Škoda Fabia 1.4 mpi , 50kw aqw

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Fabia 1.4 mpi , 50kw aqw

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Reťaz je už na výmenu ale problém nebude v nej. Motor má totiž v limite vzostupnú hranu vačky (25-31 voči kľuke) aj zostupnú hranu (85-91 voči kluke)
Motor nemá v poriadku lambda reguláciu...kanál 01/3 Požadovaný rozsah je -10 až +10
Overil by som čidlo klepania kanál 20 (možné nekvalitné palivo)
Samozrejme v dvoch okruhoch je zlý readiness Lambda regulácia a účinnosť katu,doporučujem vytvoriť nový kód cez základné nastavenie 34 (starnutie katu) 36 Sonda za katom 37 sonda pred katom 41 vyhrievanie sond 43 (starnutie sondy)
Vzhladom na chybové hlásenia preveriť tesnosť sania cakomprask aj odvetrávanie aj ventilácia nádrže do aktivného uhlia vrátane spojov
wikyxxx
Príspevky: 1145
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Fabia 1.4 mpi , 50kw aqw

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Ďakujem za prezretie hodnôt. Tu tesnosť sania to môžeme vylúčiť to už som pozeral xy krát tam netesnosť není. Dokonca som mal zaslepene odvetravanie nádrže to isté.
K tomu palivu bol tam asi 6 mesačný benzín cca rezerva ale dolial som 10 litrov čerstvého.

Tie lambdy vyzerá že niekto menil. Auto bolo pred 7 mesiac na STK ek a tu spravilo bez problémov a od STK nabehlo asi 500 km a sa odstavilo.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Fabia 1.4 mpi , 50kw aqw

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Hmmm,človek si myslí,ale veci môžu byť inak.Starý benzín pokiaľ stál v minimálnej vrstve je schopný sa dostať do stavu že nehorí !!! zažil som na vlastnej koži a stálo ma to niekoľko násobné rozoberanie len preto lebo som si myslel.
Lambdy...najneistejšie pod slnkom.Ĺudia pokupujú čo je lacné a neraz aj nevhodný typ.Emisný systém je raz taký,veriť sa dá iba overeným veciam a veci menežmentu do neho iba OE.
Preto treba urobiť readiness umelo na dielni,systém si spustí testovanie a buď bude ok alebo nie.Ak test prebehne úspešne je istota že veci sú vo svojom rozsahu a teda plne funkčné.
Toto je primitívna mašina,veci má doslova ideálne prístupné takže škoda neurobiť práve to čo je rýchle a jednoduché.Ani nehovorím že benzinový stroj by po žiadnej oprave motora nemal dielňu opustiť bez zaprotokolovaného readinessu.To je jediný "dokument" že je to ok od A po Z a môže hoci rovno na EK.Dielňa si to robí pre seba viac ako pre zákazníka,ona potrebuje mať istotu ako oprava dopadla a či to môže pustiť von
wikyxxx
Príspevky: 1145
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Fabia 1.4 mpi , 50kw aqw

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Vieš mi poslať nejaký zoznam kde sa daju pozrieť čo ktorý kanal v základnom nastavení robí ?
U UDs je to isté ale u týchto starých áut je to to vždy len bádanie hladanie.
Ďakujem:)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Fabia 1.4 mpi , 50kw aqw

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V prvom otváraní VCDS je VIS tam,je súčasť, si treba navoliť konkrétnu motorizáciu.Tam sú všetky kodovania aj základné nastavenia zapracované.Teda aspoň tak to má RossTech neviem ako to je u fejkov.VIS sa dá zaobstarať aj samostatne ale neviem či je plne totožná z orig. vyžšej rady.
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Fabia 1.4 mpi , 50kw aqw

Príspevok od používateľa jaster-83 »

Vytvorit readiness aj utobit zakladne nastavenie ide aj s fejkom, visko tam tiez je
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Fabia 1.4 mpi , 50kw aqw

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V tom prípade to treba proste urobiť.Je to výborná vec ako si overovať úspešnosť práce nech sa na motore robí čokolvek čo súvisí z prácou motora.Jasná správa pre majiteľa,ale aj pre servis že prácu dokončila dobre a motor pri odovzdávke pracuje ozaj správne.Že zajtra kľakne čerpadielko v nádrži,to sa môže stať a nik tomu nezabráni,ale vedieť že boli urobené veci dobre vzhadom na momentálny stav je dôležitý.Včera zdravý človek môže byť zajtra chorý,stroje sú ta tom podobne.Je trochu nepochopiteľné ako je táto vec na pokraji záujmu hlavne servisov.Jediné vysvetlenie je,že ak by výpis readinessu bol nutnou súčastou opráv,kvantum aut by v opravovni ostalo naveky lebo by ho nevedeli odovzdať majiteľovi ako ukončenú prácu.Nerobia vstup,prečo by robili výstup,jednoduché a slovenské,maximálne osvedčené.
wikyxxx
Príspevky: 1145
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Fabia 1.4 mpi , 50kw aqw

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Auto dostalo nové rozvody+ vypumpoval som celú nádrž dostalo 5l čerstvej 100vky benzín o 90% sw to zlepšilo sem tam potrhne motorom ale chyba žiadna už... Redines dalo ok :)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Fabia 1.4 mpi , 50kw aqw

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Už v tých hodnotách na začiatku tam nebola ani jediná vynechávka.Nekvalitný benzín (odvetraný) je v diagnostike katastrofa pretože sa s takou variantou sa nekalkuluje,pritom má velký dopad.Veci ktoré sú iba natoľko zlé že ešte iba posúvajú hodnoty sa ťažšie zistujú.
wikyxxx
Príspevky: 1145
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Fabia 1.4 mpi , 50kw aqw

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Nalial som benzín na plech zapálil a ledva horel na čierno dymacil... Asi tych 5 litrov do 12 litrov starého nič nespravilo....

Ďakujem za radu aj pomoc mal som ten benzín hneď vycapovat von.... Čo to už su za sračky keď za 6 mesiacov je benzín nehorlavy.
autolaik
Príspevky: 4906
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Fabia 1.4 mpi , 50kw aqw

Príspevok od používateľa autolaik »

Az ma mrazi ked to citam...v jednom z aut mam benzin natankovany myslim v januari ...auto sem tam prestartujem no o chvilu ide na stk,som zvedavy ako dopadnem. (vitara m6a 1,6vti motor)
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Fabia 1.4 mpi , 50kw aqw

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pokiaľ je nádrž plná správa sa v tejto veci úplne ale úplne inak ako keď je minimum,zato veľa vzduchu.Po štyroch rokoch státia mi nešiel naštartovať P306 1,8i lebo sa proste nepohlo čerpadielko,bolo zalepené.Tak sa vymontovalo a rozchodilo ihlou priamo na vejáriku vrtulky zospodu.Auto úplne krásne naštartovalo a bolo niekolkoráz ešte v tom roku premiestňované a teda štartované.Po asi 11/2 roku opäť nebolo počuť čerpadielko tak sa znovu rozchodilo.a znovu štart v pohode.Čiže 6 rokov evidentne horlavosť nestratil.Nedávno som ho zase potreboval premiestniť,znovu je zalepené čerpadlo.Odvtedy stojí a až bude menej roboty sa rozoberie a šup do Zelkovu,akurát automat si nechám,už je nezohnateľný.
wikyxxx
Príspevky: 1145
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Fabia 1.4 mpi , 50kw aqw

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Auto nabehalo asi 1000 km a závady sú späť zasa kontrolka svieti motora závady tie isté ako na začiatku. Musím skúsiť znova nalogoavat tu lambda sondu... Pozeral som je tam namontovaný nejaký noname univerzál.
wikyxxx
Príspevky: 1145
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Re: Škoda Fabia 1.4 mpi , 50kw aqw

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Nakoniec sa kupila klapka druhá vyčistila prispôsobila a auto nabehalo cca 6000 km potom išla do sveta problém už žiaden nebol :)

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 33 neregistrovaných