Strana 1 z 2

Norma VW 507 - zmena z 5w-30 na 0w-30

Napísané: 09.12.2017 15:41
od používateľa kokso170
Ahojte.
Dnes som menil olej na Octavii 1.9 TDI, 77 KW, BJB, bez DPF r.v.2004.

Ide o to že SHELL zmenil olej z Helix 5w-30, na Shell Helix Profesionál 0w-30, obidve sú s normou 504,507. Doteraz som dával ten pôvodný 5w-30, dnes som dal 0w-30 - ale norma sedí.

Naliali mi to do auta a rozmýšľam či je to ok?

Olej mením každých 10 tisíc km.
Vďaka za odpovede.

Napísané: 09.12.2017 16:02
od používateľa LOCHNESS
je to ok.... :2f93:
norma je podstatna

Napísané: 09.12.2017 18:18
od používateľa brona76
od noveho roku bude od shellu olej aj v norme 504/507 a viskozite 5W30

Napísané: 09.12.2017 18:48
od používateľa pedro727
No to je dobre,kvôli tej 0W 30 som presiel zo shellu na castrol,ten ponuka stále 5W 30.

Napísané: 09.12.2017 19:11
od používateľa LOCHNESS
len pre istotu že vieme o čom je reč . .rozdiel medzi 0W a 5W
http://www.123-olej.sk/poradna/info-o-o ... nie-olejov

Napísané: 09.12.2017 19:18
od používateľa pedro727
Mna by len strasne zaujimalo,co tych sudruhov vedie k tomuto,ak sa auto vyrobilo dostalo super tuti fruti 5W 30,a zrazu po 5-tich rokoch uz to tak nieje. lol
Co sa nam ochladzuje klima ci co...

Napísané: 09.12.2017 21:31
od používateľa mp3turbo
ja by som namiesto zmeny 5w-30 -> 0w-30 privital zmenu na 5w-40... predsalen ten vrchny interval je dolezitejsi v Europe kde typicky vehykle jazdia nez 0w...

Napísané: 10.12.2017 11:29
od používateľa hjundai
5w40 meni horne cislo po par tisic na 30 takze velmi zmyslu to ani nema...

Napísané: 10.12.2017 15:22
od používateľa Factor
LOCHNESS napísal:len pre istotu že vieme o čom je reč . .rozdiel medzi 0W a 5W
http://www.123-olej.sk/poradna/info-o-o ... nie-olejov
Mám jednu (možno trošku mimo otázku) ale predsa mi to nedá: na udanej stránke v tabuľke venujúcej sa viskozite a teplotám sa píše:
15w40 -20 - +45
10w40 -25 - +35
5w40 -30 - +30
Zimnej triede rozumiem (čím menšie číslo pred W tým lepšia čerpateľnosť za studena - o tom pokoj).
Ide o totožnú letnú normu konkrétne 40. Všade sa prízvukuje (aj ing pán Černý v mazivárskych mýtoch píše) že rozdiel je len v čerpatelnoati za studena, inak budú tie oleje mať rovnaké vlastnosti ale tá tabuľka tvrdí že rozdiel medzi nimi ale je aj pri vyšších teplotách (viem že 5 stupňov je málo) ale ja sa nebavím aký rozdiel je ale či vlastne nejaký alebo sa tá tabuľka mýli.
Súhrn: čiže 15w40 je lepšia do vysokých teplôt ako napr 5w40 aj napriek milionkrát omielanej fráze že letná norma je totožná?

Napísané: 10.12.2017 15:31
od používateľa Factor
Dodatok: hodil som do google "viskozita oleja" zadal obrázky a čo obrázok, to iný názor. Niekde trojica 5w 10w 15w - 40 končia rovnako. Na inom sú poposúvané aj kladné teploty v prospech 15w ... sakra človeče a vyznaj sa potom v tom.
Ps: ano riešim banality, ale o tom predsa fórum je nie? Keby každý všetko vedel tak to tu môžme rovno zavrieť a každý čučať ticho v kúte...

Napísané: 10.12.2017 18:31
od používateľa mp3turbo
>> 5w40 meni horne cislo po par tisic na 30 takze velmi zmyslu to ani nema...


podla rovnakej logiky potom xW-30 meni viskozitu na 20, ze ?
Takze to vyznam MA.

Proste, medzi -30 a -40 olejmi je rozdiel na hornej strane spektra, ci sa ti to paci alebo nie. Sa tesim ako vsetky hypermoderne sracky prechadzaju na -20 oleje, to bude parada - leto, 160 na dialnici, vela tepla v motore, olej co to nevie vydrzat, dalsi klincek turbomotorcekom durch cez srdce.

Ale mne to nevadi, ja este dlho na aute do ktoreho ide olej xx-20 jazdit nebudem, takze zase necham priekopnikov modernej techniky vyskusat svoje penazenky.

Napísané: 10.12.2017 19:21
od používateľa tomket11
Len pre zaujimavost
Honda HRV 2017 - 1.5 VTEC 96kw
Auto sa kupilo uplne nove a odporucany olej 0w-20.
Pri prvej servianej (vraj staci prist po 10.000) boli sme po 2.000 sme ziadali olej 0w-40 hned nato sme dostali odpoved ze nam tym padne zaruka. Takze sa tam dal olej 0w-20. Pri najazde 10.000km. Auto opat kslo na servisku a nalial sa tam 0w-20. Po prichode domov bol olej vypusteny a naliaty 0w-40. Auto ma aktualne 17.000 a pri 20.000 za podomacky vymeni opat za 0w-40.
Servisny interval je 20tk takze kazdu 2hu vymenu oleja (oficialne v servise) sa preplati 0w-20. Ale pre celklvu zivotnost motora sa to oplati. Vyrobca to tam dava kvoli nizsiemu treniu a odporom. Takze opat dalsia ECO vychytavka ktora usetri tak poldeci na 100km... to ze trwba menit motor o dost akor uz EKO EU nezaujima. Takze tolko k tomu.

Pre zaujimavost... pozerali sme aj novu Type-R a aj tam je olej 0w-20

Napísané: 10.12.2017 20:09
od používateľa mp3turbo
>> Vyrobca to tam dava kvoli nizsiemu treniu a odporom.

presne tak. A mensej tabulkovej spotrebe v labaku. Ostatne co si napisal samozrejme plati.

Napísané: 10.12.2017 20:13
od používateľa bajo777
proti multigrade olejom hovori ich horsia stabilita, nieco za nieco kamo :41c2:, v technike ani realnom svete nikdy nic neni zadarmo /podobne sracky ale bohuzial ucia na humanitno/socialnych smeroch.../

Napísané: 10.12.2017 21:29
od používateľa pepo64
Ja mám momentálne dve autá a rovnako som to pozeral aj vo firemných autách a všade je v manuáloch tabuľka podľa ktorej si môžem zvoliť viskozitu oleja(je len potrebné dodržať normy ACEA) podľa toho v akých klimatických podmienkach auto prevádzkujem, sú tam oleje od SAE30 cez 0-5-10-15-20-w 30-40-50.Výrobca totiž ani netuší kde bude to auto jazdiť ak bude prevádzkované napr. vo Fínsku tak samozrejme tam treba ten 5w30 ak na severe Fínska tak bude dobrý 0w30, ak bude auto jazdiť v Tunisku alebo Egypte tak tam totálne stačí SAE 40 a žiadna zimná trieda nie je potrebná.