Prisady do oleja

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

kelevron
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 26.09.2013 13:19
Zdieľať na Facebook

Prisady do oleja

Príspevok od používateľa kelevron »

Mate to niekto vyskušane tie aditiva do oleja ? či je to zbytočne kupovať ? keď tak napíšte značky produktu a skusenosti či to motoru pomohlo.
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

Mechanicky zdravy motor prisady do oleja nepotrebuje :) a ked uz je vybehany, generalka alebo druhy agregat lol
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Factor
Príspevky: 328
Dátum registrácie: 08.03.2009 20:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Factor »

Každý normálny olej (rozumej napr. Shell, mobil valvoline....... ) má potrebné aditíva v sebe a pridávanie niečoho iného môže byť na škodu a môže skôr uškodiť ako pomôcť. Čo sa týka "neznačkových" olejov (rozumej carlson a iné pochutiny z tesca a pod) to by som z princípu neriskoval a mám pocit že snaha urobiť z neho aditívami lepší olej ako "osvedčená klasika" je hlúposť. Suma sumárum: ak používaš normálny olej, aditíva nerieš.
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

olej z tesca je normalny olej. Viac by som sa bal, co nalievaju v dielnickach pri vymenach oleja... jeden 200 l sud a leju to do vsetkeho.

Prisady netreba podla mna pridavat.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

testovanie oleja-motora je dlhy proces... motory idu strasne dlho na plny plyn a aj na male otacky a sleduju sa v presnych cykloch splodiny, ako sa meni pH, odoslnost voci sadziam a pod...neviem si predstavit, kto z nas a akym aditivom a na akom zaklade by nieco do oleja aplikoval ???.. co maju ludia doma labak na kontrolu oleja... nic okrem doporuceneho oleja do motora nedavajte a jedine, co mozete motoru pomoct, je skratit interval vymeny... nic viac.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Treba si uvedomit,AKE prisady do oleja..

Ak myslis prisady typu motor restorer,tak ked nepomozu,rozhodne neuskodia,
pravda okrem PTFE,ziden teflon,do motora nepatri..

Ja mam pozitivnu skusenost z pripravkom CERAMIZER,
ak sa jedna o nejaky zanedbany motor, s priebehom niekolko sto tisic km tak tam ,nerozhoduje CO mu pomoze
no treba si uvedomit,ze zlepsenie bude trvat cca 30 tis. km potom bude odoznievat..jednoducho treba dalsiu davku ....a 15 eur sem 15 eur tam ,ale vzdy je to lacnejsie ako GO motora .
Trochu to zrovna tlaky vo valcoch a motor lepsie pojde z nizsich otacok,z velkou spotrebou oleja to neurobi nic.
Asi tak.
berzerkertt
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 16.07.2008 15:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa berzerkertt »

Dlhodobo pouzivam aditivum s MoS2, bud priamo v oleji alebo ako samostatne aditivum, vsetko ok.
oktann50
Príspevky: 19
Dátum registrácie: 13.03.2017 13:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oktann50 »

pridavcam len aditivum myslim si ze auto nic viac nepotrebuje neviem v celku sa mi zlepsil zvuk motora uz tak nehrkoce a aj na spotrebe to aditivum co to spravilo tak ho pridavam aj v zime aj v lete
berzerkertt
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 16.07.2008 15:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa berzerkertt »

zabudol si napisat ze ake aditivum pridavas
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Prešlo mi rukami niekoľko motorov (dislov) z kilometrami blížiacimi sa milionu,nikdy nevideli iné než príslušný olej aký tam patrí.Nikdy ani jeden nemenil špecifikáciu oleja.Zato som videl xy motorov kde majiteľ na radu nejakého somára zmenil špecifikáciu a nedopadlo to dobre.A to sa bavíme o motoroch benzínových s prebehom málokedy cez 300 tis !!!
Aj keď sa stretnú nebesá zo zemou,platí....olej aký tam patrí,ale po 10 tis von.Je jedno čo doporučuje a kto doporučuje,či 40 tis či 100 tis. interval (idiot) to nech si robí zo svojim autom.Život motora je na oleji príliš silne závislý,a dnešné ešte x 3 kooficient.Komu je jednoduchšie riešiť ten kopec techniky neskôr vo velkom štýle,prosím.Ale už bežná údržba pri určitých prebehoch km (300-400 tis)je na obrovské čiastky,to nikdy predtým takéto pálky neboli.Ale všetko sa dá urýchliť,každej skaze sa pomôcť dá.
Kto chce pre motor dlhý život neleje do oleja nič,ale olej vymení včas.Po 10 tis je väčšina super vlastností oleja vyčerpaná.
konsta
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 04.02.2017 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa konsta »

Použývam olej castrol a prísadu SMT OIL TREATMENT. Výmena 10-12000km. Po naliatí do poloteplého motora a opätovnom naštartovaní krásne počuť ako motor stíchne, počut ho ako ide lahšie a cítit to aj na nohe. Ked má motor cca 200 tis. len mu to pomože.
samuelhornak@azet.sk
Príspevky: 16
Dátum registrácie: 17.10.2016 16:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa samuelhornak@azet.sk »

Môj sedliacky názor je kupovať normálne kvalitne značky olejov za rozumnú cenu s potrebnou firemnou normov , ked tak vymeniť olej skôr a nepridávať žiadne aditíva ... V oleji je už dosť všeliakých aditív a sú oleje zamerané na životnosť , čistiace vlastnosti , lepšie tesnenie ... A ked je niečo aj tak do....né tak tomu už nepomôže žiadna vodička ... Škoda penazí ... :2f93:
jano7778
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 23.04.2013 16:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jano7778 »

ja som skusil JLM diesel cleaner pro a spotreba mi klesla aj chod je lepsi tu je popis https://www.oleo.sk/aditiva-do-nafty
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

1......Téma je o prísadách do oleja,nie do paliva
2......JLM píše....Obsahuje Regen Plus organicko-kovové prísady, ktoré pôsobia ako katalyzátor pre regeneráciu dieselových častíc (sadzí). Znižuje teplotu vznietenia sadzí zhromažďujúcich sa vo filtri pevných častíc a optimalizuje pravidelné spaľovanie nahromadených sadzí (regenerácia filtra). Prísada Regen Plus je určená pre každodenné použitie, aby sa zachoval DPF filter v dobrom stave.

Zníženie teploty pre zapálenie sadzí by sa dalo privítať,takou cestou idú aj niektorý výrobcovia aut.Ale kovová prísada je niečo,čo filter zabíja tým že vytvára zložky ktoré sa hromadia a ak ich množstvo dosiahne danú mieru je finito pre filter.
Aj výrobcovia olejov museli vyvinúť pre motory z DPF oleje z nižšou produkciou popolčeka

Niet väčšie poučenie ak si niekto vlastnoručne zabije motor alebo jeho drahú časť len preto,že sa nechá nachytať blábol reklamy.Tých volovín čo sa predáva je nespočítateľne,ale nemať prečítaný kompletný technický list a do detailov nepoznať rub aj líc použitia ...je hodné trestu,a ten už postihlo tisíce motorostov,len s tým že niekto urobí kolosálnu hlúposť sa nikto nevychvaluje.
pentium133
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 18.02.2011 10:34
Zdieľať na Facebook

prisady do oleja

Príspevok od používateľa pentium133 »

Rovnako ako sa riesi kvalita paliva tak je logicke ze je zaujem riesit aj motorovy olej. Testy paliv a palivovych aditiv dostupnych na SK nastastie su k dispozicii a ci niekto tieto vysledky berie v uvahu alebo nie je uz na nom. Pri motorovych olejoch to tak nieje a tu je clovek odkazany bud na technicke listy ( neuplne, zavadzajuce, marketingovo vyhovujuce) pripadne na diskusne fora. Ani samotny vyrobca nieje otvoreny podavat informacie ludom, ktori problematike nerozumeju a su schopni takto poskytnute informacie skreslit a sirit dalej. Staci si na diskusnych forach vyhladat prispevky s textom nano a clovek ma hned pocit ze vsetko kde je v popise produktu spomenute nano tak je marketingovy podvod. Zadavatel temy sice nenapisal ktory z parametrov oleja potrebuje riesit, co je skoda. Antikorozne vlastnosti? Viskozitu? Penivost? Teplotnu stabilitu? Zasaditu rezervu? Ani s modifikatormi trenia to nieje take jednoduche, priniesol MoS2 vyrobcom deklarovane zlepsennia? Pri pouziti takehoto aditiva su niekde k dispozicii vysledky nezavisleho testu ci dana prisada nedegraduje ine vlastnosti motoroveho oleja? Ake je zlozenie modifikatora trenia renomovaneho vyrobcu olejov ktory ma v ponuke olej deklarovy s nanotechnologiou? Dnes to mozu byt pravdepodobne jedine zlozky s MoS2 alebo WS2, ktore su vo vacsine pripadov dostupne len ako aftermarket prisady, esterovy zaklad plus nanozlozka. Presne ako uz vo viacerych temach hovori pan mhlavaty a mp3turbo, staci dodrzovat vyrobcom predpisane specifikacie, dodrzovat interval vymeny oleja ( nie km, ale skor motohodiny), vybrat si podla technickeho listu olej s najlepsimi parametrami v cene ktoru je clovek ochotny za olej zaplatit a dalej otazku motoroveho oleja viac neriesit. Do roku 2030 bude vsetko na baterky, tam uz miesaci olejov nebudu zaujimavi.
Odporucam pozriet videa od Piotr Tester, Dennis Mexanik, pre tych co chcu vidiet prinos CeraTec ci ma zmysel sa tym zaoberat.
A pre tych co vela spekuluju tak mala poznamka ze za poslednych par rokov vyrobcovia olejov znizili hodnotu TBN z 10-12 na 6-7. Ake dopady to ma na motoristu nenapisali. Par cisiel hore dole.
Napísať odpoveď

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných