Strana 1 z 2

VW Passat b5.5 - vytečený prevodový olej

Napísané: 21.07.2018 12:09
od používateľa djdg
Zdravím kolegovia, auto je síce už na zdviháku a má za sebou prvotnú obhliadku ale predsa len mi to nedá skúsiť či náhodou nemal niekto skúsenosť prípadne má nápad čo to môže byť. Jedná sa o VW passat b5.5 1.9Tdi 96KW AVF, 5 st. tiptronic, nájazd 250 000 km.
Auto prešlo cca 70 kilometrov v pohodovom tempe keď som si všimol že od cca. 1 700 otáčok jemne cukne pri akcelerácií ale potom to prestane , prešiel som ďalej cca pri 100 KM/h, na križovatke začalo auto vydávať zvláštny zvuk ako keby že sa dačo o seba trie, zastavil som na parkovisku kde som kontaktoval známeho v danom meste či sa môžem zastaviť, po naštartovaní a prejdení cca. 3Km som sa musel otočiť keď zrazu autom prešla jemna rana, všimol som si že pole na ktorom sú zobrazený jazdný režim (P,N,R,D) zčervenal, vypol som motor vystúpil som a všimol som si že spod auta vyteká prevodová kvapalina, kedže som bol v križovatke, naštartoval som a zaradil som D, auto sa pohlo a prešlo pomalým tempom svojou silou cca. 400 metrov do dvora. Zaparkoval som a videl som ako vyteká olej z automatickej prevodovky. Nasledoval som odťah a prvotná obhliadka v servise. Pondelok sa bude dávať dole prevodovka. Povedali sa mi 3 variácie čo sa mohlo stať: 1. hydromenič sa poručil a začal tlačiť olej, Prasklo gufero medzi prevodovkou a motorom alebo dajaký medený pásik na hydromeniči sa rozlúčil.

Náhodou niekto skúsenosť prípadne ešte nápad čo to mohlo spôsobiť aby som sa pripravil psychicky na najhoršie ?? vopred vďaka.

Napísané: 21.07.2018 16:19
od používateľa wilz
Vyzierá to, že psychicky si pripravený celkom dobre.
Teraz ešte pripraviť peňaženku, to určite nebude lacné.

Napísané: 21.07.2018 17:12
od používateľa djdg
tak ine mi neostáva, nervy už prešli teraz nastupuje premýšlanie či sa oplatí oprava alebo predať a kúpiť nove, ďalšia vec že mohlo sa stať aj horšie .....

Napísané: 21.07.2018 20:46
od používateľa pepo64
Presne toto sa mi stalo na Jeepe G.Cherokee+olej tiekol rovno na výfukové potrubie takže to vyzeralo že auto horí, bolo to gufero na hydromeniči.

Napísané: 21.07.2018 21:02
od používateľa djdg
tak pokiaľ by to bolo gufero tak by to bola celkom dobrá variacia, pravdaže otázka čo sa vyskytne keď to chalani rozoberú popravde sa pondelka bojím, šťastie že utorok mam voľno v práci tak večer zbehnem na par čapovaných aby som to lepšie zniesol :)

Napísané: 21.07.2018 21:09
od používateľa oco13
otázku dopravy treba riešiť tak aby ťa strata nebolela. lol

Napísané: 21.07.2018 21:15
od používateľa djdg
tak stále boli € na servis ale predsa len keď človek nechá v servise viac ako 300€ tak to zaboli, najlepšie že otec ma už nahovára na nové auto a celkom som nato aj nalomený....

Napísané: 22.07.2018 01:46
od používateľa hjundai
Tak určite 300E je nenormálna položka vo vzťahu k cene nového auta... a možnosť predať je tiež zmysluplná, určite s pokazenou prevodovkou to má neskutočnú cenu....

Re: VW Passat b5.5 - vytečený prevodový olej

Napísané: 22.07.2018 09:32
od používateľa christiane
djdg napísal:zvláštny zvuk ako keby že sa dačo o seba trie, prešla jemna rana, všimol som si že pole na ktorom sú zobrazený jazdný režim (P,N,R,D) zčervenal, spod auta vyteká prevodová kvapalina,
Videl by som to aj na nieco v prevodovke.Prevody,spojky,mechatronika,milion dalsich veci.Repas prevodovky sa zacina na 800 €.Pokial to nebude na ponku ti nikto nepovie co je s tym.
To je dan za pohodlnost a komfort pri radeni ako hovoria americania.

Napísané: 22.07.2018 15:26
od používateľa lubomt
Djdg - zabudni na “len vadny menič” atď. Toto je klasika. To cuknutie sposobilo vnutorne poskodenie prevodovky, nasledne tym , ze si siel dalej, sa prehrievala a zacali sa pálit lamely, koše, menič... tým, že sa prehrievala, olej vrel, takze zvysoval objem a vytlacalo ho, strácal sa cez odvzdusnovaci ventil. Nasledne ked ho uz bolo pod limit, slabo mazal klzne lozisko v olejovej pumpe, trením sa nalisovane klzné lozisko utrhlo, trenim a teplom navarilo na menic, poškodilo tesniace gufero a olej letel von. Takze budu Ti musiet vymenit hydromenič, olejovu pumpu, celu sadu trecích lamiel, ocelovych medzikruzkov, sada tlakovych panvic, možno ak bude prepáleny kôs/koše bude treba vymenit aj tie, vycistit elektrohydrauliku, treba celu sadu tesneni, kruzkov atd, filter... za 800e s olejom a pracou ani nahodou. Ak to bude tolko stat, tak to bude fušerina

Napísané: 22.07.2018 15:31
od používateľa lubomt
Vymena len gufera nepomoze, to mi ver. Nakze ani nedufaj. Tvoj popis co sa udialo za jazdy je presny opis nutnej komplet opravy prevodovky.
Inak auto je to dobre, motor nezmar, kasna poctiva, tvrde plechy, dobre vozenie aj na terajsiu dobu.

Napísané: 22.07.2018 18:45
od používateľa djdg
lubomt po prečítaní tvojho príspevku mi popravde aj hruď stislo a na chviľku som ostal ticho..... jedine čo vidím trošku realne je zohnať dajaku nahradnú prevodovku.... nahodiť pojazdiť tak mesiac max 2 a auto pojde preč z domu ..... a krasna nedela pred nami :)

Napísané: 22.07.2018 18:55
od používateľa lubomt
Jedine tak. Lebo tato prevodovka sa davala do leta 2005, takze druha jazdena uz nebude ziadny zazrak. Bude mat obela viac za sebou ako pred sebou. Ak bude dobra, to tak na chvilu

Napísané: 22.07.2018 18:59
od používateľa djdg
Možno štastie v neštasti splasil som za 400€nahradnu ževraj pred 100 000 bola na kompletnom repase, ešte aby kod prevodovky sedel a aby aspon tych 10 000 vydržala ..... hold daň za pohodlie moje a to som ešte chvalil auto ked sme išli že dajako až moc dobre ide :d :D

Napísané: 22.07.2018 21:14
od používateľa ntg
stara pravda je , ze auto ide vzdy najlepsie pred smrtou