Strana 1 z 1

Škoda Fabia II 1,4 tdi - tlak oleja

Napísané: 21.01.2020 12:03
od používateľa Haplaplu
Dobrý deň pani odborníci. Píšem vám s prosbou o radu s autom Škoda Fabia II (2009 ) 1,4 tdi pd 51kw (kód motora bnm).Najazdene cca 405 tis Km.

Auto dlhšie používal môj známy takže som na ňom nejazdil kým mi ho nevrátil. Vtedy som s nou isiel a vsetko bolo v poriadku. Potom fabia stala pár dni v garáži kvôli vymene ventilátora kúrenia.

Po výmene som to chcel ísť skúsiť prebehnúť a vyskusat ale hneď po pár metroch sa na budikoch zobrazila červená hlaska: STOP- tlak oleja. Alebo niečo v tom zmysle.
Hneď som vypol motor a zotrvacnostou sa dogúlal ku krajnici. Skontroloval som mierku oleja a bola takmer suchá. Našťastie som to domov nemal ďaleko tak som zbehol pre olej a dolial cca 1 liter, tak že mierka bola od oleja po risku max. Naštartoval som motor, rozbehol sa ale po pár metroch sa výstraha stop zobrazila znova. Nasledovalo ďalšie urýchlené zastavenie a kontrola oleja- olej Ok. Tak som to odviezol domov keďže je to len pár sto metrov.

Aký postup by ste navrhovali?
Mám odmerat tlak oleja? Resp. aký by mal byť tlak oleja na volnobehu pri takomto počasí keď auto stojí vonku? (Všade kde som pozeral píšu o merani tlaku pri zohriatom motore ).
Mám tlak merať na telese olejoveho filtra?
Pozeral som a mal by tam byť ten snimac tlaku oleja. Príp.moze byt aj niaky snimac v hlave valcov?

Na nete som našiel že by to malo mať olejove cerpadlo ktore je pohanane retazov, ktora moze pri vyssom najazde kilometrov zlyhať.
A ďalšia vec ze vraj moze byt chyba v telese olejoveho filtra kde je niaky tlakový ventil.

Olej je tam už na výmenu ale snáď to nebude mať súvis. Je na ňom najazdených niečo cez 15 tis.km.

Rád privítam aj ďalšie rady k téme.
:300f:

Napísané: 21.01.2020 12:35
od používateľa mhlavaty
Tlakové čidlo zablbne,nie to nič mimoriadne.Tieto tlakové čidlá spínajú pri maličkom tlaku, a za tepla sa uvádza preto lebo vtedy je olej min. hustý,tj ak je tlak pri riedkom,bude aj pri hustom.
Vzhladom na min. cenu čidla by som ho vymenil bez váhania a až následne ak by sa hláška objavila by som meral,kedže doma asi málokto má tlakomer z danou koncovkou.Tlak volnobehu je iba 0,8 Bar,dúfam si to správne pamätám

Napísané: 21.01.2020 16:06
od používateľa slavoSV
Nechcem strašiť, ale pred mesiacom nám na rovnakom motore ale na roomstri roztrhlo reťaz na pohon olejového čerpadla, popri tom rozbilo kryt a úchyty na bloku, ozubené koliesko na kluke ktoré poháňa olejové cerpadlo bolo úplne ohlodané, tak by som ten motor už neštartoval a skontroloval olejové cerpadlo a jeho pohon. Až následne meral tlak oleja ak bude cerpadlo ok. My sme mali najazdené 250000km,pravidelná údržba ????

Napísané: 21.01.2020 16:31
od používateľa mhlavaty
Bez tlaku oleja vie motor ísť ticho max 2 minuty a začne klepať,tak že to ani hluchý neprepočuje.Ak pridáte plyn a motor zaťažíte jazdou...ešte skôr

Napísané: 21.01.2020 16:35
od používateľa Haplaplu
Odmerat tlak by myslím nemal byť až taký problém. Mal by tam byť zavit m10x1. Pozeral som také manometre aj z redukciami. Našiel som aj okolo 10-20eur.otazne je ako presne to meria. Snímač mám už objednaný, príde zajtra.
Ale ako píše Slavo, našiel som na nete info že občas zvykne na tomto motore zlyhať reťaz ktorá poháňa cerpadlo. Auto ma tých 405 tis Km cca a netuším či to bolo niekedy vymenené (počítam že skôr nie, keď s tym nebol problém doteraz ). Ja mám toto auto cca rok, 20 tis Km.
Je na tom motore problém zhodiť vaňu na dvore alebo v garazi ale bez zdvihaku. Že či tam nezavadzia napr. napravnica. Alebo bude lepšie to dotiahnuť do servisu? Mám celkom vybavenú garáž ale nemám bohužiaľ k dispozícii veľký zdvihak :zga27:
Zatiaľ ďakujem za odpovede

Napísané: 21.01.2020 16:38
od používateľa Haplaplu
Praveze ten motor isiel uplne bezne. Ziadna zmena ci pri starte alebo za jazdy. Samozrejme nevytaca som to zbytočne ale skúsil som pri druhej zastávke keď sa kontrolka rozsvietila zvýšiť otacky na cca 1500/min a žiadny klepot. Len začalo vyhadzovať to upozornenie po rozbehnutí.

Napísané: 21.01.2020 21:22
od používateľa mastik29
slavoSV napísal:Nechcem strašiť, ale pred mesiacom nám na rovnakom motore ale na roomstri roztrhlo reťaz

My sme mali najazdené 250000km,pravidelná údržba ????
Nechcem byt zly, ale tie km su “slovenske“,vsak?
Pri tych km je totiz ta retaz este stale vo vybornom stave, zrovna tak aj klzaky a ozubene kolesa.
Problemy nastavaju az niekde po 350 000km, kedy je retaz uz dost natiahnuta a nicia sa ozubenia, rastie to uz exponencialne… Vymena tych casti by mala byt do tych 300 000km, kedy su ozubenia este v poriadku (klzaky uz vykazuju opotrebenie).
Kebyze to niekto robi, tak istotne sa bude riesit aj saci kos olejoveho cerpadla. Ti co to menili, vedia uz preco to je takmer nutnostou…
Ideal je to, kebyze to je spojene s druhou vymenou rozvodov… Lenze to uz ma drviva vacsina davno za sebou.

Napísané: 22.01.2020 09:03
od používateľa slavoSV
@mastik29 ak ste mysleli tými slovenskými km to, že auto je stočené, tak nieje, mame ho od novoty. Auto bolo pravidelne servisované. Je to rok 2007 a za ten čas sa na motor nesahlo ani raz čo sa týka nejakej poruchy. Nič nenasvedcovalo tomu že sa niečo deje s olejovým čerpadlom a jeho pohonom. Až jedného dňa počas jazdy rana z pod kapoty a bolo vymaľované
:-)

Napísané: 22.01.2020 10:50
od používateľa mhlavaty
Toto nie sú dobré debaty,mne toto a tomu zase tamto.to je cesta k nezmyslom.Nespecifikuje sa o aký motor ide,čo sa zrovnáva,jeden vyvažováky má,druhý nemá,veselo sa zrovnáva...mne urobilo.No asi malo dôvod urobiť.Hoci preto že balancér tej reťazi robí peklo zo života ak majiteľ jazdí ako dedek alebo žena (poväčšinou) nech sa neurazia. Asi sa nenájde tak ľahko človek čo tých motorov otvoriť tolko ako ja,a isté je reťaz vie byť tak isto úplne krásna pri 500 tis km ako zdevastovaná pri 250 tis km. Ale vždy je to závislé na niečom konkrétnom.Jeden veselo jazdí a má o liter oleja viac (nafta) a nerieši alebo dokonca ani nevie,druhý mení oleje po 30 tis,lebo....nekomentujem.Tretí jazdí ako na uhorskom volovi...to je tisíc variant na tému reťaz.Tieto momenty sa na internet dosť hnevám,lebo urobia snáď viac zla ako úžitku

Napísané: 22.01.2020 19:07
od používateľa seven549
auto s takymi km sa nikdy nepoziciava.druhy jazdec to vzdy polozi do hrobu.90 percent pripadov tak vzdy bolo.aj u mna.za mesiac dokazal kamos auto 2x uvarit a zapiect spojku.samozrejme si to zaplatil repas hlavy valcov vsetok material a somzrejme musel pomahat to robit.zmerat tla oleja ak je ok co asi nebude mozes investovat.cidlo tlaku zasvieti az ak je tlak velmi dole rucicka by ti ukazala hned o kolo uz par tisic km to auto jazdilo na nizkom tlaku.ja u kazdeho auta min raz za 2 tyzdne pozeram ci ma vsetke naplne v poriadku.

Napísané: 22.01.2020 20:36
od používateľa mastik29
mhlavaty napísal:… Nespecifikuje sa o aký motor ide,čo sa zrovnáva,jeden vyvažováky má,druhý nemá,veselo sa zrovnáva...
Ktora 1.4 TDi PD nema vyvazovaci hriadel?

Napísané: 26.01.2020 13:39
od používateľa Haplaplu
Takze aby tema neostala bez odpovedi.
Dnes odmerany tlak oleja po starte ( studeny motor. Vonku okolo 0° ), manometer napojeny namiesto cidla tlaku oleja do telesa olejoveho filtra.
Namerany tlak hned po starte na volnobeh takmer 4 bar.
Vymenil som teda cidlo a uvidim ci to bude ok pri skusobnej jazde. Cerpadlo by ale tym padom malo byt v poriadku. Dakujem vam vsetkym za rady. :300f: