Strana 1 z 2

Skoda Fabia - netesnost sania , bohata zmes

Napísané: 06.04.2017 19:57
od používateľa dallynized
caute
jedna sa o SKODA FABIA 1.4 MPI 50KW AME rv.2000
takze najrpv to zacalo tak ze bola velka spotreba strasne 12l/100km- zacali sme to riesit, dali sme na diagnostiku a stale to vykazovalo lambda sondu, potom sme isli na meranie este raz a lambda bola v poriadku.
Takze momentalne je to tak ze lambda raz funguje a raz nie.
Potom nam povedali ze treba pozriet vstrekovace tak sme zasli do servisu vstrekovace su v poriadku ale odporucili nam pridat do benzinu pripravok ktory cisti vstrekovace a cely palivovy system.
Musim povedat ze teraz spotreba uz klesla tak na 9,5l / 100km ale aj tak je to vela , mali sme tak 6,5-7l / 100km.
Tak sme zasli opat na diagnostiku a ukazovalo nam ze netesnost v sacom potrubi - odniekial si saje falosny vzduch. Popozerali sme komplet sanie nikde nic nevidno aj skrtiacu klapku sme vycistili.
Teraz sme pozreli aj sviecky a maju max 2000km a su dost take cierne,precistili sme ich a dali naspat. Od coho mozu byt sviecky take ?? A od coho moze byt bohata zmes ? Dakujem za odpovede

Napísané: 06.04.2017 21:33
od používateľa seven549
stare sviecky tie pred 2000km boli ake.vaha vzduchu je aka ?aj ta robi problemy a kludne to bude vyzerat na lamda sondu ze raz ide raz nejde.alebo pri zvysenych otackach napr 2000 alebo 3000 bude davat lambda bohatu zmes.

Napísané: 06.04.2017 21:59
od používateľa m...
mpi nema vahu. v sacom potrubi ma akurat map-snimac tlaku.
volnobezne otacky su ake?

Napísané: 06.04.2017 22:11
od používateľa mhlavaty
dali sme na diagnostiku a stale to vykazovalo lambda sondu
ukazovalo nam ze netesnost v sacom potrubi

To sú všetko také zahmlené vyjadrenia že ani srnky netušia čo tým je myslené.
Lambda...na základe čoho ste ju videli raz zle potom dobre..z čoho ste to čerpali takéto verdikty.
Správne sa pýta m... aký je volnobeh ?

Napísané: 07.04.2017 06:56
od používateľa dallynized
takze lambdu sme pozerali na diagnostike na takom grafe aten graf ukazoval ze raz isla a raz nie
otacky na volnobehu su tak 750-850
vahu vzduchu nemame
dakujem za odpovedeee

Napísané: 07.04.2017 06:58
od používateľa dallynized
otacky podla toho aky je motor ked je studeny tak trochu viac a ked je uz zohriaty tak menej ... ale otacky nekolisu pekne drzia lebo bola precistena klapka

Napísané: 07.04.2017 07:00
od používateľa avelmak
Otazka znela aky je volnobeh,a nie kolko.Volnobeh je rovnomerny,kolisavy?Zmes paliva a vzduchu sa najlepsie a najjednoduchsie skontrolujes na analyzatore.Lambda nevie urobiut taku veklku spotrebu aku uvadzas.

Napísané: 07.04.2017 10:02
od používateľa mhlavaty
Mám obavu že lambda sa neposudzovala správne,a ako píše avelmak nie je príčinou vysokej spotreby.Lambda má totiž takú vlastnosť že akonáhle zaregistruje na výstupnej voltáži bohatú zmes tak RJ začne na tom základe zmes ochudobňovať.Len hranice možností sú dosť obmedzené,lambda neriadi bahatosť zmesy,to nie je jej úkol.Ona dolaďuje na presno,je na menežmente aby základné veci zariadil,inak lambda pracovať nemôže a nevie.Tu robia najväčšie chyby ľudia,pozrú že lambda nependluje..tak ju posúdia že je zlá.Tam kde zo vstrekovačov odkvapkáva palivo,alebo prisáva falošný vzduch je lambda hotová,nedokáže pracovať.Ona to je,ktorá potrebuje vytvoriť podmienky aby pracovať mohla,nevytvára ich,ako si mnohý myslia.Ak dosiahne tvorba (pomer) zmesy lambda okno...rozbehne sa práca lambdy.
Detail ...raz išla raz nešla.Všetko zle ! Aj tá najlepšia sa takto správa a aj u 100% motora.Pre prácu potrebuje USTÁLENÉ podmienky,tj nemení sa zloženie zmesy !!! Kým je v pohybe,motor akceleruje alebo deceleruje,tak lambda zastane a NEPRACUJE !!!
Bavíme sa bežnej zirkónovej dvojstavovej lambde MPi čka.Pretože už dnes idú iné sondy,z čerpacími článkami a širokorozsahové ktoré vedia spracovať kolosálny rozsah palivovej zmesy od úplne chudobnej po veľmi bohatú.Ale to sú iné generácie.
Analyzátor je výborný pomocník,má ale tiež podmienku,žiadna netesnosť v spoji na výfuku,čo majú teda autá bežne černotu od splodín inak vyhodnotí tiež zlé emisie.
Pre tento motor sa predpisuje skúška odkvapávania dýz do odmerky,nejaká tá kvapka za min. musel by som hladať.
Do spotreby ide všetko,protitlak výfuku,odpor v saní,zlé nameraná teplota,klamný údaj podtlaku v saní,zlý ventil pre odvetrávanie nádrže,regulácia tlaku paliva,zarušené čidlá klepania od reťaze.Aj keď je to jeden z nejjednoduchších menežmentov aké existujú,je toho za vagón čo potlačí spotrebu.Tento motor už má celkom solidnú diagnostiku,tvorí readiness kód,v ňom sú vyhodnetené všetky podmienky
[img]https://s18.postimg.org/w3gri4rd1/Fabia_AME.jpg[/img]
[img]https://s18.postimg.org/ntwup07b9/Fabia_AME2.jpg[/img]

Napísané: 07.04.2017 14:47
od používateľa dallynized
aha tak volnobeh je rovnomerny nekolise nic
takze co by ste mi odporucili s tym urobit ?
dakujem

Napísané: 07.04.2017 14:49
od používateľa dallynized
kazdopadne dakujem hlavne mhlavaty pekne si to vysvetlil :D

Napísané: 07.04.2017 14:50
od používateľa bajo777
s takou spotrebou nemoze ist henta fabia dobre, tomu proste neuverim...ked tak nemoze ist dobre auto, jedine ze blokovane kolesa nonstop lol , alebo tratis benzin cestou :41c2:

Napísané: 07.04.2017 15:38
od používateľa jaster-83
Vyfuk ako na tom je, vlnovec nieje ko? termostat neprepusta? motor drzi teplotu? cidlo teploty paliva ak tam je co hlasi?

Napísané: 07.04.2017 15:54
od používateľa dallynized
tak vlnovec neviem ako na tom je pozriem sa na to
motor sa pekne nahreje a drzi teplotu
nepozorujem ani nijaky rozdiel vo vykone auto ide ako predtym len je tam velka spotreba no ...
snimac teploty paliva nemam tam
uz fakt neviem co mam robit s tym autom
jeden co mal tiez fabiu on mal taky isty problem a unho to boli piestne kruzky

Napísané: 07.04.2017 16:38
od používateľa mhlavaty
Videl by som nejakú nádej nájsť problém ak by sa stiahla blockmap po štarte a ešte raz v prevádzkovej teplote.Ísť do Aplikácie (VCDS) zvoliť tam Mapování kanálů a tam iba navoliť 01 ako RJ a vyznačiť csv a teda štart.Potom mi sem zaves ten vytvorený blockmap

Napísané: 07.04.2017 21:20
od používateľa dallynized
dobre dakujem mhlavaty zajtra ked budem moct ti to tu hodim
dakujem pekne