Strana 1 z 1

Skoda Octavia - haldex 4x4

Napísané: 27.09.2017 08:56
od používateľa pondro38
Ahojte, poprosím o radu. Mám octáviu 1 combi 4x4,74 kW r.v.2003 a pri rozjazde či už do kopca, alebo rýchlom rozbehu do zákruty sa mi v zadnej prevodovke ( myslím, že haldex 1.generácie) ozýva hučanie až mierny hrkot. Potom už ide normálne, no pri jazde na diaľnici pri 120-130 km/hod.( cca 2500-2700 ot ) cítiť vibrácie už aj na volante. Olej v haldexe menený, teraz kontrolovaný, čerpadlo by malo byť v ok, vymenil som zadné kotúče,no aj tak to stále pretrváva. Čítal som na fórach, že nepomohla ani výmena haldexu. Má niekto s týmto skúsenosti?

Napísané: 27.09.2017 09:16
od používateľa mhlavaty
Asi tak trocha nie je pochopená funkcia Haldexu a za ním zaradený diferenciál.Haldex je iba niečo,čo pripojí točivý moment z hriadele vedúcej dozadu k zadnému diferenciálu.Je v podstate priebežný a buď silu prenesie alebo nie a ostane zadom nepripojený.Dá sa silne a úspešne pochybovať o tom,aby vytvoril vibrácie celého auta v rýchlosti ktorú opisuješ.To ale vie vytvoriť všetko to,čo nasleduje po Haldexe a čo končí v oboch zadných kolesách.Vibrácia je nič iné než nesúmernosť,nevývažok,exentricita,torzný kmit.Čo si nespomenul je vznik závady čím a ako začal

Napísané: 27.09.2017 10:19
od používateľa pondro38
Ďakujem za odpoveď. Problém začal z ničoho nič, jednoducho som vychádzal na hlavnú cestu, rýchlejšie som sa chcel zaradiť a len som počul zo zadnej nápravy hučanie a mierny hrkot, ktorý prestal v normálnej premávke, objavil sa zasa len pri rozbehu, alebo pri otáčaní sa. Včera mi to prvý krát urobilo aj pri spiatočke. V normálnej prevádzke pri zaradených stupňoch ide hladko, dokonca sme odpojili aj elektroniku a išla ticho. Skrátka, keď na ňu netlačím, tak ide v pohode.

Napísané: 27.09.2017 12:46
od používateľa mhlavaty
Haldex s tým má tolko spoločné,že ak ho odpojíš,ide zadok naprázdno,tj neťahá,preto ten rozdiel.Teda je nutné brať do úvahy že s tým Haldex nič nemusí mať,a až to čo za ním nasleduje sa správa dobre/zle podľa zaťaženia.Snáď mi rozumieš,ide o to,aby to neskončilo výmenou toho čo je správne iba pre nepochopenie veci

Napísané: 27.09.2017 12:59
od používateľa pondro38
Vďaka, ešte to skúsim dať na diagnostiku. Len to mi nejde do hlavy, ak by to bolo mechanického pôvodu, tak by to robilo stále. Možno sa mýlim, neviem.

Napísané: 27.09.2017 19:26
od používateľa lorak777
auto ma svoj vek a velmi pravdepodobne toto diagnostika neukaze... najskôr to bude mechanicka zavada, vyplyvajuca z veku... najdi poctivého mechanika, co vie kde a za co ma potiahnut...ale taky nebude z najlacnejsich...

Napísané: 27.09.2017 20:04
od používateľa nitrix
Haldex jednička pri spiatočke nepripája zadnu nápravu,keď to robi aj spiatočka haldex to nebude

Napísané: 27.09.2017 20:34
od používateľa mhlavaty
To som sa snažil vysvetliť,že zamerať sa na Haldex je ako rovno servisu nariadiť ho vymeniť,čo z radosťou urobia

Napísané: 28.09.2017 11:47
od používateľa pondro38
Ďakujem Vám páni za odpovede. Urobili sme aj diagnostiku, no ako písal lorak777, nič neukázala. Samozrejme, že sa s mojím mechanikom radíme a hľadáme nejakého odborníka na túto nie bežnú záležitosť, lebo na servis (myslím autorizovaný)som dávno zanevrel, pretože mám s nimi neblahé skúsenosti. Ak náhodou viete o niekom, uvítam nejaký ten kontakt. Ešte snáď jeden poznatok: za studena sa to častejšie ozýva, ako keď je motor zohriaty. Takže stále sa informujeme a hľadáme riešenia. Vopred Vám ďakujem za Vaše názory.

Napísané: 28.09.2017 14:21
od používateľa SlickVic
Ahoj, chyba bude zrejme v hardy spojke alebo stredovom lozisku ulozenia kardana.
Ja som mal vibraciu nad 110 km/h, trasenie volantu. Na zadnych sedadlach(tie v kufri) to bolo citit uz od 80 km/h. Seat Alhambra 4x4. U mna bola chybna zadna hardy spojka, teda medzi kardanom a zadnym diferencialom. Skontrolujte to na zdvihaku v servise.
Tu mas vypis dielov pre tvoje auto:

http://www.autokelly.sk/Catalog/skoda-o ... 5;34361209

Napísané: 26.12.2020 18:01
od používateľa zsvatos
Zdravim vsetkych. Nechcem vytvarat novu temu, tak skusim tu. Pred par dnami mi tvrdil syn, ze Octavia 1 4x4 nevie pouzit zadny nahon pri cuvani. V podstate som ho vysmial s argumentom, ze aky zmysel by mala stvorkolka, ktora nevie cuvat na vsetky styri. On sa nedal, a dokonca mi nasiel clanok na internete, kde to autor - motoristicky novinar, ktory mimochodom neovladal pravopis, tiez tvrdil.
Avsak v komentaroch pod clankom som nasiel potvrdenie mojho stanoviska, podlozene aj realnym videom. Takze ak je auto v poriadku, vie aj cuvat.

Ale moja otazka sa tyka ineho. Funguje Octavia 1 4x4 naozaj tak, ze Haldex spojka pripaja zadny nahon az po preklznuti prednych kolies??? A za beznej premavky na suchej ceste sa celych niekolko desiatok kilo, pocinajuc kardanom, haldexspojkou, diferencialom a konciac poloosami, vozi len
tak...
Ak je to inak, prosim, vyvedte ma z omylu.
Robim sice vo fachu cez tridsat rokov, ale stvorkolky ma tak nejak minali. Cize, este stale sa potrebujem ucit.

Napísané: 26.12.2020 21:00
od používateľa mp3turbo
>> moja otazka sa tyka ineho. Funguje Octavia 1 4x4 naozaj tak, ze Haldex spojka pripaja zadny nahon az po preklznuti prednych kolies???

su dve moznosti : bud je ta stvorkolka permanentna (stála, furt, auto vzdy roztaca vsetky napravy cez natvrdo spriahnute prevodovky rozvodovky), alebo bude ta stvorkolka nejakym sposobom "dočasná" teda je to normalne dvojkolka a stane sa stvorkolkou vtedy, ked nieco niekde preklzne.

Co myslis, ako je na tom Oktavia ? Je uplne presne v tej istej technologickej lige ako najvyssie rady Subaru, Mitsubishi Evo a taketo vozítka ?