Zázračné prísady do oleja

diskusia o aditívach, aký olej pre moje vozidlo ...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

GUKRA
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 07.09.2010 09:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa GUKRA »

Osobne mám vyskúšaného predchodcu "xeramicu" slick 50 na Lade 2105 dobrých 15 rokov spať.Motor sa skludnil aj výkon bol citelný , Spotreba oleja aj benzínu klesla a bol som bez výhrad spokojný. Potom som prešiel na xeramic , ktorí je ešte lepší . Mal som ho v eskorte 1,6td . citroen bx 1,9d , mondeo 1,8td , renault Nevada 2,1td , Xeranmic sa pridáva do teplého motora a minimálne 45minút sa jazdí. Treba dodržat návod udávaný výrobcom . Výrobcovia samozrejme nechcú nič riskovať tak automaticky zakazujú používať akékolvek prísady do olejov ... Ale ak sa nemýlim tak niektoré japonské automobilky predávajú zabehnuté motory s už aplikovanými prísadami / pred predajom /.Pokiaľ neni motor na šrot tak je to cíťiť hlavne na lepšom výkone "odspodu" motor je tichší aj pri studených štartoch v zime. Ja som tiež len kupujúci a nerobil by som im reklamu , keby som nebol spokojný . Pri novom aute to asi nespoznáte , ale od 150 000km to je evidentné .,
Mimochodom ak dáte do staršieho motora super jemný / rozumej nízka viskozita / moderný olej , tak to nemusí byť ideálne . Svojho času som prešiel u renaultu 21 nevada z texaca na madit tirman a naraz spotreba z 2l oleja na 10000km padla skoro na nulu ....
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Ale ak sa nemýlim tak niektoré japonské automobilky predávajú zabehnuté
>> motory s už aplikovanými prísadami / pred predajom /.


no tak to by som velmi rad vedel kde si k tejto informacii prisiel. Bol si vo fabrike? Mas to pisomne priamo z japonska? Alebo je to spekulacia typu cital som na internete ktora je hovno platna... podobne ako keby som ti ja povedal ze "ked sa nemylim tak som papez" ?





>> Pri novom aute to asi nespoznáte , ale od 150 000km to je evidentné

uplna kravina. Ked budes mat niekedy rozobraty motor so stvrt milionom, teda 250.000km, a uvidis tam stopy po honovani co je pre tvoju informaciu finalne opracovanie materialu vo vyrobe, potom pochopis ze ZIADNY ucinok po 150.000km nemoze nastat pretoze motor samotny je pri dodrzani predpisaneho oleju, jeho vymennych intervalov a nepretekani cize len trosicku rozumnom majitelovi AKO NOVY. Bez akejkolvek vole, netesnosti, prieserov.

Lenze to je pre slovenskeho cloviecika nepochopitelny a neakceptovatelny fakt...

Na tento motor: http://77.247.224.52/img_9908.jpg

NIKDY NEBOLO ZIADNYM SPOSOBOM SIAHNUTE. Nikdy nebol rozobraty, nikdy nebol opravovany, pri -27C startuje ako novy. Teda nikdy... poznam jeho historiu len poslednych 520.000km... predpokladam ale ze predtym to nikto v Boschi prilis moc neriesil :)

Co hovoris teraz?


Na inspiraciu : http://forum.autobazar.eu/ze-najazdene- ... t9149.html

plus bolo tu zopar tem ze kto ma kolko kilometrov najazdenych - skody felicie tam pisali ludia so sedemstotisic kilometrami bez zasahu do motora. Neuveritelne pre teba? Asi. Moj krsny mal na starosti na DRUZSTVE, ano JRD, konkretne Santovka okres Levice tri favority, vsetky okolo 600.000km, rozpadli sa od hrzde ale na motor nikdy nebolo siahnute. A ze s tym ti soferi jazdili tak ako sa na sluzobne "patri" to si mozes byt isty.

... tolko by som mal ku vsetkym zazracnym pridavkom. Su to obycajne SRACKY ktore nemaju ziadne opodstatnenie v modernom motoristickom svete (do ktoreho Renault 21 a Ladu 2105 neratam) a ziadnu realnu mechanicku chybu proste neopravia.



>> Mimochodom ak dáte do staršieho motora super jemný / rozumej nízka viskozita
>> / moderný olej , tak to nemusí byť ideálne . Svojho času som prešiel u
>> renaultu 21 nevada z texaca na madit tirman a naraz spotreba z 2l oleja na 10000km padla skoro na nulu ....

nieco ti k tomu tiez poviem a rozmyslaj nad tym:

1) kazdy motor ma predpisany olej. Preco by som daval "superjemny" 0w-50 olej do Escortu 1.8d z roku 1986 ked je tam predpisany 10w-40 ? Preco by som daval 0w-60 pretekarsky olej do Renaultu 21 s motorom cojaviem 1.4i ked je tam predpisane nieco uplne ine co vyrobca otestoval a ruci za to ?

2) spotreba oleja nie je jediny ukazovatel kvality oleja. To ze ti klesla spotreba oleja z dvoch litrov na nulu nech je objektivny fakt, pripustam, avsak musis si uvedomit ze PRIMARNOU funkciou oleja je MAZANIE. To ze olej 5w-40 maze predovsetkym v zime daleko skor a daleko lepsie ako olej s viskozitou cojaviem 15w-40 je neoddiskutovatelny a neodskriepitelny fakt. To ze si nalial "hustejsi" olej do tvojho motora a klesla ti spotreba je sice superfasa, avsak si zhorsil jeho mazanie. Rozhodne zhorsil. Tym si samozrejme urychlil smrt toho motoru, zase bez diskusie. Co je pre teba dolezitejsie, zmensit spotrebu oleja o dva litre na vymenny interval alebo spravne mazanie podla nastavenia vyrobcu? Ked automobilka Ford povie ze do motoru co mam patri olej 0w-30 a ja budem mat spotrebu 2 litre toho oleja na vymenny interval 15.000km, tak ho tam proste budem davat aj napriek tomu ze keby som tam dal 10w-40, tak nebudem mat ziadnu spotrebu toho oleja.

3) mimochodom, naozaj dobry motor NEMA skoro ziadnu spotrebu oleja. Motor ktory pocas vymenneho intervalu potrebuje dolievat olej je bud chyteny (gufera, pripecene ventily, vybehane valce, dolamane piestne kruzky, zle tesnenie pod hlavou, zly olejovy separator a prenikanie oleja do vody a podobne) alebo ma sibnuteho vodica.



Chapes co som chcel povedat?


A teraz neskutocne prekvapivy prepocet : ked rocne najazdis 30.000km a minies styri litre LEPSIEHO KVALITNEJSIEHO oleja navyse oproti hustejsiemu takemu ktory nema ziadnu spotrebu v motore, vyhodis efektivne povedzme 500 korun navyse lebo tolko stoja styri litre oleja. Za rok.

Ak mas auto styri roky a potom ho predas, minies 4x 500 = 2000 korun co je 70eur. Pri najazdeni 4x 30.000 = 120.000km kde cenovka 70eur je zanedbatelna v porovnani len s tym co das za palivo, pneumatiky, havarijne poistky, opravy toho auta atd, atd.

Pardon, ale pre mna je daleko dolezitejsie nemat problemy s motorom (v dosledku pouzitia "hustejsieho" oleja co sice nema ziadnu spotrebu avsak nemaze dobre ked je ho najviac treba teda v zime) ako usetrit 70eur a potom zhanat opravu klukovky, vačiek, ojnicnych lozisk atd atd.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
GUKRA
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 07.09.2010 09:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa GUKRA »

Máš pravdu , v japonskej fabrike som v živote nebol , a kto tam nebol tak nemože o tom nič vedieť . Ani písomne mi to nikto z japonska neposlal .

Autá ktoré majú maloobjemové" motory , okolo 150000km majú 1/2 životnosti do generálky za sebou . . . takže parametry nových motorov už dávno nemajú a stopy po opracovaní na piestnych krúžkoch a valcoch kde sa krúžky trú . . . .
Sú to možno menej kvalitné staršie autá / felície / , ale je ich stále veľa . Ale dobre , autá strednej a vyššej triedy vydržia 2-3 krát viac . Ale nie vždy . Stačí sa opýtať pár automechanikov a urobiť si obraz . . . . .

Tvoje slová...:
tolko by som mal ku vsetkym zazracnym pridavkom. Su to obycajne SRACKY ktore nemaju ziadne opodstatnenie v modernom motoristickom svete (do ktoreho Renault 21 a Ladu 2105 neratam) a ziadnu realnu mechanicku chybu proste neopravia.

- ja som nepísal a ani to netvrdím , že je to zázračný výrobok
- kto tvrdil že opravia mechanickú chybu ?
- moje skúsenosti sú len pozitívne - spotrebu paliva mi znížil , chod motora sa zlepšil , tlaky vo valcoch som si zmeral a boli lepšie ...

Ak si však presvedčený , že sú to sračky , tak nemeň svoj názor a ostaň v modernom motoristickom svete .
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Autá ktoré majú maloobjemové" motory , okolo 150000km majú 1/2 životnosti do generálky za sebou . . .


nie, nemaju. Toto je blbost, raz a navzdy si to vytrepte z tych svojich makovíc.

Pisal som o favoritoch co mali seststotisic. Este mame nejaky malolitraznejsi motor? Ano, mame. A co to meni na celkovej rovnici? Nic. Bola tu tema ze "kto mate kolko kilometrov", pisali tam chlapi o feliciach so 700.000km a podobne...
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
cubicomp
Príspevky: 4526
Dátum registrácie: 24.02.2007 22:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cubicomp »

lubos ale 1,2 HTP neviem neviem :41c2:
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

pravda, ale 1.2htp PRE BOZIE ZMILOVANIE nie je motor... to je HNUS co nikdy nemal vzniknut. Tam je odsrany jeho navrh hadam na desiatich miestach ktore zdravy inzinier proste NIKDY neurobi.

tento motor navrhovali totalni deb1li... absolutni magori, navyse s minimalne 5% alkoholu v krvi po troch dnoch flamu. Bez akehokolvek sudneho zvysku sedej kory mozgovej...

ked sa bavime o motoroch, bavime sa o tom co ma STYRI HRNCE alebo viac.

ked sa bavime o motoroch, tak do auta a nie do kavovaru. Tfuj.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
tatkotom
Príspevky: 707
Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
Bydlisko: Prievidza
Zdieľať na Facebook

Re: Zázračné prísady do oleja

Príspevok od používateľa tatkotom »

Tak s 1.2HTP máme tiež svoju skúsenosť - šlo z domu.
Na margo prísad - sú aj skutočne "zázračné". No v neprebernom množstve zbytočného balastu niekto verí všetkému, niekto ničomu. Nečudujem sa.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)

Návrat na "Oleje, mazivá, palivá, aditíva"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 57 neregistrovaných