Strana 1 z 2

Škoda Felícia - o aký diel ide a ako ho opraviť

Napísané: 11.02.2019 20:24
od používateľa therimania
Dobrý deň mám Škodu Felíciu 1.3 benzín 1999 katalyzátor, a mal som menšiu nehodu nedobrzdil som. Chcem sa vás spýtať o aký ohnutý diel ide a ako by som ho vedel napraviť. Nárazník ostal nepoškodený. Vďaka

https://imgur.com/a/ALnZMu0

Vďaka za radu.

Napísané: 11.02.2019 20:37
od používateľa avelmak
Je to vyztuha naraznika.Da sa to opravit vytiahnutim.

Napísané: 11.02.2019 20:41
od používateľa scendo
vystuha predneho naraznika, nema cenu opravovat, nova stoji okolo 20eur.

EDIT: ale ano, v pripade felicie hadam staci aj vyrovnat alebo rovno nechat tak :)

Re: Škoda Felícia - o aký diel ide a ako ho opraviť

Napísané: 11.02.2019 23:28
od používateľa leonNL
therimania napísal:nedobrzdil som
Esteze tu bola pred chvilou tema s prosbou o dodrzanie bezpecnej vzdialenosti :40bd:

Napísané: 12.02.2019 08:19
od používateľa tonoaaa
scendo napísal:vystuha predneho naraznika, nema cenu opravovat, nova stoji okolo 20eur.

EDIT: ale ano, v pripade felicie hadam staci aj vyrovnat alebo rovno nechat tak :)
Felicia ma mizernu uroven bezpecnosti, tak preco ju este viac znizovat. Aj ked to naspat ako tak vyrovnas vytiahnutim, tak strukturne zmeny, ktore nastali sposobia, ze dalsi naraz to nepohlti ako ma a znici ovela viac veci okolo. Okrem toho to stoji tak malo, ze praca na vyrovnavanie bude drahsia.

Napísané: 12.02.2019 09:08
od používateľa wilz
Prosím teba čo tu hlúpo teoretizuješ !
Aké štrukturálne zmeny ? Oceľový plech sa vyrovnaním, t.j. vlastne ďalšou deformáciou ešte spevní, samozrejme pokiaľ nevznikla prasklina.
Takže akých veľa vecí okolo by malo byť pri ďalšom náraze zničených ? Keď nevieš o čom píšeš tak radšej nepíš nič.
Je teda len otázka rozhodnutia majiteľa, či tam chce mať starú vyrovnanú výztuhu, alebo nový diel, ku žiadnej postihnuteľnej ujme na bezpečnosti auta nedôjde ani v jednom prípade.
Podľa miery deformácie tej výztuhy by nemali byť deformované pozdĺžne nosníky karosérie a teda nehrozia iné komplikácie.

Napísané: 12.02.2019 10:23
od používateľa tonoaaa
Uz len jemne preliacenie pevne uchyteneho materialu sposobi jeho predlzenie a teda zmenu strukturneho usporiadania. Okrem toho ja tvrdim, ze takto prehnuta vystuha musela dostat ranu, ktora zohla aj pozdlzne nosniky o ktore je uchytena, pretoze o tolko sa ta vystuha natiahnut nemohla. Ved ta vystuha sa takmer dotyka chladica. Skor zadavatel bude mat problem dopasovat novy vystuhu. Dalsie poskodenie nasleduje rovno znicenie chladica. Narovnavajte si co chcete, ale narovnane sa nikdy nebude deformovat rovnako ako rovne od vyroby. Jednoducho sa pri dalsom naraze budu sily prenasat inde, pretoze energia sa bude absorbovat nerovnomernejsie.
A skor hlupakom si ty co vyrukujes rovno s osocenim namiesto rozumnej argumentacii. Vlastne nie hlupakom, skor chudakom co to ma za potrebu. Ale odpustam ti lol

Napísané: 12.02.2019 10:56
od používateľa oco13
Normálne je jazdiť tak aby som nič nepoohýbal a ak to neviem alebo nechcem, tak odporúčam do novej výstuhy vložiť 100vku učko.
Ja by som to nechal tak , nestojí to za tú námahu , lebo zadávatel to určite o týždeň oprie inde. Mám takých troch doma takže viem o čom hovorím.
Manželka si tak 5x ročne zabudne podložiť bránu. Ak by som tie dvere zakaždým opravoval tak som pomaly na cene ďalšieho auta. :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:

Napísané: 12.02.2019 12:28
od používateľa pedro727
wilz je vidieť že materiálové inžinierstvo nieje tvoja silná stránka , nabudúce by to chcelo troška miernejšiu rétoriku :)

Napísané: 12.02.2019 12:54
od používateľa tonoaaa
oco13 napísal:Normálne je jazdiť tak aby som nič nepoohýbal a ak to neviem alebo nechcem, tak odporúčam do novej výstuhy vložiť 100vku učko.
Ja by som to nechal tak , nestojí to za tú námahu , lebo zadávatel to určite o týždeň oprie inde. Mám takých troch doma takže viem o čom hovorím.
Manželka si tak 5x ročne zabudne podložiť bránu. Ak by som tie dvere zakaždým opravoval tak som pomaly na cene ďalšieho auta. :40bd: :40bd: :40bd: :40bd:
Teba vlastne k takemu pristupu dohnali okolnosti :40bd: :40bd: :40bd:
Nemas chybu :40bd: :40bd: :40bd:

Re: Škoda Felícia - o aký diel ide a ako ho opraviť

Napísané: 12.02.2019 15:31
od používateľa easyridersvk
leonNL napísal: Esteze tu bola pred chvilou tema s prosbou o dodrzanie bezpecnej vzdialenosti :40bd:
z hociakeho ineho auta presadnete do feldy ...prvu krizovatku neubrzdite , prvu zakrutu nevyberiete...poznam minimalne dvoch co tak pochodili :D :40bd:

Napísané: 12.02.2019 15:53
od používateľa bajo777
chlapci nic v zlom, ale co tu clovek sa docita to uz neni normalne...jeden ani decko nema a treba mu S max minimalne, dalsi neudrzi feldu na ceste za ziadnej situacie, dalsi nevie narovnat vyklepat kus plechu a potrebuje metodu konecnych prvkov k tomu, svet sa ruti do zahuby :41c2:

Napísané: 12.02.2019 16:14
od používateľa jaster-83
bajo, ked som mal feldu tak tych brutalnych 50kw fakt bolo problem udrzat na ceste :d :D .... len neviem ci to nahodou nesuviselo s tym ze to auto malo uz od pohladu kazde koleso inym smerom a z podvozka sli take zvuky jak ked hodis kladivo do kontajnera plneho stareho zeleza :40bd: :40bd: :40bd:

Napísané: 12.02.2019 16:18
od používateľa bajo777
som jazdil aj fungl feldu, ked to bola novinka, dokonca ked bola urcena sluzobna len na dlhe trate, tiez 50kW zhodou okolnosti, ale totu 90% osadenstva tahalo kacera po dvore, alebo sa tatovi hompalalo este v trenkach lol

Re: Škoda Felícia - o aký diel ide a ako ho opraviť

Napísané: 12.02.2019 16:20
od používateľa oco13
easyridersvk napísal:z hociakeho ineho auta presadnete do feldy ...prvu krizovatku neubrzdite , prvu zakrutu nevyberiete...poznam minimalne dvoch co tak pochodili :D :40bd:
Keby tie vaše vysnené Káry urobili tolko roboty čo filcka , tak by nám bolo sveta žiť. :40bd: :40bd: