Strana 1 z 2

VW Polo 1.4 16v , 2001

Napísané: 04.03.2020 17:55
od používateľa Jozefherda
Zdravim prosím o radu,auto sa mi maximalne na 70stupnou zohreje a to dosť rychlo,a potom hneď zadochne keď skúšam nejde naštartovať,až po chvíli,a znova,poradili mi čidlo na teplotu vody vymenil som a nepomohlo,čo to môže bit ďalej?

Napísané: 04.03.2020 20:17
od používateľa martincichy
to budeš meniť postupne súčiastku za súčiastkou? pretože snímač teploty si vedel vylúčiť tak, že by si ho jednoducho odpojil.

- môže to byť napríklad snímač otáčok kľukového hriadeľa. len upozorňujem, že odpojením si jeho činnosť neoveríš, pretože motor zdochne.

Re: Polo6n2,-1.4 16v,r.v.2001

Napísané: 04.03.2020 21:17
od používateľa christiane
Jozefherda napísal:čo to môže bit ďalej?
Co pise diagnostika?

Napísané: 04.03.2020 21:58
od používateľa martincichy
Diagnostika nemusi pisat nic.

Napísané: 04.03.2020 22:22
od používateľa ivko1
Neviem kto ti dal takú radu že vymeniť snímač teploty, ale myslím že aj nejaký miestny garažmajster by ti poradil lepšie
Určite by nemal vplyv na to že zhasne motor

Ono čo to je "velmi rýchlo zohreje"?
Lebo taký benzinák sa všeobecne velmi rýchlo zohreje

Napísané: 05.03.2020 15:57
od používateľa Jozefherda
Diagnostiku zatiaľ nebol čas spraviť,alebo skôr nemal kdo,a tá teplota v priebehu 12 minút sa aj zohriali aj zdochol????a stým číslom bolo písané na internete že môže robiť problém tak som ho vymenil,ale teraz som prišiel NATO že mám benzín v oleji

Napísané: 06.03.2020 07:04
od používateľa martincichy
V pripade casteho startovania (v tvojom pripade aj nenastartovania) a velmi kratkych jazd je palivova zmes bohata a cast nespaleneho benzinu moze stiect do oleja cez piestne kruzky. Pri dlhej jazde by sa mal benzin z oleja odparit. Interval vymeny oleja skrat k polovicu.

Je to jeden z prejavov castych pokusov o nastartovanie.

Napísané: 06.03.2020 08:35
od používateľa ivko1
Za 12 minút prejdeš koľko km? Ja zhruba 10 a to mám motor určite už zohriaty na pracovnú teplotu a nie len 70°C

Napísané: 07.03.2020 09:48
od používateľa undertaker007
martin cichy napísal:môže to byť napríklad snímač otáčok kľukového hriadeľa. len upozorňujem, že odpojením si jeho činnosť neoveríš, pretože motor zdochne.
Ak sa snímač kľukového hriadeľa odpojí počas vypnutého motora, tak je motor naštartovateľný a behu schopný. Jediná pozorovateľná zmena je, že štart je máličko dlhší a samotný prvý zápal znie určite horšie, ako s pripojeným snímačom kľukového hriadeľa.
Ak sa snímač odpojí počas naštartovaného motora, v momente odpojenia sa motor zastaví, ale pri pokuse o štart sa správa tak, ako som popísal vyššie.

Týmto teda chcem povedať, že jednak je motor bez snímača kľukového hriadeľa pojazdný a jednak, že tento snímač nebude s najväčšou pravdepodobnosťou spôsobovať dané problémy.
ivko1 napísal:Za 12 minút prejdeš koľko km? Ja zhruba 10 a to mám motor určite už zohriaty na pracovnú teplotu a nie len 70°C
Zrejme nebude platiť vždy.
U mňa panujú extrémne rozdiely.
Ja mám svoje auto rád a preto sa k nemu správam citlivo, preto od studeného motora nepožadujem žiadny výkon. Od štartu po zahriatie plynový pedál len hladkám, akcelerujem veľmi jemne a nedovolím mu presiahnuť 2200 otáčok za minútu.
Pri takomto správaní sa mám pracovnú teplotu za:
  • leto, ~30°C – LPG – interiér na 22°C – 5 minút
  • jar, ~10°C – LPG – interiér na 22°C – 12 minút
  • zima, ~ -5°C – LPG – interiér na 22°C – 17 minút
  • zima, ~ -20°C – LPG – interiér na 22°C – 20 minút
  • zima, ~ -20°C – BA95 – interiér na 22°C – 18 minút[/list:u]
    Taktiež napríklad v zime je čas zohriatia motora závislý aj na tom, či sa s autom hneď po štarte hýbem (nápor vzduchu), alebo stojím na mieste. Stačí, že po štarte stojím ešte 3 - 4 minúty na mieste a doba zahriatia motora sa logaritmicky znižuje.

Napísané: 07.03.2020 09:55
od používateľa cicmanec
Ako vie RJ bez snímača otáčok kľuky kedy má vstrekovať a páliť ktorý valec? :41c2:

Napísané: 07.03.2020 10:09
od používateľa undertaker007
Pri pokuse o štart motora bez snímača kľukového hriadeľa riadiaca jednotka motora vidí, že signál otáčania sa kľukového hriadeľa neprichádza, zatiaľ čo signál otáčania sa vačkového hriadeľa áno. Pri tomto motore je snímač vačkového hriadeľa jeden.
V takomto prípade riadiaca jednotka vyskúša záložný plán a to, že sa spoľahne na koherenciu kľukového a vačkového hriadeľa a signál otáčania sa kľukového hriadeľa nahradí výpočtom.
Takto je motor schopný chodu.
Preto štart motora bez snímača kľukového hriadeľa trvá máličko (možno o sekundu) dlhšie a neznie tak dobre ako s ním, pretože najskôr riadiaca jednotka riadi normálne, následne vidí problém, skúsi záložný plán, výpočty a ide sa ďalej...
Výpočet taktiež nie je tak presný, ako snímač, najmä u starších motorov...

Motorov, ktoré sú schopné chodu bez snímača kľukového hriadeľa je dnes už veľmi veľa. A to aj diesle, taktiež si vystačím s jediným snímačom otáčok, ktorýmkoľvek.
Benzínovému Volvu XC60 T4 2018 stačí jediný snímač, napríklad vačka B, aby bežal. Síce konkrétne s jedinou vačkou a to B je znížený výkon motora a voľnobeh 2100 ot. za min., ale beží... ...ak by jediný snímač bol vačka A - motor ide na pohľad úplne normálne...

Som zvedavý, aké sú menežmenty v novinke - SkyactiveX. Myslím, že čoskoro príde na operačnú sálu...

Napísané: 13.03.2020 07:35
od používateľa Jozefherda
Výmenil som to čidlo klukovky auto frcalo 3 dni bez nejakých problémov,dnes ráno cestou do práce to spravilo znova,ráno ho nechám vždy klepat pár minút,potom idem pomalí kým sa zohreje ,zohrialo sa na 70 a koniec motor zhasol a nenastartuje

Napísané: 26.03.2020 21:48
od používateľa Jozefherda
Vymenil som dalsie čidlo klukovky,dal som nové číslo teploty vody,nefungoval mi termostat vymenil som ho,auto išlo 100km bez problémov,a znova zohriali sa na 70 a koniec,chcel som ho hneď naštartovať a nic,po pár sekundách naskocilo,na v lmi nízke otáčky,nechal som ho tak,a zrazu vystúpili otáčky na 1000 na volnobeh,možno po minúte auto znova zhaslo,môže to bit lambda sonda? Čo je prvá? Pred katalizatorom? Teraz vag vipisuje že chybná lambda sonda a z výfuku dymí a cítiť benzín,ja už neviem koľko do rokov investovať energie,času,ale má jebne stoho auta,inak kým som spravil tých 100 km auto frcalo bez problemou,živé svizne

Napísané: 26.03.2020 21:55
od používateľa Jozefherda
A inak keď bolo naštartované odpojil som čidlo teploty vody toľko že neukazovalo teplotu a zhaslo,takže nieje zle,čidlo na klukpvke keď odpojil veci auto ale začne blikať kontrolka oleja,myslim tiež je v poriadku, tak ja už neviem,a dnes keď som ho po dvoch dňoch len tak naštartoval,ani. Sa nezohrial a zhaslo, a začalo ako keby vrcat relatko,keď prestalo vrcat natiahlo čerpadlo benzín,naštartoval som chvíľu klepal a znova zhaslo moto a zav vracalo relatko,cez víkend pozriem relatka či v nich môže bit problém?

Polo 6n2

Napísané: 28.03.2020 19:34
od používateľa Jozefherda
Zdravím mám ďalší problém,dal som hadicu dole z odvetravania kľuky,zachytil som ju prstom a normálne ju tlakuje,vag mi vypísal že je chudobná zmes na 1 valci,aký tam môže bit problém?