Strana 1 z 1

VW Golf VII - podradenie do 2 cez zuby

Napísané: 16.05.2019 21:23
od používateľa guiness
VW golf VII 2014 1.2 TSI 6st. manual
Chcem sa opýtať skúsených..
pri podradení do dvojky (30-40km/h) ako som bol zvyknutý na starom aute, využívajuc brzdenie motorom, cítim akoby náraz v spojke, raz už aj radenie cez zuby. Dávam si na to pozor, preto už čakám na termín v servise. Auto je jazdené ( cca 72 000 km).
Nejdeme veštiť diagnozu a prognozu samozrejme, na to bude v servise, zauimam sa však o Vaše skúsenosti s prípadným podobným problémom.
Mze to dojsť až k nutnosti repasu prevodovky...obavam sa

Napísané: 16.05.2019 22:00
od používateľa guiness
https://forum.skodahome.cz/topic/129694 ... upn%C4%9B/

Odpoviem si sám prvý krát. Čítanie k veci.

Napísané: 16.05.2019 22:54
od používateľa laco1871
Nemusiš sa znepokojovať , ak opätovné radenie, jednotlivých stupňov po tomto malom incidente , prebieha v poriadku.

Horšie by bolo ak by si tam šupol II.st pri 80-90 km/h

Napísané: 16.05.2019 23:05
od používateľa guiness
Budem na to dávať bacha, ale s kostolnym poriadkom to veru nie je. Ostatné stupne smerom hore aj dolu sú bez problémov. Pripadne neskor výmena synchronu na II. stupni..

Napísané: 17.05.2019 13:00
od používateľa mp3turbo
a dovtedy medziplyn... sranda tieto novucicke vyrobky

Napísané: 17.05.2019 13:32
od používateľa vsevetko
Už nie len v automate bude potrebné meniť olej každých 60 000 km ale ale aj v manuále aby to nejak dožilo do 150 000 km.

Napísané: 17.05.2019 18:57
od používateľa FERO 321
Ja mám v manuále niečo cez 150.000km a už idem druhý krát meniť olej. Tých 11-éčok za dva litre oleja ma nezabijú. :d :D

Napísané: 17.05.2019 20:46
od používateľa mp3turbo
presne tak...


Z vela manualnych prevodoviek som vypustal cierny hnusny olej, huspedinu a podobne, rekorderom je nas firemny Tranzit kde polovicka prevodov nesla zaradit ani smerom hore, nieze dole... z prevodovky vyliezlo - nie vytieklo - asi tri deci niecoho co doteraz nebolo ani v Mendelejevovej tabulke chemickych prvkov.

Po naliati oleja, pojazdeni okolo komina, vypusteni, naliati dalsieho oleja, 1000km, a finalny olej zrazu vsetky prevody krasne chodia dodnes - asi 150.000km, Y rokov. A ze sa s tym firemnym chlapci zrovna neseru.

Poznamka : Chrysler Voyager 2.5crd, vymena oleja v manualnej prevodovke je kratsi pracovny ukon ako vymena oleja v motore. Pouziva sa ten isty olej ako do serva a do automatickej prevodovky, ATF+4 specifikacia. No nesprav to raz za dva roky pri cenovke 6,99 eur za liter len tak, zo srandy aj ked je to technicky zbytocne... nie vsetky automobilky su take nenazrane ako pri DSG prevodovkach :)

Napísané: 18.05.2019 14:54
od používateľa vsevetko
Upozornenie pre majiteľov vozidiel SUZUKI Swift, Ignis, Subaru Justy, Baleno, Wagon R+, SX4, Liana, Splash a iné.

Výrobca odporúča /aj v servisnej knihe/ výmenu oleja v prevodovke po každých 40.000 km, i napriek tomu po ubehnutí asi 90 - 130 tis. km, začne prevodovka hučať, prípadne vyhadzovať niektorú rýchlosť alebo má iné problémy, pretože pôvodné ložiská majú zvýšenú vôľu, to sú príznaky vážneho opotrebenia, ak spozorujete takéto príznaky, je potrebné dať prevodovku neodkladne opraviť. Je to výrobná vada, ktorú nevidno. Montáž a demontáž prevodovky a opravu prevodovky môže vykonávať len odborný servis! Ak to neurobíte včas, môže to skončiť tak, že sa na prevodovke /obyčajne pri diferenciáli/ roztrhne obal, najmä u pohonu 4x4. Oprava je potom oveľa drahšia. Takže po odjazdení 90 až 120.000 km by ste si mali dať /hlavne na autách vyrobených v Maď., Japonské vydržia viac/ skontrolovať vašu prevodovku v odbornom servise, prípadne si dať opraviť vašu prevodovku a zároveň vymeniť olej a spojkovú sadu.

Napísané: 19.05.2019 14:55
od používateľa guiness
Ďakujem za odpovede chlapi.