Ťažné na 3360kg
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 89
- Dátum registrácie: 15.06.2008 14:24 Zdieľať na Facebook
Ťažné na 3360kg
Caute borci, uz tyzden riešim tému, ci na aute co ma na guli 3360kg mozem ťahať vozík určený na 3500kg samozrejme ho nepretazim ani nic, jedna sa o jeep Grand cherokee 2006, chcel by som s nim ťahať a chcem aby som mal vsetko papierovo v poriadku ked ma zastavia policajti ci uz tu alebo v Rakúsku pripadne Nemecku... ci radšej sa poobzerať po aute s taznym na 3500kg pytal som sa par policajtov a kazdy mi povedal inák....
-
- Príspevky: 1649
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 97
- Dátum registrácie: 17.01.2009 21:00 Zdieľať na Facebook
Nesúhlasím celkom s Christianom, lebo som v minulosti riešil už túto otázku a našiel som na stránke Ministerstva dopravy vysvetlujúci list k tejto problematike pre Policajný zbor, kde sa práve písalo o tom, že rozhodujúca je okamžitá hmotnosť prípojného vozidla v okamihu prepravy. Treba si pozrieť pojmy pod ktorými je to v techničáku zapísané. Príves má stanovenú najväčšiu prípustnú celkovú hmotnosť pod bodom F1 v TP a vozidlo má pod bodom F3 najväčšiu prípustnú hmotnosť jazdnej súpravy a najväčšiu prípustnú hmotnosť prípojného vozidla, pozor, nie je tam uvedený pojem celková hmotnosť prípojného vozidla. To že v techničáku vozidla pri paramtroch prívesu nie je uvedené slovo celková znamená, že rozhodujúca je okamžitá hmotnosť prívesu a teda ak ti majú dať policajti pokutu, najprv ti musia dokázať spáchanie priestupku, to znamená prevážiť vozík certifikovanými váhami. Ako to posúdia policajti v zahraničí, to ani srnky netušia. Na slovensku to vieš ukecať, ale v zahraničí by som si tým nebol istý. Ak ti môžem poradiť, tak skôr ako hľadať iné vozidlo, tak by som si zohnal vozík, ktorý bude mať v techničáku celkovú hmotnosť do 3360,- kg, je to jednoduchšie, ako zháňať iné vozidlo. Ak by si kupoval nový vozík, vieš si to takto našpecifikovať priamo predajcovi. Ja mám vozík s celkovou hmotnosťou do 3000,- kg, pričom sú tam 2 nápravy, z ktorých každá má podľa štítku povolené zaťaženie 1800,- kg.
-
- Príspevky: 669
- Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03 Zdieľať na Facebook
https://privesy-ban.sk/informacie/techn ... %C3%BAprav
mne ešte bolo odporúčané vytlačiť si vyhlášku a ukázať to v prípade žeby nejaký policajt potreboval usmerniť.....
mne ešte bolo odporúčané vytlačiť si vyhlášku a ukázať to v prípade žeby nejaký policajt potreboval usmerniť.....
-
- Príspevky: 1649
- Dátum registrácie: 16.12.2011 14:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 89
- Dátum registrácie: 15.06.2008 14:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 17844
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
Vyfasoval som pokutu aj keď som neprekročil hmotnosť. Jedna strana vozidla bola preťažená a rozdiel medzi kolesami bol viac ako 50% váhy. Pokuta nebola na ceste ale na DI v správnom konaní. Našťastie nám ju firma preplatila , lebo vozidlo bolo upravené ako dielňa a robila to firma
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
-
- Príspevky: 7883
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Re: Ťažné na 3360kg
auto má ťažné na 3360 kg.v tp ti píše Max hmotnosť jazdnej súpravy tu nesmieš prekročiť.kazdy vozik s max hmotnosťou nad 750kg potrebuje mať šofér E skupinu.berie sa vždy do úvahy Max váha vozíka zatazeneho.pohotovostna hmotnosť je nepodstatná vždy sa berie maximálna váha.ak má jazdná súprava nad 3500kg vodičák skupiny C.Dalibor99 napísal:Caute borci, uz tyzden riešim tému, ci na aute co ma na guli 3360kg mozem ťahať vozík určený na 3500kg ...
-
- Príspevky: 1747
- Dátum registrácie: 25.02.2009 02:07
- Bydlisko: ZH
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Zase tu odznela kopa nezmyslov a bludov.
Už som to tu niekoľko krát povedal a opakujem to znovu:
Ak máte nejaké nejasnosti tak sa nikdy ale fakt nikdy nepýtajte policajta. Policajti neovládajú zákon a už vôbec nie vykonávacie vyhlášky. Každý policajt vám povie niečo úplne iné ale žiadny vám nepovie ako to skutočne má byť. Ak máte fakt nejaké pochybnosti tak sa obráťte na príslušné ministerstvo aby vám poslali písomný záväzný výklad zákona, ktorý je záväzný aj pre policajtov.
No a teraz k téme.
Podľa vysvetlenia ministerstva dopravy je v prípade spájania vozidiel do jazdnej súpravy rozhodujúca okamžitá hmotnosť prípojného vozidla. Za vozidlá kategórie M1 a N1 je možné pripájať prípojné vozidlá kategórie O1 (do 750 kg) a O2 (do 3.500 kg). Výrobca vozidla uvádza maximálnu hmotnosť prípojného vozidlo (brzdeného/nebrzdeného). Pri montáži ťažného zariadenia na vozidlo sa tiež zapisuje do TP maximálna nosnosť prípojného zariadenia, ktorú určil výrobca v homologizačnom liste.
Ak je v TP uvedené, že za vozidlo je možné pripojiť brzdený príves s najvyššou hmotnosťou 3.360 kg tak za takéto vozidlo je možné pripojiť príves ktorého okamžitá hmotnosť je 3.360 kg. Nie je rozhodujúca jeho najvyššia prípustná celková hmotnosť.
Takže ak mate napríklad aj príves ktorého najvyššia prípustná hmotnosť je 3.500 kg a je jeho pohotovostná hmotnosť je 700 kg tak ho môžete ťahať aj za vozidlom ktoré môže ťahať maximálne príves s hmotnosťou 800 kg ak je prázdny. Rozhodujúca je okamžitá hmotnosť prípojného vozidla, ktorého hmotnosť ak vás niekto chce drbať musí preukázať odvážením.
Takže ak máš zapísané ťažné v TP 3.360 kg tak kľudne môžeš ťahať aj príves s najvyššou povolenou hmotnosťou 3.500 kg len jeho okamžitá hmotnosť nesmie prekročiť 3.360 kg a tiež nesmie byť prekročená hmotnosť jazdnej súpravy za písaná v TP ťažného vozidla.
Čo sa týka zahraničia tak je to presne tak isto lebo Slovensko muselo zosúladiť zákon s nariadením EU. Preto sme sa museli prispôsobiť zákonom ktoré už dávno predtým platili napríklad v Nemecku a Rakúsku. To len u nás pred novelizáciou zákona platil nezmysel o najvyšších prípustných hmotnostiach prípojného vozidla. Teraz by v celej EU už malo platiť že rozhodujúca pre ťahanie je okamžitá hmotnosť prípojného vozidla.
Čo sa týka vodičských oprávnení tak tam sa berú celkové najvyššie povolené hmotnosti vozidiel. To znamená, že na vedenie vozidla je potrebné vodičské oprávnenie kategórie podľa najvyšších celkových hmotností vozidla a prípojného vozidla. Tu nerozhoduje jeho okamžitá hmotnosť.
Takže ak sa za vozidlo kategórie M1/N1 pripojí prípojné vozidlo kategórie O1 (nebrzdené do 750 kg) stačí na vedenie takejto jazdnej súpravy vodičské oprávnenie skupiny B.
Za vozidlo kategórie M1/N1 je možné pripojiť aj prípojné vozidlo s najvyššou prípustnou hmotnosťou väčšou ako 750 kg ak najvyššia prípustná hmotnosť takejto jazdnej súpravy nepresiahne 4.250 kg a tiež na vedenie takejto jazdnej súpravy stačí vodičské oprávnenie skupiny B (ale len po absolvovaní preškolenia a jázd v autoškole)
Ak jazdná súprava zložená z ťažného vozidla kategórie M1/N1 a prípojného vozidla O2 (nad 750 kg a do 3.500 kg) a jej najvyššia povolená hmotnosť presiahne 4.250 kg je potrebné vodičské oprávnenie skupiny BE.
A Seven ty netáraj hlúposti že ak ma jazdná súprava nad 3.500 kg tak treba vodičák skupiny C.
Už som to tu niekoľko krát povedal a opakujem to znovu:
Ak máte nejaké nejasnosti tak sa nikdy ale fakt nikdy nepýtajte policajta. Policajti neovládajú zákon a už vôbec nie vykonávacie vyhlášky. Každý policajt vám povie niečo úplne iné ale žiadny vám nepovie ako to skutočne má byť. Ak máte fakt nejaké pochybnosti tak sa obráťte na príslušné ministerstvo aby vám poslali písomný záväzný výklad zákona, ktorý je záväzný aj pre policajtov.
No a teraz k téme.
Podľa vysvetlenia ministerstva dopravy je v prípade spájania vozidiel do jazdnej súpravy rozhodujúca okamžitá hmotnosť prípojného vozidla. Za vozidlá kategórie M1 a N1 je možné pripájať prípojné vozidlá kategórie O1 (do 750 kg) a O2 (do 3.500 kg). Výrobca vozidla uvádza maximálnu hmotnosť prípojného vozidlo (brzdeného/nebrzdeného). Pri montáži ťažného zariadenia na vozidlo sa tiež zapisuje do TP maximálna nosnosť prípojného zariadenia, ktorú určil výrobca v homologizačnom liste.
Ak je v TP uvedené, že za vozidlo je možné pripojiť brzdený príves s najvyššou hmotnosťou 3.360 kg tak za takéto vozidlo je možné pripojiť príves ktorého okamžitá hmotnosť je 3.360 kg. Nie je rozhodujúca jeho najvyššia prípustná celková hmotnosť.
Takže ak mate napríklad aj príves ktorého najvyššia prípustná hmotnosť je 3.500 kg a je jeho pohotovostná hmotnosť je 700 kg tak ho môžete ťahať aj za vozidlom ktoré môže ťahať maximálne príves s hmotnosťou 800 kg ak je prázdny. Rozhodujúca je okamžitá hmotnosť prípojného vozidla, ktorého hmotnosť ak vás niekto chce drbať musí preukázať odvážením.
Takže ak máš zapísané ťažné v TP 3.360 kg tak kľudne môžeš ťahať aj príves s najvyššou povolenou hmotnosťou 3.500 kg len jeho okamžitá hmotnosť nesmie prekročiť 3.360 kg a tiež nesmie byť prekročená hmotnosť jazdnej súpravy za písaná v TP ťažného vozidla.
Čo sa týka zahraničia tak je to presne tak isto lebo Slovensko muselo zosúladiť zákon s nariadením EU. Preto sme sa museli prispôsobiť zákonom ktoré už dávno predtým platili napríklad v Nemecku a Rakúsku. To len u nás pred novelizáciou zákona platil nezmysel o najvyšších prípustných hmotnostiach prípojného vozidla. Teraz by v celej EU už malo platiť že rozhodujúca pre ťahanie je okamžitá hmotnosť prípojného vozidla.
Čo sa týka vodičských oprávnení tak tam sa berú celkové najvyššie povolené hmotnosti vozidiel. To znamená, že na vedenie vozidla je potrebné vodičské oprávnenie kategórie podľa najvyšších celkových hmotností vozidla a prípojného vozidla. Tu nerozhoduje jeho okamžitá hmotnosť.
Takže ak sa za vozidlo kategórie M1/N1 pripojí prípojné vozidlo kategórie O1 (nebrzdené do 750 kg) stačí na vedenie takejto jazdnej súpravy vodičské oprávnenie skupiny B.
Za vozidlo kategórie M1/N1 je možné pripojiť aj prípojné vozidlo s najvyššou prípustnou hmotnosťou väčšou ako 750 kg ak najvyššia prípustná hmotnosť takejto jazdnej súpravy nepresiahne 4.250 kg a tiež na vedenie takejto jazdnej súpravy stačí vodičské oprávnenie skupiny B (ale len po absolvovaní preškolenia a jázd v autoškole)
Ak jazdná súprava zložená z ťažného vozidla kategórie M1/N1 a prípojného vozidla O2 (nad 750 kg a do 3.500 kg) a jej najvyššia povolená hmotnosť presiahne 4.250 kg je potrebné vodičské oprávnenie skupiny BE.
A Seven ty netáraj hlúposti že ak ma jazdná súprava nad 3.500 kg tak treba vodičák skupiny C.
-
- Príspevky: 17844
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1747
- Dátum registrácie: 25.02.2009 02:07
- Bydlisko: ZH
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Oco na začiatok by stačilo si preštudovať príslušnú vyhlášku
Nariadenie vlády č.349/2009 Z.z.
o najväčších prípustných rozmeroch vozidiel a jazdných súprav, najväčších prípustných hmotnostiach vozidiel a jazdných súprav, ďalších technických požiadavkách na vozidlá a jazdné súpravy v súvislosti s hmotnosťami a rozmermi a o označovaní vozidiel a jazdných súprav.
Kde sa v prílohe č.1 konkrétne píše:
4. Ďalšie technické požiadavky na vozidlá a jazdné súpravy súvisiace s hmotnosťami a rozmermi
g) pri vozidlách kategórie M, N, O a L v prevádzke v premávke na pozemných komunikáciách sa pripúšťa nerovnomernosť rozloženia okamžitej hmotnosti vozidla na kolesá jednotlivých náprav medzi pravou a ľavou polovicou, ak to dovoľuje únosnosť pneumatiky, najviac však 15 % hmotnosti pripadajúcej na nápravu. Táto hodnota môže byť prekročená, ak výrobca ustanovil pre vozidlo a jeho určitú hmotnosť rozpätie prípustných polôh ťažiska nákladu a uvedie tieto údaje v návode pre používateľa vozidla.
Čo na tom chceš vykladať? Alebo tie nie je jasné že 50% je viac ako 15% ?
Nariadenie vlády č.349/2009 Z.z.
o najväčších prípustných rozmeroch vozidiel a jazdných súprav, najväčších prípustných hmotnostiach vozidiel a jazdných súprav, ďalších technických požiadavkách na vozidlá a jazdné súpravy v súvislosti s hmotnosťami a rozmermi a o označovaní vozidiel a jazdných súprav.
Kde sa v prílohe č.1 konkrétne píše:
4. Ďalšie technické požiadavky na vozidlá a jazdné súpravy súvisiace s hmotnosťami a rozmermi
g) pri vozidlách kategórie M, N, O a L v prevádzke v premávke na pozemných komunikáciách sa pripúšťa nerovnomernosť rozloženia okamžitej hmotnosti vozidla na kolesá jednotlivých náprav medzi pravou a ľavou polovicou, ak to dovoľuje únosnosť pneumatiky, najviac však 15 % hmotnosti pripadajúcej na nápravu. Táto hodnota môže byť prekročená, ak výrobca ustanovil pre vozidlo a jeho určitú hmotnosť rozpätie prípustných polôh ťažiska nákladu a uvedie tieto údaje v návode pre používateľa vozidla.
Čo na tom chceš vykladať? Alebo tie nie je jasné že 50% je viac ako 15% ?
-
- Príspevky: 17844
- Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
- Bydlisko: okr.nové zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 26.02.2019 17:30 Zdieľať na Facebook
resí zákon spojitelnost soupravy v rámci váhy? Nemyslím jaké je potřeba ridičské opravnení, ale to abych za třeba feldu nezapřáhl sklopné plato 4x2m s pohotovostí váhou sice 850Kg, ale celkovou 3000Kg. Co tím myslím konkrétně je jedna věc tažné vozidlo kategorie M1/N1, celková 1980Kg na tažném max 1400Kg může připojit pouze vlek který ma celkovou také max 1980Kg. zato za tažné vozidlo M1G/N1G (offroad, SUV) můžete připojit až 1.5x max celkovou vaha auta. pišu připojit ne naložit! takže příklad auto celková 2170kg na tažném max 2000Kg, můžu připojit přívěs O2 s celkovou až 3255Kg (2170x1,5). Naložit samozřejme můžu do limitu tažného, náklad + přívěs.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 130 neregistrovaných