Strana 1 z 1

Volvo V50 - 3 valce

Napísané: 13.05.2017 18:50
od používateľa mlsking
Zdravím Vás, potrebuje súrnu radu. Na začiatok nemám momentálne prístup k diagnostike. Nájazd 266 000 km, 2.0D 100 kW r.v. 2004
Dnes sa mi stala zaujímavá vec, kúpili sme v práci nejaký čistič na motor. Tak, že reku troška zneužijem a pôjdem si cel dlhú chvíľku opucovať motor, ešte som ho neumýval. Pred nejakým časom, som strhal už aj tak polorozpadnutý molitán z krytu motora. Takže drobné čiastočky na motore ostali. Všimol som si, že na konektore k vstrekovaču je kúsok molitanu prichytený a nešiel dole. Tak som len odpojil konektor, molitán odsekol a vopchal konektor zase naspäť. Samozrejme ako naschvál začalo pršať tak som išiel dať auto do garáže. Šok nastal, keď som naštartoval a auto išlo na 3 valce, samozrejme prvá vec čo ma napadla bolo, že som zle pichol konektor, tak som to šiel pozrieť a samozrejme som konektor za chodu motora odpojil a naspäť zapojil, no problém sa nestratil, skúsal som všetko, odvzdušniť, vystriekať kontoxom a neviem čo ešte. Proste auto mi ide na 3 valce a nepustí ho viacej ako na 1300 otáčok cca. Žiadna kontrolka, ani oznam na palubnom PC neukazuje. Viete mi povedať, čo mám s tým robiť? Pozeral som poistky, odpojil som na dve hodiny baterku a stále nič. Prosím o radu, ďakujem.

Napísané: 13.05.2017 21:39
od používateľa karool
Na žiadnom svojom aute som nikdy neumýval motor.NIKDY.no a nikdy som nemusel riešit taketo a podobne problemy

Napísané: 13.05.2017 22:00
od používateľa mlsking
Počkať, aby sme sa nemýlili. Ja som ten motor nakoniec neumyval keďže som ho išiel presunúť pred tým než som sa chcel do toho pustiť. Jedine čo dom spravil je že som vytiahol konektor, odstránil molitan a konektor pichol naspäť. Voda ani nič iné sa toho motora nechytila.

Napísané: 14.05.2017 01:45
od používateľa seven549
na buduce ak budes odpajat konektor od vstrekovacov odpoj aj bateriu.robia to aj fordy taku vec motor skace ze skoro ho vytrhne no vacsinou to staci zobrat na cestu prebehnut 2-3km a zacne to fungovat.u volva asi to tak nepojde kedze nad 1300 otacok nepojde.cize diagnostika.

Napísané: 14.05.2017 05:17
od používateľa mlsking
Hej no už viem, ale nakoniec sme auto odtiahli do servisu, kde ho v pondelok napichnu, tak hádam sa to podarí rozbehať a nebudem musieť vstrekovac meniť.

Napísané: 14.05.2017 07:55
od používateľa mhlavaty
Ak im povieš čo si robil,vypinujú konektor vstrekovača,stlačia dutinky a znova pôjdeš.Konektor vstreku je háklivý na dobrý kontakt,ide tam až 80V ak je to Hdi takže aj malý prechodový odpor urobí svoje.Mohol si ho pokojne vypinovať sám hrubšiu ihlou,sú na to orig také sady nástrojčekov to by servis mal mať.Toto isté vidím že ľudia pomenia lištu elektriky pre vstreky aj na pumpáčoch za 80 e.- namiesto päť minút roboty čo sa vypinujú kontakty.Som schválne zvedavý či nebudú v servise vymýšlať.

Napísané: 14.05.2017 08:08
od používateľa mlsking
Aha, toto má ale absolútne nenapadlo, že to môže spôsobiť zlý kontakt, pretože som si myslel, že to je Okej. Ja sa do elektrikarskych veci veľmi nevyznám, ale určite vymýšľať nebude lebo včera ked som mu to o 9 večer dotiahol pred servis a volal som mu, tak mi povedal že nemám stresovať, že som to len zle zapojil, ale vôbec som nechápal že čo som na tom mohol zle zapojiť. Tak ak máte pravdu tak budem len rad, povedal že v pondelok okolo obeda mi to spraví, tak dúfam že to bude len tým.

Napísané: 14.05.2017 09:31
od používateľa laco1871
To su tie zrady na el.inštalacii ..

mhlavaty to je ČO toto ,
že treba "vypinovať" konektor ??? :3c90:

Keď je vyrobený podľa ISO , tak musí fungovať a držať kontakt,takým sposobom,aby to bolo O.K.
nie aby si človek nebol istý,či tam je el.vodivé spojenie alebo nie, alebo to spojenie je len čiastočné...

Začínam mať podozrenie,že to tak robia naschvál, aby to raz fungovalo a inokedy zase nefungovalo ,
aby človek išiel z každou prkotinou do servisu, a tam ho ozbíjali... :b:

Ja sa tiež nevyznám do elektriky, ale kvoli takýmto záležitostiam, som sa začal zaujímať o tuto problematiku a idem sa zdokonaľovať a školiť,
synovec práve skončil elektrotechnicku školu, tak sa budem školiť u neho.

Napísané: 14.05.2017 11:56
od používateľa mhlavaty
Nie je to chyba výrobcu,ale uvolnenie zovretia pinov na kolíčkoch podlieha chveniu.Rezonancia zníčí čokoľvek,stačí že sa dotýkajú,káble sa prederú na meď vnútry tej krkovice v ktorej ju vedú.Ešte aj kovovú trubku hravo prederie.U PD je tlak zovretia pinu v konektore velmi silný a predsa povolí časom,vstrekovač tou rezonanciou vyderie šachty vstrekovačov,atd

laco vypinovať znamená takým nástrojčekom uvolniť blokáciu toho pinu aby sa dal z konektora vytiahnuť,stlačí sa aby viac svieral a vráti do konektora.

Napísané: 14.05.2017 12:11
od používateľa Sprtos
No ono je to tak, ze najhaklivejsie a zaroven najslabsie miesto akejkolvek elektroinstalacie je prave spoj. Cize miesto, kde sa nieco s niecim spaja. A prave preto je potrebne, aby mal ten spoj co najmensi prechodovy odpor, lebo prave prechodovy odpor sposobuje straty, prehrievanie atd...zaroven je potrebne spomenut, ze elektricky spoj podlieha nevyhnutnych fyzykalnym zakonitostiam, ktorymi su napr. oxidacia, opotrebenie, opalovanie, unava materialu atd...cize tolko v kratkosti PS: Tieto spoje, ktore sa nachadzaju v kazdom konektore auta sa s vodou velmi nekamaratia :)

Napísané: 14.05.2017 13:06
od používateľa mlsking
V každom prípade ďakujem za rady, zajtra dám vedieť či to naozaj stačilo len lepšie pripojiť.

Napísané: 16.05.2017 17:22
od používateľa mlsking
Tak nakoniec auto vrci tak ako má. Museli sme cez diagnostiku vymazať chybu a auto hneď chytilo na 4 valce. Ale predsa len skákalo a zasa ho hodilo na 3. Tak môj servisom spravil to čo mhlavaty napísal, znova sme chybu vymazali a auto už 200km ide krásne. Tak ďakujem veľmi pekne.