Strana 1 z 3

Skoda Octavia 1,6 tdi - ako vypnúť egr ventil

Napísané: 29.01.2019 10:44
od používateľa Segy1
Zdravím, nevie mi niekto poradiť ako vypnem egr ventil cez diagnostiku delphi DS15E. No ci sa to dá nejako. Mám škoda octavia 1,6 tdi cr 2011. Vopred ďakujem za odpovede.

Napísané: 29.01.2019 11:53
od používateľa mp3turbo
nijako, nerob to.
Je to hovadina z technickeho hladiska aj zdravotneho.

Doba Ocktavii1 kde si zastuploval podtlakovu hadicku uz daaaavno skoncila.

Napísané: 29.01.2019 12:40
od používateľa mhlavaty
To teda nijako.Ale aj keby to šlo,je to ten najhorší nápad a budeš si ho dlho pamäť

Napísané: 29.01.2019 17:27
od používateľa mastik29
Sak odpoj steker a je to :40bd:
A vsetci nech su radi, ze zas dalsi (vulgarizmus) na ceste.
Az ta bude boliet hlava, oddelit od tela a je vystarane.

Napísané: 29.01.2019 17:58
od používateľa mastik29
Tazko tu radit, podaktori este ziju v tom, ze ten EGR ventil je svina nepotrebna, ktora tam len robi zle. Nemaju vobec predstavu, co v dnesnej dobe ten EGR robi, aku funkciu zastava. Odhliadnuc od enviromentalneho hladiska, jeho funkcia je vyuzivana v sirokom poli menezmentu motora, od funkcie rychlejsieho ohrevu, az po jeho dolezitu ulohu napriklad pri regeneracii DPF.
A zrovna ta 1.6 TDi neni zrovna etalonom spolahlivosti, alebo presnejsie napisane... po istych kilometroch je financne znacne narocna (EGR, vstreky, DPF atd).

Napísané: 29.01.2019 18:32
od používateľa teac77
Neviete prečo mi niekedy pootvara egr už za studena asi minútu po štarte a začnú skakat otacky.sledoval som to na forscane.ak sa potom zľahka rozbieham tak to cuka s autom. Mám 2.0 tdci 100kw bez dpf.

Napísané: 30.01.2019 06:32
od používateľa Jericho
teac77 napísal:Neviete prečo mi niekedy pootvara egr už za studena asi minútu po štarte a začnú skakat otacky.sledoval som to na forscane.ak sa potom zľahka rozbieham tak to cuka s autom. Mám 2.0 tdci 100kw bez dpf.
možno, že sa ti zapcháva katalyzátor a výfukové plyny si hladajú cestu cez egr... len jedna teória...

Napísané: 30.01.2019 19:52
od používateľa dagobert
Prosim vas, tych znalejsich mp3turbo, xentry,mastik alebo mhlavaty. Vysvetlite to nam laikom ako to vlastne funguje. Ake prospesne vlastnosti ma ten egr pre motor.
1. Ako prispieva k zohriatiu motora ked ho otvara az pri 50'C.
2. Ako je prospesny pre dpf ked som sa docital ze cim vacsie % spalin pusti do sania tym viac pevnych castic sa tvori.
3. Pri poziadavke na vykon sa egr zavrie takze motor zrejme lepsie funguje bez neho. Takze rad by som vedel aku ulohu okrem znizenia oxidov dusika zohrava a co zle sa stane motoru ked ho niekto odstavi. Nerypem len sa chcem co-to poucit. Dik

Napísané: 30.01.2019 21:45
od používateľa solex
egr ventil bol vymysleny kvôli ekologii a nie aby motor lepšie fungoval.

Napísané: 30.01.2019 22:09
od používateľa karool
Kamarat,to co si doteraz usetril na nafte.....teraz nasypes do udrzby.na 1,6 tdi je egr dost drahe

Napísané: 31.01.2019 01:04
od používateľa mp3turbo
800 eur stoja normalne, ale daju sa zohnat pouzite na inzerat niekde v okolo 200 eur

EGR je kvoli ekologii, samozrejme, a tyranizuje motor. Ziadnemu motoru sa urcite nedycha lepsie, ked musi dychat prdy ktore mali vyletiet von kominom... a namiesto toho mu ich EGRko pusta naspat do sania.

Napísané: 31.01.2019 06:55
od používateľa bady555
nestras ho, do 400e kupi novy oe diel ktory je bez problemovy, o repasoch ani neuvazuj, ani o starline egr, po roku je KO, mozno aj skor, egr ide vypnut jedine softwerovo, cez diag. to nejde, zial 1,6 tdi maju zamknute jednotky, treba ich otvorit a az tak to ide, ale niet nad nove egr s ktorym bude vsetko OK

Napísané: 31.01.2019 08:22
od používateľa mhlavaty
mp3turbo napísal:800 eur stoja normalne, ale daju sa zohnat pouzite na inzerat niekde v okolo 200 eur

EGR je kvoli ekologii, samozrejme, a tyranizuje motor. Ziadnemu motoru sa urcite nedycha lepsie, ked musi dychat prdy ktore mali vyletiet von kominom... a namiesto toho mu ich EGRko pusta naspat do sania.


Doplním to o závažný detail.Tie prdy ktoré musí motor dýchať to vyzerá na trápenie motora.Ale ak pominieme takéto ľudské myslenie a ostaneme v rovine techniky,tak to čo motoru pridávame skrze EGR je inertný plyn, čo nie je nič iné ako plyn ktorý už nie je schopný z ničím reagovať,niečo ako prázdny objem,výplň. Jeho prítomnosť (až do 50-55%) dokáže v špecifických podmienkach čiastočnej záťaže neuveritelné znížiť emisie a prudkosť spalovania.Kto chce vedieť dopodrobna výčet pozitív môže si hravo nájsť o tom tony informácií.
Jediná vec ktorá samozrejme ľudí irituje sú úsady sadzí ktoré sú v tom obsiahnuté a pokiaľ sa nečistia ani v horizonte státisícov km,no proste ktorý baník by vydržal roky v priestore kde si nevidí koniec nosa.
Ak nie sú ľudia nasratý že treba vymeníť sáčok vo vysavači,treba to prijať tak,že to patrí k jedno k druhému.Roky nemeniť sáčok vo vysavači nikoho nenapadne

Napísané: 31.01.2019 10:55
od používateľa mp3turbo
je to urcite trapenie motora pretoze dycha vzduch ktory obsahuje spalene, nespalene, polospalene sadze, k tomu trosku olejovych vyparov atd. Z hladiska volumetriky a emisii je situacia jasna, ved preto EGRka mame, z hladiska cisteho technickeho je to trapenie motora a jeho komponent.


Inak spravne, zasadny problem su len tie sadze ktore sa s tym vzduchom dostavaju kde sa dostat nemaju. Asi nebude jednoducha moznost tam namontovat nejake sitka, nieco na sposob DPF v sani :)

S tym cistenim samozrejme OK, ale... mnohe dnesne EGRka su zaliate, nedaju sa vycistit tak ako EGR na Oktavii 1996 a to je zasadny problem. Nedaju sa.

Navyse su pripojene na vyhrevny okruh, chladiaci okruh - napriklad 2.0tdi Wolcgagenu, ze ano... a s premakanym materialovym inzinierstvom. Chytis sa toho, urves vsetky tesnenia ktore stoja stovku, zivy mannitou ochranuj toho nestastnika ktory zohne ten sprosty natrubok. Original stoji 800 eur, na vrakaci sa nenajde pretoze materialove inzinierstvo, a ked sme uz pri tom, castokrat su EGRka zapecene na tu konstrukciu okolo seba, takze cistenie prakticky nie je mozne - bez investicii radovo 1.000 eur, na co sa kazdy samozrejme vyserie.

Analogia so sackom vo vysavaci je samozrejme spravna z technickeho hladiska, ale z hladiska pracovnej narocnosti a nakladovosti ked sa nieco doserie sme bohuzial niekde uplne mimo.

KEby bolo na mne, keby som bol vyrobca, prikazal by som EGRka a sanie cistit kazdy rok alebo 30.000km cokolvek pride skor, a samozrejme kazdy druhy rok vsetky vstrekovace do ultrazvuku. Joooooj a variability turbiatok tiez aby sa ludia nezabijali ked im necakane "vypne turbo" pri predbiehacom manevri.

Lenze... kto by sa uz staral o dobrotu zakaznikov ked uz ma ich peniaze ... a moze mat viac.





>> nestras ho, do 400e kupi novy oe diel ktory je bez problemovy

nestrasim, to je cenovka v autoterorizovanom servise. OE/OEM diel moze stat 400, to ale jasne ukazuje ze "original" diel v "original" sieti je samozrejme cenovo podstatne vyssie. Sa pamatam ako skripali zubami prvi majitelia 1.6tdi, tam sa srali EGRka este ani z dvoru fabriky nevysli.

Napísané: 31.01.2019 12:07
od používateľa xentry
Problem zanesenia len samotneho egr je ten ako je system postaveny lebo tam kde je postaveny tak, ze nepride do styku s olejom, ktory sa nachadza v sani tak bude na nom len "prach". Vzdy je problem toho "mazu", ktory tam vznika stretavka s olejom, ktory sa dostava do sacieho potrubia. Kombinacia egr/olej je vinnik zanasania nie len egr. Mimo toho egr stale vracia naspat len to co samotny motor produkuje tak sa na to treba pozriet tiez.