Modry dym 2.5T
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 87
- Dátum registrácie: 27.10.2005 10:29 Zdieľať na Facebook
Modry dym 2.5T
Zdar, mam motor B5254T3, 2.5T, 162kW. Po brzdeni z vacsieho kopca a naslednom pridani plynu vyjde zv vyfukov kudol modry dym. Doteraz co som presiel fora tak to vyzera na gufera ventilov. Mame v okoli ZIliny nejakeho servisaka, ktory by zmeral tlaky, pripadne test unikov tlakov, a potom to aj opravil? Lebo co som volal do dvoch servisov, tak oba aniz by videli motor alebo nieco zistovali mi povedali, ze mam auto doviezt, ze vedia v com je problem, a hned aj mi povedali cenu GO, jeden 2000€ a druhy 2600€. MOtor normalne funguje, vykon ma. na dvojke smykaju predne kolesa. dym ide z vyfukov iba pri brzdeni motorom a musi to byt prudsi kopec a minimalne 1-2km dlhy. DIK MOC
-
- Príspevky: 5453
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Re: Modry dym 2.5T
Ak by to boli gufera ventilov, s velkou pravdepodobnostou by Ti motor zadymil pri studenom starte.
Skontrolovat odvetravanie, pcv ventil.
Nechaj motor bezat 2-3 minuty a naraz ho vytoc na 5000 ot/min. Ak zadymi, s velkou pravdepodobnostou Ta caka vymena turba.
Ale servis, ktory mi oznami cenu dopredu bez toho, aby auto videl a nepovedal, co tomu je, by som obisiel dookola. Je to neseriozne.
Skontrolovat odvetravanie, pcv ventil.
Nechaj motor bezat 2-3 minuty a naraz ho vytoc na 5000 ot/min. Ak zadymi, s velkou pravdepodobnostou Ta caka vymena turba.
Ale servis, ktory mi oznami cenu dopredu bez toho, aby auto videl a nepovedal, co tomu je, by som obisiel dookola. Je to neseriozne.
-
- Príspevky: 87
- Dátum registrácie: 27.10.2005 10:29 Zdieľať na Facebook
Re: Modry dym 2.5T
napisem co napisal jeden mechanik na Subaru fore:
nuž dym po pridaní z nízkych otáčok znamená , že sa dostáva olej do spaľovacieho priestoru alebo do výfukového potrubia, kde je rozpálenými spalinami za nedostatočného prívodu kyslíka spaľovaný na čierne sadze. Diagnóza môže byť najčastejšie v zapečených piestnych krúžkoch, vtedy je ale dym vo velkom rozsahu otáčok, jednoducho motor dymí skoro stále - dá sa zistiť meraním kompresie, alebo sú vyhriate simeringy na vodítkach ventilov, a vtedy je prisávaný olej z okolia rozvodov pozdĺž drieku ventilu pri režimoch motora, keď je dostatočný podtlak v sacom potrubí - to je pri akcelerácii najčastejšie, a vtedy motor zadymí. Dobre je to poznať po dlhšom zjazde z kopca po brzdení motorom - vtedy sa podtlakom v sacom potrubí preolejujú aj sedlá ventilov a po pridaní plynu sa všetko prehreje a z výfuku sa nádherne zadymí, to je prejav simeringov na vodítkach ventilov, porozobratí hlavy najdeš na ventiloch usadeniny, zakarbónované sedlá ventilov, je to tam. Stačí vymeniť simeringy a situácia by sa mala zlepšiť. Nevyhádzalo ti niekedy chladiacu vodu? - prehriatie motora spôsobuje stvrdnutie gumy a netesnosť simeringov
nuž dym po pridaní z nízkych otáčok znamená , že sa dostáva olej do spaľovacieho priestoru alebo do výfukového potrubia, kde je rozpálenými spalinami za nedostatočného prívodu kyslíka spaľovaný na čierne sadze. Diagnóza môže byť najčastejšie v zapečených piestnych krúžkoch, vtedy je ale dym vo velkom rozsahu otáčok, jednoducho motor dymí skoro stále - dá sa zistiť meraním kompresie, alebo sú vyhriate simeringy na vodítkach ventilov, a vtedy je prisávaný olej z okolia rozvodov pozdĺž drieku ventilu pri režimoch motora, keď je dostatočný podtlak v sacom potrubí - to je pri akcelerácii najčastejšie, a vtedy motor zadymí. Dobre je to poznať po dlhšom zjazde z kopca po brzdení motorom - vtedy sa podtlakom v sacom potrubí preolejujú aj sedlá ventilov a po pridaní plynu sa všetko prehreje a z výfuku sa nádherne zadymí, to je prejav simeringov na vodítkach ventilov, porozobratí hlavy najdeš na ventiloch usadeniny, zakarbónované sedlá ventilov, je to tam. Stačí vymeniť simeringy a situácia by sa mala zlepšiť. Nevyhádzalo ti niekedy chladiacu vodu? - prehriatie motora spôsobuje stvrdnutie gumy a netesnosť simeringov
-
- Príspevky: 711
- Dátum registrácie: 06.04.2020 16:01 Zdieľať na Facebook
Re: Modry dym 2.5T
po rokoch material stvrdne a prestane tesnit.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 50 neregistrovaných