Strana 1 z 4

Skoda Octavia II , 1,9 tdi - spotreba 8.6l po vymene vacky

Napísané: 09.02.2021 00:06
od používateľa NRmartinNR
Ahojte,
mam problem, moja Octavia II 1.9 TDI r.v.2005, ktora je povestna skvelou spotrebou, po vymene vacky hlasi priemernu spotrebu 8.6l/100km.

Dlho som mal priemer 5.6, nasledne som na radu mojho mechanika, ze vraj pocuje buchat vacku, ju dal vymenit.

Po tejto vymene a dvoch nastaveniach a kontrolach cez diagnostiku, ktora vraj nic nehlasi, ziskal otrasne vysoku priem. spotrebu 8.6l! :41c2:

Teraz si neviem rady, nakolko mechanik tvrdi, ze nevie kde je problem, uz vraj vsetko pozrel a je to v poriadku, diagnostika nehlasi ziadne vady.
Auto ma uz 293 000km, ale vsetko ide ako ma. Necitim pokles vykonu, startuje hladko aj v zime, pneumatiky su nove, rozvody boli tiez menene min. rok...jedine co vidim, ze pri studenom motore dymy viac ako zvykol, ale neobzeram ho casto, mozno to bolo aj predtym.

poradite mu co by to mohlo byt, na co sa zamerat?
vopred dakujem za rady

Napísané: 09.02.2021 08:32
od používateľa mhlavaty
V chybových kódoch sa málokedy objaví zápis,aj tak ale všetko v diagnostike je a dá sa vidieť.Samozrejme mechanický problém nie je vidieť priamo iba cez niektorú "uletenú" meranú veličinu.Pokiaľ motor bol robený dielňou,je potrebné si vyžiadať výpis (blockmap) meraných hodnôt ktoré museli robiť pred aj po oprave.Ak by ho nerobili ani nemohli motor uviesť do potrebného teda správneho stavu.Pretože niektoré hodnoty treba vedieť ešte pred započatím prác,z toho sa totiž upresňuje aký bude rozsah.To umožnuje opravu odovzdať s vedomím že motor ako prišiel a ako odchádza.Ten motor nie je o chybových kódoch.Aj auto čo si ledva dovlečie črevá do dielne má stále prázdny register chýb.Zato všetko potrebné tam je vidieť len treba tým hodnotám trocha rozumieť.
Pri cca 300 tis km má každý jeden motor tohoto typu vačku na výmenu pretože sa neurobila načas (cca 200 tis km) výmena hydroštelov ktorá je jednoducho nutná urobiť včas,inak toto sú dôsledky tohoto zanedbania.Pokiaľ sa urobí a do hydra sa tých posr...ých 70 e.- dá včas,vačka potiahne bez problémov po 400 tis.Toto sú všetko dôsledky.Evidentne mechanik motor vôbec nepozná a kdesi urobil chybu,niečo neurobil správne alebo neurobil lebo to nepozná.Keby poznal,už po prvom štarte by videl že bude problém a auto neodovzdá.
Tu je problém povedať čo urobiť,pokiaľ nie je jasné čo sa vôbec a ešte ako už urobilo.Takže pokiaľ by som napr aj po niekom takú prácu zobral,musím doradu najprv kontrolovať ešte aj to čoho všetkého sa dotkli.A teda hlavne toho,pretože tam kdesi sa problém nachádza

Napísané: 09.02.2021 11:55
od používateľa mp3turbo
>> Pokiaľ motor bol robený dielňou,je potrebné si vyžiadať výpis (blockmap) meraných hodnôt ktoré museli robiť pred aj po oprave


tajomstvo sa skryva v jednej z dalsich viet : "Evidentne mechanik motor vôbec nepozná a kdesi urobil chybu,niečo neurobil správne alebo neurobil lebo to nepozná".


Ja si kacirsky tipnem rozvody :) to je taka vdacna tema. A hned za nou vstrekovace, ano presne tie ktorym nic nebolo predtym ako sa vymontovali. Martin, v tomto momente ked pan krci plecami uz nie je ina moznost, len VSETKO znovu rozobrat, znovu premerat, znovu skontrolovat a dat na pravu mieru. BUDE TO DRAHSIE AKO BOLA OPRAVA DOTERAZ !!! PODSTATNE DRAHSIE, PRETOZE TO MUSI ROBIT NIEKTO KTO TOMU 100.00001% ROZUMIE, NIE VOLAKTO KTO DOKAZE ROZOBRAT MOTOR A POTOM POSKLADAT TAK ABY DO NEHO NETIEKLO...

ako si uz zistil, medzi tymito dvomi stavmi je OBROVSKY rozdiel. A takisto bude rozdiel aj v peniazoch ktore za to zaplatis.

Takze, realne riesenie bude vies co ? Predaj auta, lebo ta to naserie o dva mesiace ze vypenis. Neverim tomu ze to das niekomu poctivo spravit, za zurive peniaze.



"mechanik tvrdi, ze nevie kde je problem, uz vraj vsetko pozrel a je to v poriadku, diagnostika nehlasi ziadne vady. "

zjavne to v poriadku nebude, lebo za 9 litrov nejazdi ziadna dieslova Oktavia na celom svete. Hadam ani s privesom. Takze chyba je v mechanikovi a jeho znalostiach.

Napísané: 09.02.2021 12:04
od používateľa oco13
Mne stále chodí po rozume kacírska myšlienka. Tieto motory majú mať servis každých 200t, ale čo ak sa neurobí nič. nechajú sa zlé hydrá, búchajúca vačka...... Kedy príde k deštrukcii motora? Mal som Felicii kde sa 400t neurobilo absolutne nič, mala 600t keď po vlastných išla do šrotu.

Napísané: 09.02.2021 13:10
od používateľa lorak777
lutujem ta, strasne aj precitat - toto bude za nejaku tisicku, vsetko rozobrat a nanovo skontrolovat a zlozit..len sa dopredu opytaj, ci si pan majster na to trufa...

Napísané: 09.02.2021 13:42
od používateľa mhlavaty
Napísané mnohokrát...je to vlastnosť osem (a len osem) ventilových PD motorov.Pre jednoduchý dôvod - má jedinú vačku.Tá má okrem klasickej úlohy otvárania ventilov aj ďalší úkol,stláča vstreky (pumpadýza) kde musí stlačiť palivo na šialený tlak kdesi pod 2000 bar.Pre toho kto si to nevie predstaviť,je to na plochu nechta na malíčku tlak 2 tony (viac než váha komplet auta) Aj toto je úloha pre vačkovicu,a aby to nebolo jednoduché,na vytvorenie tlaku má vačkovica iba veľmi malý uhol otočenia.To znamená veľkú strmosť nábehu,žiadne posvolné stláčanie.Kolosálna sila plus prudké stlačenie má za následok velkú torznú námahu a striedanie síl vyvoláva obrovské torzné kmity.Pri uvolňovaní je zase naopak klesanie velmi pozvolné a pretiahnuté na velkú dĺžku otočenia.Tieto kmity sú velmi deštruktívne a odnesie si to hlavne hydroštel,hlavne výfukový ktorý ešte z toho vďaka pozvolnému klesaniu schytá najviac.Pozvolnosť je nutná lebo zabraňuje tvorbe bubliniek po prudkom znížení tlaku paliva.Rezonancia toho procesu naruší pozvolna povrch hydra,ten zmramorovatie v prvej fáze,v ďalšej sa začne tvoriť priehlbeň.Tým sa poruší rovinatosť vzájomného styku a začína vzájomne ničenie oboch vecí.Len vďaka sledovaniu (a dokumentovaniu) zo stoviek motorov (stav a km) sa vysledovalo kedy ten celý deštrukčný proces presne začína a určilo sa rozpätie kdesi medzi 200-230 tis km.Rozpätie je závislé na olejovom servise.
Táto tvrdosť (rezonancia) má aj ďalší vplyv na inom mieste.U tohoto motora sú vstreky uložené v hlbokej šachte a do sedla podložky ich tlačí jediná skrutka z jednej strany.Kedže je navyše skrutka iba M6 tak podlieha pozvolnému predlžovaniu čím sa uvolňuje tlak a vstrekovač sa odkláňa na náprotivnú stranu šachty.Tú samozrejme poškodzuje plus zvýšený tlak na O kržok na tej strane a rezonancia spôsobí že krúžok sa doslova zoderie z kruhu na ovál.Na odlahčenej strane zase O krúžok nemá prítlak a palivo prichádzajúce do vstreku ho podtečie a dostane sa skratkou do druhého priestoru (do prepadu).Vstrekovač začne pre nedostatok paliva kolabovať,korekčné dávky vyletia hore a začne problém zo všetkým.
Toto je príčina prečo...a prečo práve pri toľko km. Pokiaľ sa jazdí lebo veď to jazdí dobre (načo robiť) a ušetrí sa tých pár mizerných eurošekelov,problém sa v čase natiahne ale...aj narastie účtenka opravy.
Takže toto je daň za nesmiernu jednoduchosť a spolahlivosť motora,musí meniť veci ktoré u iných motorov nik nerieši.Takže treba to brať a pochopiť správne....týka sa iba PD motorov z jednou vačkou (osemventilov)
Pozitívum...pri 200 tis je možné veci spojiť z výmenou rozvodu čím sa cena pohne hore nepodstatne.Kedže rozvody sa plánujú,zvezie sa s tým aj výmena hydra,vyčistenie sania a EGR,pregumičkovanie vstrekovačov a samozrejme sa urobí veľká diagnostika.a je na hooodne km pokoj.Toto treba brať tak,že je z nebies daná možnosť si servis naplánovať,neostať bez auta a užívať si jeho neskutočnú spoľahlivosť naďalej. Ak to už z tohoto niekto nevie alebo nechce pochopiť,niet mu pomoci.Ak je človeku niečo ponúknuté,a to je neskutočne výhodné a na to nereflektuje lebo nechce alebo má iný problém,to je ok.Ale kto zo slova chápe podstatu,má šancu si z toho vyťažiť maximum.
Ešte raz pre nechápavých,žiadneho iného motora sa to netýka
NR Martina netreba ľutovať,nič dramatické sa nedeje.Pokiaľ je od NR tak má šancu kúsok odtiaľ pracuje človek čo u mňa tieto motory robil,už je samostatný.Ak chce,nech sa s ním spojí,ja dám kontakt.On je po Civide už si svoje odskákal a pracuje,ja do vakcíny nechcem vidieť človeka.Je to jednoduchý motor a robota na deň dva podľa nálezu.ak sú veci už pomenené,je šanca že to bude iba o práci,všetko sa preverí a opraví závada.Jediné čo neviem je čas kedy to vie zobrať,robí veľa veľkých opráv a generálok,ale to si už dohodnú oni

Napísané: 09.02.2021 13:49
od používateľa oco13
Teda nedá sa odhadnúť totalny kolaps motora? že pri 400t km ostane na krajnici? pri 500?

Napísané: 09.02.2021 14:00
od používateľa mp3turbo
neda, cisla nefunguju univerzalne. Zalezi na vodicovi - ked tomu pribijal 170km/h alebo tahal dvojtonku vozik zo zahranicia s autom, je to nieco ine ako pri inom majitelovi.

Zalezi na olejovom servise. Niekdo daval 30.000km long-life oleje, niekto ako ja vymienal po 7.500km vzdy pred zimou aby nebol olej vyzity a castokrat aj po zime... niekto ako ja desat rokov pouzival nezavisle kurenie a NIKDY v zime motor nenastartoval studeny ale vzdy 50+ stupnovy [!], okrem ineho nie je zima ako zima (bratislavska -2 stupne je trosku rozdiel na techniku ako spisska -26 len tak zafičí hore kominom)....

niekto netlaci plyn na podlahu jak kreten pri 1450rpm, ale pekne pri 2100-2200rpm ide na 40% s rovnakym vysledkom...

proste tam je tisic a milion veci ktore su inaksie clovek od cloveka, voz od vozu. Moja PD masina mala skoro 900.000km ked som ju kupil. Vsetci moji kamarati odpadavali do komy ze ci mi neje/\be, kardiostimulatory lietali, po 12 rokoch vlastnictva som voz daroval bratrancovi na dedinu a som presvedceny ze sa rozpadne od hrdze skor, nez dojazdi technika.

Takze tak.

Napísané: 09.02.2021 14:07
od používateľa avelmak
Bola vymenena vackovka ak son dobre pochopil.Bola vymenena za taku istu,alebo s/bez dpf?To nie je jedno.Rozvody trena nastavit na pripravok a nic netreba dostelovat na diagnostike.
MHlavaty-Milan stale pises ze su potrebne udaje aj pred aj po oprave,aby si vedel ze odovzdas v takom stave ako bol pred vymenou rozvodu.S tym nemozem suhlasit.Vela robim po nejakych chujoch,servisoch,ktori nepoznaju pripravok a si stale myslia ze dosteluje sa cez diag.Keby som bol skontroloval pred vymenou a po,tak by urcite nesedeli hodnoty.S tebou mozem suhlasit len vtedy,ak bol motor este pred vymenou v 10000 percentnom stave,teda bud OE stav,alebo spravne vymeneny rozvod /volakedy/.

Napísané: 09.02.2021 14:11
od používateľa oco13
Pretože mne pri benzínových 8 ventilových motoroch to fungovalo.
Skutočne bolo v rodine malé Punto ktoré jazdilo v podstate na tri valce a jazdilo sa s ním. Ignorantsky, hulvátsky ale jazdilo. Aj olej sa vymenil, len proste bolo zmierenie, že to auto neťahá. Zo súčasných 90KW využívam cca 20, takže pokial nevyskočí spotreba nezbadám, že tomu autu niečo je. lol Zvuky ignorujem, kontrolky nech pozerá mechanik.

Napísané: 09.02.2021 16:22
od používateľa mhlavaty
avelmak...ano tak ako to myslíš že ak boli napr už pred opravou rozvody blbé a je ich detto zopakujem (synchro konkrétne) aj po oprave,mal by si pravdu.Lenže to bolo myslené inak a komplexnejšie.
Data sa stahujú tri razy.ku mne zväčša prichádzajú autá poobede a k večeru,(majiteľ ide na vlak a pod) má za sebou viac km,auto je horúce.Vtedy sa stiahnú prvý raz.Auto stojí v dielni do rána a vtedy sa urobia dve stiahnutia.Prvé iba na zapalovaní,motor studený a stojí.Ak mal problém zo štartom tak sa nachystá a spustí logovanie a urobí štart.Vyjde sa von z logu a stiahnu sa dáta tretí krát z volnobehu.
Všetko sa pozrie a je jasné či niečo tak byť môže alebo nie.Čiže nemôže sa stať že sa zopakuje blbosť niekoho predošlého.Proste to nie je možné.Naopak,ja viem presne povedať majiteľovi,čo nemal správne.To že nemá ok rozvody keď príde je odhalené takpovediac okamžite.
Vačka sa síce dá použiť blbá,ale tento motor nemôže byť v danom roku BLS,teda s filtrom.Ak by bol,a použili by vačkovicu pre bezfiltrové napr BKC tak by to bol dokonca velký problém a kolaps regenerácií (nevie robiť dostreky)
Lacko...už aj preto pred aj po sa sťahuje všetko,lebo je to v podstate aj doklad a moja ochrana ako dielne aby bolo vždy jasné čo bolo a čo je.Hovorí sa - dôveruj ale preveruj. Ako a čím by si preukazoval že niečo je tak a presne tak a srandičky si môže pán robiť z niekoho iného.Lebo...ľudia občas niečo abudnú povedať...tomu sa nehovorí že klamú,len nechcú vyzerať ako blbci ak všetko čo vyviedli povedia na priamo.Ja sa s nikým na blbého a blbšieho hrať nechcem,chránim seba pred ľudskou hlúpostou a nekorektnostou.

Napísané: 09.02.2021 16:27
od používateľa jergusko
Kokso, mhlavaty by mal dostať nejakú pamätnú plaketu od Autobazar.eu, lebo vďaka nemu sem chodí väčšina dotazujúcich. A hlavne vďaka nemu je im aj fundovane odpovedané.

Napísané: 09.02.2021 16:34
od používateľa mhlavaty
To vieš...tam je plaketa,modrá a žltá...to je odmena za cicmanca
Aj Lacko (avelmak) dostal "poďakovanie" tiež modré a žlté

Napísané: 09.02.2021 16:38
od používateľa oco13
Čo sa stane o 15 rokov ak sa mechanici ako Milan proste minú ??????

Napísané: 09.02.2021 16:43
od používateľa trucker694
Cicmanec je uz off topic, tak aj plakety patria do trezoru. Bol zvyk,že vianočna amnestia, alebo dobre už bolo...