Audi A4 3.0 tdi , 2008 tiptronic

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 3.0 tdi , 2008 tiptronic

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tento národ je v kadečom zvláštny.Vidím to takto... kúpy si nové auto,potom z preposratosti sa nechá zdierať autorizákom,pritom pečiatky môže pokojne zbierať aj mimo autorizovaného.Auto (obzlášť novodobé a komplikované) prídu prvýkrát po štyroch rokoch kedy je už neskoro na to,aby sa mechanik oboznámil z danou technikou ešte v "panenskom" stave. Keď nabehli PD ška som mal asi štastie na troch,čo od prvého km chodili ku mne.A tak z času nedotknutej techniky som získal to,čo je už dnes nezískateľné,vedomosti z času ktorý sa neopakuje.celých min 15 rokov to spôsobilo že sa robili tieto motory v desivých počtoch a robia sa dodnes.Len preto,že človek vie niečo,čo nevedia chlapci dokonca ani dnes.
Ak nová technika príde o štyri roky,je potrebný ďalší dlhý čas kým sa to osvojí,príde na finesy a vypoznajú charakteristické veci.Ale na to osvojenie treba zase len spústu chute sa tomu v podstate bezplatne venovať,pretože učenie a zháňanie sa po údajoch atd nie je platené.Tie autá z počiatku čo autorizák vynechali,dodnes v ňom neboli a dodnes nemali problém ktorý by stál za reč.Slováci majú ešte jednu vlastnosť,abo lepšie dve.Nenávidia múdrych a šikovných.A keždý nesúhlas vidia ako nepriateľský akt. Toto tu podpáliť,utopiť,alebo utiecť.Fórum je školská ukážka,ale je to iba jeden malinký segment nášho každodenného sveta.Strašné je pozerať,ako všetko čo za niečo stojí,je múdre a šikovné,pozvolna rezignuje a prenecháva celý priestor pre zlých,blbých,zákerných.Aj rozum sa grupuje a vyhladáva v záujme vlastnej normálnej existencie,ale sú to iba bubliny samé pre seba.Takto to dôjde len tam kde musí....na koniec chrbtovej kosti
lubos zimovcak
Príspevky: 3433
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 3.0 tdi , 2008 tiptronic

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

V autorizakoch ostáva veľmi málo šikovných mechanikov...
Takmer každý kto môže, má chuť a nájde si priestory, časom da zbohom servisu a ide na vlastnú päsť.

Bohužiaľ, dnes je už asi bežnemu servisu zabránene dostávať najnovšie informácie a diagnostické postupy, o firemnej podpore priamo z automobilky ani nehovorím...

Resp, je neúmerne drahá.
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 3.0 tdi , 2008 tiptronic

Príspevok od používateľa martincichy »

lubos zimovcak napísal: 04.11.2022 16:56 Bohužiaľ, dnes je už asi bežnemu servisu zabránene dostávať najnovšie informácie a diagnostické postupy, o firemnej podpore priamo z automobilky ani nehovorím...
Nie je to problem staci si zaplatit. Kedze sa nevenujem europskym autam, nemam prehlad, ale v suzuki ci v toyote si normalne vies zaplatit online pristup ku vsetkemu, co potrebujes. Od diagnostickeho rozhrania k navodom na opravy.

Doplnim - nie je to drahe. 2 ciferne cislo.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 3.0 tdi , 2008 tiptronic

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Skutočne je to tak.Je nutnosť ísť do on line priestotu,vybaviť si prístup...a platiť.To už inak nebude.Názory sa môžu rôzniť,ale takto má aj výrobca úplne všetky informácie o každom aute ktoré sa k nim prihlási na diagnostiku.Tým je napr zabezpečené že sa im nikto nebude kutrať a robiť úpravy,zato má prístup k veškerým informáciám a postupom,pokiaľ sú výrobcom spracované,vie si zistiť všetky zmeny softov atd.Týmto automaticky z hry vypadne väčšina,čo práve na škodu nebude
m.f.
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 01.04.2010 10:27
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 3.0 tdi , 2008 tiptronic

Príspevok od používateľa m.f. »

Mas to z automatom.Ale vypne pre to ze ho pridusi? Ako keby si nevysliapol spojku na manuale? To moze byt problem v hydromenici. Nemalo by sa to robit,ale skus ked ti to vypina pred zastavenim vyradit do N-ka. Ak to nevypne tak je problem v hydromenici.
tuninka
Príspevky: 895
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 3.0 tdi , 2008 tiptronic

Príspevok od používateľa tuninka »

Ináč zaujímalo by ma, na čo má prevodovka aj N-ko, keď sa to tam nemá dávať, a čo sa stane ak napríklad za jazdy hodím do N-ka.... doplachtím, kompletne zastavím, a keď sa znova idem pohnúť, tak dám znova do D? Veď keby to bolo také nebezpečné, tak by to tam softwér v prevodovke nedovolil zaradiť, poprípade by zablokoval páku.... mal som už 4 autá s automatom a na každom sa dalo vyradiť za jazdy do N-ka, ani jedno auto to neblokovalo, prečo? Ak sa to nemá robiť?
tuninka
Príspevky: 895
Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 3.0 tdi , 2008 tiptronic

Príspevok od používateľa tuninka »

chcel som rozprúdiť diskusiu, vedel som že sa chytíš, :-\ ale odpoveď som nedostal, je viacej druhov automatov, ktorým to škodí najviac?
undertaker007
Príspevky: 257
Dátum registrácie: 01.05.2013 11:08
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 3.0 tdi , 2008 tiptronic

Príspevok od používateľa undertaker007 »

tuninka napísal: 05.11.2022 09:37 Ináč zaujímalo by ma, na čo má prevodovka aj N-ko, keď sa to tam nemá dávať, a čo sa stane ak napríklad za jazdy hodím do N-ka.... doplachtím, kompletne zastavím, a keď sa znova idem pohnúť, tak dám znova do D? Veď keby to bolo také nebezpečné, tak by to tam softwér v prevodovke nedovolil zaradiť, poprípade by zablokoval páku.... mal som už 4 autá s automatom a na každom sa dalo vyradiť za jazdy do N-ka, ani jedno auto to neblokovalo, prečo? Ak sa to nemá robiť?

Ja sa na toto pozerám nie zo strany manuálu, ale z technického hľadiska.
Dovolím si svoj názor, že sa neudeje nič zlé, ak sa nebavíme o dlhých vzdialenostiach.
Ak počas jazdy používam normálne režim D a povedzme počas parkovania, pri potrebe prepínať sa medzi režimami D a R preraďujem do N ešte počas pohybu auta, nič sa nedeje. Inokedy nevidím vôbec zmysel uvažovať nad vyraďovaním do N, i keď, opäť podľa môjho názoru, pri DCT/DSG/... prevodovkách by to bolo na debatu...
Taktiež na všetkých autách, s ktorými som sa stretol, som vedel vyradiť do N aj pri pohybe auta, zatiaľ len na Ford Kuga 2019 2.0EcoBoost to nešlo - len so stlačením poistky.
cenamcic napísal: 05.11.2022 10:06 Presne kvôli tomu istému prečo sa automat nemôže ani ťahať na dlhšie vzdialenosti.
Ťahanie auta a vyradenie do N počas pohybu auta sú podľa mňa odlišné záležitosti...
Teda, ak sa naozaj nebavíme o nejakom vyradení pri jazde povedzme z kopca a teda na dlhšie. To by problém bol...
m.f. napísal: 05.11.2022 09:09...

Toto treba určite vyskúšať v rámci nejakej prvotnej primitívnej skúšky, čo je príčina.
fuly
Príspevky: 39
Dátum registrácie: 27.04.2015 13:33
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 3.0 tdi , 2008 tiptronic

Príspevok od používateľa fuly »

Tento národ je v kadečom zvláštny.Vidím to takto... kúpy si nové auto,potom z preposratosti sa nechá zdierať autorizákom,pritom pečiatky môže pokojne zbierať aj mimo autorizovaného.Auto (obzlášť novodobé a komplikované) prídu prvýkrát po štyroch rokoch kedy je už neskoro na to,aby sa mechanik oboznámil z danou technikou ešte v "panenskom" stave. Keď nabehli PD ška som mal asi štastie na troch,čo od prvého km chodili ku mne.A tak z času nedotknutej techniky som získal to,čo je už dnes nezískateľné,vedomosti z času ktorý sa neopakuje.celých min 15 rokov to spôsobilo že sa robili tieto motory v desivých počtoch a robia sa dodnes.Len preto,že človek vie niečo,čo nevedia chlapci dokonca ani dnes.
Ak nová technika príde o štyri roky,je potrebný ďalší dlhý čas kým sa to osvojí,príde na finesy a vypoznajú charakteristické veci.Ale na to osvojenie treba zase len spústu chute sa tomu v podstate bezplatne venovať,pretože učenie a zháňanie sa po údajoch atd nie je platené.Tie autá z počiatku čo autorizák vynechali,dodnes v ňom neboli a dodnes nemali problém ktorý by stál za reč.Slováci majú ešte jednu vlastnosť,abo lepšie dve.Nenávidia múdrych a šikovných.A keždý nesúhlas vidia ako nepriateľský akt. Toto tu podpáliť,utopiť,alebo utiecť.Fórum je školská ukážka,ale je to iba jeden malinký segment nášho každodenného sveta.Strašné je pozerať,ako všetko čo za niečo stojí,je múdre a šikovné,pozvolna rezignuje a prenecháva celý priestor pre zlých,blbých,zákerných.Aj rozum sa grupuje a vyhladáva v záujme vlastnej normálnej existencie,ale sú to iba bubliny samé pre seba.Takto to dôjde len tam kde musí....na koniec chrbtovej kosti
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 3.0 tdi , 2008 tiptronic

Príspevok od používateľa seven549 »

Filip1111 napísal: 04.11.2022 12:30 Prave teraz bol vymeneny snimac tlaku paliva tak testujem ...
:40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: :40bd: ak ti zasvieti aladinova lampicka ze motor nemaze vymenis tiez snimac tlaku oleja??????

alebo zmeras ci je tam tlak dobry a az potom das novy snimac.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 3.0 tdi , 2008 tiptronic

Príspevok od používateľa seven549 »

lubos zimovcak napísal: 04.11.2022 16:56
Takmer každý kto môže, má chuť a nájde si priestory, časom da zbohom servisu a ide na vlastnú päsť.

ja by som k tomu dodal -- 90 percent takych mechanikov potom konci so svojimi znalostami aj tam kde skoncili napr v autorizaku.pretoze aj ta doma vybudovana dielna bude na hypoteku a casom pride na to ze babrat sa s nejakou zavadou 3 dni neprinesie ziadne euro.

prejde vzdy na styl,vymenit - skasirovat a dalsi.vzdy v tom bude na prvom mieste pomer --- pracovny cas a zisk.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Audi A4 3.0 tdi , 2008 tiptronic

Príspevok od používateľa oco13 »

lubos zimovcak napísal: 04.11.2022 16:56 Takmer každý kto môže, má chuť a nájde si priestory, časom da zbohom servisu a ide na vlastnú päsť.
Na slovensku sú 3 miliony registrovaných aut - kolko u nich si majitelia môžu robiť sami a kvalitne? lepšie ako bežný servis?
To nie je len otázka aut - to je otázka opráv čohokolvek.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 101 neregistrovaných