Grafit v tripoidnom klbe

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Renova
Príspevky: 349
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Grafit v tripoidnom klbe

Príspevok od používateľa Renova »

Čaukoahoj.Zistil som že niektorí mechanici s oblubou tlačia do tripoidných klbov mazivo s prísadou grafitu.Niekedy to mazivo pripomína čierne uhlie zmiešané s olejom.Je takáto "kolomaž" pre tento typ klbu niečím prospešná ??...alebo skôr na škodu ??.Čo si o tom myslíte ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Grafit aj v zbytkovom množstve je vynikájúce mazivo.Dokonca jeho grafitový podiel maže aj v znečistení keď sa do manžety dostane špina.Klasické mazivo až na špeciálne a drahé mazivá po čase tuhnú a aj keď sú prítomné sú vytlačené mimo dráhu pôsobiska a je po mazaní.Otvorte prachovku na uzavretom guličkovom ložisku a zistíte že mazivo je tam,ibaže je stuhnuté a vytlačené mimo dráhy
Ak vozidlo dlhodobe nedosahuje náhrevné teploty keď sa teplotou mazivo rozlieva...končí mazanie.To sú mnohoročné jazdy okolo komína ktoré (aj) pre tieto veci neskutočne devastuje techniku.
Len perlička...nie je to všeobecná známosť...najlepšie mazivo je oxid železa..hrdza,to je tá hladká sklovitá vrstvička po obvode brzdového kotúča na ktorú sa nechytá karbo len tuknutie kladivkom a odpadá.Brzdová platnička to nedá preč ani za sto rokov,trak aby ste boli v obraze keď meníte platničky,že ak vám to tam mechanik nechal,nemusel nič radšej robiť.
Renova
Príspevky: 349
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Renova »

Ak otvorím tripoidný klb na 20 ročnom aute,ktorý nikto nikdy pred tým neutváral ani nijak doň nezasahoval zistím že je v ňom mazivo bez grafitových prísad.Je v ňom mazivo predpísanej konzistencie a množstve.Nič nie je optrebené ani mazivo stuhnuté.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Patológ vie svoje,ale to sú veci len do diskusie...môže nočný strážnik umrieť cez deň ?? Ja by som preto použil výraz...aj aj
wilz
Príspevky: 3687
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Renova napísal:Ak otvorím tripoidný klb na 20 ročnom aute,ktorý nikto nikdy pred tým neutváral ani nijak doň nezasahoval zistím že je v ňom mazivo bez grafitových prísad.Je v ňom mazivo predpísanej konzistencie a množstve.Nič nie je optrebené ani mazivo stuhnuté.

Nemyslím že máš celkom pravdu.
Ak to opotrebenie dielov kĺbu už vidíš očami, tak sa to už obvykle prejavuje aj inak.
Veď ti to hlavatý popísal dostatočne podrobne, tu sa jedná o to že aj pri nepoškodenej manžete ten grafit zostane v dotykovej ploche medzi guličkami a ich vodiacimi dráhami aj vtedy, keď už bol odtiaľ všetok tuk vytlačený.

Dovolím si však upozorniť že existuje aj ešte lepšie mazivo ako grafit, je to sírnik molibdeničitý, tzv. Molyka.
Sám som prvý raz zistil jej vlasnosti, keď som ten prášok kedysi pred desiatkami rokov pridal do maziva v torpéde bicyklového kolesa a tá brzda prestala brzdiť.
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Renova
Príspevky: 349
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Renova »

wilz
Ak to opotrebenie dielov kĺbu už vidíš očami, tak sa to už obvykle prejavuje aj inak.Nie nemáš pravdu.
Ak to opotrebanie vidím očami,na aote sa to nijak negatívne prejavovať nemusí.mhlavatý vyjadril svoj názor s ktorým sa ale nestotožňujem.Ty sa vyjadruješ neviem k čomu....lebo tema je jasne daná.

cicmanec
Reklama je tu vraj zakázaná....či
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

To nemala byť reklama, aspoň teda nie pozitívna.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Prosím bez prestreliek
Je úplne druhoradé či zadavateľ má alebo nie fi,aspoň tu človek nedebatí z človekom čo nevie čo píše

Na jednom sa určite zhodneme.Obrovský je vplyv režimu,tj ako vlastne ten klb žije.Ak dosahuje vysoké otáčky,tak sa síce náplň odstreduje,ale teplota spôsobí že náplň "roztečie" to ale nie je úplne vystihnuté.Čo ale často vidí každý kto s tým robí,je aké veľké množstvo maziva sa premiestni do vlnovca manžety kde ostáva a jeho úloha skončila.Dá sa predpokladať že to je jeden z dôvodou velkých sáčkov z mazivom.Z toho sa do klbu natlačí zväčša úbohé množstvo pretože mnoho mechanikov nababre povrch klietky a guličiek a zbytok natlačí pod manžetu.Ale ide to urobiť aj elegantnejšie,otočiť klietku do uhla čo dovolí naplniť priestor pod klietkou (hviezdicou) a tam vôjde cca polovica množstva.
Renova
Príspevky: 349
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Renova »

Po nikom nestrielam a ani nikoho neurážam.
Ak sa Wilz cíti mojim komentárom dotknutý,tak sa mu ospravedlňujem.
Schválne som založil tuto špecifickú temu,lebo viem že je tu aj vela mechanikov a chcel som vedieť že čo si o tejto problematike myslia.Ja nepotrebujem v ničom poradiť,ja viem čo mám do tripoidného klbu dať a čo nie.
Milan viem že sa rozumieš určitým veciam ako je diagnostika servis TDI motorov atd.Nechcem v tejto teme riešiť problémy iných klbov ako su kuličkové axialne posuvné či homokinetické,tie maju svoje špecifiká čo nemá s touto némou nič spoločné
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Logicky,beriem a akceptujem,popravde som si uvedomil teraz že v texte je vyslovene slovo tripoid.A tak kým je to vo vzájomnom rešpekte je to vec ktorá sa dá vyjasniť,ja som to zobral akosi "širokorozchodne"
Renova
Príspevky: 349
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Renova »

Takže kde soudruzi z NDR udelali chybu ?
Naposledy upravil/-a Renova v 19.09.2021 13:40, upravené celkom 1 krát.
a566
Príspevky: 711
Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa a566 »

blbost, olej sa nemiesa so ziadnym uhlim preboha....ak chces znicit lozisko tak fajn.
praskove aditiva su radove v jednotkach mikronov.
vazelina = aditivovany olej + kovove mydla (litium..) ktore hmotu zahustia

ked je vazelina pod tlakom v lozisku, vtedy na malej ploche sa z vazeliny "vyzmyka" aditivovany olej, ktory vykona svoju pracu. tento proces je vratny. mydlo nasiakne spat olej.

https://www.penriteoil.com.au/knowledge ... -there/322
https://www.machinerylubrication.com/Re ... ose-grease
https://www.machinerylubrication.com/Re ... -selection
https://www.nyelubricants.com/need-to-k ... onsistency

biela litiova na panty staci, ale pre loziska kolies/cv klb je nedostatocna. aditivovy balik ma chudobny.
vazelina na loziska kolies obsahuje ine EP aditiva, ako vazelina pre cv klby.
kvoli odlisnosti aditivoveho zlozenia sa nedoporucuje zamena. pre cv klby ma aj nizsiu viskozitu.
„Mazivá obsahujúce Moly sa odporúčajú pre valivé ložiská vystavené veľmi veľkému zaťaženiu a nárazovému zaťaženiu, najmä pri pomalom alebo kmitavom pohybe, aký sa vyskytuje v univerzálnych kĺboch ​​a kĺboch ​​CV. Ak sa takéto tuky používajú vo vysokorýchlostných ložiskách, môžu sa vyskytnúť problémy s „kĺzanie“ valcekov, keď ložiskový valec nedokáže rotovať o plných 360 stupňov v dôsledku zníženého trenia a v dôsledku toho sa valec opotrebuje na plocho, čím sa znižuje jeho životnosť. Okrem toho sa mazivo na kĺby CV často vyrába podľa triedy NLGI 1. stupňa, a preto by nebolo vhodné pre ložiská kolies pre automobily. “
kazdy typ loziska vyzaduje ine aditiva,mazivo.
Renova
Príspevky: 349
Dátum registrácie: 30.11.2010 15:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Renova »

Odporúčam prečítať si uvodný príspevok aj príspevky vyžšie.Keby sa autá dali opravovať podla internetu a podla toho čo si človek nájde na YouTube tak by nemuseli byť servisy.Miešaš tu dohromady všetko možné aj nemožné....nato sa nedá ani reagovať
Držal si vôbec niekedy taký klb v ruke ?....si si istý že vieš ako funguje ??
Napísať odpoveď

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní