Jeep 5.2 V8 - tlak chladiacej vody

Diskusia ohľadne vozidiel značky Jeep

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

huitzilopotchli
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 20.07.2010 18:05
Zdieľať na Facebook

Jeep 5.2 V8 - tlak chladiacej vody

Príspevok od používateľa huitzilopotchli »

zdravím.
kto vie poradiť pri otázke:má byť v hadici od chladiča do bloku motora citeľný tlak ? raz mi ju už vytrhlo. motor 5.2 V8

ak nie kde je problém ? prasknutá hlava a tlak z motora pretláča do chladenia ?

vďaka za rady.
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

Hadica by mala byt makka alebo taka ze hu volne z rukou stlacis lepsia vec tesnenie pod hlavou horsia prasknuta hlava
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

no neviem, či ju dokážeš stlačiť. Chladiaci systém je stavaný na pretlak cca 116bar, zátka na nádržke by mala prepustiť tlak keď dosiahne hodnotu cca 140bar. V pretlakovom chlad. systéme má voda bod varu 116st takže ak je motor zohriaty na prevázdkovú teplotu, hadice by mali byť natlakované. Nie úplne na tvrdo, ale rozhodne nie mäkké. Ak Ti hadicu vytrhlo, môže byť vadná zátka. Niekde na najvyššom bode by si mal mať odvzdušňovaciu skrutku. Skús ju po jazde opatrne povoliť. Trocha vzduchu Ti môže výsť, ale mala by tam byť voda. Ak by si mal rupnuté tesnenie alebo hlavu, systém by sa ti úplne zavzdušnil a hlavne by Ti stále stúpal a teplota a strácala sa voda. Prípadne by v nej mohol byť olej.
mjz
Príspevky: 2178
Dátum registrácie: 06.09.2007 07:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mjz »

presne tak ,,,,,,,, teraz robim jeep,, ten mal hadicu ak beton a nafuknutu od tlakov ,, to je motor zumpa 3.1 ,,,olej cisty,, ale voda mizla statocne,,, jemu uz niekedy neslo pretocit motorom pri starte ,, ma prasknutu 5 tu hlavu ,, mal malo vody a nedochladzoval motor - moj nazor - inak aj taka zumpa vydrzi ,,, ty mas motor dobry - na prasknute tesnenie je viac dovodov a priznakov ako vytiahnuta raz hadica ,,
huitzilopotchli
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 20.07.2010 18:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa huitzilopotchli »

tak ste ma potesili....vlastne odvtedy ako ju vytrhlo som presiel nejakych 450 km bez problemov, teplota sa drzi na 95-100 v hocijakom kopci aj ked je vonku 30, rano je hadica makka, len pri jazde stvrdne, vicko na chladici som skontroloval, gumka je dobra, pruzinka tiez...jeden mechanik povie, ze je to ok, druhy ze zle...tak som sa spytal tu...vdaka za odpovede
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

95-100 je moc. Niekde je chyba. Musí držať 90.
jeepinka
Príspevky: 60
Dátum registrácie: 21.08.2008 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jeepinka »

Acon napísal:95-100 je moc. Niekde je chyba. Musí držať 90.
:3020: :3020: nemaš pravdu,lebo bežna teplota benzinovej 5,2 V8 je medzi 100-110 C ..a podla mna na tomto motore je velmi velmi mala pravdepodobnost aby prdla hlava :4012: skus zavolat www.jeepparts.sk a určite pomožu :zg282:
Andrejjeep
Príspevky: 118
Dátum registrácie: 15.07.2010 10:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Andrejjeep »

Bože to sú zase veci.

Mimochodom páni viečko na V8 je 18 librové.

Prevádzková teplota V8 je od nejakých 93 do 110 pri záťaži, ale pri normálnej prevádzke sa drží okolo alebo pod 100 st. Záleží v akom stave je chladiaci okruh, vyskospojka na ventilátory.

Pômocť sa tomu vie daním chladnejšieho termostatu potom prevádzková teplota klesne na 85-90 st.

Sériový termostat je 195 st F, bežne sa v južných oblastiach dáva 185 st F, čo je postačujúce.

Nižšie by som nešiel aj keď máme aj 160 st. F ale to by sa v zime motor ani nezohrial.

Jo a pozdravujem Jeepinku, on už vie kto som :zg282:

A.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

je pravda, že JEEP som nikdy nemal no mám offa a aj s 3t prívesom v kopcoch na 2 (automat, ktorý sa tiež hreje), vonku 34st. a teplota sa nad 90 ani nepohla. Ani som nikdy nepočul o nejakom rozsahu prac, teplôt. Ak by aj bola daná teplota 100st, tak by mala byť stále tých 100st a nie kolísať. Aspoň ja som ešte nesedel v aute, kde by teplota kolísala. Ak teda nebol nejaký problém.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Andrejjeep napísal:Bože to sú zase veci.

Mimochodom páni viečko na V8 je 18 librové.

Prevádzková teplota V8 je od nejakých 93 do 110 pri záťaži, ale pri normálnej prevádzke sa drží okolo alebo pod 100 st. Záleží v akom stave je chladiaci okruh, vyskospojka na ventilátory.

Pômocť sa tomu vie daním chladnejšieho termostatu potom prevádzková teplota klesne na 85-90 st.

Sériový termostat je 195 st F, bežne sa v južných oblastiach dáva 185 st F, čo je postačujúce.

Nižšie by som nešiel aj keď máme aj 160 st. F ale to by sa v zime motor ani nezohrial.

.
Máš pravdu: Bože to sú mi zase veci. Pretože ak tvrdíš, že sériový termostat je 195st F tak čuduj sa svete, hovoríme o 90,55 st C. Z čoho jasne vyplýva, že ak mu to jazdí na 110, je niekde chyba. Opäť nám nedá dýchať fyzika 6-9 ročníka ZŠ
huitzilopotchli
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 20.07.2010 18:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa huitzilopotchli »

Ak by aj bola daná teplota 100st, tak by mala byť stále tých 100st a nie kolísať. Aspoň ja som ešte nesedel v aute, kde by teplota kolísala. Ak teda nebol nejaký problém.[/quote]

teplota nekolíše, je stále okolo 95-100(na tom budíku sa to nedá presne odčítať), rozhodne tesne pod 100, jediné v čom je problém, že cca 2 týždne dozadu mi vytrhlo hadicu od chladiča, čo ma trochu vystrašilo...odvtedy je to zatiaľ ok , len ten pocit neistoty pri jazde ostáva+vyjadrenia niektorých mechanikov, že tá hadica rozhodne nemá byť natlakovaná a ona je...
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Ak ručička stojí na dosiahnutej teplote a nekolíše, malo by to byť OK. Pokial ide o tlak, tak to sa ťažko takto posudzije. Rorhodne tam nejaký tlak musí byť, pretože chladiace systémy dnes pracujú s pretlakom. A ak by som mal veriť tomu, že Jeep má pracovnú teplotu 100st, tak tá hadica musí byť tvrdá/natlakovaná, pretože inak by tá voda vrela ako v čajníku. Snáď netreba hovoriť, že pri atmosférickom tlaku voda vrie pri 100st C. No stále som presvedčený, že 100st to nebude. Zatial ma nikto rozumne neargumentoval prečo by to nemalo byť 90st a ko u všetkých ostatných áut. Ak sa dá veriť info, že termostat je nastavený na 195F, tak je to jasné.
Skúšal si odvzdušniť?
huitzilopotchli
Príspevky: 13
Dátum registrácie: 20.07.2010 18:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa huitzilopotchli »

skúšal, ale bolo to ok, trochu zasyčalo a hneď šla voda
Napísať odpoveď

Návrat na "Jeep Fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 57 neregistrovaných