Strana 1 z 1

VW Golf 5 - blikajuca kontrolka nabíjania

Napísané: 05.07.2019 16:31
od používateľa marecko636
Čaute,

jedná sa o VW Golf 5, 2004, 1.4 16V, 55kw, typ motora BCA, 5st manuál, 190 120km

popis problému:
zistené:
1. kontrolka nabíjania nebliká po naštartovaní studeného motora
2. bliká po prejdení 1-2km a to aj na voľnobeh aj pri jazde
3. častejšie bliká pri akcelerácii alebo zvýšení zaťaženia (jazda do kopca)

VAG hlási chybu:
16947 - napajeci napeti napeti prilis velike
P0563 - 001 - - Sporadická

merania:
1. naštartovaný studený motor - 1000ot/min, napätie na alternátore 14,1V a na batérii 14,06V
2. zahriaty motor - 720ot/min, napätie na alternátore 13,9-14V, na batérii okolo 13,9V
3. zahriaty motor - neutrál-akcelerácia - napätie na svorke 30 (VAG) medzi 13,5-14,5 pri 720-4000ot/min
4. zahriaty motor - voľnobeh- zapnuté všetky spotrebiče (všetky svetlá, klíma, ventilátor na plno, rádio) napätie na svorke 30 (VAG) 13,5-13,7V

VAG log:

vyniesol som z logu grafy napätia na svorke 30 od času a otáčok od času z jazdy

napätie:
https://imgur.com/XVGBuox
otáčky:
https://imgur.com/3o0jGRD

kontrolka blikala rôzne, niekedy častejšie, inokedy aj 10s nič, napočítal som cez 52 bliknutí v grafe napätia od času vidieť 3 vzrasty napätia nad 16V avšak kontrolka bliká aj keď je napätie na svorke 30, batérii a alternátore v rozsahu od 13,5-14,5V

Vie niekto čo to môže byť?

Napísané: 05.07.2019 19:19
od používateľa christiane
Ked boli este stare baterky tak sa dali odmerat jednotlive clanky a vo vseobecnosti platilo 2.2 V na clanok co je cca 13.2 V.Podla mna ti to prebija alebo je baterka na plno nabita.Tie starsie regulatory to tak robili ze na plne nabitu baterku blikala kontrolka.Ked nabijalo,bola zhasnuta.
Takze ked nastartujes zacne dobijat a ked sa V vyrovnaju tak zacne kontrolka blikat a prestane dobijat.To je moj nazor a nemusi to tak byt.

Napísané: 05.07.2019 20:14
od používateľa avelmak
Ziadna kontrolka neblika ak je baterka nabita.Na grafe mas aj 16V takze regulator blbne.Skontrolovat alternator,najma regulator.

Napísané: 05.07.2019 20:55
od používateľa marecko636
Vďaka, skúsim ešte zajtra pozrieť napätie alternátora na osciloskope, že čo z toho lezie a dám vedieť ako to dopadlo.

Napísané: 07.07.2019 10:37
od používateľa marecko636
Čaute,

s osciloskopom som zistil, že pri každom prudkom pridaní plynu mi vybieha napätie nad 15V, RJ to zrejme nevzorkuje tak rýchlo takže v log-u nebolo zaznamenaných toľko vzrastov ako je v skutočnosti, zároveň kontrolka bliká stále častejšie. Pravdepodobne regulátor je KO.

Napísané: 07.07.2019 20:18
od používateľa VLADY
Alebo je len niekde blbý spoj a z toho tam môže vznikať nejaká špica v napájaní . možno aj medzi baterkou a altíkom alebo ukostrenie ...Ja len že asi by som hneď neutekal kupovať nový altík.

Napísané: 08.07.2019 23:45
od používateľa marecko636
Ako prvé keď mi vybehla kontrolka som overoval spojenie s kostrou a meral úbytky napätia na kábloch (aj na + aj zem). Našiel som pár zoxidovaných očiek, jeden kábel takmer rozsypaný na prach ale ani po oprave týchto závad sa to nenapravilo. Remeň je nový, napínacia kladka tiež, ložiská alternátora nemali žiadnu vôľu, točí sa ticho. Takže mechanickú vadu som vylúčil hneď na začiatku a ani to nespomínal.
Ale čím ďalej tým viac tá kontrolka bliká pri mojich testoch a pri prudkej akcelerácii vždy, na osciloskope som videl ako sa to správa a najpravdepodobnejšie je, že je to regulátorom. Našťastie sa dá kúpiť samostatne.
Najprv ale rozoberiem alternátor a pozriem stav zberných krúžkov, či nie sú vydraté a či je dobrý kontakt po celú dobu otáčky rotora, ďalšia možná príčina sú uhlíky a ako posledné elektronika regulátora - v tom prípade výmena regulátora =), Keď prídem z dovolenky, pustím sa do toho.

Napísané: 10.08.2019 18:15
od používateľa marecko636
Problém vyriešený, bol chybný regulátor nabíjania.