Strana 1 z 2

Škoda Fabia 1,2

Napísané: 14.05.2020 08:41
od používateľa lubena1987
Zdravim
Mám veľký problém, auto mi nechce naštartovať, lepšie povedané naštartuje a hned zhasne
Niekedy na cca 7 krát naštartuje a už ide v pohode.
Neviem čo s ním.
Boli menené všetky filtre,skrtiaca klapka, snímač teploty chladiacej kvapaliny, batéria sviečky,sedlá, ventily....
Už neviem čo to môže byť :342a:

Napísané: 14.05.2020 08:44
od používateľa bajo777
iskra, palivo, kompresia, to vsetko v spravnom case a musi ist kazdy benzin, netrap sa ked nevies ty, daj to do servisu...

Napísané: 14.05.2020 09:00
od používateľa avelmak
Ked nastartuje a hned zdohne to je immobilizer.Teda bezi motor cca 1sec a zdohne.

Napísané: 14.05.2020 10:27
od používateľa lubena1987
V servise je auto už druhý mesiac.
Odídem na ňom domov a za tri hodiny nenaštartujem,alebo naštartujem na piaty krát.
Ak sa mi podarí naštarovať,ide bez problémov.
Včera som ho naštartovala na štvrtý krát a odviezla som ho do servisu.
Mechanik už nevie kde by mohol byť problém

Napísané: 14.05.2020 10:31
od používateľa avelmak
lubena -mapis mi ss

Napísané: 14.05.2020 10:35
od používateľa mhlavaty
Volá sa to diagram kľuka/vačka ktorý preukáže či nedochádza ku skresleniu signálu z Hall čidla alebo inverzii signálu. Pokiaľ pri štarte nabehnú oba signály správne,motor už ďalej ide až po zhasnutie v poriadku a problém sa v diagnostike neobjaví.

Tu je vzorový
[img]https://i.postimg.cc/LhH4Wr0R/a.jpg[/img]

Napísané: 14.05.2020 10:47
od používateľa lubena1987
avelmak napísal:lubena -mapis mi ss
Keby som to vedela :d :D

Napísané: 14.05.2020 10:49
od používateľa avelmak
lubena-uz som ti napisal ss.

Napísané: 14.05.2020 11:01
od používateľa lubena1987
mhlavaty napísal:Volá sa to diagram kľuka/vačka ktorý preukáže či nedochádza ku skresleniu signálu z Hall čidla alebo inverzii signálu. Pokiaľ pri štarte nabehnú oba signály správne,motor už ďalej ide až po zhasnutie v poriadku a problém sa v diagnostike neobjaví.

Tu je vzorový
Obrázok
:2f93:

Napísané: 14.05.2020 11:08
od používateľa mhlavaty
Treba sa pokúsiť nájsť dielňu ktorá používa obe diagnostiky,seriovú (to je to známe OBD) ale hlavne paralelnú,pretože niektoré veci práve takéhoto charakteru vie odchytiť veľmi rýchle a nehrozí že sa najprv povymieňa pol motora.Táto porucha je prkotina,sú aj veľmi sofistikované chyby,av. kombinácia viacerých naraz čo už dáva stonásobok kombinácií,tie sa riešia výlučne paralelnou diagnostikou v prípade benz.agregátov až po testy efektivity,ale to už je tá úplne najvyžšia úroveň ktorú robí na SVK tak cca 3-5 ľudí viac určite nie

Napísané: 14.05.2020 11:25
od používateľa lubena1987
lubena1987 napísal:
mhlavaty napísal:Volá sa to diagram kľuka/vačka ktorý preukáže či nedochádza ku skresleniu signálu z Hall čidla alebo inverzii signálu. Pokiaľ pri štarte nabehnú oba signály správne,motor už ďalej ide až po zhasnutie v poriadku a problém sa v diagnostike neobjaví.

Tu je vzorový
Obrázok
:2f93:

No môj mechanik robil diagnostiku....ale nic neukazuje.
Či sa dostal k takémuto niečomu,to neviem

Napísané: 14.05.2020 12:17
od používateľa mhlavaty
Ona aj tá diagnostika ukazuje aj iné veci než väčšina dielní pozerá.Pozrie register chýb a ten pokojne nemusí chybu vykazovať vôbec a pokiaľ na nejakú aj poukáže,tak platí že zaznamenáva to čo vidí ako hodnotový rozpor.A samozrejme nemusí vidieť pachateľa problému ale dôsledok ktorý sa ukáže následne a často o dosť inde.Takže tadiaľ cesta vedie ozaj výnimočne ak RJ označí presne pachateľa problému.To sa síce vždy beria do úvahy ale ide sa po živých dátach,tj veľmi dôsledne sa sledujú merané hodnoty ktoré daný systém poskytuje.A tu nastáva prvý problém pretože treba vedieť nie iba čo hľadať medzi stovkami hodnôt,hlavne treba vedieť čo predstavujú a kedy je to "zdravé" a kedy nie.Potom nastupuje overenie konkrétneho dielu iným spôsobom aby sa potvrdilo či meniť nemeniť či čo s tým.
Špecifické problémy nastávajúce v čase štartu je možné riešiť aj dialkove,tj poskytnutím nahrávky hodnôt (logovanie) v súbore sem,kde sa k tomu dá vyjadriť.Až na ten detail,že kto už potiaľto diagnostiku ovláda,zväčša si vie poradiť a len velmi zapeklité veci alebo pri neznalosti systému sám neporieši.Ale je to cesta,logovať a poskytnúť údaje z času kedy porucha existuje

Napísané: 14.05.2020 12:40
od používateľa Mateusz737

Napísané: 14.05.2020 17:34
od používateľa martincichy
opýtaj sa svojho servisáka, či má osciloskop a či ho použil na diagnostiku. ak odpoveď bola aspoň jedno nie, tak zmeň autoservis a hľadaj taký, ktorý má a používa osciloskop na diagnostiku.

Fabia

Napísané: 17.05.2020 17:52
od používateľa lubena1987
Mechanik vymenil ako poslednú vec snímač teploty chladiacej kvapaliny a auto ide konečne,aaaassle počas jazdy sa mi cca tri krát stalo, že ako keby mi vynechalo prívod benzínu, seklo to.