickom stave je v poriadku
v benzíne je voda , stačí zvýšiť otáčky zahriať motor , voda sa odparí a bude všetko O.K.

V pripadoch ľahkej aj ťažkej kontaminácie paliva sa osvedčilo aplikovanie prípravku FUEL INJECTOR CLEANER
tento prípravok nielenže rozpúšťa prip.nečistoty obsiahnute v benzíne
ale UPRAVUJE aj CHEM.ZLOŽENIE benzínu ,/zvyšuje oktánové čislo/tak aby spaľovanie prebiehalo bezproblémovo
Aplikuje sa celá dávka /150 ml/ do obsahu jednej nádrže teda na cca 60 litrov
mne sa osvedčil SONAX fuel injector cleaner

Písalo sa veľa o fenoméne problémového benzínu
no dnes možeme povedať,že je to marginalny problem
Na 99,9 všetkých benziniek maju vyhovujuce palivo

len na niekolkych benzínkach / na celom Slovensku ich možno spočítať na prstoch jednej ruky/
je sem-tam problém z kvalitou benzínu, jedna sa väčšinou o no-name benzinky

Napísané: 10.02.2016 00:38
od používateľa ristian6378
Laco, vďaka za vysvetlenie :)