Strana 1 z 2

VW Sharan - prehrievanie oleja v motore

Napísané: 13.07.2019 20:14
od používateľa michalssss
Nazdar potrebujem od vas pomoc :3906: mam volkswagen sharan r.v 2013. 2.0 CR 103KW mam problem s olejom pri vonkajsej teplote cca 20C a rychlosti 130km/h mam teplotu oleja od 120 do 130 stupnov C zda sa mi to dost vela :zg282: mate niekto prosim vas skusenost alebo nejaku dobru radu??? za pomoc vo pred dakujem

Napísané: 13.07.2019 23:18
od používateľa koumi

Napísané: 14.07.2019 07:30
od používateľa vsevetko

Napísané: 14.07.2019 08:10
od používateľa koumi
vsevetko ale on riesi teplotu oleja a nie teplotu chladiacej zmesi, a navyse na starsej generacii motora

Napísané: 14.07.2019 09:38
od používateľa michalssss
koumi ty si asi stych co vsade bol a vsetko vie.... podla budikov a aj podla diagnostiky ma chladiaca kvapalina max 98 C za ziadnych okolnosti som ju nedokazal prekrocit... teplota oleja mi nikdy nesla tak vysoko stalo sa to zo dna na den nechapem pre co.... pred mesiacom max.teplota bola 110 C A TO som bol v rakusku s opatrovatelkamy bolo nas 7 osob a thule na streche

Napísané: 14.07.2019 10:31
od používateľa tonoaaa
Skus dat odmerat tlak mazania. Skontrolovat chladic oleja ako uz bolo spomenute.
Ano je to vela, nikdy som na tych TDI nevidel nad 110 a to ani pri dialnicnych 140-150 kmh.

Napísané: 14.07.2019 10:32
od používateľa mp3turbo
130 stupnov teplotu oleja na 2.0tdi sharane za normalnych okolnosti nedosiahnes ani ked budes tahat dvojtonovy prives hore Alpami. Tono nadomnou ma pravdu i ked nema Sharan a nachnapanych 7 ludi v nom (to je ina tragedia, vozit baby sharanom).

Niekde mas urcite problem.

V ziadnom pripade NIE JE bezna / normalna teplota oleja 130 stupnov v takomto efektivnom dieslikovom motorceku. 120 stupnov je jednoznacne varovanie ze sa blizi nejaky prieser. Olej sa najcastejsie prehrieva ked su samozrejme zablokovane / hrubo znecistene chladice, ked sa regeneruje DPF (kvoli totalne inemu rezimu prace motoru v tych minutach), ako Tono hovori kvoli zlemu olejovemu cerpadlu ktore nevytvara taky tlak ako by malo alebo kvoli malemu mnozstvu. Ked mas mat 4.5 litra oleja a mas 3 litre, este ti nebude vykrikovat pocitac ze je malo oleja, ale samozrejme na jeho prevadzkovych vlastnostiach sa to podpise.

Nezabudni ten olej drzat v motore aspon 30.000km.

Napísané: 14.07.2019 11:07
od používateľa michalssss
mam cisto noví vodny chladic aj climovi.... aj tak sa to nezmenilo olej menim kazdych 12 000 km mnozstvo oleja kontrolujem kazdy tyzden 2 krat .... myslim ze tlak olejoveho cerpadla sa da odmerat aj vcds ci sa mylim? olejovi chladic netecie je vsetko suche stretol sa uz niekto ze to bola pricina olejoveho chladica??? hmm

Napísané: 14.07.2019 13:21
od používateľa michalssss
olejový vymenik je pod filtrom to viem... len ak dobre viem su tam len 2 kanaly jednim koluje olej a 2 voda... keby to bolo zle tak sa tie kanaly len zapvhaju nie ??? a teoreticky keby sa zapchali by sa hriala aj voda

Napísané: 14.07.2019 18:48
od používateľa michalssss
pozeral som na nete tet vimenik oleja tam ziadna membrana nie je len 2 kanaly jeden voda jeden olej :4012:

Napísané: 15.07.2019 16:52
od používateľa wilz
michalssss napísal: ... a teoreticky keby sa zapchali by sa hriala aj voda

Voda si tečie v svojom vedení a olej v svojom.
Keď olej nepreteká tak ako má, nie je žiaden dôvod aby sa voda hriala viac, to skôr sa tam bude zohrievať menej, ale okrem toho množstvo tepla v tom výmenníku je násobne nižšie voči teplu ktoré musí poriešiť vodný chladič.

Napísané: 15.07.2019 19:41
od používateľa michalssss
wilz... tak ze si myslis ze je to olejovi vimenik

Napísané: 15.07.2019 20:10
od používateľa wilz
To ja naozaj neviem, len som reagoval na to čo si napísal.
Ale aj múdrejší ako ja ti už napísali predo mnou, že čo by to mohlo byť.

Napísané: 15.07.2019 20:38
od používateľa michalssss
skoda ze nikto nic reaône je tohoto po forach kopa vsetci polemizujeme no nikto nevyriesime vratim sa domov s dovolenky ak to nahodou odstranim tak ja urcite dam vediet...

Napísané: 15.07.2019 22:32
od používateľa koumi
michalssss napísal:koumi ty si asi stych co vsade bol a vsetko vie.... podla budikov a aj podla diagnostiky ma chladiaca kvapalina max 98 C za ziadnych okolnosti som ju nedokazal prekrocit... teplota oleja mi nikdy nesla tak vysoko stalo sa to zo dna na den nechapem pre co.... pred mesiacom max.teplota bola 110 C A TO som bol v rakusku s opatrovatelkamy bolo nas 7 osob a thule na streche
nechapem tomu co si mi napisal... ani si sa nevymackol ze nastala zmena na tvojom aute po nejakom čase, možno to potom znamená naozaj nejaký problém, ale ja som viac menej reagoval na vsevetkov link o chladiacej zmesi G13... v kazdom prípade ak si myslíš že máš problém vymeň výmenník a potom nariekaj že nepomohlo