Strana 1 z 3

Dacia 0.9 TCe Lpg, 66KW

Napísané: 09.03.2018 11:03
od používateľa klm5
Dobrý deň,
chcem sa opýtať, aké máte skúsenosti s týmto motorom. Planujem totiz kupit novú Daciu Sandero, len sa mi trochu nezdá ten nepomer zdvihový objem vs. počet KW. Ďakujem za každú Vašu skúsenosť či radu.

Napísané: 09.03.2018 12:12
od používateľa pidizvi
novu? Si si isty? Lebo aktualne v ponuke v cennikoch uz dacia tento motor neponuka. Presla na trojvalec 1.0 SCe 54kW, neponuka ziadny silnejsi benzin pre logan ci sandero.
Ten motor 0.9 turbo nepoznam, ale fakt, ze im v ponuke vydrzal len par rokov by ma dostatocne odradil.
Oproti zakladnemu benzinu v nom nevidim zmysel. Vykon a dynamika stale onicom, spotreba asi rovnaka.

Napísané: 09.03.2018 15:12
od používateľa marikapu
Prečo chceš malý objem? :41c2:

Re: Dacia 0.9 TCe Lpg, 66KW

Napísané: 09.03.2018 16:19
od používateľa Daxisko
klm5 napísal:Dobrý deň,
chcem sa opýtať, aké máte skúsenosti s týmto motorom. Planujem totiz kupit novú Daciu Sandero, len sa mi trochu nezdá ten nepomer zdvihový objem vs. počet KW. Ďakujem za každú Vašu skúsenosť či radu.
Ahoj. Neviem síce čo ťa ťahá ku značke Dacia, no viac nechápem na čo taký motorček. Je to nevýhodné, oničom. Malý objem, nič to neťahá. Ak môžem poradiť, kúp niečo čo má aspoň 100 koní. Napríklad niečo s motorom 1.6 MPI a pod. Sú to ideálne motory na prestavby a sú spoľahlivé lol

Napísané: 09.03.2018 17:11
od používateľa oco13
Daxisko: jazdím vela a na starých autách, celých 30r na plyne. Ani jedno z mojich aut sa ani len nepriblížilo ku 100 koňom. Napriek tomu porcie 400 až 650t km dali celkom v pohode.
Aj prestavba auta na LPG alebo CNG nie je až tak o samotnom aute ako skôr o jeho majitelovi a používatelovi.
Týmto sa vôbec nechcem zastávať toho oturbeného čuda, ktoré vypadlo Renaultu z kočíka niekde na polceste k normálnemu motoru. :40bd: :40bd: :40bd: Napriek tomu sú Dacie s plynom oblúbené taxíky a tie veru nekončia pri 200t km ako hociktorá avdinka. lol

Napísané: 09.03.2018 17:25
od používateľa Daxisko
@oco13 jasne, ale uznaj že motor 0,9 vybičovaný do 66kw či koľko to má je hlúposť na entú. Nešlo mi ani tak o ten výkon, ale ja keď niekde vidím 0.002 motor s výkonom 2000 koní tak sa len usmievam, lebo to sú novodobé TSI a podobné kokotiny, aj keď toto je tce. Nebavíme sa o starých poctivých motoroch :2f93:
:4012:

Napísané: 09.03.2018 17:35
od používateľa bopol
Teraz mam na vikend captur s tym motorom a ide to uplne v pohode a je to nepriamovstrek ,takze plyn bez problemov.Akurat na 5ke to nad 130km slabo taha,3,4ide dobre lepsie ako 1.6.Chlapci piste tu vlastne skusenosti nie niekto povedal.Mam aj ine auta s roznymi motormi 1,4-66kw,1,6-83kw,1,2TCE-74kw,1,5dci-kw,2,0T-184kw,2,5-141kw.Ten motor ide rovnako ako ta 1,6 az na tu 5 ta je dlha ale je to aj nove auto ma 50km.Na tych autach vsetkych jazdim tak to viem porovnat.

Napísané: 09.03.2018 17:38
od používateľa bopol
Daxisko napísal:@oco13 jasne, ale uznaj že motor 0,9 vybičovaný do 66kw či koľko to má je hlúposť na entú. Nešlo mi ani tak o ten výkon, ale ja keď niekde vidím 0.002 motor s výkonom 2000 koní tak sa len usmievam, lebo to sú novodobé TSI a podobné k***, aj keď toto je tce. Nebavíme sa o starých poctivých motoroch :2f93:
:4012:
Este raz toto je este nepriamovstrek,tsi 1,2tce nove su vsetko priamovstreky,uz som videl tu 0,9 s 300tis.km.A ta nasa 1,2tce stara 74kw je tiez nepriamovstrek a ma 200tis.km bez jednej zavady ale je to uplne iny motor ako 1,2tce nove tie trochu hapruju.

Napísané: 09.03.2018 17:40
od používateľa Daxisko
@bopol nejde o ťah...

Prečo američania roky rokúce robia niekoľko litrové motory s výkonom dajme tomu 150 koní ? Lebo asi aby vydržali. Tieto motorčeky idú v pohode, ale otázka je dokedy s akou údržbou. Tiež mám bohaté skúsenosti najmä s TSI motormi, viem o čom píšem lol

Napísané: 09.03.2018 17:44
od používateľa bopol
Len tu idete porovnavat jablka s hruskami a nieje tce ako tce.Pre bezneho sofera to staci ale mne nie ,najradsej jazdim s 2,0T 184kw,a najhorsia je ta 1,6.

Napísané: 09.03.2018 17:47
od používateľa Daxisko
No tak a sme doma. Keď chceš výkon pohoda, ber 2 liter turbo. Mne stačí moja 1.6 brnkám s ňou v meste 50 mimo mesta 90-130 a som úplne v pohode :) Predtým som mal viac áut, firemných ani nerátam, tam sa človek vybláznil až až. Ale na obyčajné jazdenie z bodu A do B je to paráda :4012:

Napísané: 09.03.2018 18:05
od používateľa oco13
Nájdite si niekde štúdiu o teplotnom manažmente motorov. V skratke XY kw produkuje určité množstvo tepla, ak je hmota motora primalá na spracovanie tohto tepla motor umiera. Preto amíci robia velké a ťažké motory - aby prežili dlho dlho.
No a druhá zásada - čím menej komponentov motor má tým menej sa toho pokazí.
Vlastná skúsenosť - francúzsky 1,4D ktorý mal celú elektriku v jednom kábli(zhasínanie) natočil 1,5 mega a ako auto umrelo ten motor vrčí v traktore. Lenže to je 33kw na 120kg váhy motora. :40bd: :40bd: :40bd:

Napísané: 09.03.2018 18:07
od používateľa oco13
bopol napísal:Pre bezneho sofera to staci ale mne nie ,najradsej jazdim s 2,0T 184kw,a najhorsia je ta 1,6.

Strašne sa modlím aby čím skôr zaviedli povinnosť GPS čipu v každom aute a aby nepokutovali policajti na ceste , ale počítač cez satelit. lol

Napísané: 09.03.2018 18:12
od používateľa Daxisko
Presne tak. V meste je 50tka, na dialnici u nás 130. Pre mna je to alfa omega. :300f:

Napísané: 09.03.2018 18:15
od používateľa hjundai
Povedzme že porovnávať US motory s našimi pomermi je nenáležité - US: jazda dialnicami pohodovým tempom, ťažké autá, bežný občan dochádza km o ktorých sa tu ani nesníva, zvýšiť výkon objemom je oveľa jednoduchšie a lacnejšie než špekulovať nad komplikovanými riešeniami.
Kedže práca je tam dobre cenená servis jednoduchého motora je výhodou.
Neviem či ten motor čo píšete nie je ten čo ho vopchali do Micri a tým zabili dobre postavené šasi.