Strana 1 z 1

Škoda Superb 2.8 V6 - remeň

Napísané: 26.06.2017 14:46
od používateľa michal744
Pozdravujem všetkých,

rozvody majú cca 10 tisíc km, aj remen ktorý je na foto v odkaze. Je podla vás ten remen v odkaze OK? (fotka sa mi podarila nahrať na uložto, dufám že sa bude dať zobrazovať)

https://ulozto.sk/!KQaFiXNNM6PD/superb- ... -remen-jpg

Napísané: 26.06.2017 20:27
od používateľa jojtik
Pokial ma ten stredovy pasik falc tj. je vystupeny alebo vrezany do hlbky, tak to je zle. Pokial je bez vystupkov alebo draziek, tak by problem nemal byt. Stav remena z tohto pohladu nikto presne neurci.

Napísané: 26.06.2017 20:31
od používateľa seven549
ten drazkovy remen sa kontroluje na drazkach.tam je vidiet zub casu.ak tam budu praskliny tak je stary.ak nic moze mat kludne aj 50000km a bude stale bez prasklin.zivotnost takeho remena je aj 200 000km.

Re: Škoda Superb 2.8 V6 - remeň

Napísané: 26.06.2017 20:48
od používateľa wilz
michal744 napísal: Je podla vás ten remen v odkaze OK ?
A v čom by mal byť problém ?
Však keď sa na niečo pýtam, popíšem situáciu a zadám otázku.
Tu sa tak nestalo.

Napísané: 26.06.2017 20:58
od používateľa seven549
ved sa pytal ci je remen na fotke ok ci vyzera na to ze ma 10000km ako rozvody.

Napísané: 27.06.2017 07:54
od používateľa michal744
jojtik napísal:Pokial ma ten stredovy pasik falc tj. je vystupeny alebo vrezany do hlbky, tak to je zle. Pokial je bez vystupkov alebo draziek, tak by problem nemal byt. Stav remena z tohto pohladu nikto presne neurci.
Vrezaný, vystúpený nie je...ale tie bledšie okraje mi pripadajú, ked prejdem prstom, ako kovový porašok

Napísané: 27.06.2017 08:49
od používateľa wilz
Ten remeň určite nemohol spôsobiť vytvorenie "kovového poprašku".
Material remeňa je moc mäkký na to, aby nejaký kov niekde obrúsil. A "brúsenie" kovu by pravdepodobne bolo sprevádzané aj nejakým zvukovým prejavom.
Takže najskôr to bude niečo iné ako kov, ak je toho toľko že to vzbudzuje pozornosť, treba zájsť s autom k odborníkovi, nech posúdi čo to môže byť. Ale po 10 tis.km sa mohli jedine obrúsiť hrany na remeni, pokiaľ je inak všetko v poriadku, remeňu by nemalo nič byť.
Takto po internete pýtať radu podľa jednej nejasnej fotografie, to nič nerieši, budeš dostávať pofiderné rady ktoré ťa len zneistia a aj tak nakoniec pôjdeš s autom k nejakému automechanikovi.

Napísané: 27.06.2017 09:53
od používateľa michal744
Včera som bol u mechanika, ktorý sa zameriava aj na klimatizácie, pretože mi nefunguje klíma a on si všimol ten remeň ked púštal "sondu" k trubkám a chladiču a že sa mu remeň nepáči, že takto otlačený byť nemá.
Pozeral som videa na youtube motorov 2.8 V6 a remene boli veľmi podobne otlačené - vyzerajúce.
Takže ďakujem všetkým za odvpovede a ospravedlňujem sa, že ma nenapadlo použiť youtube skor ako som založil tému.

Napísané: 27.06.2017 11:50
od používateľa wilz
Tak neviem či na všetky otázky dajú odpoveď videjka na youtube.
Nepoviem že nájdem niekde na internete nafilmovaný postup rozoberania niečoho čo neviem ako sa do toho pustiť, to má plné opodstatnenie.
Ale problém takéhoto charakteru by som určite definitívne neriešil pozeraním youtube.
Ak je to špecifická záležitosť týchto motorov, tak zájdi niekde kde sa takými zaoberajú, aby prípadne vylúčili nejaký potencialny problém, pretože my tuná nemôžeme vedieť či sa ti to len zdá, alebo tam je naozaj niečo čomu treba venovať pozornosť.
Treba venovať plnú vážnosť všetkému okolo tohto remeňa, v žiadnom prípade nepodceňovať žiadne príznaky, už som videl prípady, keď vlákna z rozobratého drážkovaného (klinového) remeňa sa popod kryt dostali k rozvodovému remeňu, ktorý sa dôsledkom toho roztrhol.

Napísané: 28.06.2017 14:33
od používateľa michal744
Údaje výrobcu vidno sú, ale nie sú vytlačené po celom obvode remena.

Napísané: 28.06.2017 14:36
od používateľa michal744
Prikladám link fotky, kde je motor a predný remeň a je vidno údaje výrobcu

https://ulozto.sk/!S4daqD3HbJ8Y/1955169 ... 2411-o-jpg

Napísané: 28.06.2017 20:36
od používateľa michal744

Napísané: 29.06.2017 09:43
od používateľa wilz
Tá kladka je znitovaná z dvoch polovíc, myslím že tá drážka v strede je tam z technologických dôvodov, aby prípadná drobná výrobná nesúmernosť spoja tých polovičiek nevytvárala hranu, ktorá by ohrozovala remeň. Takto sa prípadná nedokonalosť spoja tých polovičiek kladky stratí na šírke tej drážky.
Funkčne by tá drážka nemala mať žiaden význam.

Napísané: 29.06.2017 10:26
od používateľa michal744
Vysvetluje to povlak ktorý neháva na stranách remena, pretože je plastová.

Napísané: 29.06.2017 22:39
od používateľa laco1871
Dobrý večer,

normy pre vymenu drážkovaného remeňa, má každá automobilka iné

napriklad GM ODPORÚČA meniť drážkovaný remeň už po 40 000 km

čo je s.o.m.a.r.i.n.a podľa mňa

ja som menil drážkovaný remeň po cca 120 000 km a remeň nejavil žiadné známky opotrebovania

to,že je remeň z hladkej strany otlačený,nie je žiadné poškodenie
medzi poškodenia remeňa, rátame visiace nitky,popraskaná guma hlavne z drážkovanej strany, jednoducho trhliny
su vážne poškodenie

Napnutie drážkovaného remeňa,je značné, ale vplyvom tepla sa ten remeň trochu natiahne a je to prepočitané,že ložiská všetkých agregátov ten tlak znesu v pohode