Strana 1 z 1

Volvo S40 1.6D (2008-2010) - skúsenosti

Napísané: 25.03.2016 09:54
od používateľa stratenyvosvete
Prejem príjemný sviatočný piatok.

Známy zvažuje kúpu predmetného automobilu s vyššie uvedenou motorizáciou. Keďže viem, že je to prezlečený francúzsky motor 1,6 HDI, resp. 1,6 TDCI, snažil som sa od tohto kroku odhovoriť, keďže tento motor nesprevádza dobrá povesť. Ale nedá si povedať. Preto sa chcem opýtať, ak by sa zmenil prístup k motoru, napr. skrátil interval výmeny oleja na 10 000 km, vyčistila olejová vaňa od úsad, vymenil, resp. vyčistil holender, či by tento motor stál za zváženie?

A aby som nezabudol, do práce to má 15 km tam aj späť, plus sem tam nejaký výlet.

Ďakujem.

Prajem príjemné Veľkonočné sviatky.

Napísané: 25.03.2016 13:33
od používateľa J.K
Podľa mňa úplne zbytočná téma, ak si on nedá povedať a chce to, tak teba t o nema prečo trápiť a my tu zbytočne budeme rozoberať niečo čo aj tak nebude mať žiaden význam.

Napísané: 25.03.2016 13:56
od používateľa kuko33
jediny ozajstny problem toho motora je, ze je v 80% dovezenych focusov a peugeotov 308....teda postacane vydojene vraky. kazdy motor ktory je v takom kvante aut je na forach logicky casto pretriasany. mam na nom cez 200000, auto ma 9 rokov a musel som pri 180000 poriesit DPF lebo uz casto spustal a nedokoncoval regeneraciu, zacal som jazdit trasy 6-7 km.....inak slape ako hodinky. spotreba super, vymenu oleja skratit urcite na 10000km....ale pri tych trasach co udavas to DPFko bude trapit urcite. ale to na kazdom dieseli. ktora 1,6ka nafta je spolahlivejsia?? hold Euro5 nam to trochu komplikuje. v pripade tychto kratkych najazdov je moderny diesel vzdy loteria. kazdy jeden

Napísané: 25.03.2016 14:16
od používateľa martincichy
nie je to zlý motor, v mojom okolí rozšírený, servisné intervaly nastavené na kratšie a nie sú žiadne problémy, absolútne žiadne.

Napísané: 25.03.2016 16:46
od používateľa mastik29
Na co si komplikovat zivot naftou pri takom najazde??? Ale kto chce kam… Skutocne potrebuje dieslove, moderne auto na take kratke trasy, na tak malo kilometrov? Spotreba? O nic lepsia opriti benzinovym motorom, akurat drahsi servis, komplikacie spojene s tym motorom, ved to sa mu motor na tych 7-mich kilometroch ani nezohreje na prevadzkovu teplotu.

Napísané: 25.03.2016 17:21
od používateľa kuko33
svata pravda.....mne po 15 konecne zacina odlepovat rucicku teploty motora. strasne dlho sa zohrieva aj ked kurenie ide pomerne skoro...na tie km co pise zadavatel to nie je vazne rozumna volba

Napísané: 27.03.2016 11:13
od používateľa aristoteles
Tak priatelu, nieco nebude v poriadku, ked sa ti po 15km zacina rucicka teplomera zacina odlepovat... Mal som to iste auto s tym motorom a zaohrieval sa velmi rychlo....

Napísané: 27.03.2016 12:06
od používateľa kuko33
je uplne v poriadku. mame ich v robote styria a vsetky rovnako. ok, ked je vonku teplo je to po 3 km zohriate na prevadzkovu ale v chladnom obdobi to drva dost dlho na moj vkus....firemna octavka tdi je zohriata o polovicu rychlejsie. takze ked bude zima a nebude garazovane tak to volvo fakt nebude velmi jazdit na prevadzkovej teplote

Napísané: 27.03.2016 12:21
od používateľa kuko33
ale zas jeden z tych kolegov ma focusa 2005 r.v. a chodi na nom denne do roboty 1,5 km. pred dvomi rokmi 5 dierami vyvrtal dpf a iny problem auto nemalo nikdy. tiez cca 200000km. inak ani zhavic nemenil.....naozaj ak je motor s poctivymi km a skrati sa interval vymeny, pouziva sa kvalitny olej tak motor ako kazdy iny. paci sa volvo v40, tak ti nebudeme radit toyotu auris v benzine????. servis nie je az tak drahy, ked mas dobreho majstra je to v poho. ved na svete nemozu jazdit len octavky TDI a benzinovy japonci, lebo ostatneje katastrofa. auto sa musi majitelovi pacit, sediet mu po kazdej stranke......je x majitelov renaultov, fiatov, daewoo a nedaju na to dopustit. paci sa ti, kupuj