Strana 2 z 2

Napísané: 20.01.2019 18:21
od používateľa vsevetko
herin napísal:v predošlom aute od výmenu po výmenu nezožral ani kvapku oleja za 30 000km a auto má aktuálne 340 000 km..
Veľmi by som neporovnával motory v B6 vs B8. Je tam úplne iná generácia motorov. Porovnávaš EA 189 vs EA 288. Za pokus nič nedáš vrátiť sa na 5W30, ale ja by som to olejom nevidel. Skôr je to vlastnosť nového motora.
"Moderní výkonné a úsporné diesely s extrémním tepelným namáháním pístů tak mohou mít vyšší spotřebu oleje než jejich předchůdci," míní Martin Vaculík
Motor, který není opotřebený, spotřebovává olej nejčastěji kvůli nedostatečné jakosti povrchu válců, tedy nekvalitnímu honování. "Dále bývá na vině nepřesná ovalita pístů či válců. To první je věc jejich náročné výroby, to druhé může být dáno i konstrukčně," vysvětluje Vaculík.
Zdroj:

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv