VW Passat B6 DPF
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 127
- Dátum registrácie: 12.04.2010 20:54 Zdieľať na Facebook
VW Passat B6 DPF
Pekný deň, rád by som vedel rozumnú odpoveď na jednu otázku. Mám obstaraného passata s tým, že má softvérovo odstránený tento filter. A mňa by zaujímalo, čo sa v tom filtri deje po tomto zásahu. Nehromadí sa tam náhodou všetok ten karbónový odpad, ktorý by sa mal priebežne spaľovať a čistiť sa tak? Neupchá sa teda do takého štádia, že to bude už pre motor neznesiteľné a jednotka zahlási nejakú chybu?
Ďakujem.
Ďakujem.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24983
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B6 DPF
Zároveň popri soft úprave sa aj vydoluje obsah filtra,proste to už je iba nádoba a všetko ide von výfukom.Vďaka tomu že u nás neexistuje korupcia tieto autá urobia EK.Treba ale povedať že limit nie je nulový akoby sa predpokladalo,(Citroeny a Peugeoty by neprešli ani ako nové)
A ten nízky limit vie splniť motor vo výbornom technickom stave tiež a filter niet.Bežne do limitu vojdem z CRDi čkom (Euro 3 !!!) ale aj Tdi PD motorom.A to keby sa technik pohral z rozptylom času pri skúške by to bolo lepšie ako nové Citroeny z filtrom.Tdi má tesné filtre,vie robiť EK na nulu.Koncovky výfuku také že z nich dá jesť ešte aj pri 300 tis km.Neraz pochválim majiteľa,pretože pokiaľ sa robí väčšia preventívka sa do toho treba vždy pozrieť.
Čiže,ak pri off urobili všetko potrebné tak nič podobné nehrozí
A ten nízky limit vie splniť motor vo výbornom technickom stave tiež a filter niet.Bežne do limitu vojdem z CRDi čkom (Euro 3 !!!) ale aj Tdi PD motorom.A to keby sa technik pohral z rozptylom času pri skúške by to bolo lepšie ako nové Citroeny z filtrom.Tdi má tesné filtre,vie robiť EK na nulu.Koncovky výfuku také že z nich dá jesť ešte aj pri 300 tis km.Neraz pochválim majiteľa,pretože pokiaľ sa robí väčšia preventívka sa do toho treba vždy pozrieť.
Čiže,ak pri off urobili všetko potrebné tak nič podobné nehrozí
-
- Príspevky: 508
- Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38 Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B6 DPF
a ja sa chcem opýtať,či sa už aj u nás vykonávajú kontroly na zistenie prítomnosti DPF na vozidlách na cestách ako napr. v A ,D...? Aké postihy z toho vyplývajú a či potencionálny majiteľ takého vozidla nemá strach vyjsť s takým autom na cestu? Stojí to potom za také riziko?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24983
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B6 DPF
Otázka nanajvýš aktuálna.Môj odhad je že napr. 90% Mázd u ktorých nabehne problém z DPF sa rieši likvidáciou.Ale je to všeobecne platné,značné % iných značiek končí tak isto.Pokojne sa to môže pomenovať ako bežné.Pokiaľ by platilo čo by platiť malo,že automaticky emisie musia na nulu,by stačilo pozrieť koncovku výfuku a čiernu automaticky vyraďovať.Lenže to by tak skončili aj úplne nové vozidlá nejedného výrobcu,takže toleruje sa že to teda nulové byť nemusí a aj koncovka môže byť čierna a neznamená automaticky DPF off.Ak autá majú porobené EK...žiaden iný orgán tu nič riešiť nebude.To už ísť iba do Ost. je odvaha,lebo ak šťastie povolí je to kus zážitkové
- db69
- Príspevky: 960
- Dátum registrácie: 18.06.2020 19:48
- Bydlisko: okr. Galanta Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B6 DPF
Thomasl.Ani STK +EK to nerieši (zatial) poznám kopec ludí čo to majú vybrate,a EK nie je problém. V Rakúsku to je o inom.Ale ani tam nemáš cielené kontroly . U nás sa musia nakúpiť stroje na kontrolu pevných častíc. Skorej neprejde benzinák s poškodeným katalyzátorom
-
- Príspevky: 374
- Dátum registrácie: 15.09.2022 16:18 Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B6 DPF
Teraz to ešte na TK neriešia, ale je to problém do budúcna. No a v zahraničí môžeš za to dostať pokutu niekoľkonásobku ceny toho auta.
S tými benzínovými katalyzátormi je to pravda. Na aute, ktorému nebolo ale že aaabsolútne nič som 2x neprešiel cez EK, lebo pri 3000 ot. to bolo tesne nad limit. Na voľnobehu to bolo OK. Takže som postupne vymenil všetky tri katalyzátory...... Druhá vec ale je, že s tým bol problém až po 15 rokoch a 230 000 km, zatiaľ čo o DPF by si vedel podstatne skôr.
S tými benzínovými katalyzátormi je to pravda. Na aute, ktorému nebolo ale že aaabsolútne nič som 2x neprešiel cez EK, lebo pri 3000 ot. to bolo tesne nad limit. Na voľnobehu to bolo OK. Takže som postupne vymenil všetky tri katalyzátory...... Druhá vec ale je, že s tým bol problém až po 15 rokoch a 230 000 km, zatiaľ čo o DPF by si vedel podstatne skôr.
- db69
- Príspevky: 960
- Dátum registrácie: 18.06.2020 19:48
- Bydlisko: okr. Galanta Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B6 DPF
už sa to malo merať aj u nás. ale asi zatial nemajú stroje. Každy rok chodime cez Rakusko do Talianska,a sused nemá problém isť bez dpf. Ja osobne som to videl len raz kontrolovať .A to bolo len tu za hranicami.
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B6 DPF
Nemám na posraty filter, ale passat musí byt. Sedlacina.
-
- Príspevky: 749
- Dátum registrácie: 02.09.2023 16:50
- Bydlisko: Prievidza Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B6 DPF
Asi tak. Mám svoj názor na nezmyselnosť EGR no katalyzátor aj DPF majú opodstatnenie.
Dôchodca.
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
Alfa156 1.9JTD 85kW (Selenia, Metabondy)
-
- Príspevky: 3446
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B6 DPF
mhlavaty napísal: ↑10.03.2024 21:28 Zároveň popri soft úprave sa aj vydoluje obsah filtra,proste to už je iba nádoba a všetko ide von výfukom.Vďaka tomu že u nás neexistuje korupcia tieto autá urobia EK.Treba ale povedať že limit nie je nulový akoby sa predpokladalo,(Citroeny a Peugeoty by neprešli ani ako nové)
A ten nízky limit vie splniť motor vo výbornom technickom stave tiež a filter niet.Bežne do limitu vojdem z CRDi čkom (Euro 3 !!!) ale aj Tdi PD motorom.A to keby sa technik pohral z rozptylom času pri skúške by to bolo lepšie ako nové Citroeny z filtrom.Tdi má tesné filtre,vie robiť EK na nulu.Koncovky výfuku také že z nich dá jesť ešte aj pri 300 tis km.Neraz pochválim majiteľa,pretože pokiaľ sa robí väčšia preventívka sa do toho treba vždy pozrieť.
Čiže,ak pri off urobili všetko potrebné tak nič podobné nehrozí
Zaujímavé je, že Peugeot prechádza na prvý šup... emisne
Po roku 2010 výroby bez možnosti nejako ovplyvniť 20 eurovym podakovanim.
Že je výfuk od sadze, je úplne normálne, lebo nejaké sadze stále prejdú.
Bol to práve koncern W, ktorý podvadzal s emisiami a dostal tuším 20 miliárd dolárov pokuty, pričom mu hrozilo 90...
U mňa osobne je W po Mazde, Toyote, Nissan , BMW medzi poslednými, ktoré by som si kúpil v diesli.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24983
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B6 DPF
Lubos nehovoríme o tom istom. VW má filtere tesné a z koncoviek výfuku sa dá jesť.Ak sa nájde jeden ktorý má koncovku sadzovú (jemne ale sadzovú) je to nepodarok výroby.Výnimka z pravidla.Peugeot a Citroen nemajú tesné filtre (nové) a viac značiek má tiež koísavú kvalitu.Zaviedla sa tolerancia aby nekončili nové autá vyhadzovmi z EK. Že prechádzaš z Peugeotom EK je ok a prechádza EK aj tisícky iných Peugeotov.Až by platila nekompromisná norma nula by bolo čo ?? pozri do koncovky,budeš vedieť aké máš šance až bude tolerancia nula.
Diesel gate ...to je na dlhšie,stačí ak sa opýtam kde ho "odhalili " ??? U kolkých značiek ho odhalili ??? nechajme,hossú aňuci
Kam ty radíš VW je vecou tvojeho videnia sveta,ale to isté právo majú všetci bez ohľadu či vidia veci rovnako alebo vonkoncom nie. ja po Peugeote nepľujem,ani po inej značke.Roky rokúce som ich robil,to samé Renault od r.1970 dlhé roky.Čo bolo bolo,terazky robím VW group a má to zdôvodnenie,nie je to láska k značke,je to pragmatizmus
Aby si nebol až tak navelko že prechádzaš z Peugeotom EK ...ja prechádzam z Voyom tiež,ale v tvojej norme čiže norme pre DPF pritom je to iba Euro 3 ... čo žiaden filter nemá
Budúcnosť samozrejme prinesie nové metody EK,je to otázka času.Ale platiť bude vždy že diesel urobí EK nepomerne z menšími problémami.Filter sa zanáša,ale je čistiteľný (že blbovi praskne je jeho odmena) a tak do pol mega v normálnych rukách pôjde určite.
Katíky starnú,benzinové agregáty pracujú a sú emisne ok v uzulinkom tolerančnom pásme jeho komponentov.Proti starnutiu lieku niet,a lacné to teda nie je.Lambdy tiež starnú,už jeden dvojliter ich má bežne 5 kusov,sú predkatíky...ja nikomu nevyvraciam jeho názor že spolahlivý benzín.Viera je každého osobná vec
Diesel gate ...to je na dlhšie,stačí ak sa opýtam kde ho "odhalili " ??? U kolkých značiek ho odhalili ??? nechajme,hossú aňuci
Kam ty radíš VW je vecou tvojeho videnia sveta,ale to isté právo majú všetci bez ohľadu či vidia veci rovnako alebo vonkoncom nie. ja po Peugeote nepľujem,ani po inej značke.Roky rokúce som ich robil,to samé Renault od r.1970 dlhé roky.Čo bolo bolo,terazky robím VW group a má to zdôvodnenie,nie je to láska k značke,je to pragmatizmus
Aby si nebol až tak navelko že prechádzaš z Peugeotom EK ...ja prechádzam z Voyom tiež,ale v tvojej norme čiže norme pre DPF pritom je to iba Euro 3 ... čo žiaden filter nemá
Budúcnosť samozrejme prinesie nové metody EK,je to otázka času.Ale platiť bude vždy že diesel urobí EK nepomerne z menšími problémami.Filter sa zanáša,ale je čistiteľný (že blbovi praskne je jeho odmena) a tak do pol mega v normálnych rukách pôjde určite.
Katíky starnú,benzinové agregáty pracujú a sú emisne ok v uzulinkom tolerančnom pásme jeho komponentov.Proti starnutiu lieku niet,a lacné to teda nie je.Lambdy tiež starnú,už jeden dvojliter ich má bežne 5 kusov,sú predkatíky...ja nikomu nevyvraciam jeho názor že spolahlivý benzín.Viera je každého osobná vec
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B6 DPF
Dnes je emisné náročná doba. Ako mhlavaty napísal, benzín je emisne náročný. Lambda sonda sa dožije cca 150000 km. Koľko stojí nová a ak ich je viac.. plus karbón z priameho vstrekovania. Diesel je zase smradľavý a ma dpf. Navyše je odporne hlučný.
Reálne to jednoducho bude elektro. So železnou baterkou žiadny servisný problém áno žiadne riziko požiaru. Minimálna degradácia.
Reálne to jednoducho bude elektro. So železnou baterkou žiadny servisný problém áno žiadne riziko požiaru. Minimálna degradácia.
-
- Príspevky: 3446
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B6 DPF
Nulové emisie má iba elektrické auto...
-
- Príspevky: 908
- Dátum registrácie: 25.01.2009 20:17 Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B6 DPF
a čo LPG auto?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24983
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: VW Passat B6 DPF
no to určite nie,akurát tie emise presúva inde do výroby tak surovín,auta,batérií ako aj energie preň.Je ekologicky horšie ako diesel,len treba spočítať celú šnúru
Alektroauto má výfuk o pár km inde,čo je zemeguli akurát u riti,škodlivé jedno aj druhé
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 55 neregistrovaných