Strana 2 z 3

Napísané: 23.04.2016 10:11
od používateľa hjundai
ešte by vám mohol niekto vysvetliť ako funguje vif v motore s nepriamym vstrekom a s priamym vstrekom lebo efektivita čistenia je iná resp. či je vôbec možné sa u priamovstreku vyhnúť sa karbonovaniu....

Napísané: 23.04.2016 10:26
od používateľa bajo777
U sacich ventilov u priamovstreku asi tazko pomoze akekolvek kuzlo :), tam iba rozobrat raz za cas :3035:

Inak preco nie ? Vif davam do obycajneho motora a negativne urcite nevplyvava , u tsi a podobnych, aspon kvoli vstrekom by to zmysel davalo...to s tym olejom je dobry napad, nakolko gro zakarbonovania v motore je v ceste oleju...

Napísané: 23.04.2016 10:57
od používateľa christiane
Zaujimalo by ma ako dokazete zistit ci Vif dokaze motoru pomoct ked vecsinou z ludi okrem tych co ich opravuju nemali ani dekel z ventilov dole.
A ako viete zistit ci to pomaha vstrekom?
Je to podla mna ako mi hovorila babka,jedzte spenat.Je zdravy a budes silny lebo jej to rastlo ako zelina a trhala to kosou.

Napísané: 23.04.2016 11:30
od používateľa elauato
Co takto poguglit a zistit ako sa take veci testuju, miesto kecov o spenate?;-)
Inak ak si dobre spominam, tak pHlavaty tu svojho casu daval fotky motora krmeneho vifkom od novoty.
Moja osobna skusenost s priamovstrekom v is250 je cosi cez 320 tis. Km od novoty, tankovany vyhradne vpover, maxxmotion a spol, neskor pridavany vif do obycajnej 95 a vymeny olejov po 15 tis. A po nejakej nadmernej karbonizacii ani stopy. Skoda, ze som si vtedy neurobil fotky.
Ked si teda vyhodnotim testy a osobnu skusenost, tak nemam dovod setrit tie 3 centiky na litri co ma stoji vifko.

Napísané: 23.04.2016 12:59
od používateľa dragoo
ROBOPASTUSZEK napísal:Ak chces ochranu pred zakarbonovanim treba semtam chvilu pojazdit pri cervenom poli nie len v rozmedzi 1500-2500 otacok. :zg282: Takze niejaky 10km horsky usek vykaslat sa na spotrebu a pojazdit len na 2-3stupni 4000ot a hore a usadeniny budu vypalene :2f93: ( len hned nevypinaj motor potom :-\ ) a castejsie men olej. Rokmi overena metoda :4012: A na viac oktanovy benzin sa vytototo , nic ty to nepomoze pretoze pokial je motor stavany na spalovanie 95oktanu tak mu 98oktanom nepomozes. Musel by si zmenit na motore toho trosku viac a hlavne nejazdit do 4500ot ale nad :d :D lebo cim vyssie oktanove cislo tym vacsia odolnost proti vznieteniu cize benzin na vyssie tlaky a teploty v motore :300f:
Tak ja ten motor obcas prevetram aj vo vyssich otackach, hlavne na dialnici ako su teraz obmedzenia pre upravy na 80 tak na ich konci ak je predo mnou volno plny plyn na 3ke :-\ ...

Inak tsi nieje stary motor, upravuje si mapu podla toho ake oktanove cislo zisti a papierovy vykon je udavany pri pouziti 98okt benzinu

Napísané: 23.04.2016 13:01
od používateľa dragoo
jaster-83 napísal:davam VIF a uz som to sem aj mozno pisal kolko ma to stoji .............. 15€ rocne (2x500ml pixla vifu) co je zanedbatelny peniaz (1lm vif na 1liter benzinu) tak preco nie (pri rocnom najazde cca 15000km a spotrebe do 7 litrov benzinu) ved rocne spalim okolo 1000 litrov tak tych 15€ je pri tom smiesna polozka
A odkial to vifko beriete? Maju aj niekde v kamennom obchode pripadne drzia ho nejake cerpacky? Alebo iba online?

Napísané: 23.04.2016 13:18
od používateľa christiane
elauato napísal:Co takto poguglit a zistit ako sa take veci testuju, miesto kecov o spenate?;-)
Ved ale vieme ako sa take veci testuju,nic ine ako reklama ktoru si zaplati firma aby sa to predalo.
Spenat ber ako priklad,coho je vela,to treba predat.Kedysi sa hovorilo ze ma najviac vitaminu C.Teraz je to blbost a najviac vytaminu C ma zevraj kivi.Nastastie mna reklama nedokaze ovplivnit a olej menim max.po 10 000 a nemam ziadne problemy s karbonom.
To je moj nazor,ako si kto spravi je jeho vec.Najprv sa setri na oleji a potom sa leje Vifko.No je mi to cudne.

Napísané: 23.04.2016 14:44
od používateľa dragoo
Kto povedal ze setrim na oleji.... ja robim cca 25t km rocne momentalne a z toho je 15-20t dialnica.... menim olej kazdych 15t km co vychadza 2x do roka... cize si myslim ze v tomto je to uplne ok aj z ohladom na dialnicne km kde pri tej 140ke na tempomate ten motor ide v idealnom pasme

Napísané: 23.04.2016 15:17
od používateľa elauato
christiane napísal:
elauato napísal:Co takto poguglit a zistit ako sa take veci testuju, miesto kecov o spenate?;-)
Ved ale vieme ako sa take veci testuju,nic ine ako reklama ktoru si zaplati firma aby sa to predalo.
Spenat ber ako priklad,coho je vela,to treba predat.Kedysi sa hovorilo ze ma najviac vitaminu C.Teraz je to blbost a najviac vytaminu C ma zevraj kivi.Nastastie mna reklama nedokaze ovplivnit a olej menim max.po 10 000 a nemam ziadne problemy s karbonom.
To je moj nazor,ako si kto spravi je jeho vec.Najprv sa setri na oleji a potom sa leje Vifko.No je mi to cudne.
No pouc nas ako sa take veci testuju?:-))))
Len tak medzi nami, kto z tunajsich pouzivatelov setri na oleji? Lebo ja mam skor opacny pocit, ti co leju vif ci aditivovane benziny na oleji isto nesetria.
Tych olejovych vymien mam za sebou len tento rok uz par, a to este neskoncil april:-)))

Napísané: 23.04.2016 15:41
od používateľa FERO 321

Napísané: 23.04.2016 16:43
od používateľa jaster-83
dragoo napísal:
jaster-83 napísal:davam VIF a uz som to sem aj mozno pisal kolko ma to stoji .............. 15€ rocne (2x500ml pixla vifu) co je zanedbatelny peniaz (1lm vif na 1liter benzinu) tak preco nie (pri rocnom najazde cca 15000km a spotrebe do 7 litrov benzinu) ved rocne spalim okolo 1000 litrov tak tych 15€ je pri tom smiesna polozka
A odkial to vifko beriete? Maju aj niekde v kamennom obchode pripadne drzia ho nejake cerpacky? Alebo iba online?
Ja objednavam z internetu ked kupujem olej vezmem aj filter aj vifko kolko potrebujem, kupujem 500 ml pixle, je milion e-shopov ved staci pozriet na heureke, maju to aj na benzinkach len cena je ina aj v predajniach napr autokelly ved pozriem internet alebo sa opytam v predajni, benzinke to snad nieje problem v dnesnej dobe nieco zohnat

Napísané: 23.04.2016 16:46
od používateľa christiane
elauato napísal:kto z tunajsich pouzivatelov setri na oleji? Lebo ja mam skor opacny pocit, ti co leju vif ci aditivovane benziny na oleji isto nesetria.
Reklamu tu nebudem robit na nic,ani ako sa co testuje.
Preco su potom oleje na 30 000km?Po 15 000km som vypustil olej z fungl noveho Touranu a vytiekla cierna sracka.Aj ked je olej akoze na 30 000km,aj tak ho budem menit dalsiu vymenu po 10 000.
Dokonca si pametam ako robili testy na olej v Tatrovke a ze vymenny interval bude po 50 000km.No chcel by som ten olej vydiet po vypusteni.
Kedysi som menil olej na Fabii s plynom a po 10 000km vytiekol skoro cisty olej.Preto si myslim,nie je motor ako motor.

Napísané: 23.04.2016 16:56
od používateľa FERO 321
Samozrejme že nie je motor ako motor, no keby si v tej Fabii nemal LPG tak ten olej by nebol taký čistí tomu ver.

Napísané: 23.04.2016 18:30
od používateľa raven85
christiane napísal:
elauato napísal:kto z tunajsich pouzivatelov setri na oleji? Lebo ja mam skor opacny pocit, ti co leju vif ci aditivovane benziny na oleji isto nesetria.
Reklamu tu nebudem robit na nic,ani ako sa co testuje.
Preco su potom oleje na 30 000km?Po 15 000km som vypustil olej z fungl noveho Touranu a vytiekla cierna sracka.Aj ked je olej akoze na 30 000km,aj tak ho budem menit dalsiu vymenu po 10 000.
Dokonca si pametam ako robili testy na olej v Tatrovke a ze vymenny interval bude po 50 000km.No chcel by som ten olej vydiet po vypusteni.
Kedysi som menil olej na Fabii s plynom a po 10 000km vytiekol skoro cisty olej.Preto si myslim,nie je motor ako motor.
Paradoxne ten olej v tej Fábii po LPG viacej škodí tesneniam a krúžkom, mazanými olejom v tom motore, pretože to, že olej nie je čierný, ako uhoľ, ešte neznamená, že je ok.
Laicky povedané, pri spaľovaní LPG sa PH oleja mení viacej smerom ku kyslejšiemu, ako pri spaľovaní benzínu a preto sa odporúča pri LPG skrátiť výmenný interval na 10000km, poprípade na polovicu...

Napísané: 23.04.2016 19:15
od používateľa marekvt