Strana 1 z 8

Ukážka čo spôsobí zámena plnej syntetiky za 10W40

Napísané: 22.09.2016 18:53
od používateľa mhlavaty
Aby bolo jasné,jedná sa o príklad zlého rozhodnutia u motora Toyota Verso 1,6 VVTi. Tieto motory majú pomerne skoro nábeh papať olej a zrejme toto vedie k rozhodnutiu použiť "hustejší" teda zámena za 10W
Motor jazdil v kombinácii benzín/plyn až do doby keď podpálil ventily.V 2013 sa to urobilo,pohon plynom sa zrušil a teraz (300 tis km)došlo k zapečeniu všetkých štyroch piestov,zrejme z dôvodu prudkej straty chladiva.
Čo asi najviac prekvapilo bol neuveritelný stav nánosov z oleja uložený úplne na všetkom.Olej aj keď nesprávny,menený pravidelne a načas.
[img]http://s9.postimg.org/hzh64z93f/DSCN6159.jpg[/img]

Olejová vaňa vyzerala ako žumpa s kalom
[img]http://s9.postimg.org/hm0ty530b/DSCN6158.jpg[/img]

nahrubo naložené sú aj miesta kde by to nik nečakal,tj rotačné diely kde sa olej odstredí
[img]http://s17.postimg.org/p8nt672zv/DSCN6156.jpg[/img]

Tento motor skončil,hlava sa prepadla v priečnom aj pozdĺžnom smere viac než je celá hrúbka tesnenia hlavy.

Poznámka k pohonu plyn.Tento motor z miniatúrnymi ventilčekmi je vrcholne nevhodný na prestavbu,nedokáže cez tenunké stopky ventilov zabezpečiť chladenie ventilov.Už iba ako detail je tu aj ďalší argument,kontrola ventilových vôlí.Motor nepoužíva hydraulické ale pevné zdvihátka.Motor je reťazový a tak kontrola vyžaduje otvárať prsia motora a vyberať obe vačkovice,no proste zložité a časovo (teda aj finančne) náročné.Ako bonus dostane majitel možnosť kupovať hrčeky zdvihátok tuším za 56e/ks. Vôla sa nastavuje zámenou za tenšie/hrubšie dno,takže koľko vôlí nesedí tolko sa platí.Takže Toyota Corolla sa od nezničitelných motorov v E10 (E11) dopracovala až k tomuto nepodarku.

Napísané: 22.09.2016 19:22
od používateľa bajo777
Milan pre info kolko spravil na plyne ?

Napísané: 22.09.2016 19:52
od používateľa oco13
Milan ,u mňa ešte stojí motor z Corsy , ktorý tiež umrel na plyn. Ak by ho niekto chcel do daru , je k dispozicii, bude tam ešte zrejme dosť použitelného. lol Ktovie ako na tom bude z usadeninami , kedže u mňa papal olej z Lidla. lol

Napísané: 22.09.2016 19:54
od používateľa patko1
lakinooo napísal:Som myslel, ze je nebezpecna zamena z 10w na 5w, nie naopak.
Tiez som bol doteraz v tomto a viem ze bezne sa robi ked napriklad clovek kupi auto [mam na mysli starsie nie samozrejme dvoj troj rocne s malym najazdom kde je predpoklad ze je tam stale 5w] a nevie co tam bolo za olej tak sa dava 10w40 ze sa tym motoru neublizi.

Napísané: 22.09.2016 20:19
od používateľa FERO 321
K tomu oleju, ak bol pravidelne menený nie 30.000km ale trebárs 15.000 kto ho menil? Bol dotyčný pri výmene? Sami viete koľko mechanikov z autorizovaných servisov vedia ušetriť a majú olej na predaj.

Napísané: 22.09.2016 20:19
od používateľa YxoYpsilono
nesuhlasim s tym, ze problem sposobil hustejsi olej..
v tomto motore je mozne pouzit aj viskoznejsi olej, AK splna poziadavky. V rusju to bude problem, v taliansku nie...

skor myslim, ze motor zabili dlhe servisne intervaly a plyn.

Re: Ukážka čo spôsobí zámena plnej syntetiky za 10W40

Napísané: 22.09.2016 20:24
od používateľa branos
mhlavaty napísal:...došlo k zapečeniu všetkých štyroch piestov,zrejme z dôvodu prudkej straty chladiva...
Tým chladivom sa myslí chladiaca kvapalina, či olej? Vie sa, čo bolo príčinou tej náhlej straty?

Napísané: 22.09.2016 20:37
od používateľa horeli
Toto v žiadnom prípade nespôsobil tento olej ,ale totálna ignorancia,reklamné drísty o predlžených výmenách oleja,po 15000km začína závažná degradácia kvality oleja a v spojení s absolútne nevhodnou montážou plynu to takto skončí.
Máme samozrejme na mysli kvalitné oleje.
Nedávno mi došla zákazníčka že sa jej nedá doliať olej do motora,pomyslel som si svoje ale pp odkrutení nalievacieho víčka to bola pravda.
Čo to spôsobilo ?Auto malo 50000km a olej ešte nebol menený!!!!
Nad 200000km skrátiť interval o 10%.
Mám toytu previu má 750000km a olej mením po 8000km.
Verím že vydrží do 1000000km.

Napísané: 22.09.2016 20:41
od používateľa Matulkoo
Nezmysel... co to ma s "hustejsim" olejom???

https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... -Viskozita

Citujem: "Zimní viskozitní číslo se určuje pouze podle hodnot nízkoteplotních vlastností CCS viskozity (startovatelnost za nízkých teplot) a mezní čerpatelnosti (viz tabulka) a nemá žádnou souvislost s viskozitou při normální či při provozní teplotě oleje."

"Některé oleje SAE 0W/30 mohou proto být při normální teplotě viskóznější (hustější) než některé oleje SAE 5W/30, rozhodující je pro ně tzv. HTHS viskozita"

Taktiez to vnimam tak, ze ten motor odpisal plyn... a intervaly, pripadne olej neschvaleny pre dany motor a vyberany len podla hodnot 5W ci 10W - 40 :41c2:

Napísané: 22.09.2016 20:47
od používateľa mhlavaty
Chladivo myslené nemrznúca zmes.Olej asi v polovici mierky,majiteľ olej menil včas myslím že po 10 tis a ak si dobre pamätám toto auto tak prechod na 10W už zdedil.
Nebezpečie u tohoto prechodu pochádza z tej vlastnosti oleja ktorá zabezpečuje že olej to čo tam vidieť neukladá,ale ostáva to v jeho obsahu a teda výmenou sa dostane z motora preč.Tu olej úsady robil a pokiaľ pozerám stav karbonovania na fotkách z 2013 roka,tak pokrok je slušný.
Plyn každopádne tomu motoru krk podrezal,je vidieť na ventiloch jednoznačne
[img]http://s12.postimg.org/6qi2tqwuh/DSCN6166.jpg[/img]

Hustejší olej...toto vyjadrenie sa týka len a len predpokladu,že tak uvažoval ten kto prešiel na iný olej.

Napísané: 22.09.2016 20:47
od používateľa hjundai
Možno má p. Hlavatý kompletné info o servisnej historii auta ale z toho čo napísal urobiť záver že " ... to olej..." je tak trošku "pomýlené". Auto má za sebou Boh vie čo, nikto nevie ako sa s ním jazdilo tak urobiť takýto skratkovitý záver je veľmi nešťastné....

Napísané: 22.09.2016 21:01
od používateľa mhlavaty
Je tu ešte jedna úvaha...majiteľ je skúsený človek.Tento prípad už X-tý raz potvrdzuje je rýchla strata vody nevyvolá to čo by človek očakával - zvýšenie,signalizáciu stúpnutia teploty vody.Toto nie je prvý prípad kedy sa takto stalo.Zrejme čidlo teploty po strtate vody nemá kontakt z chladivom a tak zvyšujúcu sa teplotu začne registrovať až prenosom teploty v materiály hlavy.Čo sa ukazuje ako neskoro,auto už začína mať problémy,zadymí spod kapoty a začína spomalovať,preraduje sa na nižšiu a nižšiu rýchlosť pretože nevládze.Bolo nutné cca 2 km na odpočívadlo to dotiahnuť z posledných síl,zastať na "dialnici" v tom známom úseku nepripadá do úvahy,niet kam.Chválim majiteľa za správne rozhodnutie,prišiel o motor ale možno inak by ho zvalcoval kamion čo ho "nevidel"

Napísané: 22.09.2016 21:06
od používateľa ivko1
Tiež by som povedal sakra dlhé intervaly. Leda že by Milan bol ten kto olej menil a teda vie že skutočne došlo k výmenám

Kedže mu to žralo olej tak tam lial "čo sa našlo" v regály Lídla/Tesca a ked sa dolialo tak doliate sa bralo ako "čerstvá" nápln ktorú "netreba" meniť po 10000km

Presne takto to býva...

Napísané: 22.09.2016 21:08
od používateľa juraj975
Takze podrobnejšie pre tých koho to zaujíma. Bajo auto dovezene pred 4,5 roka a mnou kupene ked malo cca 207000 plyn vyzera ze v nom bol od nova 9 rokov. Jazdil som na nom este rok ale isiel uz s problemami a pri nejakych 219000 a po oprave dvoch podpalenych ventilov u pana hlavateho isiel z auta prec. neviem co tam bol za olej v ita ale od kupy som daval do neho 5w30 valvoline a po tom cca roku ked sa robila hlava bol motor krasne zltucky vnutri.olej po cely cas meneny mnou osobne aj s filtrom a vzdy po 10max15ticoch podla casu. ostatny drobny servis samozrejme tiez sviecky...
Auto casom zacalo brat vela oleja tak som sa rozhodol prejst na 10w nie len tak hala bala ale vyberal som podla specifikacie z knizky a mazacieho planu valvolie pre moje auto. 10w som zvolil aj preto ze rovnaky olej lejeme aj do druhej starsej corolly v rodine a tiez splnal specifikacie.Olej ma splnat tusim Api sj/sl.
Posledny olej bol meneny cca 3000km pred tym ako ma auto nechalo medzi sencom a voderadmi.

Napísané: 22.09.2016 21:14
od používateľa juraj975
lakinooo napísal:Som myslel, ze je nebezpecna zamena z 10w na 5w, nie naopak.
Lakino bohuzial bol som v rovnakom presvedcení.