Strana 3 z 3

Re: VW Passat b6, 1.9 TDI, 77kw - el.parkovacia brzda

Napísané: 15.01.2022 23:34
od používateľa nonick86
peterson999 napísal: 15.01.2022 19:34
Dakujem ☺️ no ten moj passat ma naucil vela o autach, ci po motorickej stranke alebo co sa tyka karoserie 😁 za tych necelych 5r co ho mam som si s nim zazila vela, ze rozmyslam, ze uz ine ani nechcem 😁😁
[/quote]

Proste zazitkove auto :-) Ja by som ho po mesiaci zapalil a ty si stastna ze vdaka nemu si sa naucila opravovat auto, zhanat diely, poznas vsetkych automechanikov, odtahovkarov, dodavatelov dielov, repasatorov. To sa mi paci ten tvoj pristup a optimizmus. Kedy a kde otvaras dielnu ?
[/quote]

Hned v pondelok na zapade 🤣

Re: VW Passat b6, 1.9 TDI, 77kw - el.parkovacia brzda

Napísané: 16.01.2022 08:36
od používateľa mhlavaty
Chlapská ješitnosť ,netreba si to všímať.Nie je nič výnimočné že opravu auta má v repertoári žena a nie muž.Bývajú rozumné a vonkoncom nie sú mimo veci ako si kopec truhlíkov predstavuje že sú bez chlapa stratené

Re: VW Passat b6, 1.9 TDI, 77kw - el.parkovacia brzda

Napísané: 16.01.2022 11:02
od používateľa nonick86
mhlavaty napísal: 16.01.2022 08:36 Chlapská ješitnosť ,netreba si to všímať.Nie je nič výnimočné že opravu auta má v repertoári žena a nie muž.Bývajú rozumné a vonkoncom nie sú mimo veci ako si kopec truhlíkov predstavuje že sú bez chlapa stratené
Presne ako pises 😉

Re: VW Passat b6, 1.9 TDI, 77kw - el.parkovacia brzda

Napísané: 16.01.2022 11:33
od používateľa oco13
.Bývajú rozumné a vonkoncom nie sú mimo veci ako si kopec truhlíkov predstavuje že sú bez chlapa stratené
Demografický vývoj tomu dáva jasne za pravdu :40bd:

Re: VW Passat b6, 1.9 TDI, 77kw - el.parkovacia brzda

Napísané: 16.01.2022 22:36
od používateľa peterson999
nonick86 napísal: 15.01.2022 23:32
Mateusz737 napísal: 15.01.2022 19:54 vieš ako by Ti povedal miestny TDI fanatik, to len zanedbala "údržbu" :40bd:
Nech si hovoria co chcu, moje auto vzdy dostalo to, co potrebovalo..ale je to predsa uz pomaly 15r auto a material sa opotrebuje 😉
Az rozmyslam ci ti kazit naladu, ale VW ma hlavne za poslednych 20 rokov velmi dobre premyslene to tvoje "material sa opotrebuje".
Ja razim ideologiu - co v aute nie je, sa neopotrebuje :-)
A co vymysli seriozny vyrobca aut, to vydrzi veky.
Samozrejme zatial bezne dostupny MOTOROVY OLEJ este nie je večný a potrebuje vymenit.
Takmer vsetko ostatne sa da vyrobit TAKMER NESMRTELNE...
Bohuzial mas VW a ten si povedal uz pred 20 rokmi, zhruba toto :
Cim viac veci sa na aute pokazi, tym viac zarobim a ked to uzivatela uz prestane bavit, tak si kupi nove a zarobim zas...
A preto ja osobne VW group po roku 2000 bojkotujem a odmietam.
Mal som takmer vsetky komercne znacky.
Moj vysledok skumania a pozorovania, praxe, skusenosti inych aj vlastnych mi dalo zaver, ze Toyota (Lexus) je na spici s velkym naskokom pred inymi japonskymi znackami, potom dlho nič a az potom Mercedes a ine znacky.
U mna za vrchol umu su povazovane hybridne Toyoty. Nielen u mna, staci sa pozriet na com jazdia taxikari. A ver, ze oni by radsej kupili nieco lacnejsie, ale uz skusili a pochopili...
Taxikar robi velke najazdy a jemu kazda zastavka v servise kradne zisk a klientelu ...
A dokonca co som prekvapeny, uz aj slovenski taxikari zistili ze toto je cesta. Necakal som, ze u nas bude tolko taxikov hybridnych tal skoro. A zjavne ich "nieco" presvedcilo...

Re: VW Passat b6, 1.9 TDI, 77kw - el.parkovacia brzda

Napísané: 17.01.2022 16:43
od používateľa Mateusz737
Toyota nie je určite na špici možno Lexus , takisto šetria kade tade ináč by neboli taký lacný ,napr. ten Tvoj obľúbený VW je stále podstatne lepší aj predajmi v EÚ

Re: VW Passat b6, 1.9 TDI, 77kw - el.parkovacia brzda

Napísané: 17.01.2022 17:02
od používateľa achada
Myslis, ze medzi kvalitou a predanymi kusmi v Europe, existuje nejaka korelacia?

Re: VW Passat b6, 1.9 TDI, 77kw - el.parkovacia brzda

Napísané: 17.01.2022 18:06
od používateľa martincichy
Peterson, posledny vyborny motor pre masy ludi od toyoty bol 4A-FE, ano, sme v roku 1999/2000. Mal so ho v corolle. 20 rokov som na toyotach, takze viem porovnat a povedat, ze tak ako bmw, tak aj toyota isla dole vodou.

Pruser toyoty v setreni bol znacny - optimalizovane piestne kruzky vyzadovali kvalitny olejovy servis. Zanedbanie znamenalo komzumaciu oleja - tusim ak si zalistujes toto forum, najdes fotku od mhlavateho, ako vyzera stieraci piestny kruzok v tomto motore. Vedel sa zakarbonovat a nasledne stratil svoju funkcnost. Zavedenie vvti technologie kvoli posunu na ekologiu znamenalo stratu chuti motora po otackach (3zz-fe). Mal som ho v corolle verso. Inac vyborne auto a nechal som si ho dlhsie ako aurisa.

Potom prisiel motor 1zr-fe. Ten ozil, rad sa vytacal. Ale aj ten bol optimalizovany. Prvykrat v zivote som musel menit gumicky pod benzinovymi vstrekovacmi na japonskom aute. Kym v 3zz bol mikrofilter pre olej v hlave valcov lahko pristupny pre vycistenie - zalezitost na 10 minut vratane cigarety - v 1 zr uz tomu tak nie je. Tu uz musi ventilove veko dole a vykrutit drziak vackoviek, lebo je pod nim. Uz to skomplikovali. Kvalita plastov v interieri aurisu - uff. Na pohlad pekne, ale pri opreti v zakrute to vrzgalo. Aurisa vsak hodnotim ako vyborne auto. Vyborne svietil, vyborne jazdne vlastnosti.

Prius. Fora su plne problemov so spotrebou oleja. Priusa treba vediet kupit. Ak by som nezmenil pracu, asi by som ho kupil, alebo by som sa vratil do volva v70, ktore som mal tiez.

Teraz 5 rokov jazdim daciu. Spokojny. Potrebujem ekonomicke auto na jazdu po terene i dialniciach. Premyslal som nad c-hr v hybride, aj by sa pacilo, no neviem, co by s elektronikou robilo blato a prach. Duster ma motorovy priestor statocne od prachu a blata. Raz rocne musim vyvapkovat. Pustit vapku do motoroveho priestoru c-hr?

Toyota si myslim dava vacsi doraz na funkcnost.

Re: VW Passat b6, 1.9 TDI, 77kw - el.parkovacia brzda

Napísané: 23.03.2023 09:43
od používateľa navaho
Tu je pekny navod od poliaka. Ako odmontovat motorocek a uvolnit zovretie brzdy.
https://www.youtube.com/watch?v=uMNcwlQ-Ao4

potrebne naradie: mala racna, predlzovak, torx 30 a torx 40.