Volvo V50 2008 1.6D 80kw DPF - trhanie motora

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volvo

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

ray323
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 03.06.2007 20:36
Zdieľať na Facebook

Volvo V50 2008 1.6D 80kw DPF - trhanie motora

Príspevok od používateľa ray323 »

Zdravim , chcem poprosit o radu.Prehladal som cele forum , nasiel som milion problemov ,ale ani jeden nebol taky ako mam ja . Jedna sa o Volvo V50 2008 1.6D 80kw DPF. Auto niekedy trha akoby islo na 3 valce,niekedy ide uplne normalne. Nezalezi to od pocasia ani od teploty motora , od otacok proste od nicoho.ale najcastejsie sa to stava ked sa motor zohrieva a pri sviznejsom zrychlovani okolo 1500ot. ale kludne to sem tam urobi aj pri plne zohriatom motore. pocas tohto trhania a zrychlovania auto sice zrychluje ale slabo a otackomer kolise hore dolu cca o 100ot. Vymenene vsetky vstreky,palivovy filter 2x,precistena kompletne palivova sustava, vymeneny regulator tlaku paliva,snimac tlaku paliva,vaha vzduchu,vsetky cidla okolo vzduchu,vzduchove klapky,snimac tlaku a teploty DPF,EGR ventil...diagnostika neukazuje ziadnu chybu ani pocas trhania ani original volvo diagnostika! aktualne data su vsetky v poriadku aj pocas trhania.meral som kable ,kontroloval vsetky zasuvky,riadiacu jednotku som dal pre skusku nachipovat,no bolo to este horsie, tak som to dal vratit naspet.UZ SOM NAOZAJ BEZRADNY. KAZDA RADA DOBRA PROSIM POMOC...
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Mali sme skoro taky isty pripad s takym istym motorom.Tu bol 1 vstrekovac zly,ale museli sme rozobrat celu hlavu,lebo tak bola zanesena od karbonu,ze pri cisteny som bol ako svina.Neexistuje ze diagnostika neukazje nic,len treba na to oci a vsetko uvidis.Treba citat medz riadkami.Boli vstrekovace nakodovane v spravnom poradi?
ray323
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 03.06.2007 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ray323 »

tie vstrekovace ma napadli ako prve, preto su repasovane ,boli na teste ,vraj su 100%ne ze sa to dokonca malo kedy stava.boli nakodovane spravne ,vymenene podlozky,zabrusene sedla, no stale bez zmeny... tak som sa nas.. kupil som dalsi jeden vstrekovac a skusal ho postupne na kazdu poziciu(vzdy vycistit sedlo,vzdy nova podlozka,nanovo nakodovat...) nepomohlo po celodennej robote auto ide presne tak isto ako pred tym...U volva sa na diagnostike nedaju pozerat vstreky.Skusal som aj zaslepit EGR,no auto trhalo stale,mozno o 10% menej ale palubovka bola vysvietena ako vianocny stromcek.
ray323
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 03.06.2007 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ray323 »

pozeral som aj na ford forach ,trebars focus tdci ma presne na chlp ten isty motor, 99% suciastok ,cidiel a tak ma rovnake cisla, ale na peugeotoch su uz niektore veci ine . hladal som aj tam vsade , kazdy ma problem s egr,turbom,regulaciou turba a tak ... lenze ja mam egr nove , turbo je v pohode,regulacia tak isto.aspon podla diagnostiky turbo funguje presne ako ma .hladal som hadam vsade, skusal snad vsetko,no stale bez uspechu,stracam silu to riesit... asi to zapalim :D este aj to musim ist kupit benzin, lebo nafta nebude dobre horet :D NIKDY VIAC DIESEL NECHCEM ANI VIDIET! toto je moj druhy a zaroven posledny diesel.
volvozone
Príspevky: 65
Dátum registrácie: 07.04.2011 11:42
Bydlisko: Nitra
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa volvozone »

Hlavne, ze to ma maly objem a dobru spotrebu. Na mozne problemy pri prevadzke nafty nikto nedba. Aspon, ze si pochopil, ze naftovy moderny motor neni moc velka vyhra. Ja som na naftu zanevrel uz davno a to som nikdy nemal s nou osobne ziaden problem. Smutnych ludi s 1.6D alebo 2.0D je neurekom ale aj napriek tomu si to lubia kupia lebo ich zaujma len spotreba. Ty si zial dalsi nestastnik.

Odkial si? Mozno by som ta vedel nasmerovat k par schopnym mechanikom.
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

Podla mojich skusenosti ktore mam v tejto oblasti doporucujem nasledovne:
Jazdna skuska s napojenou diagnostikou a zobrazenim tlaku paliva v realnom case.
Pokial je moja domnienka spravna budes mat pri trhani motora aj na grafe skakajuci tlak paliva.
Doteraz si viac menej hladal zavadu elektrickeho charakteru ale toto vyzera cisto na mechanicky problem v dodavke paliva. V case ked je potrebny maximalny tlak paliva cerpadlo nie je schopne dostatocny tlak poskytnut.
Pokial je palivova nadrz cista a privod paliva je v poriadku bude pridrete vysokotlake cerpadlo.
S rovnakym problemom ako popisujes ty som sa stretol za posledny rok asi dva krat. Ziadne chyby len trhanie.
Daj vediet ako si pochodil...
Stibro
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 02.10.2008 21:07
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Stibro »

Mal som podobný problém s Focusom. Od 1500 do 2000 otáčok zvykol trhať, akoby nevedel či má ísť alebo nie. Taktiež diagnostika nevykazovala žiadnu chybu. Nakoniec som objavil malú dierku na gumenej hadici od intercooleru do motora.
ray323
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 03.06.2007 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ray323 »

Ja by som to auto s tym motorom nechcel, len to bolo trochu zlozite a nemal som v podstate inu moznost :D No to vysokotlakove cerpadlo ma napadlo, ale moze sa stat ze niekedy ide auto celkom normalne aj ked je potrebny plny vykon ? sice ked nat tym rozmyslam, ked drzim na dialnici plny, auto dosiahne nieco malo cez 180 a tam sa to zastavy a zacne spomalovat. ale stalo sa aj ze drzi 180-190kmh.neviem kolko to ma ist , myslel som ze na 1.6 je to v poriadku.Hladal som zavadu v elektronike niekde ,pretoze mi nejde do hlavy ako by mechanicka zavada mohla niekedy fungovat ,niekedy nie.a graf tlaku som si za jazdy nechal robit a boli tam vykivy tlaku,ale nie nejake markantne, stale bol tlak dost vysoko.dierka v sani neni, to som mal kompletne rozobrate ;) a Som z Malaciek,myslim ze za niekym z Volvozony som uz bol v BA, ma take krasne S60R :P
truckSNV
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 04.05.2011 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa truckSNV »

Tak ako si nakoniec dopadol? V com bol problém? Mám trošku obavy keď čítam tieto fóra, pretože mám rovnaký problém. Mám V50 2.0 D. Dúfal som, že to bude nečistota v palivovom filtri...
ray323
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 03.06.2007 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ray323 »

problem som vyriesil tak ze som auto predal do bazaru za zlomok ceny a povedal som si ze uz nikdy auto s dizlom nad rok 2005... opravene to neni do dnes ,majitela bazaru poznam,daval znovu repasovat vstreky ,kupil nove EGR,dal vycistit DPF a stale bez zmeny .zbavte sa toho auta ,to je jedine mozne riesenie.
truckSNV
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 04.05.2011 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa truckSNV »

Ja som nalial do prazdnej nadrže DIESEL ONE SHOT a natankoval doplna V-power a asi po 10km mi prestalo s autom trhať :) Postupne s klesajúcou naftou v nádrži sa to znova opakuje, takže je jednoznačné, že mám nečistotu v nádrži. Hmm, teraz len zistiť, či je veľký problém vybrať nádrž a prečistiť ju :)
ray323
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 03.06.2007 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ray323 »

nadrz neni problem vybrat , mal som ju vonku , tak isto som sa tesil ked som natankoval v-power nitro + diesel plus cely aditiv TDA do uplne krasnej vycistenej nadrze a islo to krasne asi 700km... obavam sa ze vam pokazim radost ,ale nepomoze to ...
Napísať odpoveď

Návrat na "Volvo fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 47 neregistrovaných