Strana 1 z 2

Skoda Octavia II 1.9 TDI 77KW - vymenené žhaviče , zlý štart

Napísané: 23.10.2017 10:27
od používateľa longersvk
Zdravím páni a dámy,
mám problém posledné tri týždne, auto strašne ťažko a dlho štartuje sem tam po štarte krátko trhá-skáče. Ale akonáhle potom vypnem motor a idem naštartovať znova už to ide v normále. Čítal som, že by to mohol byt aj zly vstrek alebo softvérová vec fakt neviem už. Mám tu aj video čo som dal na youtube. Žhaviče som už vymenil v diagnostike viac neukazovalo vraj.

https://www.youtube.com/watch?v=T9khjaSPlGU

typ motoru BKC, prevodovka DSG

Octavia II 1.9 tdi 77kw rv 2006

Napísané: 23.10.2017 18:38
od používateľa patko1
zhavice vymenene len ci aj zhavia. So softom ti vie kamos pomoct ak nemas daleko do Detvy

Napísané: 23.10.2017 18:56
od používateľa patko1
softvaru sa nestalo nic. Len obcas sa jeho upravou da startu pomoct. Samozrejme ze najprv treba kuk ci tie zhavice po vymene ozaj aj zhavia lebo medzi zapnutim klucika a nazhavenim je este par suciastok okrem zhavicov

Napísané: 23.10.2017 19:00
od používateľa mhlavaty
Keď je motor v slušnom stave nepotrebuje nič v softe.Motor z väčším nábehom sa robí úprava teplého štartu,studený je aj pri 800 tis na brnk

Napísané: 24.10.2017 11:22
od používateľa longersvk
No to ma napadlo tá uprava teplého štartu, len dnes ma napadlo ešte zmerať baterku pri štarte a ráno sa hýbala hodnota na 8,5V poobede okolo 9,4V a neviem či by to mohol byť práve ten problém alebo je to len zhoda náhod, že aj baterka odišla rozhodne ju dobijem alebo keď nepomôže vymením.

Napísané: 24.10.2017 11:56
od používateľa VLADY
8,5 dosť málo ak sa meralo priamo na póloch na baterke pretože na štartéri to bude ešte o chlp menej kvôli úbytku na kábloch a spínacích kontaktoch.

Napísané: 24.10.2017 12:22
od používateľa longersvk
Zmerám uvidím aj keď mi niečo hovorí, že baterka to aj tak nebude ale uvidím.

Napísané: 24.10.2017 12:33
od používateľa pidizvi
baterka pravdepodobne vadna, ledva to otaca ten motor. Pri najblizsich mrazoch by uz zrejme neotocila.
Skus z druheho auta natiahnut startovacie kable, ci to pomoze, zrejme ano.

Napísané: 24.10.2017 13:04
od používateľa bajo777
longersvk napísal:Zmerám uvidím aj keď mi niečo hovorí, že baterka to aj tak nebude ale uvidím.
:2f93:, rovno zahod ten multimeter, je ti uplne nanic...resp jak simpazovi notbuk cca

Napísané: 24.10.2017 13:08
od používateľa mhlavaty
Pod určité napätie začínajú RJ končiť svoju prácu,a tam kde býva velký odber je nízke napätie velmi nebezpečná záležitosť pretože paradoxne vie zabiť elektronickú vec vysokým prúdom.Nech to nejaký elektrikár vysvetlí ako k tomu dochádza
Ale aj keby batéria bola iba zoslabená,čo niekedy vyzerá kým nevidíte čísla že točí akože ok,tak ok to nie je,a pre tento dôvod RJ ani nespustí elektronické riadenie vstrekov.Asi prekvapí kadekoho,ale PD púšta do vstrekovača 80V a 20A na otvorenie,potom prepína na udržovacie čo je už nižšie.Ani to že diagnostika ukáže počas štartu dávku v mg neznamená nič,je to vypočítané množstvo ktoré by tam išlo,ak by bol povolený štart,reálne sa vstrekovač neotvára

Napísané: 24.10.2017 13:25
od používateľa longersvk
bajo777 napísal:
longersvk napísal:Zmerám uvidím aj keď mi niečo hovorí, že baterka to aj tak nebude ale uvidím.
:2f93:, rovno zahod ten multimeter, je ti uplne nanic...resp jak simpazovi notbuk cca
dôvod? ty si padol najmúdrejší z neba? len sa pýtam normálne veci, ktoré sú reálne a ty si tu hustý namiesto toho aby si povedal normálnu vec.

Napísané: 24.10.2017 13:27
od používateľa longersvk
mhlavaty napísal:Pod určité napätie začínajú RJ končiť svoju prácu,a tam kde býva velký odber je nízke napätie velmi nebezpečná záležitosť pretože paradoxne vie zabiť elektronickú vec vysokým prúdom.Nech to nejaký elektrikár vysvetlí ako k tomu dochádza
Ale aj keby batéria bola iba zoslabená,čo niekedy vyzerá kým nevidíte čísla že točí akože ok,tak ok to nie je,a pre tento dôvod RJ ani nespustí elektronické riadenie vstrekov.Asi prekvapí kadekoho,ale PD púšta do vstrekovača 80V a 20A na otvorenie,potom prepína na udržovacie čo je už nižšie.Ani to že diagnostika ukáže počas štartu dávku v mg neznamená nič,je to vypočítané množstvo ktoré by tam išlo,ak by bol povolený štart,reálne sa vstrekovač neotvára
Dlho som musel premýšlať ale chápem ťa a chcel by som nájsť nejakého schopného servisaka čo by to takto celé prekotroloval, že to bude elektrika/baterka alebo nejaký snímač proste schopný elektrikár ale namiesto toho počúvam, že su vadné vstreky alebo treba upraviť teplý štart / zvýšit dávku a to tiež som čítal, že nie vždy je najlepšie riešenie pre RJ a mapy.

Napísané: 24.10.2017 13:32
od používateľa longersvk
Keď bude baterka OKA a bude to robiť stále budem múdrejší takto sú to len dohady.

Napísané: 24.10.2017 13:37
od používateľa mhlavaty
Ja tú hru na slepú babu vidím,preto som aj dal tému ako si z PD poradiť,alebo ho aspoň trocha pochopiť aby sa nerobili zlé kroky,tie sú vždy aj o peniazoch.Aby sa robilo to čo treba,a ako treba.Tá téma je tu
motor-vw-1-9-2-0-tdi-pd-ako-ho-servisovat-t67907.html
Kedže nazahŕňa veci ako manuál v prípade neschopnosti štartu uvažujem o doplnenie.Trocha to ale naráža na to,že radový motorista tie možnosti a výbavu ktorá by sa žiadala nemá.V podstate stále ostane odkázaný na dielňu a sme zase kde sme boli,pri otázke či je tam rozumný mechanik alebo nejaký manták preštepený na zlatokopa

Baterka je No 1 podmienka

Napísané: 24.10.2017 14:10
od používateľa longersvk
Okey dnes je tam nová baterka odskúšam, teplý štart aj ranný ak to bude vpohode a neuvidím nič neobvyklé ukončujem to a poďakujem za debatu.

P.S: bodaj by to tak bolo :)