Strana 1 z 2

Skoda Octavia 1.9tdi 81kw AHF - zlé štarty, ostrý zvuk

Napísané: 06.08.2020 15:32
od používateľa NicolasBart
Zdravím, tak mám ďalší problém.. menil sa motor, kód motora sedí, turbo, vstreky, išli zo starého motora.. problém je taký, že auto nemá ťah, má ostrý zvuk a zle štartuje za studena..

diagnostika vypísala nasledovné chyby: ventil počiatku vstreku, ventil (regulacia) plniaceho tlaku (n75), ventil vedenia spätných výfukových plynov, snímač polohy klapky a merač hmotnosti vzduchu..

Vymieňalo sa aj čerpadlo, predvstrek je nastavený cca na 60-65.. čerpadlo je funkčné, avšak keď sa dá na diagnostiku a pozerá sa TDIgraf, tak na volnobehu pri zohriatom motore je predvstrek chvílkový. Raz drží 60, potom padne na 0 a zas na 60, alebo vyskočí nad 110 a po chvíli zas na 60.

Ďalšia vec, neťahá. Zistil som, že pri naštartovaní sa banka na turbe ani nehne. Pozrel som preto podtlak, ale podtlak do banky nejde.

Keď je motor studený, motor ledva, ledva naštartuje, aj to na dlhý a až 3. pokus. Keď chytí a vypnem ho, chytí na brnk. Poiskty som pozeral, tie sú v poriadku, relé 109 som nepozeral, ale keby je vadné relé 109, vraj by auto vôbec nechytilo. A ešte mi svieti kontrolka ESP/ASR. Čím to môže byť ? Už neviem čo s tým.

Napísané: 06.08.2020 16:30
od používateľa mp3turbo
neprehodili ste nahodou hadicky z N75 ?

Napísané: 06.08.2020 16:59
od používateľa NicolasBart
Nie, neprehodilo sa nič

Napísané: 06.08.2020 18:39
od používateľa NicolasBart
mp3turbo napísal:neprehodili ste nahodou hadicky z N75 ?
Nič sa neprehadzovalo

Napísané: 06.08.2020 19:05
od používateľa mhlavaty
* diagnostika vypísala nasledovné chyby: ventil počiatku vstreku, ventil (regulacia) plniaceho tlaku (n75), ventil vedenia spätných výfukových plynov, snímač polohy klapky a merač hmotnosti vzduchu..


Ak behá na Tdi grafe hodnota hore dole treba pozrieť presuvník vstreku na spodku čerpadla

tie ostatné veci treba napísať kod chyby,ak je to skrat bude to preto lebo sú v jednej napájacej vetve spoločne ak vypadne napájanie býva to spoločné pre všetko čo tam je spomenuté

Banka sa hnúť nemôže,je to dôsledok výpadku napájanie

ESP/ASR dôsledková chyba

Napísané: 06.08.2020 21:09
od používateľa NicolasBart
Skrat na kostru vypisuje pri ventile počiatku vstreku a ešte asi pri váhe vzduchu.. inak sú sporadické, ale vymazať nejdú.. čo mám na tom pozrieť a kde presne sa to napája ? Už som premýšľal, či náhodou nie je vadná aj RJ motora, alebo kabeláž ... už si s tym neviem rady.

Napísané: 06.08.2020 21:09
od používateľa NicolasBart
mhlavaty napísal:* diagnostika vypísala nasledovné chyby: ventil počiatku vstreku, ventil (regulacia) plniaceho tlaku (n75), ventil vedenia spätných výfukových plynov, snímač polohy klapky a merač hmotnosti vzduchu..


Ak behá na Tdi grafe hodnota hore dole treba pozrieť presuvník vstreku na spodku čerpadla

tie ostatné veci treba napísať kod chyby,ak je to skrat bude to preto lebo sú v jednej napájacej vetve spoločne ak vypadne napájanie býva to spoločné pre všetko čo tam je spomenuté

Banka sa hnúť nemôže,je to dôsledok výpadku napájanie

ESP/ASR dôsledková chyba






Skrat na kostru vypisuje pri ventile počiatku vstreku a ešte asi pri váhe vzduchu.. inak sú sporadické, ale vymazať nejdú.. čo mám na tom pozrieť a kde presne sa to napája ? Už som premýšľal, či náhodou nie je vadná aj RJ motora, alebo kabeláž ... už s tym neviem rady.

Napísané: 06.08.2020 21:24
od používateľa mhlavaty
Treba výpis chýb,veď ani nevieme čo sa deje,tak sa nedá riešiť nič

Napísané: 06.08.2020 23:24
od používateľa NicolasBart
Zajtra to sem hodím

Napísané: 07.08.2020 11:20
od používateľa lorak777
nieco sa tam musi hybat a sadne, ked to chyti...mhlavaty, nezda sa ti to podobne, ako ked som na avii alebo starych dizloch korigoval na uvolnenom cerpadle predstrek rucne podla ucha, aby bolo ostrejsie a lepsie chytalo???, len jemu to za studena nechyta...a urcite by na TDI nenastavoval nikto cerpadlo podla ucha :40bd:

Napísané: 07.08.2020 11:43
od používateľa mhlavaty
Dá sa iba predpokladať že presúvník má chybu "po drôte" a vypadáva táto regulácia.Celý presuvník funguje na základe systémového tlaku paliva v čepadle a skrze toho neriadeného (alebo zle riadeného) ventilu si RJ nastavuje požadovanú polohu.Ale čo sa deje zo signálom sa cez OBD dá solidne diagniostikovať Bosch KTS a adaptérom pre VP čerpadlá,alebo priamo signál oscilom,to je rýchlejšie a presne ukáže čo sa deje,alebo nedeje

Napísané: 07.08.2020 18:50
od používateľa NicolasBart
mhlavaty napísal:Treba výpis chýb,veď ani nevieme čo sa deje,tak sa nedá riešiť nič
Nedá sa mi sem dať cez mobil foto, ale vypísalo nasledovné chybové kódy:

19561 - prepinaci ventil klapky sacieho potrubia -prerušenie alebo skrat na kostru - sporadicka


17957 - magneticky ventil obmedzovania plniaceho tlaku (n75) - sporadická

17849 - ventil AGR (n18) - sporadická

17660 - ventil zaciatku vstreku (n108) - sporadická

A ešte ukázalo predtým ventil vedenia spatných výfukových plynov, ale ten mi teraz neukázalo..

Napísané: 07.08.2020 19:31
od používateľa mp3turbo
tieto sporadicke chyby vies vymazat, ktore z nich sa ukazu znovu ?

Napísané: 07.08.2020 20:57
od používateľa mhlavaty
tri chyby ventil klapky,ventil EGR a ventil N75 sú v jednej napájacej vetve.Ak vypíše skrat na kostu u jednej z trojice,znamená že vypadávajú všetky.Strata napájania

Napísané: 07.08.2020 21:38
od používateľa NicolasBart
mp3turbo napísal:tieto sporadicke chyby vies vymazat, ktore z nich sa ukazu znovu ?
Dám vymazať a zobrazia sa všetky znova..