Čerpadlo CP4,Passat B8

Diskusia ohľadne vozidiel značky Volkswagen

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Čerpadlo CP4,Passat B8

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ťažko vyhodnotiť,pretože som už mal na dielni bezproblémové auto z CP-čkom z vyše 400 tis.Ale aj zo 100 tis a komplet piliny všade.Samozrejme z toho vychádza že čosi tosi bude asi aj podiel majiteľa na probléme.Ale to platí aj na rotačku či PD čko.Dnes som naťahoval merané hodnoty PD čka z auta blízo 450 tis km a popravde,ani nové by sa nemuselo hanbiť.proste ak dvaja robia to isté,nie to to isté
martincichy
Príspevky: 5451
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Re: Čerpadlo CP4,Passat B8

Príspevok od používateľa martincichy »

A ked si zoberies vstrekovacie tlaky na starych diesloch do predkomorky, tak toto je priam vesmirna technologia.
Emfo
Príspevky: 238
Dátum registrácie: 15.07.2023 08:08
Zdieľať na Facebook

Re: Čerpadlo CP4,Passat B8

Príspevok od používateľa Emfo »

Ale jednoducho je to tak, ze je to vysada urcitych typov cerpadiel, ktore zacnu vyrabat piliny. Niektore aj ked do nich naleje majitel lacnu naftu z hrdzavej bandasky a znici vstrekovace tak cerpadlo prezije bez ujmy alebo sa pokazi cerpadlo, ze uz nevie vyrobit tlak ale neurobi piliny.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Čerpadlo CP4,Passat B8

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vidím tam v podstate jednu nedoriešenú (nedomyslenú) vec.Konštrukčne nezabezpečili piest čerpadla proti otáčaniu.Predpokladali že prítlak na vačku s rolkou na spodu nedovolí otočenie z plochy vačky.V podstate to tak je,rolka sa otáča po povrchu vačky a ich vzájomný styk rovina voči rovine je ok.Do toho momentu,keď príde čokoľvek hoci maličká nečistota medzi túto rolku a rovinu vačky a stane sa to mimo geometrický stred.Špinka mimo stredu otočí valček (piest) ktorý nemá žiadnu zábranu ptori otáčaniu.A odtiaľto ...už len zle.Rolku už nemá čo točiť plynulo,jej dotyk z vačkou sa stane bodovým a to znamená že bodový kontakt kde pôsobí sila dve tony na cm štvorcový dlho nevydrží.Nafta nie je tak kvalitné palivo ako olej,začína sa devast povrchov a nasleduje uvolňovanie čiastok z toho obrusovania povrchov.
V takejto polohe to našťastie vydáva patričný zvuk.
Obrázok
Železa to uvolní obrovské množstvá a treba upozorniť že pokiaľ sa objavia zrniečka kovu na spodku palivového filtra,tak sa tam dostali z návratky z rajlu a vstrekov,tj...tu už boli na "návšteve" Z filtra pôjde časť znovu okružnú cestu a časť späť do nádrže kde sa časť uloží a časť opäť vracia,pri čom nezabudne na obe malé podávacie čerpadielka.Vyčistiť nádrž od miliardy zrniek ktoré sa bránia vytretiu aj vymývaniu celkom statočne je zúfalstvo.Dlho budete skúšať ako to odtiaľ dostať bezo zbytku
Obrázok

Návrat na "Volkswagen fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 76 neregistrovaných