Strana 1 z 4

VW Golf V , 1.6 MPI - olej

Napísané: 07.06.2018 17:53
od používateľa Jan246
Ahojte, blíži sa mi výmena oleja, motor je 1.6 Mpi (schrume cca 2.5dcl/1000km) . Otázka čo tam naliať, doteraz tam liali HRNEC PROFESSIONAL LONGLIFE TITANIUM FST 5W-30, tento olej by som chcel zameniť, lebo je to C3 a vw504 /chcel by som prejsť aj na väčšiu hustotu oleja...pre môj motor je odporúčaná VW 502 bez C3. C3 je len pre auta s dpf či? zatiaľ rozmýšlam nad MOBIL SUPER 3000 X1 5W40 alebo SHELL HELIX ULTRA 5W40... oba sú bez c3 s vw502 a chcem prejsť na hustotu 5w40...olej budem vymienať po 10000.čo vy nato? čo odporúčate?

Napísané: 07.06.2018 22:15
od používateľa pacok
Bez ohladu na kilometre odporucam zmerat tlaky za tepla vo valcoch a ak budu okolo 20 nevidim dovod tam davat hustejsi.Menit kazdych 15 000 km Castrol 5W-30 FST. sledovat spotrebu oleja a nebat sa lebo tieto motory si pri dialnicnych 4000 ot/min zozeru aj 0.5L-1000 km.Pri tomto motor vydrzi 500 000 km len tak fukne.

Napísané: 07.06.2018 22:55
od používateľa Jan246
Motor má 195000km. Keď už zostať pri 5w30 tak castrol? Na tomto fore nemá bohvieaku mienku...+cena ano rozdiel za liter medzi castrolom a mobilom1 je u nas v kamennom obchode 4€liter...neni to moc ale ak sa da kvalitativne porovnat ten castrol a mobil1 tak preco nedat lacnejsie...uskodila by motoru ta 5w40? Predsa by ten motor zozral skoro 4l oleja za vymenu...to je kolko 90%naplne?

Napísané: 07.06.2018 23:31
od používateľa 66QUATTRO
Obidva oleje sú plne syntetické a bez problému zameniteľné, rozhodne vidím 5w-40 ako lepšiu voľbu....napr. práve kvôli diaľničnému tempu by som tam dal 5w-40, lebo pri tých otáčkach mu dosť stúpa aj teplota... tak neviem aká logika je ostať pri 5w-30, či už fakt všetci zblbneme z 0w-20 a podobných polievok? Kľudne môžete zameniť, ja osobne odporčam, a tiež dávam Mobil 1 5w40, nevytáčať na studeno motor, a na diaľnici dlhodobo max 120 km/h a motor vtedy vydrží spomínaných 500, akurát bez spotreby oleja 1l na 1000 ...len či už nie je pozde....

Napísané: 08.06.2018 07:37
od používateľa hjundai
5W40 sa rýchlo mení na 5W30 takže kľudne poctivú 5W30... ináč na jazdenie po meste moderným autom kľudne 0W20 tie motory sú nato pripravené žiadna obava.

Napísané: 08.06.2018 10:08
od používateľa mhlavaty
Treba ostať pri pôvodnom 5W30,lebo sa dostaví presný opak toho čo sa zamýšla,spotreba oleja ešte stúpne.Riešilo sa niekoľko týchto motorov a po kompletnom vyčistení vnúrorností motora sa opäť vrátil pôvodný 5W30,a bolo po spotrebe.Efekt u tohoto ale aj iných motorov je ako cez kopirák,všetky (nepamätám výnimku) po prechode na "hustejší" sa ešte zhoršili,aj preto majiteľ začal vec riešiť,a sa vrátili na pôvodný olej,logicky po odstránení príčiny.Viac už k olejom ani slovičko,hlúposť slovákov čo sa týka olejového servisu je galaktická,tu žije 5 milionov tribológov a z čohokoľvek upletú bič

Napísané: 08.06.2018 10:18
od používateľa 66QUATTRO
mhlavaty : a máte túto skúsenosť aj s plne syntetickými olejmi? Nehovoríme o prechode na 10w40 alebo 15w40.... jedná sa len o viskozitu pri vyššej teplote....čo sa týka tribológie čo to mám namerané raz som tu už veci zverejnené mal, mám namerané aj longlife oleje ale nejak som si nenašiel čas urobiť tému o nich... takže zvyčajne netvrdím to čo tvrdím bez podkladov....
práve preto ma zaujíma takáto skúsenosť ktorú tvrdíte... prechod na 5w40 z 5w30...v okolí som ich registroval niekoľko a efekt bol skôr opačný, nikdy nedošlo k zvýšeniu spotreby, jednalo sa hlavne o autá jazdené diaľničným tempom......

Napísané: 08.06.2018 10:40
od používateľa alterego
5W-30, navyše Cx, je do tohto motora kravina, nech si mhlavaty vraví čo chce. A samozrejme 100x radšej Mobil alebo Shell alebo Total ako predražený Castrol.

Napísané: 08.06.2018 10:47
od používateľa bajo777
a pritom to je tak jednoduche, olej co ma schvalenie vyrobcu nikdy nebol este zly, lebo v tom agregate ho aj vyskusaju...

Napísané: 08.06.2018 11:15
od používateľa pacok
uwa0944710873 napísal:5W-30, navyše Cx, je do tohto motora kravina, nech si mhlavaty vraví čo chce. A samozrejme 100x radšej Mobil alebo Shell alebo Total ako predražený Castrol.

:40bd:

Povedz svoj nazor a koniec a nie sa vzrusujes nad ostatnych skusenostami.
Kto ma od nova tie auta vie ze skodovka dava shell a castrol aj 5w-30 aj 5w-40

Napísané: 08.06.2018 11:18
od používateľa alterego
Ty vieš prd čo tam dávajú vo fabrike! Nemysli si, že to čo ti nalepia na chladičovú stenu je to čo je tam naliate. :3020:

Napísané: 08.06.2018 11:35
od používateľa pedro727
mám ten motor od nova v octe a dávam stále iba 5w30, problém je v tom že ho naháňaš po dialnici a ten motor točí viac otáčok. poľav tempo na 110-120 a nepotiahne skoro nič, teda za predpokladu že je motor v poriadku.dokkonca keď shell zrušil 5w30 tak som prešiel na castrol 5w30 lebo som nechcel 0w30.

Napísané: 08.06.2018 12:21
od používateľa hjundai
bajo777 napísal:a pritom to je tak jednoduche, olej co ma schvalenie vyrobcu nikdy nebol este zly, lebo v tom agregate ho aj vyskusaju...
- nemáš celkom pravdu... spomínam si že do 350Z Nissan predpisoval 5w30.. neskôr to chcelo pridať chladič oleja a viskozitu zmeniť na 10W60
Fabia htp - život myslím ukázal že olej daný výrobcom sa pečie takže 5W50 že?...

Napísané: 08.06.2018 12:51
od používateľa bajo777
chyba mi tam dodatok u "normalnych vyrobcov", kto stvoril htp normalny rozhodne nebol, shade luft motor kompany v plnej krase :2f93:

Napísané: 08.06.2018 13:01
od používateľa jaster-83
5W-30 - Motul 8100 X-clean FE
5W-40 - Motul 8100 X-cess