Pokazeny akumulator
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 126
- Dátum registrácie: 25.04.2008 11:29 Zdieľať na Facebook
Pokazeny akumulator
Mam v aute rocnu autobateriu, zrejme ju vyhodim, ale predtym nez to urobim sa spytam.
Akumulator je znacky Exide typ excell. Auto stoji vonku a po silnom lejaku sa mi vybil, pricom sa ale voda nedostala do motoroveho priestoru, len nadmerna vlhkost. Je to bateria z magickym okom. Tak som ju dal nabijat na cca 18 hodin a oko svietilo na zeleno, teda nabita, lenze po vlozeny do auta a pretoceni kluca sa nic nerozsvietilo, ani kontrolky. Tak som ju skusil dat este nabijat na cca 8 hodin a po tomto uz svietila na bielo, teda poskodena. Skusil som ju vlozit do auta aj tak a tentokrat sa po pretoceny ihned rozsvietili kontrolky, aj stretavacie a dialkove svetla idu zapnut a svietia normalne, lenze nenastartuje, pricom ale prud z baterie urcite berie. Autu zrejme nie je nic, kedze z inou bateriu ide bez najmensieho problemu. Da sa nieco z tou bateriou robit, alebo ju rovno vyhodit? Mala by byt absolutne bezudrzbova, avsak da sa odzatkovat. Keby doplnim destilovanu vodu, mohlo by ju to "nakopnut"?
Akumulator je znacky Exide typ excell. Auto stoji vonku a po silnom lejaku sa mi vybil, pricom sa ale voda nedostala do motoroveho priestoru, len nadmerna vlhkost. Je to bateria z magickym okom. Tak som ju dal nabijat na cca 18 hodin a oko svietilo na zeleno, teda nabita, lenze po vlozeny do auta a pretoceni kluca sa nic nerozsvietilo, ani kontrolky. Tak som ju skusil dat este nabijat na cca 8 hodin a po tomto uz svietila na bielo, teda poskodena. Skusil som ju vlozit do auta aj tak a tentokrat sa po pretoceny ihned rozsvietili kontrolky, aj stretavacie a dialkove svetla idu zapnut a svietia normalne, lenze nenastartuje, pricom ale prud z baterie urcite berie. Autu zrejme nie je nic, kedze z inou bateriu ide bez najmensieho problemu. Da sa nieco z tou bateriou robit, alebo ju rovno vyhodit? Mala by byt absolutne bezudrzbova, avsak da sa odzatkovat. Keby doplnim destilovanu vodu, mohlo by ju to "nakopnut"?
-
- Príspevky: 4526
- Dátum registrácie: 24.02.2007 22:10 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
Re: Pokazeny akumulator
A pred začatím nabíjania ťa to nenapadlo?Kerbeus napísal:Keby doplnim destilovanu vodu, mohlo by ju to "nakopnut"?
-
- Príspevky: 453
- Dátum registrácie: 10.03.2008 17:58 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 126
- Dátum registrácie: 25.04.2008 11:29 Zdieľať na Facebook
Mal by byt bezudrzbovy, ale takmer ziadny bezudrzbovy akumalator nie je v skutocnosti bezudrzbovy. Bezudrzbove akumulatory casto v odbornom servise opravuju, pripadne doplnaju destilovanu vodu sposobom vyvrtame dierku a zatavime. A tento akumulator nie je uzavrety ani nahodou, kedze sa da bez najmensieho problemu otvorit a znovuzatvorit. Nemato klasicke " srobovacie zatky" ma to taku krytku, ale prakticky to splna rovnaky ucel a je to zaroven jednoduchsie na otvorenie ako "klasicke zatky"cierny99 napísal:Exide excell je bezudrzbovy uzavrety.Uz len reklamacia
Ono reklamcia je bezpredmetna, do Ciech kvoli nej nemienim ist.
-
- Príspevky: 126
- Dátum registrácie: 25.04.2008 11:29 Zdieľať na Facebook
Re: Pokazeny akumulator
Kedze sa ten akumulator tvaril a tvari ako "bezudrzbovy" tak nie nenapadlo.cicmanec napísal:A pred začatím nabíjania ťa to nenapadlo?Kerbeus napísal:Keby doplnim destilovanu vodu, mohlo by ju to "nakopnut"?
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
_
A ako ťa to napadlo potom?
-
- Príspevky: 126
- Dátum registrácie: 25.04.2008 11:29 Zdieľať na Facebook
Re: _
Kedze kopu "bezudrzbovych" akumalatorov sa len tak tvari a castokrat sa daju otvorit, len treba hladat zatku, krytku, alebo podobnu somarinu, skusil som to aj u tohoto a nasiel velmi dokladne schovatu krytku pod nalepkou. Za normalnych okolnosti ak by sa nabil by som nic taketo nehladal a vlastne ani neuvazoval nad doplnenim vody.cicmanec napísal:A ako ťa to napadlo potom?
-
- Príspevky: 1164
- Dátum registrácie: 16.10.2008 14:21
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
No tak v prvom rade "oko" nesvieti, je len sfarbené podľa koncentrácie elektrolytu, to že bolo biele znamená, že oko nebolo "namočené" do tekutiny /mal si ju naklonenú, príp. fakt málo vody/.
Ak je batéria kaput - oko je čierne, nie biele.
Zlú batériu spoznáš podľa toho, že za veľmi krátky čas ti "akože" dobije do plna, pritom výdrž bude krátka.
To ale musíš mať tester, alebo inteligentnú nabíjačku.
Ak máš klasickú trafonabíjačku, pri nabíjaní pozri do článkov - nebulinkuje ten odídený. Pri záťaži je to naopak - bublinkuje odídený.
Žiadna, podotýkam - žiadna baterka nie je 100% bezúdržbová - je len so zníženým odparovaním vody.
Batérie Exide sú podľa môjho názoru jedny s najkvalitnejších na trhu - čo však neznamená, že si netrafil práve na šitnú.
Ak tam fakt chýba voda /elektrolyt/ - skôr by som typoval nejakú vadu v dobíjacom okruhu automobilu - následne sa mohla zaku-rviť baterka. Alebo parkovanie v extrémnej horúčave, príp. elektrolyt vytiekol pri prevrátení.
Píšeš o silnom lejaku - nie je to auto Passat - ten je známy zatečením komfortnej jednotky a potom to tak krásne skratuje.......
Nože, len pre srandu, hoď typu auta. /počet kvaltov a šírku pneu nemusíš /
Ak je batéria kaput - oko je čierne, nie biele.
Zlú batériu spoznáš podľa toho, že za veľmi krátky čas ti "akože" dobije do plna, pritom výdrž bude krátka.
To ale musíš mať tester, alebo inteligentnú nabíjačku.
Ak máš klasickú trafonabíjačku, pri nabíjaní pozri do článkov - nebulinkuje ten odídený. Pri záťaži je to naopak - bublinkuje odídený.
Žiadna, podotýkam - žiadna baterka nie je 100% bezúdržbová - je len so zníženým odparovaním vody.
Batérie Exide sú podľa môjho názoru jedny s najkvalitnejších na trhu - čo však neznamená, že si netrafil práve na šitnú.
Ak tam fakt chýba voda /elektrolyt/ - skôr by som typoval nejakú vadu v dobíjacom okruhu automobilu - následne sa mohla zaku-rviť baterka. Alebo parkovanie v extrémnej horúčave, príp. elektrolyt vytiekol pri prevrátení.
Píšeš o silnom lejaku - nie je to auto Passat - ten je známy zatečením komfortnej jednotky a potom to tak krásne skratuje.......
Nože, len pre srandu, hoď typu auta. /počet kvaltov a šírku pneu nemusíš /
-
- Príspevky: 2178
- Dátum registrácie: 06.09.2007 07:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1164
- Dátum registrácie: 16.10.2008 14:21
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Baterku treba nabiť nabkou ale zodpovedne a pripojiť do auta a napojiť na jej vývody voltmeter. A merať napätie, v kľude bez odberu má byť cca 12.5 V ak zapneš svetlá tak má byť cca 12V a ak začneš štartovať tak musíš namerať aspoň 10-11V ak to prištartovaní sťahuje na pár voltov a nevládze točiť štartérom a pritom s inou baterkou je všetko OK ,tak je baterka v prdeli, buď skapala lebo bola dlho suchá, alebo bola nenabíjaná a začala sulfátovať,alebo sa začali rozpadať dosky z nejakého dôvodu, alebo je prerušená niektorá medzičlánková prepojka, alebo je daktorý článok v skrate a tým pádom nemá kapacitu a pri štartovacom prúde tam vznikne na ňom veľký napäťový úbytokInak osobnú skúsenosť mám podobnú,kupoval som nové auto pred pár rokmi a pýtam sa ako baterka? to je bezúdržbová...áno bola prvé dva roky.Z vonku vypadala ako neotvárateľná ale bolo to zdanie štuple boli pod plastovou lištou a išli pekne krásne vypajsrovať...a prišiel som na to až keď som raz nenatočil motor,a potom som do nej dolial cez liter vody...síce potom ešte slúžila ale kapacita bola o ničom a ak auto stálo dva tri týždne v garáži, tak už bola KO a štartoval som pomocou káblov. Takže vždy treba ozaj dbať na to aby baterka nevyschla a neostávala dlhodobo vybitá ,aj keď sa tvári že je bezúdržbová a nedá sa doliať, nie vždy je to tak aj v praxi
Naposledy upravil/-a VLADY v 04.03.2011 20:15, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 126
- Dátum registrácie: 25.04.2008 11:29 Zdieľať na Facebook
Aj ked to povazujem za bezpredmetne auto je jednotkove Fiat Punto 1,2 16V
Akumulator urcite nebol prevrateny a urcite nemal z neho ako vytiect elektrolyt. Ani som sa do neho nasilne nedostaval (prosim bez dvojzmyslov ) len som jednoducho a lahko odpacil krytku. Nabijacka je klasicka.
Ja som podla tych grafickych symbolov na akumalatore pochopil insie.
Zelene oko - je tam zelena fajka, nabita?
Cierne oko - je tam cerveny krizik, vybita?
Biele oko - je tam nieco ako hasak, poskodena?
Nicmenej skusim tam doliat vodu a pozriet sa teda na bublinkovanie.
Akumulator urcite nebol prevrateny a urcite nemal z neho ako vytiect elektrolyt. Ani som sa do neho nasilne nedostaval (prosim bez dvojzmyslov ) len som jednoducho a lahko odpacil krytku. Nabijacka je klasicka.
Ja som podla tych grafickych symbolov na akumalatore pochopil insie.
Zelene oko - je tam zelena fajka, nabita?
Cierne oko - je tam cerveny krizik, vybita?
Biele oko - je tam nieco ako hasak, poskodena?
Nicmenej skusim tam doliat vodu a pozriet sa teda na bublinkovanie.
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
Magické oko na baterke je v podstate hustomer...čiže ukazuje hustotu pomocou farby a podla hustoty sa odvodzuje na kolko je baterka nabitá.Ale stačí ak je v prdeli len ten konkrétny článok kde je akurát ten hustomer umiestnený a pritom ostatné články môžu byť OK. A ak je tam malá hladina a baterka je suchá tak ten hustomer bude tak isto ukazovať zle. Za doliatie nič nedáš .Ja som raz tak rozchodil baterku čo bola vyhodená pri kontajneroch bola vybitá a polosuchá, síce je to možno 15 rokov nazad ale slúžila mi asi daľšie dva roky potom ešte v Š100.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: gnagy a 35 neregistrovaných