VW Golf VII , 2.0 tdi CRLB
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 18.11.2019 08:07 Zdieľať na Facebook
VW Golf VII , 2.0 tdi CRLB
VW GOLF VII rv.2016, Motor 2.0 TDI 110kw CRLB, naj.230000, manuál.
Problémom je klepotavý zvuk motora do kopca v otáčkach od 1500 do 1800rpm pri jemnom stlačení plynového pedála. Auto vlastníme od 170000 km a na všetky muchy prichádzame postupne, preto neviem povedať od kedy to naozaj pretrváva, no my sme si to všimli asi pri 195000. Nastane to v 99% prípadov v situácii kedy na 3tom prevodovom stupni vojdem do mierneho kopca, pustím plynový pedál, nechám auto spomaliť asi na 40km/h a v tom mierne pridám. Zhruba od 1500 do 1800rpm nastane klepotavý zvuk a od 1800rpm akoby niečo preplo a zvuk sa stratí. Pri tom ako sa to deje sa motor chová absolútne normálne (tj. žiadne cuknutie či zaváhanie, kontinuálne zrýchľuje). Zaujímavosťou je že, keď pridám prudšie tak tento zvuk nepočuť. Len keď naozaj máličko pridám sa to deje. A na rovine či z kopca sa to tiež nedeje. A nastane to tiež iba na 3tom max 4 prevodovom stupni. Ten klepot nie je kov na kov, mne osobne to príde ako taký charakter starej 1.9 za studena. Naozaj ťažko sa to vysvetľuje slovami preto som nahral aj video na Youtube https://youtu.be/lXXJx3oRUdE kde som to tiež vyvolal tak že vojdem do mierneho kopca a pridám plyn. Nastane to asi v 4 sekunde videa a skončí v 9tej.
Ďakujem za vašu odpoveď.
Problémom je klepotavý zvuk motora do kopca v otáčkach od 1500 do 1800rpm pri jemnom stlačení plynového pedála. Auto vlastníme od 170000 km a na všetky muchy prichádzame postupne, preto neviem povedať od kedy to naozaj pretrváva, no my sme si to všimli asi pri 195000. Nastane to v 99% prípadov v situácii kedy na 3tom prevodovom stupni vojdem do mierneho kopca, pustím plynový pedál, nechám auto spomaliť asi na 40km/h a v tom mierne pridám. Zhruba od 1500 do 1800rpm nastane klepotavý zvuk a od 1800rpm akoby niečo preplo a zvuk sa stratí. Pri tom ako sa to deje sa motor chová absolútne normálne (tj. žiadne cuknutie či zaváhanie, kontinuálne zrýchľuje). Zaujímavosťou je že, keď pridám prudšie tak tento zvuk nepočuť. Len keď naozaj máličko pridám sa to deje. A na rovine či z kopca sa to tiež nedeje. A nastane to tiež iba na 3tom max 4 prevodovom stupni. Ten klepot nie je kov na kov, mne osobne to príde ako taký charakter starej 1.9 za studena. Naozaj ťažko sa to vysvetľuje slovami preto som nahral aj video na Youtube https://youtu.be/lXXJx3oRUdE kde som to tiež vyvolal tak že vojdem do mierneho kopca a pridám plyn. Nastane to asi v 4 sekunde videa a skončí v 9tej.
Ďakujem za vašu odpoveď.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24987
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Zvuk je silne zatlmený a hoci som si to vypočul cez štúdiové slúchadlá a poznám všetky zvuky motora som nebol schopný z toho nič vyťažiť.Je tam "traktorový" zvuk akoby rotačkový,ale je to zvuk ktorý nejde jednoznačne priradiť.Z praxe by som povedal že tento typ zvukov máva pôvod v sacom trakte,ale to je spústa vecí a menších aj väčších komponentov.Stačí zle poskladaný filter box a je nový zvuk,ale občas dunivé zvuky majú svoj pôvod až v turbíne takže treba ozaj dobre zistovať než sa niečo rieši.Tento motor ale kovovejší zvuk a trvajúci iba chvilku v decelerácii bolo poškodené hlavné ložisko kľuky.A kým sa na vec prišlo motor mal riešené vstrekovače a spústu drahých vecí bez zmeny.Z toho plynie iba také poučenie,ak niekto nie ja na "zvuky" zariadený hardvérom aj softvérom,nech to radšej nerieši.Ale toto je niečo úplne o inom podľa daného zvuku
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 18.11.2019 08:07 Zdieľať na Facebook
Tu sa to prejavuje len pri jemnej akceleracii.
Je problém to nahrať lepšie pretože obyčajným pridávaním na mieste to nerobí tj. identifikovať je to náročné.
Ale skúsim to nahrať lepšie.
Ešte musím povedať že pôjdeme meniť spojku ktorá sa začína ozývať, ešte sa nemenila. Ale z toho si nemyslím že by to šlo.
Je problém to nahrať lepšie pretože obyčajným pridávaním na mieste to nerobí tj. identifikovať je to náročné.
Ale skúsim to nahrať lepšie.
Ešte musím povedať že pôjdeme meniť spojku ktorá sa začína ozývať, ešte sa nemenila. Ale z toho si nemyslím že by to šlo.
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
velmi casto byvaju taketo zapeklite problemy v hlbke motora - lozisko kluky, vacky, ojnice,alebo ventil aj ked ma hydrostely, alebo drobna puklina na zber.potrubi...na spojku by som to nezvaloval...ak nerozhadzat motor len z diagnostickych pricin, tak daj tomu co treba, kvalitny olej a jazdi, ak to bude problem, tak sa ozve aj sam...
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24987
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Sice už existuje zvuková diagnostika ktorá by danú vec riešila zrejme z úspechom,ale v tomto prípade keď sa zvuk dostaví ba pri jazde to nie je možné použiť (zvuková kamera).Pokiaľ cena (8 tis e.- ?) nebude prívetivejšia tak sa to výbavou servisu tak ľahko nestane.Neviem si ani v peknom sne predstaviť že niekto zaplatí za zvukovú diagnostiku .Žiaľ väčšina zvukov ktoré čosi tosi pod kapotu nepatria sa v budúcnosti ukáže a nepoteší.Len málo vecí sa reálne a včas hľadá a aj nájde.Platí ale aj že zvuk na nejakú dobu zmizne (vyjadrenie majiteľa auta) aby sa pripomenul keď je dielo skazy dokončené.Tá rôznosť týchto vecí nikdy nedovolí vyriešiť zodpovedne to ako s vecou naložiť.
-
- Príspevky: 3449
- Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12 Zdieľať na Facebook
Najprv by som vylúčil, čo to nie je.
Nie je to zrejme volnobezka alternatora, ani remenica torznych kmitov, môže byť niečo s 2-hmotnostnym zotrvačnikom, dosť nízke otáčky do kopca, údajne pri týchto km zvyknú odchádzať vstrekovace, alebo turbo, keďže máš nízke otáčky, môže byť, že vtedy málo tlačí.
Voľakedy M.Hlavaty písal, aké úkony robí na 2.0 TDI práve pri týchto km.
A v nejakom moto časopise písali, že sa mení , neviem, či poviem dobre, nejaký presuvnik, či čo, že sa odiera.
Nie je to zrejme volnobezka alternatora, ani remenica torznych kmitov, môže byť niečo s 2-hmotnostnym zotrvačnikom, dosť nízke otáčky do kopca, údajne pri týchto km zvyknú odchádzať vstrekovace, alebo turbo, keďže máš nízke otáčky, môže byť, že vtedy málo tlačí.
Voľakedy M.Hlavaty písal, aké úkony robí na 2.0 TDI práve pri týchto km.
A v nejakom moto časopise písali, že sa mení , neviem, či poviem dobre, nejaký presuvnik, či čo, že sa odiera.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24987
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Prvú vetu do mramoru ! Žiaľ ale takto to rieši minimum ľudí.Ja som písal síce o Tdi ale väčšina toho bola ku generácii predtým k PD.
Ibaže tento motor je o celý rád (10x) zložitejší a minimálne toľko nepriatelskejší servisne.Ale ako mierny klad platí že to čo platí u PD tak u u CR platí nepomerne neskôr tj min tých 100 tis km.Zlá správa je že aj servis je v úplne iných číslach.Takže tu proste nejde si jeden pekný deň zmyslieť že ten motor vykostíme a pozrieme detailne a na komplet.Teda aspoň nie dovtedy kým klepot nie je kovadlinový
Ibaže tento motor je o celý rád (10x) zložitejší a minimálne toľko nepriatelskejší servisne.Ale ako mierny klad platí že to čo platí u PD tak u u CR platí nepomerne neskôr tj min tých 100 tis km.Zlá správa je že aj servis je v úplne iných číslach.Takže tu proste nejde si jeden pekný deň zmyslieť že ten motor vykostíme a pozrieme detailne a na komplet.Teda aspoň nie dovtedy kým klepot nie je kovadlinový
-
- Príspevky: 61
- Dátum registrácie: 28.09.2011 18:19 Zdieľať na Facebook
Mám rovnaký zvuk pri jemnom pridávaní, na motore s kódom CUPA. Mám dve rovnaké Octavie RS jedna to robí jedna nie, jedna má skoro 240tkm a jedna skoro 160tkm.
Na tej čo to robí bol menení zotrvačník mierne klepkal (v podstate vymenený preventívne). Boli tam menené aj dva vstreky za nové. (predtým to klepkalo oveľa viac). Podľa tohto usudzujem, že je to čisto prejav tých starých originálnych vstrekov.
Ak nie tak rád by som poznal odpoveď čím to je a čo treba vymeniť.
Na tej čo to robí bol menení zotrvačník mierne klepkal (v podstate vymenený preventívne). Boli tam menené aj dva vstreky za nové. (predtým to klepkalo oveľa viac). Podľa tohto usudzujem, že je to čisto prejav tých starých originálnych vstrekov.
Ak nie tak rád by som poznal odpoveď čím to je a čo treba vymeniť.
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 18.11.2019 08:07 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 61
- Dátum registrácie: 28.09.2011 18:19 Zdieľať na Facebook
Možno prejav nerovnomerného vstreku. Máš tam 2000barov tak zvukový prejav to môže byť.
Ešte ma napadli hydraulické zdvíhatka, ale tie sa prejavujú skôr iným zvukom (aspoň si myslím).
V sobotu idem na úpravu RJ motora tak uvidím čo na to povie aj úpravca. Ale ak to robia tie dva staré vstreky tak nemám problém ich vymeniť je to robota tak na hodinku. Cena tak 200€ kus.
Ešte ma napadli hydraulické zdvíhatka, ale tie sa prejavujú skôr iným zvukom (aspoň si myslím).
V sobotu idem na úpravu RJ motora tak uvidím čo na to povie aj úpravca. Ale ak to robia tie dva staré vstreky tak nemám problém ich vymeniť je to robota tak na hodinku. Cena tak 200€ kus.
-
- Príspevky: 12
- Dátum registrácie: 18.11.2019 08:07 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 84
- Dátum registrácie: 25.01.2009 17:01 Zdieľať na Facebook
Vobec by som to neriešil , mam ten isty motor v passate a ma tiež taky isty prejav zvuku, ale TDI CRLB nemá vyvažovacie hriadele a ma vyšie tlaky vstrekovačov ako starší motor, takže každu malu zmenu zvuku počuješ vyraznejšie ako na prvom TDI CR.
Mal som 3motory TDI CAGA,CBAB,CFFB a každy jeden rano minutu klepal a nepravidelne.
Po 2hom motore som to vzadal pretože nič nepomohlo a beriem to ako vlastnosť TDI CR prvej generacie.
na jednom klepajucom motore som natočil 100tisíc km a motor ide doteraz...
ale napadlo ma či by to nemohlo byť:
Riadiaci ventil nastavenia vačkového hriadeľa
Mal som 3motory TDI CAGA,CBAB,CFFB a každy jeden rano minutu klepal a nepravidelne.
Po 2hom motore som to vzadal pretože nič nepomohlo a beriem to ako vlastnosť TDI CR prvej generacie.
na jednom klepajucom motore som natočil 100tisíc km a motor ide doteraz...
ale napadlo ma či by to nemohlo byť:
Riadiaci ventil nastavenia vačkového hriadeľa
Naposledy upravil/-a puma11212 v 02.12.2020 21:50, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 7883
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
absolutne nornalny zvuk dizla co ma nad 200000km.a aby si bol spokojny robi to aj 5 rocna audi co stoji doma 2.0 tdi cr 100kw s ad blue a ma okolo 110000km.aj superb to robil 2.0 tdi cr 103kw aj mondeo 2.2 tdci mk3 mi to robil aj 2.2tdci mk4.a najlepsie to pocut ked tomu stupis za studena v zabere.asi si predtym nemal dizel sucasnej doby tak to nepoznas.a spojku nemen zbytocne vyhodene prachy ak funguje.dvojmotu poznas ked bude zla.a ak mas auto co ma cez 200000km a budes s tym jazdit normalne ziadne sprinty a jazdenie aspon od 1800 otacok dvojhmotak vydrzi 350000km ako prd.no podla videa tie otacky ---- ten motor len trapis dusi sa nedas mu nadychnut len spalujes plyny z egr aj preto klepe.
-
- Príspevky: 19
- Dátum registrácie: 25.03.2009 15:58 Zdieľať na Facebook
Re: VW Golf VII , 2.0 tdi CRLB
Skusim sa pripojit k tejto trosku starsej teme, mam ten isty "problem" ak je to vobec problem ten zvuk, ale pocujem presne to iste za tych istych podmienok aj ten isty motor CRLB, lenze ja mam automat DSG.
Preto by ma len zaujimalo ci autor prispevku aj dako poriesil tento zvuk a ci sa mu to podarilo odstranit?
Dakujem
Preto by ma len zaujimalo ci autor prispevku aj dako poriesil tento zvuk a ci sa mu to podarilo odstranit?
Dakujem
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 03.10.2014 07:19 Zdieľať na Facebook
Re: VW Golf VII , 2.0 tdi CRLB
Tiež mám CRLB s DSG a tiež som si to všimol asi je to pri týchto motoroch normálne, ale nie je to veru moc pekný zvuk.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 42 neregistrovaných