Volvo S60/V70 2.4 D4/D5 120kw/136kw

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volvo

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

1.6tdicayc
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 07.10.2019 05:56
Zdieľať na Facebook

Volvo S60/V70 2.4 D4/D5 120kw/136kw

Príspevok od používateľa 1.6tdicayc »

Ahojte chalani

Píšem Vám ohľadom základných informácií o značke Volvo.

Pozerám sa po modeloch S60/V70 rok od 2005-2006 hore do roku 2010.
Keďže je to dosť málo rozšírená značka na SK, pretože my sme len VW group ľudia tu poväčšine na Slovensku...modlím sa aby tu bol niekto, kto to toho vidí poriadne.

Chcem vyslovene len túto jednu motorizáciu v tom aute a to 2.4 a len naftu, keďže mám obrovské ročne nájazdy (50.000km a viac).

Napíšem tu pár základných veci (otázok), ktoré by som chcel počuť od ľudí čo tie autá mali, majú alebo sa vyznaju.

1. Motor 120kw vs 136kw - ktorý bude lepší do tohto auta ?
2. 120kw motor odkedy sa do neho začal dávať DPF filter
3. Automatická
prevodovka AISIN - ísť do toho alebo nie ?
4. Najčastejšie poruchy 120kw ?
5. Najčastejšie poruchy 136kw ?
6. Dostupnosť a ceny náhradných dielov ?
7. Reálna (ale fakt reálna) spotreba 120kw/136kw?
8. Celková spoľahlivosť ?

Potrebujem poriadne, bezpečné a spolahlive auto a viem že Volvo je ikona tohto celého, aj keď na Slovensku podľa mňa veľmi neocene auto.

Za všetky odpovede chalani ďakujem :) :4012:
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Ahoj, motory sa delia na motory do roku 2005 (bez DPF) a od roku 2006 ((DPF + swirl klapky). Všeobecne motory sú držiaky a aj commonnrail je celkom spoľahlivý. Pozor pri kúpe - ak motor trošku dlhšie štartuje, môže to byť predzvesť prepušťajúcich vstrekov.

Vypaľovanie sadzí v DPF je riešené zvýšenou dávkou nafty do motora, takže treba sledovať stav oleja v motore. DPF vydrží státisíce kilometrov.

Swirl klapky klasika - treba odkontrolovať vôle a ich pohyblivosť - včas zrepasovať - možno povinný úkon spolu s výmenou rozvodov po kúpe auta.

136 kw je živší, ale ani 120 kw nie je leňoch.

Aisin je achylovka. Dá sa dobre diagnostikovať a aj pomerať tlaky. Takže prípadná porucha nemusí znamenať repas za 2000 eúr. Na nete je kopa návodov na tento aisin. Aisin v ďalšej generácii je lepší a aj výmena oleja je výrazne jednoduchšia.

Zvuk týchto päťvalcov je prudko návykový.

Spotrebou je 120 kw lepší ako 136 kw. Reálne rátaj okolo 6 - 7 l na stovku.

Doplním - pouvažuj na 2,5T. Veľmi príjemný motor, len v praxi ťažšie zohnateľný. 2,4 atmosféra benzín takisto fajn.
bandit97
Príspevky: 1199
Dátum registrácie: 24.01.2011 19:59
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bandit97 »

V70 druhej generacie sa vyrabala do 2007 a potom prisla generacia III.. To su dve uplne odlisne auta. Ktoru chces?
Mateusz737
Príspevky: 714
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

Ideál by si mal asi ten starší tuším 96kw bez dpf , v tomto prípade platí čím menší výkon tým lepšie , automatu sa vyhni ma o dosť vyššiu spotrebu čo pri Tvojom nájazde nie je zanedbateľné a aj životnosť je obmedzená aj vďaka doživotnej naplní
Gumidzus
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 23.04.2018 21:09
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Gumidzus »

Aktualne jazdim V70, rok 2008, 2.4 136kW, automat, 4x4. Priemerna spotreba 7.6 ked jazdim dialnicu a mimo okres (50/50). Nabehane mam 330 000km (pri kupe malo 260 000km) automat zatiaľ radi hladko, menim v nom olej po 60 000km preventivne. Obcas treba spravit servisny ukon ktory je možno drahsi (zalezi s cim porovnavas) ale je to hltac kilometrov. To auto ma svoje caro a skvele sedacky. Na dlhe trate je to vyborne auto. Pri kupe sa menili rozvody, swirl klapky, v automate olej s preplachom , plus vsetky naplne,cena okolo 1800e.
Napísať odpoveď

Návrat na "Volvo fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 7 neregistrovaných