Strana 2 z 4

Napísané: 24.01.2019 08:14
od používateľa crazystar
@braga áno to je samozrejmosť...nevieš koľko to VAMko môže cca stáť ? Napísal som im pre tvorbu cenovej ponuky, ale len tak informačne či nevieš.

Napísané: 24.01.2019 08:37
od používateľa braga
myslim ze do 500 eur

Napísané: 24.01.2019 09:09
od používateľa tommy96
Ja som kupoval Audi Q5 2.0 TDI povodom z Talianska, pri kupe malo 185.000km s tym ze v DSG dovtedy nebol olej meneny, ten som vymenil a pravidelne som ho po 60.000km menil, auto bez vacsich problemov vydrzalo do 320.000km, a novemu majitelovi pokial viem funguje krasne dalej. Takze NIE nie je pravidlom ze vsetko po 190.000km ti bude odchadzat a budes to auto len servisovat a tlacit donho peniaze. Vobec by som sa Talianska, DSG ani nicoho viec nebal a cena vozidla je na dany vek a vybavu v poriadku.

Napísané: 24.01.2019 10:48
od používateľa easyridersvk
auta maju diely a vybavu podla "podnebia". napr. iny ma vyfuk fiat bravo pre taliansky trh a iny pre nas atd atd atd.... to ze to v taliansku nehrzdavie neznamena ze u nas ho nezozere hrdza do 5tich rokov.

Napísané: 24.01.2019 12:34
od používateľa herin
dreeevo napísal:Bacha na jednu vec s ktorou som sa osobne stretol a dosť ma naštvala...toledo (2003) dovezené z talianska nemalo príhrev chladiacej kvapaliny - stará 1.9 tdi 81kw, bez toho sa to v zime o poznanie dlhšie zahrievalo a mondeo mkIV (2011) takisto dovoz z talianska bez vyhrievaných zrkadiel, čelného skla, sedačky ...proste nič čo sa týka tepelného komfortu ale hlavne nemalo ani prídavnú špirálu v kúrení takže v zime to bolo peklo nakoľko 2.0 tdci sa strašne dlho hreje a na naše zimy to auto nebolo stavané
Vyhrievané sedačky a vyhrievané čelné sklo/drôtiky v skle/ je aj u nás príplatková výbava, takže tým by som sa moc nezapodieval..a neporovnávaj autá ktoré sa vyvíjali pred 10-15 rokmi s aktuálnymi..Passat B8 má riešené kurenie s dvomi okruhmi, jedenom okruhu sa ohrieva voda pre motor a v druhom pre kabínu..ked si nastavíš vykurovanie interiéru na nejakú solídnu teplotu, tak je vždy uprednostnené vykurovanie interiéru..až potom ostatné..preto mi v tomto aute ide vlažný vzduch po cca 3 minutach jazdy..pochybujem, že by vyvíjali pre jeden passat dva zvlášť modely s týmto systémom a pre taliansko bez neho..a prosím vás nepíšte mu tu hovadiny, že pre taliansko hentaká výbava a tamntaká..ved si zoberte sever talianska kde býva normálna zima a juh..to by predsa museli robiť zvlašť modely pre južne a severné taliansko??aspoň tu podaktorí netrepte hovadiny..

Napísané: 24.01.2019 12:36
od používateľa mp3turbo
>> preto mi v tomto aute ide vlažný vzduch po cca 3 minutach jazdy..

jaaaaaaj, este chlapci neprisli na to ze za 12 eur mozu zabudovat do kabiny elektricku spiralu 1000W a ze budu mat teply vzduch - nieze vlazny, ale vyrazne teply - uz po styroch sekundach ? Mal to Pezot607 v roku 2001, tak dockajme na Pasate este tych desat rokov a potom to budu mat... [ ved vies ako rychlo ti susic v kupelni zacne fucat horuci vzduch ked ho zapnes ]

jaaaaaj "premiove" auto managerov... a nemusia robit kotrmelce s okruhmi na motore, co je urcite drahsie. No ono by tam ajtak dva okruhy boli, maly a velky, o to pokoj...


Ja neviem, mne ta automobilka pride cela nejaka zabrzdena. Desat rokov svet fical na commonrailoch a oni sa snazili znasilnovat - aj ano v Pasattoch - PD vstrekovaci system aby vydrzal nove emisie. No nevydrzal, 8 mesiacov chlapci skumali DPF management az nakoniec hodili flintu do zita ked sa to zacalo srat. Na Sharane "vymysleli" posuvne dvere co ma konkurencia uz od roku 1984, bravo. Skladacie sedacky juchuuu, tiez od 1990neviemkolko a samozrejme nie je skladat ako skladat. Na poondene bufiky v Sharanoch nevedia namontovat jeden plastovy kryt aby na nich nehadzalo spinu sol bordel z cesty a nekazili sa (jaaaaj ano, to je zamer ze tam ten kryt nie je, chapem).

Mi to pride ze ti chlapci sa ani nevedia inspirovat u konkurencie... pozrem, vidim, okopcim, spravim lepsie. Ne.







>> Ja som kupoval Audi Q5 2.0 TDI povodom z Talianska, pri kupe malo 185.000km s tym ze v DSG dovtedy nebol olej meneny

tu mame jeden dalsi zdarny priklad ze nie vsetko v Taliansku je len vyborne... v DSGcku sa podla predpisu vyrobcu musi menit olej kazdych 60.000km, takze trikrat do 185.000km. Musi ho menit KAZDY autoTEROrizovany servis, je to diktat z fabriky. No vidis. A ked niekto povie ze autiak bol uz mimo zaruky ked mal najazdenych 60.000km takze do autorizaku nechodil, tak to dofrasa musi menit kazdy mechanik v garazi co meni olej na motore - je to uplne rovnaka robota.

a vidis, ti uzasni taliani sa na to vy..je...bali na celej ciare. Ked vyrobca hovori ze sa to musi, tak sa to musi (zivotnost prevodovky, maju to velmi dobre chlapci zratane). Ze tento konkretny kus vydrzal daleko viac, v pohode, cim viac sa jazdi v meste, cim viac ta prevodovka moze podtacat, tym horsie a kratsiu zivotnost ma.

Je uplne bezne ze na DSG - samozrejme udrzovanom a vymienanom oleji - sa nieco fatalne vyserie pred 200.000km. Je to uplne bezne, ziadna ojedinela udalost...

Napísané: 24.01.2019 12:50
od používateľa herin
šak samozrejme že tento aktuálny passat má aj prídavne elektrické kúrenie ked sa nastaví na displeji HI tak sa to spustí..Ved to mala aj dvojková oktávka čo som mal od roku a tej začala výroba v 2004tom..

Napísané: 24.01.2019 12:57
od používateľa mhlavaty
herin napísal:
dreeevo napísal:Bacha na jednu vec s ktorou som sa osobne stretol a dosť ma naštvala...toledo (2003) dovezené z talianska nemalo príhrev chladiacej kvapaliny - stará 1.9 tdi 81kw, bez toho sa to v zime o poznanie dlhšie zahrievalo a mondeo mkIV (2011) takisto dovoz z talianska bez vyhrievaných zrkadiel, čelného skla, sedačky ...proste nič čo sa týka tepelného komfortu ale hlavne nemalo ani prídavnú špirálu v kúrení takže v zime to bolo peklo nakoľko 2.0 tdci sa strašne dlho hreje a na naše zimy to auto nebolo stavané
Vyhrievané sedačky a vyhrievané čelné sklo/drôtiky v skle/ je aj u nás príplatková výbava, takže tým by som sa moc nezapodieval..a neporovnávaj autá ktoré sa vyvíjali pred 10-15 rokmi s aktuálnymi..Passat B8 má riešené kurenie s dvomi okruhmi, jedenom okruhu sa ohrieva voda pre motor a v druhom pre kabínu..ked si nastavíš vykurovanie interiéru na nejakú solídnu teplotu, tak je vždy uprednostnené vykurovanie interiéru..až potom ostatné..preto mi v tomto aute ide vlažný vzduch po cca 3 minutach jazdy..pochybujem, že by vyvíjali pre jeden passat dva zvlášť modely s týmto systémom a pre taliansko bez neho..a prosím vás nepíšte mu tu ho***, že pre taliansko hentaká výbava a tamntaká..ved si zoberte sever talianska kde býva normálna zima a juh..to by predsa museli robiť zvlašť modely pre južne a severné taliansko??aspoň tu podaktorí netrepte ho***..


Dva okruhy má vlastne každé auto,a dokonca staré rárohy podaktoré majú tri okruhy obehu.
Pokiaľ je termostat bežného auta zatvorený,je v obehu iba vykurovanie interiéru,čiže jeden z dvoch okruhov.Tento kúrenárský okruh musí dosiahnuť teplotu otvárania hlavného termostatu čo je v podstate už prevádzková teplota a až vtedy sa zfunkčňuje velký okruh chladenia. Čiže dva okruhy sú vždy. Už množstvo starých PD má tretí okruh (s výmenníkom a vlastným čerpadlom)pre chladenie paliva. Množstvo ľudí rieši nízku schopnosť kúrenia v diesloch,čo má svoj dôvod vo velkej účinnosti motora,(veľa energie ide do výkonu a málo ide do odpadového tepla)
Ale z toho dôvodu má diesel nejaké tie finesy ako teplo získať čím skôr a čím viac.Že občas niečo z toho ľudia zlikiidujú alebo nevedia dohliadnuť na funkčnosť tiež zohrá slušnú rolu v aute,ktoré zbytkového tepla proste vyrobí málo.
Dnes sa riešenie posunulo celkom významne,a za cenu značne zložitejšieho menežmentu vie diesel konkurovať aj v kúrení.Nič nie je zadarmo.
Ide éra elektriky,a s teplom to bude ešte horšie,pretože významne vstupuje do obmedzenia dojazdu,a tu sa už ani nemôžeme baviť o odpadovom teple,ale každý kilovať si musíme načerpať zo štekra,už to nie je vedlajší produkt práce.
Ale problém nie je iba ohrev posádky,batérie auta a chlad..to jedne dokopy,resp dramaticky zasahuje do kapacity.A tam je batérií akosi trocha viac.Ešte aj notebook dramaticky skráti "dojazd" na zime.

Napísané: 24.01.2019 13:01
od používateľa herin
Mr. Hlavatý asi som to nejak zle vysvetlil, lebo ten článok som čítal pred 4 rokmi ked prichádzal ten passat na trh..tak niečo tam písali o nejakom zvlášť okruhu pre čo najrýchlejšie vykurovanie interiéru auta..o B6 nič také nepísali, čiže tam niečo nové prihodili..

Napísané: 24.01.2019 13:08
od používateľa mhlavaty
Ja som nekritizoval napísané,len to doplnenie sa tam výborne hodilo v tom zmysle,aby niekto nemyslel že doteraz dva okruhy neboli.Ono sa to vyvíja,kadečo pribúda čo veci síce zdokonalý,o tom niet pochýb,ale má to svoju druhú tvár ktorú často ľudia nechcú vnímať že koľko problémov dokáže jeden velmi sofistikovaný systém narobiť.A vlastne to vedia,pretože iba málokto svoj problém zdarne vyriešil,väčšina s tým bojuje ...kým nepríde teplo

sorry,ja som si neuvedomil že to bude vyzerať ako náprava napísaného... nie,to nemalo ten účel :)

Napísané: 24.01.2019 13:24
od používateľa dreeevo
herin napísal:
dreeevo napísal:Bacha na jednu vec s ktorou som sa osobne stretol a dosť ma naštvala...toledo (2003) dovezené z talianska nemalo príhrev chladiacej kvapaliny - stará 1.9 tdi 81kw, bez toho sa to v zime o poznanie dlhšie zahrievalo a mondeo mkIV (2011) takisto dovoz z talianska bez vyhrievaných zrkadiel, čelného skla, sedačky ...proste nič čo sa týka tepelného komfortu ale hlavne nemalo ani prídavnú špirálu v kúrení takže v zime to bolo peklo nakoľko 2.0 tdci sa strašne dlho hreje a na naše zimy to auto nebolo stavané
Vyhrievané sedačky a vyhrievané čelné sklo/drôtiky v skle/ je aj u nás príplatková výbava, takže tým by som sa moc nezapodieval..a neporovnávaj autá ktoré sa vyvíjali pred 10-15 rokmi s aktuálnymi..Passat B8 má riešené kurenie s dvomi okruhmi, jedenom okruhu sa ohrieva voda pre motor a v druhom pre kabínu..ked si nastavíš vykurovanie interiéru na nejakú solídnu teplotu, tak je vždy uprednostnené vykurovanie interiéru..až potom ostatné..preto mi v tomto aute ide vlažný vzduch po cca 3 minutach jazdy..pochybujem, že by vyvíjali pre jeden passat dva zvlášť modely s týmto systémom a pre taliansko bez neho..a prosím vás nepíšte mu tu ho***, že pre taliansko hentaká výbava a tamntaká..ved si zoberte sever talianska kde býva normálna zima a juh..to by predsa museli robiť zvlašť modely pre južne a severné taliansko??aspoň tu podaktorí netrepte ho***..
Ak nevieš nekomentuj...ak by si sa troška rozumel do veci tak by si vedel že firma ako VALEO (mám tam spolužiaka ako vývojového pracovníka) dodáva komplet klimatizačné moduly pre jednotlivé klimatické pásma a každý model má minimálne dva (lebo sa tým ušetria značné prostriedky navyše lebo auto behajúce na juhu európy nepotrebuje prídavný ohrev PTC a tým ušetríš na každom takomto aute brutal prachy a zasa naopak potrebuje výkonnejší kompresor na klímu a takýchto rozdielov je tam kopa a je to taká obsiahla a náročná oblasť, že sa jej venuje len v česku niekoľko desiatok inžinierov)

Napísané: 24.01.2019 15:42
od používateľa braga
presne tak auta su dodavane vybavou podla trhu a samozrejme aj klimatickych podmienok a co tak sledujem inzeraty maloktore talianske auto ma vyhrievane sedecky , je to dane aj tym ze talian si proste toto nepriplati lebo to nepotrebuje , v severskych krajinach ako je Svedsko, Finsko.... sa standartne dodave nezavisle kurenie , do Ruska ide uplne ina vybava ako do D toto viem z automobilky ako je KIA

Napísané: 24.01.2019 16:10
od používateľa tonoaaa
Uz B5tka mala elektricku spiralu v kureni, aby sa do kabiny dostaval okamziye teply vzduch.
Kazdy EA288 cize diesel od VW generacne po kauze dieselgate ma v podstate 3 okruhy. Ten najmensi nepusti vodu z hlavy kym nie je nahriata. Dosahuje to tak, ze lopatky vodnej pumpy prekryva kruzok ovladany piestikom. Uz je asi 3. generacia vodnej pumpy, pretoze kruzok sa zasekava a lopatky neodkryje ani ked ho piestik nezatlaca. V lete vystupa teplota aj na 120 stupnov a potom sa to zvykne umudrit. Origo oprava (vymena pumpy s pracou) stoji cca 450. Kedze vodu netlaci vodna pumpa tak je v tom najmensom okruhu zaradene pridavne cerpadlo. O tom ako sa to cele sprava rozhoduje aj to ci vodic pozaduje okamzitu akceleraciu a hrozilo by prehriatie (vtedy sa najmensi okruh odkrytim loatiek pumpy zmeni na klasicky maly), alebo ako chcete kurit a aka je okolita teplota. Vsetko nutne algoritmy pre dobru regulaciu sustavy.
Ak ma ten passat kameru v zrkadle da sa lahko dorobit aj lane assistent, ape musi mat ACC a samoparkovanie. Da sa dokodovat aj citanie znaciek. Ak je hw, tak sw assistenti su vo VW za 5 korun dorobitelne.

Napísané: 24.01.2019 16:20
od používateľa laco1871
Vždy platí, že ak chcete aby Vám auto v zime / -5°-25°C/
kurilo
musite mu , po dosiahnutí prevádzkovej teploty 85-105°C
začať riadne nakladať...
je to uplne jedno, či sa jedna o benzin, alebo o diesel...

Jazdou okolo 70 km/h na V.prev stupni ho neprebudite, a v kabíne budete mrznúť....

Napísané: 24.01.2019 18:23
od používateľa braga
boha laco to co je za prispevok si si bol zahulit ?