Strana 1 z 2

VW Passat b5.5 - nafta v oleji

Napísané: 07.02.2020 15:10
od používateľa dodikes123
Zdravím, začala sa mi dostávať nafta do oleja, ide o passat b5.5 1.9 TDI 96kw, olej je asi tak o 6cm nad ryskou max, skúšal som merať vstreky a výsledky su také: 1. -0,2mg 2. 1,4mg 3. 1,6mg 4. -2,8mg. Meniť všetky vstreky, alebo len posledny ? Tá nafta je spôsobená zlými vstrekmi alebo to môže robiť aj niečo iné ? vopreď vďaka za každú normálnu radu.

Napísané: 07.02.2020 15:23
od používateľa oco13
6 cm?????? chcel si napísať 6mm hádam. A čo som sa dočítal robí to DPF príliš časté regenerácie sposobujú vela prívstrekov nafty pre dpf. A tá potom steká po stenách valcov a riedi olej .Teda ak som si to prečítané dobre zapametal.
Ak by som mal olej 6cm nad rysku auto by som už ani neštartoval.

Napísané: 07.02.2020 16:47
od používateľa dodikes123
Áno, je to 6cm nie mm. Vďaka za odpoveď aj ja som niečo podobné počul no len neviem čo tie vstreky či sú tie čísla ešte v pohode alebo už treba meniť a či to spôsobuju oni.

Napísané: 07.02.2020 17:38
od používateľa Mateusz737
Môže to byť uvoľnený vstrekovac alebo netesne podtlakove cerpadlo

Napísané: 07.02.2020 21:10
od používateľa Sprtos
Diagnostika a este raz diagnostia. Dobry mechanik z nej vycita potrebne informacie.

Napísané: 07.02.2020 23:44
od používateľa mp3turbo
>> . A čo som sa dočítal robí to DPF príliš časté regenerácie sposobujú vela prívstrekov nafty pre dpf.

v tomto pripade sa jedna o Passat b5.5 1.9tdi 96kW... tam DPF NIKDY nebolo, cize tento problem odpada.

Napísané: 08.02.2020 11:07
od používateľa mastik29
6 cm nad ryskou max? To tam je nafty viac, nez oleja. Predpokladam, ze autom sa nejazdi…
Podla popisaneho to vyzera na problem s tesneniami vstrekovacov. Ci uz su stare, alebo su sachty vykvyldane sa zisti az po jejich demontazi. Tak ci tak, oprava pravdepodobne bude znamenat vymenu gumiciek na vstrekoch a jemne zacistenie sacht, alebo vyvlozkovanie a nove gumicky. Toto asi doma v garazi asi robit nebudes…

Napísané: 08.02.2020 13:16
od používateľa italo80
pretesnit vstreky,výmena oleja a sledovat to

Napísané: 08.02.2020 17:32
od používateľa dodikes123
Dúfam aj ja že to budú iba netesné vstrekovače a nič horšie. Pondelok ide do autoservisu, dám vedieť ako to dopadlo. Nevie zatiaľ nikto z tých údajov z diagnostiky poradiť či ešte dávaju dobrú dávku alebo ich už treba rovno vymeniť celé keď už budu tak či tak von ?

Napísané: 08.02.2020 18:08
od používateľa mp3turbo
tie cisla su podozrive a nic nehovoriace teraz. Ak vies ze mas nejaky problem (co je zjavne v tomto pripade), tak potom na cisla nepozeraj pretoze tie su ovplyvnene problemom. Odstran problem, potom pozeraj na cisla - urcite sa zmenia.

Vseobecne, 1.4mg a 1.6mg co mas na druhom a tretom (teda vnutornych) valcoch je SIALENE VELA. Toto su obrovske davky paliva ktore riadiaca jednotka vali cez vstrekovace, aby motor bezal rovnomerne. Posledny udaj, -2.8mg, je zase spodna hranica ktoru dokaze riadiaca jednotka urcite, rozsah hodnot je od -2.8mg do +2.8mg takze ten posledny valec je totalne mimo bezneho rytmu.

Odstran podfukovanie vstrekovacov a potom popozeras cisla znovu.

Napísané: 08.02.2020 22:00
od používateľa marci87
Si si istý, ze hladinu oleja zdvihla nafta? Známemu sa stalo na rovnakom aute, ze mu vpredu v kufri, kde je baterka neodtekala voda (upchaté kanáliky na odtok vody). A natiahlo ju cez (asi prasknutý) posilňovač bŕzd a podtlak v brdzovom systéme neviem presne kam (a neviem akým zázrakom) ale dostala sa až do oleja v motore...
Odstránil príčinu a vymenil olej a auto jazdilo ďalej.

Napísané: 09.02.2020 00:33
od používateľa leonNL
Fiiiha, aby sa dazdova voda dostala do brzdoveho systemu, takmer nemozne. No ale aby sa z brzdoveho systemu dostala kvapalina do motoroveho oleja, to si fakt nedokazem predstavit ako. Obidve kvapaliny (brzdova aj olej) su v dvoch roznych uzavretych okruhoch a aby sa brzdovka dostala do oleja, tak toto si velmi rad necham vysvetlit ako...

Napísané: 09.02.2020 06:02
od používateľa marci87
Viem, že sú v dvoch rôznych uzavretych okruhoch. Nepisem, ze sa miešala s brzdovkou. Len nejako ppdtlak spôsobil, že vodu niekam natiahlo a dostala sa do oleja (píšem že zázrakom, aj pre mňa).
Ale známy nie je kecalek, tak som tomu veril. Auto identické.

Napísané: 09.02.2020 10:36
od používateľa avelmak
marci87-skus vymazat svoj pruispevok,lebo fakt take kraviny sa velmi tazko citaju.Do brzdoveho systemu,ci je to hydraulicka alebo pneumaticka cast,sa nejako nevie dostat voda,dokonca dazdova.
Ano to musi byt nafta v oleji.Pretesnenie vstrekovacov je len docasne riesenie,ak chces kvalitu,jednoznacne prevlozkovat sachtu vtrskeovacov.

Napísané: 10.02.2020 17:25
od používateľa tonoaaa
Je uplne normalne, ze v B5tke sa vie posilnovac topit vo vode vplyvom zapchatych odvodnovacich kanalov, nasledne zhrdzaviet. Kludne potom vie pri PD tandem nasat vodu aj ked niekto ako bulo vymiena bateriu a prederavi podtlakovu rurku. Dalsia tema, ktoru vidim v priebehu 5 minut a dokazujuca zoskupenie google teoretikov.