Strana 1 z 1

Skoda Octavia 81kW - vypínanie motora za jazdy

Napísané: 09.10.2017 16:47
od používateľa mm09
Dobrý deň, mám Octaviu 1.9 81kW, 1999, najazdené okolo 500 000km. Motor beží aj ťahá obyvkle dosť dobre, v poslednej dobe sa však ojedinele vyskytuje problém so zhasnutím motora za jazdy, celú situáciu, kedy vzniká opíšem nižšie.

Pri jazde na "dvojke" pri vytočení do otáčok (s motorom jazdím od 2 -4 000ot), teda hlavne pri obiehaní motor potiahnem do cca 3500 - 4000ot, preradím do trojky, a v momente ako zošlapnem znova plynový pedál na podlahu, motor proste zhasne. Akoby som vypol klúč, zvyšok elektroniky však normálne funguje. Motor ide hneď znova naštartovať bez problémov a ďalej funguje normálne. Jazdím s autom okolo 100km denne a táto situácia sa stala zhruba 2x v rozmedzí dvoch týždňov. Dnes sa stalo niečo podobné, motor však nevyplo, akoby nachvílu zaváhal, dal som podlahu, tentoraz však na "štvorke", motor držal otáčky, ale nezrýchloval a zhruba po dvoch sekundách išiel normálne, bez zhasnutia.
Počas predbiehania je však vypnutie motora dosť nepríjemná vec, preto by som rád vás skúsenejších oslovil, pre prípadné nápady a návrhy.
Chybové hlášky na diagnostike neboli, kontrolka motora nesvieti. Keď som prezeral fóra, boli tam návrhy skontrolovať kábel k čerpadlu, ten povolený nie je, ďalší návrh bol relé 109, to som však menil zhruba pred 30k km, ďalej bublinky v palive od filtra nepozorujem, niekedy bublinka prebehne, ale to robí odkedy auto mám.

Napísané: 09.10.2017 17:42
od používateľa mhlavaty
Predpokladám nepresnosť vo výklade.Motor zrejme nevypne,padne do núdzového režimu čo znamená silné obmedzenie dávky paliva.Šlo by to hravo zistiť a potvrdiť logovaním prvého kanálu (diagnostika za jazdy) že motor stále dostáva cca 4 mg paliva.Logicky ak motor spadne na desatinu dávky tak to vyvolá pocit úplného vypnutia.
Toto si treba ujasniť pretože aj riešenie úplného vypnutia motora je úplne o inom než riešenie núdzového stavu

Napísané: 09.10.2017 19:23
od používateľa mm09
Nie pan Hlavatý, motor naozaj vypne. Núdzový režim som zažil na viacerých autách a raz aj na mojom, tento prípad poznám. Motor doslova vypne, teda prestane ťahať, vyradím a otáčkomer padne na 0.

Pokiaľ mi na nejakom aute "vyplo" turbo, tak o tom bol väčšinou aj záznam v chybových hláseniach. Regulácia na turbe behá krásne. Jedinýkrát, keď mi na tomto aute vyplo turbo som o tom našiel záznam. V týchto prípadoch je diagnostika čistá.

Napísané: 09.10.2017 20:24
od používateľa mhlavaty
Toto je asi kľúčová informácia.V celom menežmente je snáď iba jediná súčiastka ktorá svojim kolapsom nerobí chybovú hlášku a pritom úplne umrtvuje motor..čidlo kľuky.Strata jeho signálu (z akéhokoľvek dôvodu) je pre motor úplné vypnutie.Ak by to isté urobilo čidlo vačky,nič sa nedeje,motor proste pobeží až do vypnutia a problém nastane až štartom.Čidlo kľuky nerobí zápisy,pretože už zapanutie zapalovania by taký zápis vyvolávalo.Šlo by si overiť to logovaním a vyvolaním takej situácie.V zázname by sa jasne ukázala strata otáčok a nabehnutie nuly aj keď by motor bol ďalej točený zotrvačnosťou auta.Proste odsledovať kanál 001 a vyvolať ten stav vypnutia,a už iba spätne prezrieť logovanie

Napísané: 09.10.2017 20:37
od používateľa mm09
Úplne sa stotožňujem s Vašim príspevkom a ďakujem za radu. Ten problém je strašne náhodný a možno by som týždne chodil so zapnutou diagnostikou a snažil sa logovať bez výsledku. Keď som sa aj po takomto zhasnutí motora snažil situáciu zopakovať, tak auto išlo bez problémov.

Pokiaľ sú ale veci tak, ako hovoríte a teda jedine čidlo kľuky môže niečo podobné vyvolať/spôsobiť bez zápisu, je podľa Vás rozumné riešenie ho "preventívne" vymeniť ? Pokiaľ teda nebude problém niekde medzi čidlom a RJ, povedzme kabeláž.

Napísané: 09.10.2017 21:35
od používateľa keyness
Raz sa mi to stalo na octavii. Nieco s rele 109 bolo pocas jazdy uplne horuce po vybrati a ochladeni auto opat chvilku islo

Napísané: 09.10.2017 21:40
od používateľa mhlavaty
Aby sa náhode pomohlo sa robí že sa dosť hrubo pomyká káblovými zväzkami po celej ceste signálu či nedôjde k výpadku.Výmena čidla môže viesť k mylnej myšlienke že už je všetko ok,hlavne ak zase chvílu nebude trápiť.Toto sú dosť nebezpečné chyby a je vyslovene nutné tomu urobiť koniec

Napísané: 10.10.2017 00:30
od používateľa m...
po tom pocte kilometrov a aj ako pises ze motor zavahal a nezrychloval, by som ako prve pozrel do nadrze na sitko. ale popri tom odpojil hadice aj z filtra a prefukal ich vzduchom, kompresorom. nech ta nemyli to ze preco to spravilo len dva tri krat za dva tyzdne. jednoducho to tam skontroluj. ten maglajz co tam moze byt dokaze vselico. je to robota na chvilu a zadarmo

Napísané: 10.10.2017 12:48
od používateľa Misho360
Zdravím.. rovnaky problem som mal na f.focus 1.8tdci 85kw r.v.2002. Pri prudsej akcerelacii na 4 prip. 5 prevodovom stupni pri predbiehani alebo potrebe prudsieho zrychlenia na dialnici hodilo auto zo zaciatku do nudzoveho rezimu. Blikala kontrolka zhavenia a motor ako keby isiel na tri valce. Po vypnuti motora a nastartovani motor isiel bez chyby.Stalo sa to 2x v priebehu mesiaca. Potom znova pri jazde na dialnici pri dlhsom stupani auto auto prirodzene spomalovalo, tak som pridal plyn, ale auto zacalo jemne trhat a vyplo motor. Po nastartovani ok, ale pri zrychlovani na 5.stupni bolo citit trhanie a ked som prudsie pridal zasa vyplo motor. Diagnodtika ukazala problem so vstrekovanim. Na stolici 2 vstrekovace ko. Po ich vymene ide zatial super.