Zámena motora
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 218
- Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
- Bydlisko: okres VK Zdieľať na Facebook
Zámena motora
Dobrý deň, mal by som otázku znalých veci. Na lesné práce o.i. používame pragu V3S M2. No motor začína mať lepšie časy za sebou a do týchto typov je zúfalý nedostatok náhradných dielov. Tak som uvažoval nad náhradou tohto agregátu (120 ps, 455nm), za nejaký modernejší, na ktorý sú dostupné aj náhradné diely.
Mal by to byť 4 - 6 valec, do ročníku 2000, teda bez riadiačky, max elektrika len na žhavenie, preplňovaný s výkonom okolo 200ps s 5 stupňovou prevodovkou, veľké plus by bolo pneumatické radenie poliek. Niečo ako klasická liazka len v menšom.
Pozeral som vozidlá starších generácií napr. ako mercedes atego, iveco eurokargo, man strednej triedy, ale určite sú aj iné. No s týmito vozidlami nemám skúsenosti, preto sa pýtam, že ktorý typ agregátu (motor+prevodovka) by bol vhodný? Či už z hľadiska poruchovosti, dostupnosti a ceny náhradných dielov a pod.
Tieto nákladiaky sa dosť už vyraďujú, no dobrý motor by ešte poslúžil. Iná vec je, či by zvládal aj väčšie náklony v teréne z hľadiska mazania, keďže v3s m2 má suchú kľukovú skriňu.
Ak máte nejaký nápad, napíšte.
Mal by to byť 4 - 6 valec, do ročníku 2000, teda bez riadiačky, max elektrika len na žhavenie, preplňovaný s výkonom okolo 200ps s 5 stupňovou prevodovkou, veľké plus by bolo pneumatické radenie poliek. Niečo ako klasická liazka len v menšom.
Pozeral som vozidlá starších generácií napr. ako mercedes atego, iveco eurokargo, man strednej triedy, ale určite sú aj iné. No s týmito vozidlami nemám skúsenosti, preto sa pýtam, že ktorý typ agregátu (motor+prevodovka) by bol vhodný? Či už z hľadiska poruchovosti, dostupnosti a ceny náhradných dielov a pod.
Tieto nákladiaky sa dosť už vyraďujú, no dobrý motor by ešte poslúžil. Iná vec je, či by zvládal aj väčšie náklony v teréne z hľadiska mazania, keďže v3s m2 má suchú kľukovú skriňu.
Ak máte nejaký nápad, napíšte.
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 218
- Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
- Bydlisko: okres VK Zdieľať na Facebook
Oco13 V3S M6 s avia turbomotorom a 5* prevodovkou som mal možnosť vyskúšať, bola to skriňovka a mali to vodári, ale nejako sa mi to lepšie nezdalo. Práve naopak, ten malý motor bolo treba viac vytáčať , aby to šlo.
Kryštálový "hladký" motor neviem aký má výkon, ale v spojení s v3s prevodovkou tam nejaký rozdiel asi nebude.
Preto som uvažoval o niečom preplňovanom cca 200 ps a keby to malo prevodovku s polkami, tak kopce by to oveľa ľahšie zvládalo.
Kryštálový "hladký" motor neviem aký má výkon, ale v spojení s v3s prevodovkou tam nejaký rozdiel asi nebude.
Preto som uvažoval o niečom preplňovanom cca 200 ps a keby to malo prevodovku s polkami, tak kopce by to oveľa ľahšie zvládalo.
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw
-
- Príspevky: 17842
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 13.01.2012 10:24
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
V3S
Treba obcas mrknut na stranku Min.obrany /predaj majetku. Dost casto vyraduju ulozenky v3s. Vlani som tam pre znameho kupil "stabak" s 2000km za 400e.
-
- Príspevky: 416
- Dátum registrácie: 17.04.2008 17:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 534
- Dátum registrácie: 27.01.2013 23:40 Zdieľať na Facebook
Ale ved bol tam aj v prilohe spomenuty chlapik co daval vzduchac magirus s asi 160konmi. A to uz na V3sku musi stacit . Predsa to auto je stavane hlavne na teren a nie na rychlostne preteky na ceste a pri vacsom vykone uz by to nemusela vydrzat ani pridavna prevodvka ani reduktory a ine casti podvozku,ze tych 150 az 180 koni na tak ,,lahke,, nakladne auto staci.
-
- Príspevky: 218
- Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
- Bydlisko: okres VK Zdieľať na Facebook
Oco13, áno v3s M6 osadzovali fabricky avia turbo motormi a buď mali klasickú v3s kabínu, alebo aviacku. Kryštálový motor bude domáca prestavba.
milankrajcovic, pozriem tú stránku, hoci samotný motor asi nebude a celé auto nepotrebujem, keďže toto slúži dobre a ceny M2 sú násobné oproti klasickej v3s.
pajtyi, priznám sa so zetor motormi som nemal veľmi do činenia ,ale ak sa dobre pamätám turbo 160 je dosť veľké "hebedo". V Krupine sa poznám osobne s ľudmi z tej firmy, keď som odtiaľ vozil techniku a občas tam aj zavolám, ale na typ M2 súčiastky niet. Však preto sa ich aj armáda zbavovala.
dodík13 ten magirus je zaujímavý, ale je asi zriedkavejší ako hore spomenuté nákladiaky a preto aj súčiastky sa možno horšie zháňajú. 150 az 180 koní je dosť a prevody to musia zvládnuť. Napr. zadné nápravy pokiaľ nemajú vybité vzperné ramená, vydržia veľa, no ak je tam vôľa, tak aj v3s motor ich rozseká na šrot. Diferákov a koncových prevodov som sa dačo namenil kvôli tomu.
Hore spomenuté motory ma napadli pretože výkon a rozmer motora je dobrý a majú 5 stupňovú prevodovku, možno niektoré aj s polkami, čo v kopcoch v teréne je veľké plus. Však ak niektorý z Vás išli na naloženej tatrovke, na ktorej nefungovali polkové rýchlosti, tak to bolo utrpenie.
Tieto veci riešim preto, lebo nikde nie je možné zohnať orig. valcové jednotky na motor v3s T- 912 -5, priemer 115mm. Kľukový mech. je dobrý, ale krúžky v piestoch majú zväčšené vôľe a potom ich láme. Výbrus by sa dal, no na výbrusové piesty, ktoré dostať zase nie sú krúžky. Ak by som toto vyriešil, tak ten motor by ešte dlho slúžil.
Ak by ste niekto vedeli, či u nás existuje vrakovisko nákladných vozidiel s možnosťou odkúpenia dielov, napíšte. Ďakujem.
milankrajcovic, pozriem tú stránku, hoci samotný motor asi nebude a celé auto nepotrebujem, keďže toto slúži dobre a ceny M2 sú násobné oproti klasickej v3s.
pajtyi, priznám sa so zetor motormi som nemal veľmi do činenia ,ale ak sa dobre pamätám turbo 160 je dosť veľké "hebedo". V Krupine sa poznám osobne s ľudmi z tej firmy, keď som odtiaľ vozil techniku a občas tam aj zavolám, ale na typ M2 súčiastky niet. Však preto sa ich aj armáda zbavovala.
dodík13 ten magirus je zaujímavý, ale je asi zriedkavejší ako hore spomenuté nákladiaky a preto aj súčiastky sa možno horšie zháňajú. 150 az 180 koní je dosť a prevody to musia zvládnuť. Napr. zadné nápravy pokiaľ nemajú vybité vzperné ramená, vydržia veľa, no ak je tam vôľa, tak aj v3s motor ich rozseká na šrot. Diferákov a koncových prevodov som sa dačo namenil kvôli tomu.
Hore spomenuté motory ma napadli pretože výkon a rozmer motora je dobrý a majú 5 stupňovú prevodovku, možno niektoré aj s polkami, čo v kopcoch v teréne je veľké plus. Však ak niektorý z Vás išli na naloženej tatrovke, na ktorej nefungovali polkové rýchlosti, tak to bolo utrpenie.
Tieto veci riešim preto, lebo nikde nie je možné zohnať orig. valcové jednotky na motor v3s T- 912 -5, priemer 115mm. Kľukový mech. je dobrý, ale krúžky v piestoch majú zväčšené vôľe a potom ich láme. Výbrus by sa dal, no na výbrusové piesty, ktoré dostať zase nie sú krúžky. Ak by som toto vyriešil, tak ten motor by ešte dlho slúžil.
Ak by ste niekto vedeli, či u nás existuje vrakovisko nákladných vozidiel s možnosťou odkúpenia dielov, napíšte. Ďakujem.
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw
-
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 04.10.2010 18:15 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3064
- Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 45 neregistrovaných