Strana 1 z 2

Volvo XC70 T5 manuál - skúsenosti

Napísané: 13.11.2017 05:31
od používateľa calkirk
Zdravím volvákov, potreboval by som trošku pomôcť, mám záujem o Volvo xc 7O všeobecne, no našiel som vhodný model XC70 T5 s 2.5 motorom 154kW, neriešim prečo práve XC, ja viem prečo, no potreboval by som vaše skúsenosti s tým, že aký je to motor, toto auto je manuál, plná výbava, no a chcem ho dať na plyn. Viem že musím doplatiť za prihlásenie, lebo nie je tento motor schválený..poprosil by som osobné skúsenosti a naj skúsenosti s LPG ak niekto má. Budeme jazdiť cca 90% dialnice, 5%mesto a 5% okresky. Prečo pohon 4X4? lebo človek nikdy nevie kam sa dostane a minimálne pár x do roka sa dostaneme aj na nespevnené cesty. Tak že chlapi...diky za rady, skúsenosti, prípadne dobré servisy, alebo montáž LPG...

Napísané: 13.11.2017 09:05
od používateľa laco1871
Dialnice a LPG nejde velmi spolu dokopy...

Vysoká spotreba a trvalé prehrievanie spalovacieho priestoru z dovodu vysokej teploty horenia LPG.

LPG je idealné prave na okresky ,tam sa dá dosiahnut maximalna uspora.

Napísané: 13.11.2017 09:24
od používateľa bajo777
laco uz prosimta prestan tarat...

najvacsia zloba je zle nastaveny/namontovany plyn !!! chuda zmes nici motor, sira v plyne nici motor, sofer nici motor ked je tela, dialnica nenici ziaden motor !

1. kolko potrebujes vykonu na MPR ?? 154 kW motor na tento ucel je tak 3x predimenzovany zhruba ?, nehrajme sa na detaily, cize ma adekvatne chladenie k tomu maximalnemu vykonu
2.ked sme uz pri tom chladeni, kedy bude tepelna bilancia lepsia ? ked stojis v zacpe a posunujes sa mestom, alebo ked valis 130 ? mozes skusit merat v motorovom priestore schvalne...
3. vysoka spotreba coho ? litrov, kilogramov ? lebo penazi bude dramaticky ina za plyn jak za benzin, myslim ze v podobnom aute s naftou porovnatelna v kazdom jednom rezime v peniazoch

pre zadavatela - netusim ci je vhodny teunto motor na montaz/prevadzku v plyne, odporucam obratit sa z otazkami na montaznu dielnu :41c2:

ja som trebars konkretne spokojny s Hatiarovcami vo Zvolene, mam len prve auto na plyn + 100 000 odbehnute, este dobre meno maju v Sturove, na vychode Korejovce tusim ? tuto chodi na forum uzivatel stagba z BA /raca ?/, zda sa ze tiez rozumie remeslu, az som nieco zabudol, urcite ma doplnia dalsi :-)

PS: dal som si tu namahu, XC70 sa robila s fabrickym plynom :41c2: , ovsem bez turba 2,4 103 kW, kup si rovno take a nemusis spekulovat...

Napísané: 13.11.2017 10:50
od používateľa karci123
Ahoj, mam presne take bez plynu. Motor B5254T2.
Do XC70 po FL sa davali iba dva motory, dieslova 2.5 a benzinova 2.5 T 154kw. O inych neviem. Ziadne T5....s 186 kw a podobne tam nebolo.
Osobne LPG nemam ale poznam cloveka co ma v tom lpg, pravda je ze ked to mas na plyn tak to netreba prehanat velmi. Motor ma vsak dost sily takze ani nie je treba.
To auto je super, ale ma svoje zakutia (rozumej opravy ktore skor ci neskor pridu a niesu lacne). Neskor ti mozem skusit napisat, ale teraz sa neda.

Napísané: 13.11.2017 11:40
od používateľa Matulkoo
Skus volvoforum, tusim, ze tento motor nie je vhodny pre plyn z dovodu vysokeho zdvihu a nejakych suvislosti s tym spojenych... uplne bezproblemove nasadenie plynu je vsak v atmosferickych 2,4 140 ci 170 hp alebo V8 4,4... skus sa tam chalanov popytat...pokial to auto este nevlastnis, ale chystas len kupu, tak najprv postuduj

Napísané: 13.11.2017 11:55
od používateľa lkopcansky
nezabudni na dôkladnú prehliadku 4x4 pohonu....môžeš sa tam dosť popáliť....tipujem, že vravíš o platforme P2, čiže do roku 2007. Najviac presných info nájdeš tu: http://www.volvoklub.sk/

Napísané: 13.11.2017 12:29
od používateľa Aprox
Budem pokračovať v myšlienke Herr. Kopcanskeho:
- jednoznačne skontrolovať uhlovku,
- tisíchran ak je NOK, treba vždy repasovať aj hriadeľ v uhlovke,
- ak sa vymení len spojovací krúžok, tak to nebude na dlho a 4x4 je znova nefunkčné,
- v prípade nefunkčnosti si priprav cca 1200 € aj s prácou,
- o výmene oleja v haldexe sa nemusíme asi baviť - nutnosť,
- pri P2 padajúce budíky - CEM,
- diagnostika LEN VIDA,
- ako bolo povedané, T5 sa nikdy do XC70 P2 nemontoval - asi to predáva človek Volva neznalý,
- manuál - skontrolovať dvojhmotu - ak je NOK výmena cca 1000 €,
- servis v SK - Nitran, borec z Volvoklubu - nick Kwiko,

Paušál rada na záver - radšej investuj nejaké to € do prehliadky s ORIGO diagnostikou a človekom čo sa Volvám rozumie, pretože v konečnom dosledku Ťa to može výjsť poriadne draho.

Napísané: 13.11.2017 12:34
od používateľa dudikopf
Turbo a lpg neni najšťastnejšia kombinacia...ak tak rozhodne treba dobry lpg system (prins,brc) a nastavit lpg aby sa vypinalo pri vyssich otackach. S lpg sa jazdi skor dedkovsky...(ziadnych dlhodobych 180 po dialnici...)

Napísané: 13.11.2017 14:48
od používateľa laco1871
to:bajo777

Som presvedčený,že vo svojom vehykli mam DOBRE nastavené LPG

montoval mi ho p.Hatiar :4012: :300f: resp.jeho ludia v jeho servise.

Avšak pri jazde po dialnici trvalých 150 km/h vidim na ručičke teploty,že teplota ide hore...
vtedy zvolním na cca 120 km/h

U Volva to bude to isté..aj keby mal akokolvek vynikajuco nastavenú zmes... :3c90:

Napísané: 13.11.2017 15:27
od používateľa Aprox
to Calkirk: Možno pre Teba nepodstatná info, ale aj ja ako Volvo fanúšik som uvažoval o kúpe XC70 v benzíne, ale po zhodnotení všetkých +/- som skončil v Subaru Outback 2,5i. A som vysmiaty . . .

Napísané: 13.11.2017 15:41
od používateľa bajo777
laco len tak pre info, mozes aj vyskusat a potom napis...na benzin ked prepnes ide teplota dole :) ?

Napísané: 13.11.2017 16:12
od používateľa laco1871
Ked prepnem na B, VŽDY ide teplota dole.

Ale u mojho auta to znamená vychylenie ručičky o 1 mm.

Napísané: 13.11.2017 16:50
od používateľa bajo777
clovek sa uci cely zivot..., klobuk dole pred GM koncernom ze ma takto vyspickovane veci, jak F1 presne naladene chladenie motora na palivo, k tomu supercitlive budiky :2f93:

toten pridrbany fiat vyleze na stred stupnice a tam drzi jak hluchy dvere, nech robim co robim, je mu jedno plny vykon, leto zima, aj ked diagnostikou meram rozdiel teploty +10C ta rucicka sa nepohne ani bohovi...

Napísané: 13.11.2017 18:05
od používateľa laco1871
Moderne auta majú 2 snimače teploty ,

jeden DOLE na spodnej strane chladiča,hneď vedľa vývodu vodnej pumpy a druhý na spätnej vetve z chladiča HORE,

LPG ma brať signal z toho prvého.

Druhý snímač spúšťa ventilator chladiča /saharu/

Kedže je to uzatvorený okruh ,teplota chladiacej kvapaliny je okolo 105 °C /podla diagnostiky/

TU je popisane o motore viac, všimni si hlavne odstavec

"IMPROVED LUBRICATION"

"ADVANCED COOLING SYSTEM"

http://gmauthority.com/blog/gm/gm-engines/luw/

Napísané: 13.11.2017 19:33
od používateľa 01Eagle
Mám cez pol roka V70 2.4 170 HP na LPG reálnych 200k, tiež mi bolo povedané že turbo od Volvo nie veľmi šťastná voľba na lpg ale našiel som aj turbo/LPG v ponuke..... auto odolné veľmi dobre spracované odhlučnenie ale aj dosť ťažké a pri obsadení 4ludmi+ batožina už pýta auto silnejší motor..... Jazdím 50% mesto zvyšok okresky ak vyleziem na diaľnicu prepnem na benzín nech sa prevetra.....za mňa dobrá voľba ak nevyužijete 4kolu tak to je zbytočne ďalšie kilá a technika o ktoré sa treba starat..... Dobre namontovaný a servisovany systém LPG nieje absolútne žiadna hrozba....ta naj. LPG montáž je určite Ladomirová byv. Korejovce osobná skúsenosť korejovce vs Zvolen