Strana 1 z 2

Skoda Octavia - Webasto

Napísané: 25.11.2020 16:26
od používateľa deky06
Dobrý deň chcem sa spýtať idem si dorobiť do Octavi 2 1.6 mpi webasto a ide oto že keď si to idem sám robiť tak určite neprejdem cez STK dá sa dať zapísať webasto do technicakú aby som prešiel alebo to musí iba firma urobiť aby to bolo ok na STK

Napísané: 25.11.2020 16:45
od používateľa mp3turbo
vobec sa netrap s technicakom - nezavisle kurenia sa absolutne nekontroluju a nikdy sa nekontrolovali. Uplne rovnako sa napriklad nekontrolovala klimatizacia alebo otvaranie stresneho okna, ak ti nefungovala tak si v pohode presiel cez STK.

Hor' sa do toho !!

Napísané: 25.11.2020 20:41
od používateľa jergusko
Neblázni, prosím ťa :3035: Už by každý všetko zapisoval do techničáku a na všetko zháňal certifikáty. Dorobenie výbavy nie je prestavba vozidla.
Daj to tam a nevymýšľaj. Keď máš fabrické Webasto, tiež to predsa nie je zapísané v techničáku. Rovnako ako nemáš v TP ani inú výbavu, strešné okno, klímu, hudbu Bang Olufsen alebo keramické brzdy.

Napísané: 25.11.2020 23:40
od používateľa martincichy
v polsku cca 300 eur.

Napísané: 26.11.2020 19:22
od používateľa mizow
Tak ja napríklad to mám v TP. Ale v aute to je od výroby. Len ovládanie bolo dorobené. Či to bolo dopisané alebo nie? Netuším. Ale určite by som zápis neriešil, pochybujem že by to niekto niekedy riešil.

Napísané: 26.11.2020 20:12
od používateľa mp3turbo
tak to si prvy, fakt. OD ROKU 2001 [!!!] VSETKY [!!!] Sharany, Alhambry, Galaxy, Carnivaly, Voyagery, Multivany/Caravelly a tusim aj Viana a Espace maju zabudovane bufiky s primitivne jednoduchou moznostou preklopit na nezavisle kurenie - ponukala to fabrika pri predaji noveho vozu.

V technicaku to nema zapisane NIKTO z tych milionov majitelov Sharanov atd.

Fakt to nerieste. Ako pisem, STK nekontroluje ci ti chodi klima, to je tvoj problem, STK neriesi ci ti chodi nezavisle a/alebo ci ho mas.

Napísané: 26.11.2020 20:42
od používateľa bajo777
:-), to ze co kto nerobi, neznamena ze nemoze, co je v aute ma fungovat

Napísané: 26.11.2020 22:16
od používateľa ivko1
To by som si do auta nedával ani omylom, zvlášť do benzináku nie

Napísané: 27.11.2020 08:21
od používateľa mp3turbo
nevieme ake ma pan zamyslane pouzitie, nevieme akym sposobom funguje - mozno presedi v aute 10 hodin denne a mat nastartovany motor furt je ekonomicka blbost.

Napísané: 27.11.2020 20:26
od používateľa seven549
ja to mam v jednom aute ale zacky eberspacher.u zapinam to len koli tomu aby sa to nezastalo.je to pekna vec dialkove z balkona alebo sa to da nacasovat aby to zapinalo v urcitu hodinu samopozna to 7 dni v tyzdni.je to u auta ktore ma 28 rokov.a aj ta sranda je taka stara.funguje to aj pocas chodu motora a ak auto caka na parkovisku napr 20 min ochladi sa voda samo sa to zapne a udrziava vykurene auto ale ma to jednu nevyhodu.ak sa auto uziva na mestske presuvacky vybija to bateriu.je dobre s tym jazdit dlhsie trate napr min 15km na start.ohriatie motora v mrazoch na 90 celzia trva 30 min cize za tu dobu to aj baterke da zabrat.pri 60celzia spusti ventilator kurenia.ja osobne by som to u motora 1,6 neriesil taky motor sa ohreje do 5km na 90 celzia je to zbytocne.ale ak je auto taxik tak to je dobra vec.

Napísané: 27.11.2020 20:38
od používateľa hjundai
predohrev je vyborna vec....len ta cena....ja mam lacny elektricky predohrev uz do kazdeho auta...ale rodinny dom....

Napísané: 27.11.2020 21:16
od používateľa mp3turbo
>> ohriatie motora v mrazoch na 90 celzia trva 30 min cize za tu dobu to aj baterke da zabrat

Sharan 1.9tdi, 2001-2010. Bufik 3.5kW/5kW ciastocny/plny vykon, zohrieva vodu teda motor. Spotreba 35W takze 3A == za polhodinu NEMA NAJMENSIU SANCU dat dobrej baterke "zabrat" pretoze zozere 1.5Ah.

To si bateria ~70Ah nemoze ani vsimnut. Vlastna skusenost : pri odpojenom ventilatore v interieri sa voda v motore zohriala z -14 stupnov na +40 za 11 minut, na 60 stupnov priblizne za 14 minut. Zdoraznujem bez ventilatora v interieri ktory samozrejme nema najmensi vyznam pri tych teplotach (vsetko minimalne teplucko by okamzite uletelo z velkej kasne von, nevyhrial by to ani trosicku). Daleko dolezitejsie je mat poloteply motor ktory sa do minuty/dvoch zohreje prakticky na prevadzkovu teplotu [!] a samozrejme poriadne kuri.

Na 90 stupnov nie je potrebne ten motor hrat, uz pri 30-40 stupnoch to ma absolutnu paradicku. Skoda ze olej nevieme zohriat, aspon dostava nejake malinke porcie tepla prostrednictvom konvekcie ; avsak velmi rychlo sa zohreje od motora/vody ked sa auto pouziva.


Executive summary : po 13 rokoch vlastnictva Galaxy 2001 a Voyageru 2004 s jednoduchou prerabkou zabudovaneho bufika na plne nezavisle kurenie by som v ziadnom pripade nechcel auto bez nezavisleho. Motory/technika ukrutne menej trpia, clovek menej trpi atd.

Napísané: 27.11.2020 22:47
od používateľa xentry
Ja mam v aute pridavny elektricky ohrev, kuri to pri minusovych po 500 metroch, mozno po troch kilometroch je prevadzkova teplota, zopina sa to pod 10 stupnov vonkajsej teploty a do nuly sa to vypina pri 50 stupnoch teploty chladiacej, pod nulu to vypina ak teplota chladiacej dosiahne 86 stupnov. Startuje mi to studene ale potom to ma velmi rychly nabeh do prevadzkovej teploty a o kureni ani nehovorim. 3 litre 6valec diesel, neda sa dieslu vytknut, ze clovek mrzne alebo nema velmi rychlo prevadzkovu, to je posledne co ma moze trapit na diesli :) Inak ak budete sledovat teplotu kym sa motor zohreje napr. nutne pre vykonanie nejakch testov olej je ohriaty rychlejsie ako voda.

Napísané: 28.11.2020 12:27
od používateľa hjundai
olej je zohriaty skôr ako voda - čiže to čo všade opisujú spisovatelia že olej sa zohrieva pomalšie ako chladiačka je mýtus? Mne stále nejde do hlavy ako sa 3-4 l oleja zohreje pomalsie ako 6l-8l chladiačky...

Napísané: 28.11.2020 19:42
od používateľa mp3turbo
ako ktory olej je ohriaty rychlejsie - keby to platilo univerzalne a vzdy, asi by vsetky Sharany 2001-2010 nemali teplomer na olej ked maju aj teplomer na vodu, ze ? Asi by tie teplomery nemali ani Peugeoty 607 a zopar dalsich auticok na ktore si teraz neviem spomenut ; a asi by tie teplomery neukazovali ze olej sa zohrieva podstatne pomalsie.

iba o objem nejde, kazda "tekutina" ma rozlicne fyzikalne vlastnosti a moznosti ich uplatnenia. Vodny okruh s termostatom - a mame to, z osmych litrov vody najskor v motore koluje len liter ktory sa nutne musi zohriat rychlejsie. Chrysler Voyager, 16.6 litra vodny okruh lebo ma zadne kurenie (samostatny radiator a takto to ma vela podobnych vozov).

atd, atd.

Dovolim si tvrdit ze v 95% modeloch aut sa olej zohreje daleko pomalsie nez "voda".