Strana 1 z 1

VW Passat b8 - častá regenerácia DPF v zime

Napísané: 05.12.2019 09:37
od používateľa herin
Ahojte,
Chcel by som sa tu poradiť či ide o bežnú vec, alebo je niekde chyba.
Cca posledné 2 týždne som si všimol, že každé ráno sa mi spustí regenerácia DPFka. Jedná sa o auto VW Passat B8 1,6 TDI Bluemotion /teda dotankovávam aj ADBlue/najazdených 89000 km-originálnych nakoľko auto bolo pred 2 rokmi kupované ako predvádzačka.
Od kúpy som tankoval jedine na pumpach Shell klasicku naftu Fuel save a raz za čas som natankoval V-Power s výnimkou zahraničia ked som musel na dovolenke samozrejme tankovať v Rakusku-prípadne v Taliansku. Posledné dva mesiace som to zmenil a začal som tankovať na samooblužnej pumpe kde podla reklamy má byť aditivovaná nafta od Transpetrol-Unipetrol s rôznymi prísadami na zníženie opotrebenia, spotreby, penivosti atd šak to poznáte..Moje každodenné cesty pozostavaju z 20% mesto 80% dialnica a to tak že idem z domu, cca 15 minut bez zdržania, potom stojím nejakých 15-20 minut v kolone v BA a potom idem do Malaciek do našej firmy po dialnici D2..doteraz to bolo všetko v poriadku..regenerácia sa spúšťala cca každých 800-1000 km teda aspon ked som postrehol to že som niekde stál na červenej, boli zvýšené otáčky a hučal ventilátor...ako píšem cca 2 týžden sa mi regenrácia spustí každé ráno v tej kolone..minulý týžden po nejakej vybavovačke som nešiel do roboty a po cca 30 km som sa vrátil domov a zasa regenerovalo..tak som pred domom nechal nejakých 20 ,minut bežať motor-nakoľko vždy ked regeneruje tak nevypínam pokial to umožňuje situácia..
Tak sa chcem spýtať, že či mohlo spôsobiť tieto regenerácie to, že som začal tankovať hentú aditivovanú naftu, na tej pumpe a teda postupne sa za tie dva mesiace zaniesol filter tak, že ho musí stále regenerovať, alebo je v chladnejších mesiacoch bežné že sa regenerácia spúšťa častejšie. Denne najazdím cca 140-150 km..
Ďakujem za názory.

Napísané: 05.12.2019 10:27
od používateľa mhlavaty
Máme k dispozícii iba čiastkové poznatky,preto môžu všetky úvahy vychádzať iba z nich.Je minimálny predpoklad vplyvu aditivovaného paliva už aj vzhľadom na trpazličie množstvá adititív.
Ale popozeral by som sa či neexistuje TPI tj interný manuál vydaný na riešenie problému.Žiaľ nevie sa mi vybaviť kde a kedy som zachytil že chladič EGR posiela do výfukového systému emisie čiastočiek hliníka a to je už niečo čo je schopné zabiť funkcionalitu povlakov cat aj filtra,postupne znižuje účinnosť izolovaním stykových plôch.Nemám vedomosť či ktorého presne sa to týka,takže pátrať ďalej. Interval 1000 km reálny nebude na periódu reg.
Pokiaľ dôjde k spusteniu regenerácii napr pred zaparkovaním,silne doporučem sa vrátiť do premávky a jazdiť v okolí 2000 ot aj keby to malo byť na 1-2-3 rychl.stupeň,ale otáčky sú nutné,vyžšie byť nemusia.Prerušenie ešte neznamená vyslovený problém,RJ bude číhať na prvú vhodnú príležitosť a spustí regeneráciu opäť.Ale my nevieme čo nás zajtra čaká a môžeme si zarobiť na zbytočnú starosť.Navyše prekročenie hraničného obsahu nedovolí spustiť už ani servisnú,príde oznam o nebezpečenstve požiaru a odmietne reg.spustiť už aj servisne.
Ak sa niečo deje doslova každé ráno,je nutné rýchlo zistiť čím je spôsobované,tieto veci majú bod od ktorého idú volným pádom

Napísané: 05.12.2019 18:15
od používateľa slr5
Auto nerobi regeneraciu, len sa snazi v zimnom obdoby cim skor dostat motor na prevadzkovu teplotu a dobit baterku.Je to uplne bezny jav...

Napísané: 05.12.2019 18:26
od používateľa larry164
Podla coho vies ze regeneruje?
Ak dedukujes len zo zvysenych otacok na 1000 tak to nemusi byt tak. V zime nic neobvykle ze si to zvysi sam kvôli dobijaniu baterky.
Odporucam za 2-3€ z AliEx BT Elm327, apku VAG DPF do mobilu a mas prehlad ci regeneruje, ako casto, ako dlho a pod.

Ale ak ozaj regeneruje tak...

Napísané: 06.12.2019 18:03
od používateľa wikyxxx
Bezna vec ze drzi zvyseny volnobeh za studena.

Napísané: 06.12.2019 21:29
od používateľa Dzibi
Nejde o obyčajnú vec, niečo ako je sytyč??? Ved každé auto to má. Zvýšené otáčky po studenom štarte.. Všetci radia: v zime sa pomaly rozbiehať, nevytačat motor, pomaly s tlmičmi po jamach a čakať kým sa aj prevodovka prehreje. Mam auto z roku 1998 a auto z roku 2018 obe benzín. Ale obe majú zvýšené obrátky po studenom starte. Tak asi to tam pre nejakú srandu montujú tí majstri. Vždy nastartujem, jednu zápalim a potom idem... Svatý benzín...