technická kontrola - olejový chladič, brzdy

Aké sú vaše skúsenosti s tuningom? Aké vozidlá tunovať, rady a odporúčania...

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

rawen12345
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 23.06.2013 18:10
Zdieľať na Facebook

technická kontrola - olejový chladič, brzdy

Príspevok od používateľa rawen12345 »

Dobrý deň/ ahojte
chcel by som sa spýtať, či má niekto skúsenosť s technickou kontrolou v spojení s dodatočne namontovaným olejovým chladičom, pripadne "big brake kitom". Na mojej víkendovke občas zabehnem aj na Ring sa vyblázniť, teploty a brzdný účinok sú taká klasika ktorú musí každý riešiť ak to chce robiť pravidelnejšie. Nič menej, auto chodí aj na normálne cesty tak by som nerád robil také úpravy ktoré by som každé dva roky pred technickou musel meniť(odmontovat/namontovat).
1. Olejový chladič namontovaný pred radiátor ale pod prednou maskou (čiže schovaný), napojenie pomocou sendvičového adaptéra s termostatom medzi olejovým filtrom
2a. Brzdy - buď rovno kit na prednú nápravu (napr apracing)
2b. alebo aspoň lepšie kotúče, platničky a samozrejme ma zaujíma či môžem použiť pancierové hadice
Ďakujem veľmi pekne za odpovede/ skúsenosti.
christiane
Príspevky: 1642
Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa christiane »

Olejovy chladic je tvoja vec.Na stk sa nekontroluje pokial nevisia hadice kade-tade.
Na brzdy je graf ktory musia splnit brzdny ucinok.Pokial bude brzdny ucinok podla grafu,je jedno co tam mas.Nerob ich tesne pred stk,platnicky a brzdy sa musia zabehnut.Vlastna skusenost.Ale technik videl ze mam vsetko nove tak sa to vyriesilo.A hadicky nesmu byt popraskane a inak poskodene.Kludne si ich daj aj pozlatene.
xentry
Príspevky: 1958
Dátum registrácie: 29.06.2018 17:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa xentry »

Na stk je dolezite co vidi brzdova stolica aku ucinnost brzd a nie technik ci pozrie ci su nove. Ked nahodim nove dosticky a kotuce ale nie su v poriadku strmene, valceky v nich maju problem, zadrhava sa to niekde mozu byt nove na oko kolko chcu a nic z toho nebude.
rawen12345
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 23.06.2013 18:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rawen12345 »

Ďakujem, problém s opotrebovanými, zanedbanými brzdami je jasný, skôr ide o to či nebude problém keď budú ešte agresívnejšie ako pôvodné,teda že by mali tak povediac až moc veľký účinok (to si predstavujem keď sa vymenia jednopiestikové strmene za dvoj napriklad).
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Agresívnejšie tiež nesmú byť - máš tam graf s toleranciami - zle je menej ,ale rovnako zle je aj viac.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
rawen12345
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 23.06.2013 18:10
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa rawen12345 »

Ďakujem za info.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

agresévnejšie brzdy nesmú byť?

technik na stk, hodnoti účinok, súmernosť, stupňovanie účinku či nábeh. pod nábehom sa myslí to, či niektoré koleso nezačalo brzdiť neskôr.

také auto so spínajúcím sa koňom na kapote má určite agresívnejšie brzdy ako môj duster a zo stovky zastaví o hodne pár metrov skôr.
oco13
Príspevky: 17825
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Martin - technik na tej brzdovej stolici má rovnaký graf na monitore, ako máme my pri nitovacích a skrutkovacích automatoch. Celkom ma to prekvapilo - a pekne je tam vidieť ako je tá krivka ohraničená z dvoch strán - aj dolu - to brzdí menej, ale aj hore to ak prichádza k prílišnému spomaleniu vozidla vzgladom k jeho váhe.
Preto aj do počítača zadáva presný typ , neviem či nie rovno vin číslo. A nakonci sú dve kolmé čiary v ich rozmedzí musí prísť k zablokovaniu kolesa. Preto si na nohu aj dáva ten sersám čo meria silu pôsobiacu na pedál.
Ak nahodíš na Punto 300mm dvojpiestové brzdy tak sa dostane do nesúladu sila na pedál a okamih blokovania brzd.
Aspoň ja som pochopil takto jeho výklad , keď mi tam merali brzdy
Stupňovanie účinku - pri "lepších" brzdách bude toto stupňovanie príliš prudké a krivka sa nezmestí do tolerancie, ale skončí skôr a hore nad limitom
--- také auto so spínajúcím sa koňom na kapote má určite agresívnejšie brzdy ako môj duster a zo stovky zastaví o hodne pár metrov skôr. ----


ano presne tak preto si nemôžeš ty sám dať brzdy z takého auta na daciu.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
golfo
Príspevky: 146
Dátum registrácie: 11.10.2015 15:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa golfo »

chlapci to je všetko pekné že to auto brzdí, ale všetko to zavisi len a len od technika TK. Keby si robí svoju robotu ako má, tak to berie ako nepovolenu upravu vozidla, detto aj ten chladič. Vozidlo na Tk, musi zodpovedat stavu z vyroby, co sa tyka schvalenia komponentov. Ine je keby máš na tieto úpravy papier, ako napr. to maju nemci, tam musíš mat TUV certifikát.......
Fiat Marea weekend 2,4 jtd,VW Passat Variant B7 2.0tdi
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Na stk zaleži či natrafiš na normalneho človeka,alebo na d*bila...

:3c90:
Napísať odpoveď

Návrat na "Tuning vozidiel"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní