Strana 1 z 1

Skoda Octavia 1.8T agu - zdochlo a neštartuje

Napísané: 15.02.2017 21:23
od používateľa fester777
Zdravím chcel by som sa spýtať . Išiel som s ohriatym motorom a z ničoho nič zakolísali otáčky a zdochlo , ešte 2 razy sa mi podarilo naštartovať ale musel som ho držať pod plynom a tretí raz sa už nepodarilo . Odvtedy nenaskočilo len dlho točí len s malým cuknutím ako keby sa snažilo chytiť . pôvodne som myslel na čidlo kľuky , že by rozvod ?
P.S.:vstrekovacie ventily a váhu vzduchu si nevšímajte to som skúšal odpojiť konektory. inak mi nepripadá že by kvôli tím dvom čidlám neišlo štartovať čo sú v závadách .

jeden obrázok pred odpojením baterky a vymazaní závad. druhý po pokuse naštartovať .

[img]https://s17.postimg.org/ordpckde3/DSC_0016.jpg[/img]

[img]https://s17.postimg.org/fxmsvgqff/DSC_0017.jpg[/img]

vďaka za rady aby som nemenil veci rad za radom

Napísané: 15.02.2017 22:00
od používateľa mhlavaty
Ani jeden zo zápisov chýb nie je príčina nenaštartovania.Ako prvý treba overiť snímač otáčok kľuky pretože jeho nefunkčnosť sa v chybových hláseniach neobjaví a na štartovatelnosť je jeho signál nevyhnutný

Napísané: 15.02.2017 22:07
od používateľa fester777
a môže byť , že by odchádazalo čidlo kluky tak , že za jazdy skape ale ešte zo 3 razy naskočí každým pokusom ťažšie a ťažšie a pri tom ani nehodí do závady?

Napísané: 16.02.2017 20:46
od používateľa VLADY
Kľudne áno....bud samotné čidlo vypadáva signál alebo môže byť že ho niečo zarušuje alebo je dakde problém v konektoroch kábli a tak

Napísané: 16.02.2017 21:25
od používateľa mhlavaty
Čidlo ako také nemôže hodiť do chýb,to by po každom zapnutí zapalovania nabehla chyba.

Napísané: 18.02.2017 23:22
od používateľa fester777
tak vymenené čidlo teploty a skúsený aj ten snímač kluky a nič len točí a sem tam ako sa pohne ručička otáčkomera . jedine čo ma napadá je preskočený rozvod , nejaký iný nápad čo by to mohlo byť ?

Napísané: 19.02.2017 23:58
od používateľa fester777
takže vyriešené, boli to zoxidované kontakty na cievkach , kde sa od cievky oddelí nátrubok

Napísané: 22.02.2017 00:54
od používateľa fester777
záhada pokračuje.
prešiel som 10km domov a znova ráno neštartovalo , vytiahnem sviečky a znova čierne tak som vymenil sviečky čo som mal deň predtým kúpené (staré mali 50-60tis.km) a auto išlo do dielne normálne 10km . večer som chcel ísť domov a znova to isté . Zamenené čerpadlo čiže tým to nebude (filter menený pred štvrť rokom),vyčistená škrtiaca klapka aj s čidlom nasávaného vzduchu, cievky v poriadku iskru hádže , váha vzduchu prečistená , skúšané 2 čidlá kluky ,vymenené čidlo teploty. Zajtra ešte vymením termospínač ventilátoru a zmerám tlaky vo valcoch.
Akonáhle ho držím pod plynom tak nezhasne , aj to len keď cukám do plynu , keď len normálne stlačím pedál tak nereaguje.

V takomto stave je auto teraz https://www.youtube.com/watch?v=cRgtclX0Pk8 . resp.teraz keď som odchádzal domov tak už ani tú chvíľu nedržal otáčky ale hneď zhasol keď som nepridával plyn, keď som cukal do pedálu tak nezhasol .

Nejaký nápad ? Vďaka

Napísané: 22.02.2017 22:00
od používateľa fester777
tlaky ok , nejaký názor ? dik

https://www.youtube.com/watch?v=tVnUuRwMU_A

Napísané: 22.02.2017 23:03
od používateľa mhlavaty
Podľa toho popisu to má znaky problému vytvoriť vyhovujúcu zmes palivo/vzduch.Či to pochádza z chyby na strane paliva alebo napr nejakou netesnostou sania,o tom sa dá len špekulovať.
Každopádne to že je schopný behu iba cukaním plynu znamená že si nevie potrebnú požiadavku stanoviť,resp RJ sa zrejme aj pokúša,ale to čo ako nápravu k uchovaniu volnobehu urobí,situáciu ešte zhorší.
Kedysi som podobný problém riešil a bol to horor.Cukaním plynu sa udržal motor v chode až do dosiahnutia prakticky prevádzkovej teploty.Tam už sa udržal v chode a to zase umožnilo robiť diagnostiku.U tohoto motora (predpokladám AGU) je diagnostika velmi obsiažna a povedal by som že úplne závislá od toho či obsluha pozná význam jednotlivých hodnôt,a toho tam teda je ako smetia.Až neskôr som objavil že simuláciou hodnoty odporu na teplotnom čidle (na stav max ohmická hodnota) na studený motor išlo ten prechod do stavu keď sa volnobeh udržal velmi urychlil.
Ak už mašina beží,je možné urobiť sken všetkých meraných parametrov a potom si všetko v pokoji vyhodnotiť.Nad bežiacou diagnostikou (a pri bežiacom motore) je to na niekoľko hodín,pretože treba vyhodnotiť množstvo parametrov ktoré sa nedajú držať v hlave.Pre predstavu niečo o škrtiacej klapke,a to je iba vysvetlivka k 1 oknu zo štyroch z kanálu 023
[img]https://s7.postimg.org/x5qold4pz/vymaza.jpg[/img]
Takto komplikovanou diagnostikou sa už ani náhodou nedá pomôcť že pozri sem,pozri tam,tu treba iba dúfať že pomôže štastie a bude netesnosť alebo podobná závada.Tu sa dá radiť kolegovi ktorý vie o čom sa bavíme,ale inak úplne zabité.

Napísané: 26.02.2017 17:24
od používateľa fester777
človek občas nechápe :D . je to vo váhe vzduchu . Zaujímavé je , že už som ju na začiatku odpájal a žiadna zmena . Dnes som vyčistil odvetranie kľukovej skrine bo som všimol , že t-čko na ňom je nejaké mäkké(rozožraté zvnútra samozrejme a ventil zahádzaný) menené komplet pred cca dvoma rokmi . A potom som odpojil váhu a ide . tak snáď niekomu pomôže :2f93:

Napísané: 26.02.2017 20:04
od používateľa mhlavaty
Nepomôže,chyba vo váhe vzduchu vôbec nemusí byť,ale odpojením nabehne náhradná hodnota ktorá je z hladiska štartu priaznivejšia