Strana 1 z 2

Skoda Octavia - vysoká spotreba oleja

Napísané: 08.11.2018 13:46
od používateľa peter82
Octavia combi 2005, 1.6 75 kw benzín, BFQ, naj. cca 250 000 km. Motor ide ako má, akurát svieti kontrolka motora a vysoká spotreba oleja dlhodobo asi od apríla tohoto roku, doliate 11 litrov oleja. Naposledy po prejdení 700 km. Motor vyzerá ako nový, nedymí. Budú to iba krúžky, či aj piesty, ventily, gumičky? Dajte odpovede.

Napísané: 08.11.2018 15:13
od používateľa martincichy
môže to byť hocičo, z toho, čo si vymenoval.

krúžky sa dajú potvrdiť alebo vylúčiť testom kompresie najprv na sucho a potom na mokro (vstreknutie oleja do valca).

Ak už však meníš krúžky, tak sa robí aj hlava valcov - teda kontrola tesnosti ventilov a automaticky sa menia aj guferá.

Ešte doplním - nemáš na motore nejaký veľký priesak oleja?

Napísané: 08.11.2018 16:43
od používateľa peter82
Unikal olej. Menilo sa tesnenie pod sanim. A tiez sviecky. Uplne zanesene od oleja boli logicky.

Napísané: 08.11.2018 18:03
od používateľa mhlavaty
Toto je prípad keď môže skúška kompresie sklamať z jednoduchého dôvodu.Problém je na najspodnejšom olejovom (stieracom) krúžku a krúžku nad ním (polostierací) Krúžky sú natlčené karbonom,medzerka pre odvod oleja stredom krúžku je plná,a hranka polostieracieho už nie je hranka pretože je vyplnená karbonom.Kedže celá tá partia krúžkov je "nadštandardne" mazaná olejom ktorý tie krúžky nedobre sťahujú tak môže mať celkom solidné kompresie a napriek tomu tam problém existuje.
Ak ale motor z problémovými krúžkami má zároveň aj netesnosti,obzlášť netesnú mierku oleja,tak sanie svojim podtlakom urobí skrze motor "prievan" a z priestoru vnútra motora vyťahuje vzduch plný olejových kvapiek sústavne.To sú celkom desné množstvá čo iba táto vec dokáže.
Krúžky a dilemu či ich meniť alebo nie,vyrieši meranie valca na opotrebnie a hlavne ovalitu.Do oválneho valca dávať kruhový piestny krúžok je k ničomu,bude netesný automaticky.Na guferkách samotných je minimum prieniku oleja pokiaľ nie sú vodítka oválne tiež.Pokiaľ sú v norme,olej by nepapalo ani keby tam žiadne neboli.
[img]https://i.postimg.cc/qhxFnN9R/DSCN7543.jpg[/img]

Napísané: 08.11.2018 18:11
od používateľa peter82
Ok. Ďakujem, nechcem o tom nejako extra dlho polemizovať. Dám repasovať hlavu, nové ventily, piesty s krúžkami, guferá. Investoval som do neho už asi 1500 za posledný polrok v rámci generálky podvozku, lambda sond, brzd, sania a pod, tak nejakých ďalších 500 ešte zvládnem.

Napísané: 08.11.2018 18:23
od používateľa vesep
Mal som ten isty problem, motor 1,6 75 kw bfq, motor si zobral 0,3-0,5 l / 1000 km. Mne zacalo tlacit vodu do nadrzky, bolo citit aj spaliny, tak som dal spravit repas hlavy a rovno aj vymenit kruzky. Po vymene som spravil cca 2000 km a ubytok som nepostrehol. Len ma este trapia ranne starty, niekedy nastartujem a zhasne. Druhy start je uz OK. Tato chyba sa prejavovala aj pred tym. Na diagnostike vypisuje EGR ventil, budem ho musiet vymenit.

Re: Skoda Octavia - vysoká spotreba oleja

Napísané: 08.11.2018 18:34
od používateľa laco1871
peter82 napísal:Octavia combi 2005, 1.6 75 kw benzín, BFQ, naj. cca 250 000 km. Motor ide ako má, akurát svieti kontrolka motora a vysoká spotreba oleja dlhodobo
Ak svieti kontrolka check motora, motor nemože bežať ako má, to sa jednoducho vylučuje...

Napísané: 08.11.2018 18:48
od používateľa vesep
Normalne som na nom prisiel domov, teplota kolisala, aj mne sa ku koncu rozsvistil check motora. Siel normalne, ziadne trhanie. Ked som siel do kopca teplota vystupila na 100, dole kopcom zase 90.

Re: Skoda Octavia - vysoká spotreba oleja

Napísané: 08.11.2018 21:21
od používateľa leonNL
laco1871 napísal:Ak svieti kontrolka check motora, motor nemože bežať ako má, to sa jednoducho vylučuje...
Ty uz prosim ta prestan trepat sprostosti. Kontrolka motora, ano ta oranzova, sa kludne rozsvieti aj pri nizkej ucinnosti katalyzatora ale motor bezi na 100% a ziaden pokles vykonu ani trhanie motora ani nic podobne sa nekona. Osobne som sa s tymto stretol, po naslednom “vypaleni” vyfukoveho systemu ostrou jazdou, kontrolka sama zhasla...

Re: Skoda Octavia - vysoká spotreba oleja

Napísané: 08.11.2018 21:56
od používateľa tempo 1O
laco1871 napísal:
peter82 napísal:Octavia combi 2005, 1.6 75 kw benzín, BFQ, naj. cca 250 000 km. Motor ide ako má, akurát svieti kontrolka motora a vysoká spotreba oleja dlhodobo
Ak svieti kontrolka check motora, motor nemože bežať ako má, to sa jednoducho vylučuje...
Tlapeš hluposti.

Napísané: 08.11.2018 22:13
od používateľa bajo777
kuzlo motor cisty, nedymi, ide jak sen, iba mizne olej :41c2: , nejaku nepodstatnu kontrolku tu nikto neriesi, to je ozdoba na vse svatych, zazata za predkov, to bych vobec neriesil

podaj trestne oznamenie na neznameho pachatela za kradez oleja, nech si lamu hlavu policajti, 11 litrov uz stoji celkom dost, odhadom dostane 1-5 rokov, moze zahrat s bastrnakom v basy oko

Napísané: 08.11.2018 22:16
od používateľa mhlavaty
check ....záleží aká závada je za tým svietením kontrolky motora.Rozsvietia ju aj veci ktoré síce majú (väčšinou) emisný rozmer ale nik by nevedel že má motor problém ak by sa vypálila kontrolka pretože naozaj ju nemá šancu na výkone ani inak nikto poznať.

Napísané: 08.11.2018 22:24
od používateľa bajo777
nato tu mame vestecku gulu, naco sa zdrzovat z volakymi kablami...

apropo, abych teda len nesrandoval, az ma mastne sviecky, tak ide leda houno a ne dobre :4090:

Napísané: 08.11.2018 22:37
od používateľa avelmak
peter-nechcem ta sklamat,ale co si pomenoval,piesty kruzky atd a riadna generalna oprava nevyjde z 500€.Nehovorim a vrtani valcov.A same prekruzkovanie bez honovania je tiez na prd/ v istych pripadoch/.Ani fuseraci to nerobia za 500.

Re: Skoda Octavia - vysoká spotreba oleja

Napísané: 08.11.2018 23:23
od používateľa jaster-83
laco1871 napísal:
peter82 napísal:Octavia combi 2005, 1.6 75 kw benzín, BFQ, naj. cca 250 000 km. Motor ide ako má, akurát svieti kontrolka motora a vysoká spotreba oleja dlhodobo
Ak svieti kontrolka check motora, motor nemože bežať ako má, to sa jednoducho vylučuje...
na tomto motore nie, tu je zle az ked ti k tomu zasvieti kontrolka ASR a najdes si na diagnostike chybu 01314 riadiaca jednotka motora - precitat pamat zavad