Volvo V40 diesel
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 486
- Dátum registrácie: 19.02.2009 23:16 Zdieľať na Facebook
Volvo V40 diesel
Ahojte,
Keďže manželka sa rozhodla, že by po rokoch chcela znovu začať jazdiť, rozhodli sme sa kúpiť auto aj pre ňu.
Voľba padla na Volvo V40 (rok výroby cca 2014-2016).
Na stránke aurorubik.sk som čítal, aké motory sú vhodné, aké ani nie.
http://www.autorubik.sk/clanky/volvo-v4 ... lahlivost/
Tak asi najlepšie nám vychádzajú naftové motory D2, D3, D4.
Podmienka je automatická prevodovka. (prosím, nech sa to tu nezvrhne na tému prečo automat, nech sa naučí radiť, atď)
Údajne benzínové 1,6 Ecoboost od Forda čo sú tam ako benzínové, nie sú nič moc, tie novšie 1,5 Ecoboost sú len v novších ročníkoch, čo je už nad rozpočet, aj tých je však málo.
Ja sa naftovému motoru nebránim, všetky autá som mal doteraz, respektíve čo aj stále mám, sú na naftu. (aktuálne TDCi a CRDi)
Skôr by ma zaujímal názor na naftové motorizácie, ktorý áno, ktorý nie a prečo.
D2 je v začiatkoch výroby motor od PSA / Ford, čiže 1,6 TDCi, HDi, ... atď
Viem, že tie motory mali zle tvarovanú olejovú vaňu, zostával tam starý olej, na druhú stranu tých motorov je milión všade, čiže diely by nemali byť problém.
D3, D4 sú 5-valce od Volva.
Trvanlivé motory, avšak neviem aká je dostupnosť náhradných dielov a servisovatelnosť ako taká, koľko ľudí to vie respektíve chce servisovať
D2, D3, D4 Drive-E
Toto sú už novšie 4-valce od Volva.
Tu by ma zaujímala aj spoľahlivosť týchto motorov, naozaj neviem, kde všade sa montovali, ako sú spoľahlivé atď.
Ďakujem za každý rozumný koment.
Keďže manželka sa rozhodla, že by po rokoch chcela znovu začať jazdiť, rozhodli sme sa kúpiť auto aj pre ňu.
Voľba padla na Volvo V40 (rok výroby cca 2014-2016).
Na stránke aurorubik.sk som čítal, aké motory sú vhodné, aké ani nie.
http://www.autorubik.sk/clanky/volvo-v4 ... lahlivost/
Tak asi najlepšie nám vychádzajú naftové motory D2, D3, D4.
Podmienka je automatická prevodovka. (prosím, nech sa to tu nezvrhne na tému prečo automat, nech sa naučí radiť, atď)
Údajne benzínové 1,6 Ecoboost od Forda čo sú tam ako benzínové, nie sú nič moc, tie novšie 1,5 Ecoboost sú len v novších ročníkoch, čo je už nad rozpočet, aj tých je však málo.
Ja sa naftovému motoru nebránim, všetky autá som mal doteraz, respektíve čo aj stále mám, sú na naftu. (aktuálne TDCi a CRDi)
Skôr by ma zaujímal názor na naftové motorizácie, ktorý áno, ktorý nie a prečo.
D2 je v začiatkoch výroby motor od PSA / Ford, čiže 1,6 TDCi, HDi, ... atď
Viem, že tie motory mali zle tvarovanú olejovú vaňu, zostával tam starý olej, na druhú stranu tých motorov je milión všade, čiže diely by nemali byť problém.
D3, D4 sú 5-valce od Volva.
Trvanlivé motory, avšak neviem aká je dostupnosť náhradných dielov a servisovatelnosť ako taká, koľko ľudí to vie respektíve chce servisovať
D2, D3, D4 Drive-E
Toto sú už novšie 4-valce od Volva.
Tu by ma zaujímala aj spoľahlivosť týchto motorov, naozaj neviem, kde všade sa montovali, ako sú spoľahlivé atď.
Ďakujem za každý rozumný koment.
-
- Príspevky: 5459
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Re: Volvo V40 diesel
Patvalec k volvu patri. Dvojlitrove patvalce su tiez fajn. Dpf je slusne dimenzovany. V mojom okoli su 2 a jazdia denne v primestskej doprave bez problemov.
Mozes pozriet aj hybridnu toyotu, napriklad aurisa. Automat je tam rieseny inac. Tam v podstste ani nie je prevodovka v takom slova zmysle, v akom ju pozname. Ale je to spolahlive.
Mozes pozriet aj hybridnu toyotu, napriklad aurisa. Automat je tam rieseny inac. Tam v podstste ani nie je prevodovka v takom slova zmysle, v akom ju pozname. Ale je to spolahlive.
-
- Príspevky: 486
- Dátum registrácie: 19.02.2009 23:16 Zdieľať na Facebook
Re: Volvo V40 diesel
Ďakujem za odpoveď.
Auris sa manželke nepáči, ponúkal som jej to ako alternatívu.
Ono druhá možnosť je Mazda 3 s 2,0 benzínom a automatom, ale tých je žalostne málo.
Veľa ľudí predáva tie diesle, ale Mazda diesel nechceme.
Auris sa manželke nepáči, ponúkal som jej to ako alternatívu.
Ono druhá možnosť je Mazda 3 s 2,0 benzínom a automatom, ale tých je žalostne málo.
Veľa ľudí predáva tie diesle, ale Mazda diesel nechceme.
-
- Príspevky: 742
- Dátum registrácie: 11.07.2011 21:38 Zdieľať na Facebook
Re: Volvo V40 diesel
Problémom nie je iba motor, ale celé auto. Nebral by som žiadne Volvo od r.v. 2012. Mám dosť skúseností so štyrmi Volvami. Jediné, ktoré dodnes jazdí bez problémov je 2008. Nie neskoršie boli šroty.
-
- Príspevky: 5459
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Re: Volvo V40 diesel
Asi pred mesiacom som absolvoval cestu s obcbodným partnerom na S80 II z poslednych kusov s patvalcom. 370 tis km. Nedotknuty motor a prevodovka.
-
- Príspevky: 3449
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: Volvo V40 diesel
Netreba považovať nájazd 370 za niečo výnimočne.
Pri takto nízkom nájazde, na diesel, by bola hanba babrať sa s motorom.
Toto dokáže hocikedy Dacia.
Pri takto nízkom nájazde, na diesel, by bola hanba babrať sa s motorom.
Toto dokáže hocikedy Dacia.
-
- Príspevky: 486
- Dátum registrácie: 19.02.2009 23:16 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 56
- Dátum registrácie: 20.06.2007 15:43 Zdieľať na Facebook
Re: Volvo V40 diesel
Mam iba od leta S60 ročník 2012, 84 kw motor asi od psa za mňa je tento motor postačujúci, motor je komplet suchý, veľmi úsporný. Auto ma cez 250 000 km, spracovanie za mňa na veľmi dobrej úrovni...viac hodnotiť nemôžem keďže ho mam relatívne krátko, určite to není moje posledne volvo
-
- Príspevky: 486
- Dátum registrácie: 19.02.2009 23:16 Zdieľať na Facebook
Re: Volvo V40 diesel
Áno, ten 1,6 D2 motor je od PSA / Ford, tak ak som aj spomínal v mojom prvom príspevku.
Stačí to aj na S60?
Stačí to aj na S60?
-
- Príspevky: 200
- Dátum registrácie: 25.02.2013 14:09
- Bydlisko: Levice Zdieľať na Facebook
Re: Volvo V40 diesel
volkl napísal: ↑27.03.2023 15:21
Podmienka je automatická prevodovka. (prosím, nech sa to tu nezvrhne na tému prečo automat, nech sa naučí radiť, atď)
D2 je v začiatkoch výroby motor od PSA / Ford, čiže 1,6 TDCi, HDi, ... atď
Viem, že tie motory mali zle tvarovanú olejovú vaňu, zostával tam starý olej, na druhú stranu tých motorov je milión všade, čiže diely by nemali byť problém.
D3, D4 sú 5-valce od Volva.
Trvanlivé motory, avšak neviem aká je dostupnosť náhradných dielov a servisovatelnosť ako taká, koľko ľudí to vie respektíve chce servisovať
D2, D3, D4 Drive-E
Toto sú už novšie 4-valce od Volva.
Tu by ma zaujímala aj spoľahlivosť týchto motorov, naozaj neviem, kde všade sa montovali, ako sú spoľahlivé atď.
Ďakujem za každý rozumný koment.
Automatická prevodovka je dobrá voľba pri prevodovke Aisin, ktorá sa montovala s 5 valcami a novými VEA 4 valcami., u D2 84 kW si nie som istý aký typ sa tam montoval. S 4 valcovým benzínom sa montovala Ford prevodovka. Interval výmeny prevodového oleja je 60 tis km, daj na to pozor.
D2 - 1560 ccm(4 valec) 84 kW by už mal mať choroby s olejom vyriešené
D3, D4 - 1984 ccm(5 valec) 110 kw a viac - tam je potrebná výmena sekundárneho rozvodu každých 60 tis km, inak sú to spoľahlivé motory. Mal som verziu 120 kW v S60 2012
D3, D4 - 1969 ccm(4 valec) 88 kW a viac - novodobé štvorvalcové Volve VEA motory. Do konca roku 2016 mali problémy s EGR ventilom a EGR chladičom, problém s veľkou spotrebou oleja. Pri týchto kúskoch si zisti, či už ventil aj chladič bol vymenený za inovovaný diel.
Vlastná skúsenosť:
D3 1984 ccm 120 kW 2012 v S60 - veľmi dobrý motor, bez výraznej poruchy(1 snímač a 1 hadica vymenená). Kúpený pri 155 tis km, teraz má 240 tis km
D3 1969 ccm 110 kW 2017 v XC60 - kúpené ako nové, teraz má cca 160 tis km a bez žiadnej poruchy
D4 1969 ccm 133 kW 2014 v XC60 - kúpené ako ojazdené pri 93 tis km, bývalý majiteľ vymenil EGR chladič pri 80 tis km, mňa počkal ventil pri 94 tis km ( výmena za origo diel, cena s prácou 640€)
Servis:
Autorizáky si nájdeš, servis orientovaný na Volvo je v Nitre, mechanici sú v Ba, KK, MT, NR...
S dielami som nemal problém, stránky napríklad skandix, volvozone
Ak bude z čoho vyberať, tak by som vybral kúsok ktorý mal nájazd na jeden olej max. 20 tis km
Naposledy upravil/-a lkopcansky v 29.03.2023 12:40, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 200
- Dátum registrácie: 25.02.2013 14:09
- Bydlisko: Levice Zdieľať na Facebook
Re: Volvo V40 diesel
Máme v rodine S60 2,4i 2003, S60 D3 2012, XC60 D3 2017, XC60 D4 2014 a až takto prísny by som nebol. Pokrok a optimalizácie(rozumej šetrenie) nezastavíš...
-
- Príspevky: 486
- Dátum registrácie: 19.02.2009 23:16 Zdieľať na Facebook
Re: Volvo V40 diesel
lkopcansky napísal: ↑29.03.2023 11:45volkl napísal: ↑27.03.2023 15:21
Podmienka je automatická prevodovka. (prosím, nech sa to tu nezvrhne na tému prečo automat, nech sa naučí radiť, atď)
D2 je v začiatkoch výroby motor od PSA / Ford, čiže 1,6 TDCi, HDi, ... atď
Viem, že tie motory mali zle tvarovanú olejovú vaňu, zostával tam starý olej, na druhú stranu tých motorov je milión všade, čiže diely by nemali byť problém.
D3, D4 sú 5-valce od Volva.
Trvanlivé motory, avšak neviem aká je dostupnosť náhradných dielov a servisovatelnosť ako taká, koľko ľudí to vie respektíve chce servisovať
D2, D3, D4 Drive-E
Toto sú už novšie 4-valce od Volva.
Tu by ma zaujímala aj spoľahlivosť týchto motorov, naozaj neviem, kde všade sa montovali, ako sú spoľahlivé atď.
Ďakujem za každý rozumný koment.
Automatická prevodovka je dobrá voľba pri prevodovke Aisin, ktorá sa montovala s 5 valcami a novými VEA 4 valcami., u D2 84 kW si nie som istý aký typ sa tam montoval. S 4 valcovým benzínom sa montovala Ford prevodovka. Interval výmeny prevodového oleja je 60 tis km, daj na to pozor.
D2 - 1560 ccm(4 valec) 84 kW by už mal mať choroby s olejom vyriešené
D3, D4 - 1984 ccm(5 valec) 110 kw a viac - tam je potrebná výmena sekundárneho rozvodu každých 60 tis km, inak sú to spoľahlivé motory. Mal som verziu 120 kW v S60 2012
D3, D4 - 1969 ccm(4 valec) 88 kW a viac - novodobé štvorvalcové Volve VEA motory. Do konca roku 2016 mali problémy s EGR ventilom a EGR chladičom, problém s veľkou spotrebou oleja. Pri týchto kúskoch si zisti, či už ventil aj chladič bol vymenený za inovovaný diel.
Vlastná skúsenosť:
D3 1984 ccm 120 kW 2012 v S60 - veľmi dobrý motor, bez výraznej poruchy(1 snímač a 1 hadica vymenená). Kúpený pri 155 tis km, teraz má 240 tis km
D3 1969 ccm 110 kW 2017 v XC60 - kúpené ako nové, teraz má cca 160 tis km a bez žiadnej poruchy
D4 1969 ccm 133 kW 2014 v XC60 - kúpené ako ojazdené pri 93 tis km, bývalý majiteľ vymenil EGR chladič pri 80 tis km, mňa počkal ventil pri 94 tis km ( výmena za origo diel, cena s prácou 640€)
Servis:
Autorizáky si nájdeš, servis orientovaný na Volvo je v Nitre, mechanici sú v Ba, KK, MT, NR...
S dielami som nemal problém, stránky napríklad skandix, volvozone
Ak bude z čoho vyberať, tak by som vybral kúsok ktorý mal nájazd na jeden olej max. 20 tis km
Wooow, ďakujem pekne za rozsiahlu a detailnú odpoveď.
Čiže podľa tvojich skúsenosti a rád by som usúdil že najlepšia možnosť by mohla byť 5-valcový diesel respektíve 1,6 od PSA. Automat pri tej 1,6 by mal byť Powershift (dvojspojka) od Getrag čo sa dával aj do Fordu.
Nie je inak ten 5-valec príliš ťažký na prednú nápravu?
-
- Príspevky: 5459
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
Re: Volvo V40 diesel
Powershiftu sa vyhni. 5valec je vyrobeny z hlinika.
-
- Príspevky: 200
- Dátum registrácie: 25.02.2013 14:09
- Bydlisko: Levice Zdieľať na Facebook
Re: Volvo V40 diesel
Na tvojom mieste by som si vyskúšal obe varianty, aj 4 aj 5 valec a sám zistiť, čo Ti viac sedí. Na denné jazdenie mesto/mimo mesta bude určite lepši 4 valec, ci PSA alebo VEA. Sám som prešiel z 5 valca a 6 stupňa na 4 valec a 8 stupeň a pocitovo je to oveľa živšie a ľahšie vozidlo a to som prešiel z S60 do XC60volkl napísal: ↑29.03.2023 13:02 Wooow, ďakujem pekne za rozsiahlu a detailnú odpoveď.
Čiže podľa tvojich skúsenosti a rád by som usúdil že najlepšia možnosť by mohla byť 5-valcový diesel respektíve 1,6 od PSA. Automat pri tej 1,6 by mal byť Powershift (dvojspojka) od Getrag čo sa dával aj do Fordu.
Nie je inak ten 5-valec príliš ťažký na prednú nápravu?
Pre ešte viac info by som si prečítal CZ Volvo fórum. Pri kupovaní by som určite oslovil na prehliadku niekoho, kto má buď vida/dice alebo Vdash diagnostiku
-
- Príspevky: 486
- Dátum registrácie: 19.02.2009 23:16 Zdieľať na Facebook
Re: Volvo V40 diesel
Keďže sa sem nemajú vkladať linky na konkrétne vozidlá, skúsim sa takto spýtať.
Na bazoši je jedno Volvo v40 D3 2013, 110kw , diesel , 240 000 km s cenovkou 9500 EUR. (skúste prípadne pozrieť ten inzerát)
Vyzerá, že poctivo servisované. Je už blbosť ísť do auta s takýmito KM a radšej čakať a hľadať ďalej alebo má zmysel ešte o tom uvažovať?
Prípadne aj tu na stránke je za 12000 EUR novšia D2 (predpokladám, že to už je ten 4-valec, novší ročník, avšak tiež viac KM)
Ešte raz ďakujem všetkým za rozumnú diskusiu, som rád.
Na bazoši je jedno Volvo v40 D3 2013, 110kw , diesel , 240 000 km s cenovkou 9500 EUR. (skúste prípadne pozrieť ten inzerát)
Vyzerá, že poctivo servisované. Je už blbosť ísť do auta s takýmito KM a radšej čakať a hľadať ďalej alebo má zmysel ešte o tom uvažovať?
Prípadne aj tu na stránke je za 12000 EUR novšia D2 (predpokladám, že to už je ten 4-valec, novší ročník, avšak tiež viac KM)
Ešte raz ďakujem všetkým za rozumnú diskusiu, som rád.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: fzubaty a 7 neregistrovaných